Miten hoitaisit tämän tilanteen?
Minulla on kaverimies, harrastuksen kautta tavattu, johon olen ihastunut. Valitettavasti hän tietää sen, kiitos suurisuisen kaverini ja en kai muutenkaan salannut sitä kovin hyvin, joten hän on jo kahdesti pyytänyt minua ulos ja kieltäytymisieni jälkeen vihjaillut asiasta ja antanut ymmärtää, että olisi kiinnostunut. Olemme paljon tekemisissä ja haluaisin olla hänen ystävänsä, mutta koska olin ennen sairaalloisen ylipainoinen, en voi seurustella. Olen sanonut suoraan, etten voi, mutta en ole selittänyt, miksi en voi, vaikka mies on kysynyt sitä useaan kertaan. Miten voisin hoitaa tämän tilanteen niin, että voisimme olla ystäviä? Hän tietää, että olen ollut ylipainoinen, mutta ei sitä, miten ylipainoinen, eikä selvästikään tajua, mitä ylipaino tekee vartalolle, enkä haluaisi niin henkilökohtaista asiaa hänelle selittää. Haluan pitää hänet elämässäni, mutta en halua antaa hänelle "turhaa toivoa", joskaan en usko, että hän mitenkään kauhean kiinnostunut edes on. Mutta luulen, että hän luulee minun vain pelaavan jotain peliä. Miten saan hänet ymmärtämään, että olen ihan tosissani, selittämättä kuitenkaan kaikkia karuja yksityiskohtia?
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:39"]
Ymmärrän ongelman jos sinulla on todella erikoinen ja haavautunut roikkuva iho. Mutta entä jos harrastat seksiä korsetti päällä. Jos etenette seksiin asti teillä on luottamusta niin paljon että voit puhua tuosta vaikeasta asiastakin.
[/quote]
Minulla oikeastaan alavartalon roikkuminen on vielä pahempaa kuin ylävartalon, olin päärynäläski enemmänkin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:29"] Oletko tiedustellut mahdollisuutta päästä korjaavaan leikkaukseen? Sellainen tehdään lihavuusleikatullekin kun tissit roikkuvat ja maha repsottaa. Ettet tuon vuoksi jäisi lopuniäksesi yksin. [/quote] Olen joo, enkä pääse, mutta ehkä maksan ne joskus itse. Mutta nehän vain poistaa esimerkiksi hankautuvan ihon, ei niillä saa niin hyvää vartaloa, että voisi seurustella. [/quote] Höpö höpö. Kaverini leikattiin ja nyt sillä on kauniimmat rinnat kuin minulla normipainoisella. Et taida tietää miehistä kovin paljon. Eivät odota täydellistä. Seksi on muutakin kuin kaksi kehoa.
[/quote]
Mutta siitä jää arvet kuitenkin ja rinnat saa paremman näköisiksi kuin mahan.
Ongelma on enemmänkin siinä, että tiedän miehistä liikaa. :D
[/quote]
Joltain palstalta luin ohimennen jonkun kommentin (miesten kirjoittamia) naisiin ja seksiin liittyen, niin muistan miten joku mies laittoi, että ulkonäkö ei tarvi olla kummoinen , jos seksi toimii ja naisesta löytyy itseluottamusta. Ja vastapainoksi taisi juurikin mainita kauniit ja hyvännäköiset joilla on kaikenmaailman ongelmia joita noloavat ja peittelevät eivätkä sen vuoksi kykene nauttimaan itse toimituksesta.
Täytyy vaan sen verran lohkasta tätä elämän moniuloitteisuutta, että siinä vaiheessa kun ihminen kokee suureksi pulmaksi oman ulkonäkönsä - siinä vaiheessa voin vaan todeta, että helppo elämä. Oikeat ongelmat puuttuu kokonaan.
Antaa AP:n nyt märehtiä aikansa "ongelmansa" kanssa. Olisihan se kiva jos ne silmät aukeisi vähän muuallekin kun oman napansa ympärille, niin joku roikkuva iho tuntuu aivan jumalattoman tyhjänpäiväiseltä valitukselta. Ihan tosi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:16"]
Täytyy vaan sen verran lohkasta tätä elämän moniuloitteisuutta, että siinä vaiheessa kun ihminen kokee suureksi pulmaksi oman ulkonäkönsä - siinä vaiheessa voin vaan todeta, että helppo elämä. Oikeat ongelmat puuttuu kokonaan.
Antaa AP:n nyt märehtiä aikansa "ongelmansa" kanssa. Olisihan se kiva jos ne silmät aukeisi vähän muuallekin kun oman napansa ympärille, niin joku roikkuva iho tuntuu aivan jumalattoman tyhjänpäiväiseltä valitukselta. Ihan tosi.
[/quote]
Sinusta siis kokonainen elämä ilman parisuhdetta, seksiä, rakkautta ja lapsia ei ole raskasta?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:18"]
[/quote]
Sinusta siis kokonainen elämä ilman parisuhdetta, seksiä, rakkautta ja lapsia ei ole raskasta?
[/quote]
Olenko missään vaiheessa noin väittänyt? Raskasta olisi varmasti olla koko elämä ilman rakkautta, parisuhdetta, seksiä ja lapsia. Mutta se on aihe erikseen..tee vaikka sellaisesta uusi aloitus, ettei tämä lähde menemään pois aiheesta.
Sain tästä topicista sellaisen käsityksen, että AP itse värittää elämäänsä pinnallisuudellaan juurikin sellaiseksi kun siitä pinnalisuudella voi vain saada. AP onneksi kertoi, ettei ole kovin vanha, joten hänellä on kaikki mahdollisuudet resurssiensa puitteissa havitella elämältään mitä haluaa. Tämä tosin vaatisi sitä, että osaisi katsoa laajemmasta perspektiivistä asioita..
Kerroin vain mielipiteeni ulkonäkökriiseihin. Jos sellaisia on, silloin ihan oikeat ongelmat puuttuvat. Ja sepä onkin hyvä asia.
Se jos aloittajalla ei ole parisuhdetta seksi Ym ei varmastikaan johdu roikkuvasta ihosta. Älä anna sen olla esteenä saavuttaa ne mitä eniten haluat ja kaipaat. Ei miehetkään ole täydellisiä, ei sitä voi vaatia naisiltakaan.
itsellänikin roikkuu sekä etu että takapuoli, mutta aloittaisin heti seurustelemaan jos vaan sopiva mies sattuisi kohdalle
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:18"]
[/quote]
[/quote]
Olenko missään vaiheessa noin väittänyt? Raskasta olisi varmasti olla koko elämä ilman rakkautta, parisuhdetta, seksiä ja lapsia. Mutta se on aihe erikseen..tee vaikka sellaisesta uusi aloitus, ettei tämä lähde menemään pois aiheesta.
Sain tästä topicista sellaisen käsityksen, että AP itse värittää elämäänsä pinnallisuudellaan juurikin sellaiseksi kun siitä pinnalisuudella voi vain saada. AP onneksi kertoi, ettei ole kovin vanha, joten hänellä on kaikki mahdollisuudet resurssiensa puitteissa havitella elämältään mitä haluaa. Tämä tosin vaatisi sitä, että osaisi katsoa laajemmasta perspektiivistä asioita..
Kerroin vain mielipiteeni ulkonäkökriiseihin. Jos sellaisia on, silloin ihan oikeat ongelmat puuttuvat. Ja sepä onkin hyvä asia.
[/quote]
Minä olen ap. Ulkonäköni takia en voi koskaan saada parisuhdetta, seksiä, rakkautta tai lapsia, joten minun perspektiivistäni tämä ei ole vain kosmeettinen ongelma. Ja kyllä, itse olen tilanteeni aiheuttanut, mutta kun se ei lohduta minua yhtään. Ainoa asia, jota elämässä olisin halunnut, olisi ollut perhe, joten ihan kiva, että voin silti vaikka harrastaa ja matkustella, mutta älä tule sanomaan, ettei minulla ole oikeita ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:37"]
Se jos aloittajalla ei ole parisuhdetta seksi Ym ei varmastikaan johdu roikkuvasta ihosta. Älä anna sen olla esteenä saavuttaa ne mitä eniten haluat ja kaipaat. Ei miehetkään ole täydellisiä, ei sitä voi vaatia naisiltakaan. itsellänikin roikkuu sekä etu että takapuoli, mutta aloittaisin heti seurustelemaan jos vaan sopiva mies sattuisi kohdalle
[/quote]
Ei kukaan mies ala seurustelemaan riippurintaisen shar pein kanssa. Enkä minä heitä siitä syytä, minusta se on ihan ymmärrettävää. Mutta haluaisin pitää tämän miehen edes ystävänä, koska pidän hänestän niin paljon.
Tiedätkös. Sinua on turha auttaa. Mutta älä valita. Moni yritti neuvoa sinua yrittämään eikä luovuttamaan. Luovuta sitten, ole luuseri, elä yksin mutta älä valita siitä koska se on ihan oma valintasi kun et yritä.
Ainoa mikä estää sinua toteuttamasta unelmia on huono itsetunto. Ryhdistäydy, miehille ulkonäkö ei todellakaan ole kaikki kaikessa eikä lapsille varsinkaan.
Hävettää puolestasi ulkopuolisen silmin turha narina. Osa ihmisistä istuu elämänsä pyörätuolissa eikä se estä heitä elämästä.
Itsekin jos miettisin kaikkia vikojani, menettäisin elämänhaluni ihan varmasti. Läskeistä, selluliitistä, persjalkaisuudesta, suonikohjuista, ohuesta tukasta, äkkipikaisuudesta huolimatta minulla on rakastava mies ja ne lapset. Niin voisi sinullakin olla, jos antaisit mahdollisuuden.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 00:19"]
Ainoa mikä estää sinua toteuttamasta unelmia on huono itsetunto. Ryhdistäydy, miehille ulkonäkö ei todellakaan ole kaikki kaikessa eikä lapsille varsinkaan. Hävettää puolestasi ulkopuolisen silmin turha narina. Osa ihmisistä istuu elämänsä pyörätuolissa eikä se estä heitä elämästä. Itsekin jos miettisin kaikkia vikojani, menettäisin elämänhaluni ihan varmasti. Läskeistä, selluliitistä, persjalkaisuudesta, suonikohjuista, ohuesta tukasta, äkkipikaisuudesta huolimatta minulla on rakastava mies ja ne lapset. Niin voisi sinullakin olla, jos antaisit mahdollisuuden.
[/quote]
En sanonut, että se olisi "kaikki kaikessa", mutta kyllähän se nyt on todella tärkeä asia! Hyvin harva mies esimerkiksi seurustelisi naisen kanssa, jolla ei ole kiinteitä rintoja, saati sitten naisen kanssa, jolla koko vartalo roikkuu! Ei se ole narinaa, vaan realismia. (jota muuten tukee se, että ainoastaan naiset väittää, ettei se haittaa, miehet sen sijaan sanoo päinvastaista!)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:00"]
varmaan urheilukin auttaa ja psykologilla kannattaisi käydä. Mene nyt vaan treffeille, kaikissa on vikansa!
[/quote]
Sinun pitää mennä joko treffeille tai psykologille. Muuten päässäsi oleva ongelma ei ratkea.
Olet itse päättänyt, että mikään ei voi onnistua. Muut todennäköisesti ajattelevat ihan eri tavalla. Minulle sinun laihtumisesi noinkin suuresta ylipainosta todistaa, että osaat puuttua asioihin ja tehdä jotain oikein parantaaksesi omaa tilannettasi. Monet todella lihavat eivät koskaan onnistu laihtumaan.
Lihavuutesi on ehkä vienyt itsetuntosi, mutta tuollainen ajattelumalli ei ole normaalia. Läskit lähti, mutta läskin mieli on jäänyt. Katsot ensin omia vikojasi ja sitten et edes yritä. Mitä enemmän niitä katsot, sitä pahemmalta ne näyttävät ja sitä syvemmälle omaan itse kaivamaasi kuoppaan vajoat.
Anteeksi jos kirjoitin tylysti, mutta halusin vähän herätellä ajattelemaan eri kantilta. Pääasia on että toimit etkä jää loppuiäksesi omaan itse luomaasi surkeuteen.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:43"]
Usko ap kun viisaat mammat sanovat sinulle että siihen mieheen kannattaa tutustua. Vaikka sydän särkyiskin. Olet ainakin elänyt. Älä nyt enää jankuta.
[/quote]
Minä en nyt selvästikään osaa selittää tätä tilannetta. :( En halua laittaa omaa kuvaani nettiin arvosteltavaksi, mutta tämä: http://i50.tinypic.com/25im6hk.jpg vastaa aika hyvin tilannettani. Joten en nyt valita mistään pienestä viasta, vaan tämä on ihan todellinen ongelma.
[/quote]
Minulla on pelkän raskauden jäljiltä pahempi kuin tuo ja vielä riittää kiinnostusta mieheltä :) Siskoni myös joskus laihdutti useamman kymmentä kiloa ja nahkaa jäi, mutta ei ole seksielämä siitä kärsinyt. Usko pois, sinä nyt paisuttelet mielessäsi tätä ongelmaa! Tapaile miestä ja ennen fyysiselle tasolle siirtymistä kerrot sitten miehelle tunnoistasi!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:00"]
varmaan urheilukin auttaa ja psykologilla kannattaisi käydä. Mene nyt vaan treffeille, kaikissa on vikansa!
[/quote]
Sinun pitää mennä joko treffeille tai psykologille. Muuten päässäsi oleva ongelma ei ratkea.
Olet itse päättänyt, että mikään ei voi onnistua. Muut todennäköisesti ajattelevat ihan eri tavalla. Minulle sinun laihtumisesi noinkin suuresta ylipainosta todistaa, että osaat puuttua asioihin ja tehdä jotain oikein parantaaksesi omaa tilannettasi. Monet todella lihavat eivät koskaan onnistu laihtumaan.
Lihavuutesi on ehkä vienyt itsetuntosi, mutta tuollainen ajattelumalli ei ole normaalia. Läskit lähti, mutta läskin mieli on jäänyt. Katsot ensin omia vikojasi ja sitten et edes yritä. Mitä enemmän niitä katsot, sitä pahemmalta ne näyttävät ja sitä syvemmälle omaan itse kaivamaasi kuoppaan vajoat.
Anteeksi jos kirjoitin tylysti, mutta halusin vähän herätellä ajattelemaan eri kantilta. Pääasia on että toimit etkä jää loppuiäksesi omaan itse luomaasi surkeuteen.
[/quote]
Minä en nyt selvästikään ole osannut kuvata omaa tilannettani kunnolla, joten yritän selittää sen nyt niin hyvin kuin osaan: Olen todella ruma alasti. Ihoni roikkuu kaikkialta ja joka puolella muodostuu poimuja. Rintani ovat riippuvat tyhjät läpyskät. Ei ole mitenkään mahdollista, että kukaan mies pystyisi seksiin kanssani, vaikka olisi kuinka kiva luonne tai vaikka olisi sokea mies kyseessä! Se on biologisesti mahdotonta.
Kyllä, minulla on osittain huono itsetunto ja ehkä sitä olisi hyvä parantaa. Mutta tähän asiaan se ei nyt liity millään tavoin.
Minun täytyy nyt sanoa, että te annatte nyt hyvin vastuuttomia neuvoja. Minä olen laihduttanut "vain" 20 kiloa ja olen yrittänyt tapailla miehiä. Sillä seurauksella, että joka ikinen on lähtenyt karkuun nähdessään minut alasti. Miehet on pinnallisia, eivätkä hyväksy edes pieniä virheitä naisen kehossa, minä en ainakaan omasta mielestäni edes roiku kovin pahasti! AP, olet valitettavasti oikeassa siinä, ettet voi seurustella, joten älä altista itseäsi miesten julmille kommenteille. Ne jättivät minuun niin syvät arvet, että toivon koko sydämestäni, etten olisi koskaan yrittänyt löytää kumppania. Miettikää hiukan, mitä netissäkään neuvotte, varsinkin, jos teillä ei ole omakohtaista kokemusta!
Terveisin toinen entinen läski.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 00:42"]
Minun täytyy nyt sanoa, että te annatte nyt hyvin vastuuttomia neuvoja. Minä olen laihduttanut "vain" 20 kiloa ja olen yrittänyt tapailla miehiä. Sillä seurauksella, että joka ikinen on lähtenyt karkuun nähdessään minut alasti. Miehet on pinnallisia, eivätkä hyväksy edes pieniä virheitä naisen kehossa, minä en ainakaan omasta mielestäni edes roiku kovin pahasti! AP, olet valitettavasti oikeassa siinä, ettet voi seurustella, joten älä altista itseäsi miesten julmille kommenteille. Ne jättivät minuun niin syvät arvet, että toivon koko sydämestäni, etten olisi koskaan yrittänyt löytää kumppania. Miettikää hiukan, mitä netissäkään neuvotte, varsinkin, jos teillä ei ole omakohtaista kokemusta!
Terveisin toinen entinen läski.
[/quote]
Tiedän kyllä, etten voi koskaan seurustella. Ihmiset kai haluaa uskoa, ettei miehet ole niin pinnallisia, mutta... Se kuuluu miehen luontoon, valitettavasti.
Ikävä kuulla kokemuksistasi! :/
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 00:38"]
Minä en nyt selvästikään ole osannut kuvata omaa tilannettani kunnolla, joten yritän selittää sen nyt niin hyvin kuin osaan: Olen todella ruma alasti. Ihoni roikkuu kaikkialta ja joka puolella muodostuu poimuja. Rintani ovat riippuvat tyhjät läpyskät. Ei ole mitenkään mahdollista, että kukaan mies pystyisi seksiin kanssani,[...]
[/quote]
Et nyt selvästikään kuuntele, mitä sinulle kerrotaan. Suurentelet ongelmaa. Linkittämäsi kuva normaalista pienestä vatsalöllöstä todistaa sen.
Kanntattaisi ehkä tutustua mieheen vähitellen. Kun teillä synkkaa, kerrot etukäteen ongelmastasi, "You have been warned". Sen jälkeen jos miestä vielä kiinnostaa, niin hän tykkää juuri sinusta ihmisenä.
Ap:n omgelma ei ole etteikö kukaan häntä huolisi vaan hän ei itse kelpaa itselleen ja hokee kelpaamattomuuttaan. Et siis voi sanoa että et VOI saada suhdetta, rakkautta, seksiä, perhettä. Kyllä voit, mutta et halua niitä tarpeeksi, anteeksi nyt vain.
-
Kaikki miehet eivät ole niin pinnallisia! Minä, tavallinen nainen, liian laiha, liian pienet tissit, arpia aknesta. Minä sain maailman komeimman ja seksikkäimmän miehen, herkkä, rakastava, kohtelias, kiltti ja kaikin puolin ihana. Se mies halusi minut, vaikka tarjolla oli kauniita isorintaisia naisia muiden muotojen kera. Voitko kuvitella, tämmöisen naisen! Hän on kanssani koska muuten sovimme toisillemme, tulemme toimeen, pidämme samoista asioista ja samalla täydennämme toisiamme. Ja hän sanoo minua maailman kauneimmaksi naiseksi. Jopa kun olin raskaana, kärsin pahoinvoinnista ja olin todella väsynyt enkä meikannut. Ja hän todella tarkoittaa sitä!
-
Toinen esimerkki. Paras ystäväni, todella lyhyt ja pullea, raskausarpia rinnoissa ja muualla kropassa lihomisen takia. Hän on nyt raskaana miehelle joka aijemmin etsi naisia kriteereinä pitkä, hoikka ja pienet tissit. Ja he todella rakastavat toisiaan. Se mies sanoo ystävääni päivittäin kauniiksi ja kertoo kuinka rakastaa häntä ja heidän kohta syntyvää lastaan. Ystäväni on raskausaikana lihonut 15kg lisää ja silti se komea pitkä mies rakastaa häntä.
-
On pinnallisia kusipäitä miehissä ja naisissa, mutta on myös paljon enemmän normaaleja ihmisä jotka eivät halua täydellistä kroppaa vaan puolison jota rakastaa ja jo se tekee toisesta täydellisen vaikkei täyttäisi mallin vaatimuksia. Herää ap nyt siitä itseinhoisesta horroksestasi ja kohtaa elämä. Se on täynnä pettymyksiä ja silti onnea ja kumpaakaan ei voi kokea jos ei ota riskejä. Ryhdistäydy nainen!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 16:09"]
Tiedätkös. Sinua on turha auttaa. Mutta älä valita. Moni yritti neuvoa sinua yrittämään eikä luovuttamaan. Luovuta sitten, ole luuseri, elä yksin mutta älä valita siitä koska se on ihan oma valintasi kun et yritä.
[/quote]
En pyytänyt apua siihen, että saisin miehen itselleni, vaan siihen, että voisimme pysyä ystävinä. Miten minun olisi pitänyt reagoida naiiveihin ja täysin epärealistisiin neuvoihin? Sanoa, että joo kiitti, nyt olen vakuuttunut, ettei miehet olekaan pinnallisia... Mutta kun kyllä he ovat.
Katsopa vaikka näitä netin keskustelupalstoja; miehet valittaa parista raskausarvesta tai hieman riippuvista rinnoista. Onhan se nyt ihan naurettava ajatus, että minun kaltaiseni voisi kelvata jollekin!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:29"] Oletko tiedustellut mahdollisuutta päästä korjaavaan leikkaukseen? Sellainen tehdään lihavuusleikatullekin kun tissit roikkuvat ja maha repsottaa. Ettet tuon vuoksi jäisi lopuniäksesi yksin. [/quote] Olen joo, enkä pääse, mutta ehkä maksan ne joskus itse. Mutta nehän vain poistaa esimerkiksi hankautuvan ihon, ei niillä saa niin hyvää vartaloa, että voisi seurustella. [/quote] Niin juu! Meillähän kaikilla seurustelevilla onkin täydellinen vartalo:-)
[/quote]
Täydellisen ja shar pein väliin mahtuu kuitenkin aika paljon variaatiota.