Olen rokotettu mutta en aio hankkia mitään koronapassia, jääköön menot käymättä
En vaan halua tukea tällaista älytöntä pelleilyä
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee sinulle automaattisesti omakantaan.
Aivan, pari päivää rokotuksesta sinne tulee passi.
Tuskin sitä missään tarvitsee, jos ei liiku yöelämässä tai tapahtumissa eikä matkusta. Itse tarvitsen sitä usein matkustaessa, mutta en missään yökerhoissa edes käy.
Niinpä, mä en oikein saa kiinni että mikä tässä niin kamalaa ja vaarallista on? Eri asia jos ilman ei pääsis about mihinkään, mutta nykytilanteessahan kyse on ainoastaan muutaman alueen yökerhoihin pääsystä.
Niin, nykytilanteessa…
En pysty käyttämään koronapassia, vaikka kaksi rokotusta onkin. En edelleenkään voi mennä ihmisjoukkoihin.
-syöpää sairastavan äidin tyttö-
Kännipassi se on eikä mitään muuta. Oikeuttaa vetämään pään täyteen muutaman tunnin pidempään. No, pääasia kai on, että ravintola-ala on tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Ok, boomer 😂
Todennäköisemmin milleniaali. Boomer sanoisi, ettei aio hankkia koronapassia, koska ei osaa ladata sitä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se rokotuksesta saatava lappu käy missä on kummankin rokotteen päivämäärä?
Käsittääkseni vaatii sen omakannan qr-koodin. Yrityksien täytyy hankkia laite ja sovellus, jolla niitä luetaan. Näyttää punaista tai vihreää, jälkimmäisellä pääsee sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se rokotuksesta saatava lappu käy missä on kummankin rokotteen päivämäärä?
Käsittääkseni vaatii sen omakannan qr-koodin. Yrityksien täytyy hankkia laite ja sovellus, jolla niitä luetaan. Näyttää punaista tai vihreää, jälkimmäisellä pääsee sisään.
Asiakas näyttää sen siis puhelimestaan tai jos ei ole älypuhelinta niin tulostaa omakannasta ja näyttää paperina. Mutta tossa rokotuslapussa ei ole mitään qr-koodeja joten se ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Mee kanta.fi. Siellä se jo on vaikka et haluaisikaan.
En mee.
Ei minulla ole mitään syytä mennä omakantaan muutenkaan. Ei siellä ole edes mitään tietoja minusta, kun en ole tarvinnut 20 vuoteen mitään terveyspalveluja. Omakanta on vain sairaita varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, pari päivää rokotuksesta sinne tulee passi.
Tuskin sitä missään tarvitsee, jos ei liiku yöelämässä tai tapahtumissa eikä matkusta. Itse tarvitsen sitä usein matkustaessa, mutta en missään yökerhoissa edes käy.
Niinpä, mä en oikein saa kiinni että mikä tässä niin kamalaa ja vaarallista on? Eri asia jos ilman ei pääsis about mihinkään, mutta nykytilanteessahan kyse on ainoastaan muutaman alueen yökerhoihin pääsystä.
Eriarvoistaminen, se miten tämä on Suomen perustuslain vastaista ym.
Samaan aikaan ihmiset joutuu käymään lähitöissä ja kouluissa huolimatta rokotuksista, joten logiikka ontuu pahasti kuten on ontunut koko ajan näiden rajoitusten kanssa.
Hyväksyisin tämän, jos olisi näyttöä rokotteen antamasta suojasta, mutta tämän hetken tilastot näyttää siltä että rokotetut vain levittää tautia ja osa sairastaa kunnolla itsekin.
En ymmärrä mikä tässä rokotepassissa muka on niin ihmeellistä. Vielähän Usassa 60-luvulla ja Etelä-Afrikassa paljon sitä myöhemminkin estettiin osa porukasta pääsemästä paremman väen paikkoihin hygieniasyihin vedoten. Ihan normaalia inhimillistä toimintaa. Kukin aika tarvitsee omat sorrettunsa. Jos minä kuulun tänä aikana sorrettuihin rokottamattomuuteni perusteella, se ei ole minun vaan yhteiskunnan ongelma ja kertoo ajastamme. En taivu vaan odotan aikoja, jolloin tätä sortopolitiikkaa kauhistellaan kuten edellä mainittuja tai 30-luvun Saksan tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä tässä rokotepassissa muka on niin ihmeellistä. Vielähän Usassa 60-luvulla ja Etelä-Afrikassa paljon sitä myöhemminkin estettiin osa porukasta pääsemästä paremman väen paikkoihin hygieniasyihin vedoten. Ihan normaalia inhimillistä toimintaa. Kukin aika tarvitsee omat sorrettunsa. Jos minä kuulun tänä aikana sorrettuihin rokottamattomuuteni perusteella, se ei ole minun vaan yhteiskunnan ongelma ja kertoo ajastamme. En taivu vaan odotan aikoja, jolloin tätä sortopolitiikkaa kauhistellaan kuten edellä mainittuja tai 30-luvun Saksan tapahtumia.
"Non-vaccine Pride" on uusi "Black Pride" tai "Gay Pride"!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pitää sieltä joko ladata puhelimeen tai tulostaa. Minäkään en mene mihinkään missä pitää ovella näyttää joku lupalappu että saa asioida kyseisessä liikkeessä
Hyvä juttu, baareissa käyminen on aina ollut vapaaehtoista!
Jää muille enemmän tilaa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseni mukaanlukien moni ei ole moista "omakantaa" koskaan käyttänytkään eikä aio käyttää ellei ole pakko.
Et käytä vaikka siellä on sun terveystiedot ja reseptit?!
Ok…
Eri, mutta minä olen käynyt omakannassa tasan tarkkaan yhden ainoan kerran, silloin kun tein elinluovuituskiellon.
Olen terve eikä minulla ole mitään reseptilääkkeitä, niin miksi minä siellä kävisin?
Minäkin eri, ja olen käynyt omakannassa kerran. Tuli vaan mieleen käydä katsomassa mitä siellä on, oli tyhjää täynnä. Minä myös olen terve, ei reseptilääkkeitä, enkä käy huvikseni lääkärissä. Sellainen kerran 10 vuodessa on tähän ikään mennessä riittänyt.
Meillä on työn puolesta terveystarkastukset ja labrat säännöllisesti, ei siis tarvitse käyttää lääkkeitä tai sairastella, että omakannassa olisi tietoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee sulle jouluun mennessä postissa, jos et itse vapaaehtoisesti sitä lataa.
Jouluun mennessä rokote on menettänyt tehonsa
Sepä tässä onkin, että kahden rokotteen tehot alkaa laskea jossain vaiheessa ( kukaan ei voi varmaksi sanoa miten omalla kohdalla asia on). En kahden rokotteen saaneena tarvitse passia missään.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. En kannata kansan kahtiajakoa. Ne yritykset, jotka vaatii passia, jäävät kyllä ilman minun rahojani. Varmasti löytyy yrittäjiä, jotka eivät lähde tähän mukaan. Pärjään myös ilman kaikkia huvituksia, ruokapaikkoja yms, jos on pakko. Kansan pitää pysyä yhtenäisenä. Enkä muutenkaan kannata perustuslain rikkomista, siitä ei ole pitkä matka oikeaan diktatuuriin. Mitä teemme perustuslailla, jos sen polkea mennen, tullen ja palatessa?
Kahtiajaon rokotettuihin ja rokottamattomiin teemme me kansalaiset itse, ei mikään auktoriteetti.
Kyllä pitää vapaassa maassa saada jakautua kahtia.
Vierailija kirjoitti:
Kännipassi se on eikä mitään muuta. Oikeuttaa vetämään pään täyteen muutaman tunnin pidempään. No, pääasia kai on, että ravintola-ala on tyytyväinen.
Tämä. Miten paljon on tähänkin verovaroja tuhlattu ja asiantuntijoiden työaikaa käytetty? Ihan vain siksi, että ihmiset saa ryypätä vähän kauemmin ja ravintola-ala tahtomansa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen on maita, joihin pääsyn edellytyksenä on kansainvälinen rokotustodistus (tavallaan siis rokotuspassi) ja tietyt voimassa olevat rokotukset. Ketään ei ole koskaan haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. En kannata kansan kahtiajakoa. Ne yritykset, jotka vaatii passia, jäävät kyllä ilman minun rahojani. Varmasti löytyy yrittäjiä, jotka eivät lähde tähän mukaan. Pärjään myös ilman kaikkia huvituksia, ruokapaikkoja yms, jos on pakko. Kansan pitää pysyä yhtenäisenä. Enkä muutenkaan kannata perustuslain rikkomista, siitä ei ole pitkä matka oikeaan diktatuuriin. Mitä teemme perustuslailla, jos sen polkea mennen, tullen ja palatessa?
Kahtiajaon rokotettuihin ja rokottamattomiin teemme me kansalaiset itse, ei mikään auktoriteetti.
Kyllä pitää vapaassa maassa saada jakautua kahtia.
Nimenomaan, kahtiajako on ihan meistä itsestämme kiinni. Jätetään käyttämättä palveluita, jotka pyrkivät jakamaan kansan kahtia.
Ja voi kun sinä niin mielesi pahoitit! Miksi siitä tänne vaivauduit oikein aloituksen kirjoittamaan?
Jokaisen pitäisi kieltäytyä tästä älyttömyydestä. Johtaa täydelliseen transhumanistiseen kontrolliyhteiskuntaan.
Suomen hallitus ja eduskunta ovat Davosin lakeijoita. Muutama kansanedustaja on kansan puolella muut myyty!
Timo Jokela