Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkokuumeen sairastaneet

Vierailija
24.11.2024 |

Kuinka kauan kesti toipua?

Olen syönyt 2 päivää antibiootteja ja kovin on kipeä toinen keuhko, ahdistaa, yskittää puuskittain

Ei tee mieli oikein tehdä mitään

Kamala tauti 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3 kk, että olin ns. normaalissa kunnossa suunnilleen.

Vierailija
2/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 3 kk, että olin ns. normaalissa kunnossa suunnilleen.

Jäikö kipuja keuhkojen alueelle tai ahdisti henkeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä antibiootteja pidä syödä kaksi viikkoa? Minulla meni melkein kaksi viikkoa sairaalassa parantua. 

Vierailija
4/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä antibiootteja pidä syödä kaksi viikkoa? Minulla meni melkein kaksi viikkoa sairaalassa parantua. 

Minulle määrättiin 10pv kuuri Doximed 100mg.

Vierailija
5/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Kauhee tauti. Vaan nukuin ja keuhkoihin pisti ja rinta oli ihan tulessa. Melkein pari viikkoa antibiootteja ja sen jälkeen meni vielä kolmisen viikkoa ihan alle puolikuntoisena. 

Vierailija
6/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk meni jonkinlaiseen toipumiseen. Mielestäni keuhkot ei senkään jälkeen palautuneet täysin samaksi kuin ennen sairautta.

Vierailija
7/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Kolmen kuukauden jälkeen ei enää tarvinnut vetää väkisin keuhkoja täyteen ilmaa. Rankka tauti oli. 

Vierailija
8/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveää. Itkettää koko ajan. 

Tämä on jo toinen kerta, kun saan flunssan jälkitautina keuhkokuumeen.

Vaikka aikuinen olen niin jotenkin on tunteet pinnassa. 

Vierailija
9/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaalassa kaksi viikkoa, meinasin kuolla. Crp oli yli 300. Sitten antibioottia suoraan suoneen 4 viikkoa. Ei jäänyt jälkioireita. Olkaa tarkkana tämän taudin kanssa.

Vierailija
10/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sairastumisen jälkeen alkoi olla melko normaali olo. Antibiootteja söin 10 päivää, ensimmäinen lääke ei alkanut tehota, vasta kun lääkekuuriin lisättiin Doximed, niin kuume ei enää noussut ja toipuminen alkoi. 

Vierailija
11/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveydessä jotenkin vähäteltiin tätä tautia. Sain häthätää pyytämällä viikon sairausloman saatesanoilla, että voit palata aikaisemminkin töihin, jos vointi on hyvä. Tiedän, että varmaan olisi saanut saikkua jatkettua, mutta nuo saatesanat ihmetyttivät kun tiedän, että moni sairastaa viikkokausia, jopa kuukausia. 

Vierailija
12/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle määrättiin 10pv kuuri Doximed 100mg.

Oho. Mulle määrättiin 10pv 750mg antibioottia... Olin 2 viikkoa pois töistä, mutta täysi parantuminen kesti jotain 2-3kk.

Vierailija
13/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sairaalassa kaksi viikkoa, meinasin kuolla. Crp oli yli 300. Sitten antibioottia suoraan suoneen 4 viikkoa. Ei jäänyt jälkioireita. Olkaa tarkkana tämän taudin kanssa.

Sama juttu + verenmyrkytys. Parasta koko asiassa on se ettei ole jäänyt mitään muistikuvia. Olin vielä alle 30-vuotias.

Vierailija
14/14 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu + verenmyrkytys. Parasta koko asiassa on se ettei ole jäänyt mitään muistikuvia. Olin vielä alle 30-vuotias.

Sama. Crp oli + 300, keuhkokuume, Pneumokokki ja verenmyrkytys. Sairaalassa lähti paranemaan. Käykäähän verikokeissa sen tablettikuurin aloittamisen jälkeenkin, paljonko crp on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi