IS: Tällaisia ovat Suomen rokottamattomat
Jos ei lapsia oteta lukuun niin ketkä aikuisista pitävät koronarajoitus-jojoilua yllä suomessa?
Ketkä kuormittavat turhaan sairaanhoitokapasiteettia?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään 20-30-vuotiasta nuorta tulisi pakottaa ottamaan rokotetta tautiin, joka ei ole flunssaa kummempi? Ymmärrän, että rokotetta suositellaan vanhemmille ihmisille, jotka voivat mahdollisesti ehkä joutua sairaalahoitoon, mutta nuoren ihmisen mahdollisuus saada vakava muoto on niin mitättömän pieni, että miksi ottaa riski rokotteesta?
Tämä rokottamattomien syyttely on mennyt yli ja pahasti.
Olen itse painostuksen alla rokotukset ottanut, vaikka en usko koronan olevan minulle vaarallinen ilman rokotustakaan, mutta en kuvittele siksi olevani jokin maailmanparantaja sädekehä pääni päällä niin kuin suuri osa rokotetuista kuvittelee olevansa.
Muistutus: yksikään alle 30-vuotias ei ole kuollut Suomessa koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaas tietäjät, että miksi kohdunkaulasyöpärokotetta tarjotaan myös pojille.
Jos tarkoitat papilloomavirisrokotetta, niin se aiheuttaa myös syöpää myös peräaukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen molemmat rokotteet ottanut, silti vähän skeptinen rokotuksen toimivuuden suhteen.
En pidä ajatuksesta, että rokote haettava puolen vuoden välein, jotta jonkunlainen teho säilyy.
Itselläni rokote tehnyt molemmilla kerroilla muutamaksi viikoksi rytmihäiriöitä ja huonovointisuutta, päänsärkyä.Olen myös ollut aiemmin tosi terve ihminen, harvoin flunssassa ja yllättäen nyt rokotteen ottamisen jälkeen koko ajan on pientä flunssaa päällä.
Jokainen itse valitsee, ottaako rokotteen tai ei.
Toki rokottamattoman kannattaisi huomioida, ettei mene yleisötapahtumiin, kun tautia kuitenkin aika paljon on tällä hetkellä liikkeellä.
Tämä minuakin mietityttää. Tietenkään en ole immuuni koronalle, mutta yleisesti ottaen sairastan harvoin ja vastustuskyky on ihan labrojen mukaan hyvä, joten huolettaa, jos tästä alkaisi flunssakierre tms. Lisäksi kärsin jo valmiiksi rytmihäiriöistä. Lähipiirissä omituisia oireita rokotusten jälkeen. Tottakai voivat olla täysin sattumaakin eikä terveydenhuolto ota näihin kantaa, mutta kyllä se pistää miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään 20-30-vuotiasta nuorta tulisi pakottaa ottamaan rokotetta tautiin, joka ei ole flunssaa kummempi? Ymmärrän, että rokotetta suositellaan vanhemmille ihmisille, jotka voivat mahdollisesti ehkä joutua sairaalahoitoon, mutta nuoren ihmisen mahdollisuus saada vakava muoto on niin mitättömän pieni, että miksi ottaa riski rokotteesta?
Olen itse painostuksen alla rokotukset ottanut, vaikka en usko koronan olevan minulle vaarallinen ilman rokotustakaan, mutta en kuvittele siksi olevani jokin maailmanparantaja sädekehä pääni päällä niin kuin suuri osa rokotetuista kuvittelee olevansa.Muistutus: yksikään alle 30-vuotias ei ole kuollut Suomessa koronaan.
Vain kuolematko lasketaan? Itselleni riittää jo se, että tehohoidossa joronapotimas vie keskimäärin viiden tehohoitoa tarvitsevan paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määkikää minkä jaksatte, rokotetta en ota ainakaan niin kauan kuin se on vielä testivaiheessa, eli ei ennen vuotta 2023.
Muista sitten, että koronan käydessä et hyväksy siihen mitään hoitoa tai lääkettä ainakaan kolmeen vuoteen, ne kun ovat yhä testausvaiheessa. Joka ikinen.
Höpö höpö. Koronaan ei ole kehitetty omaa lääkkettä. Kaikki käytetyt lääkkeet ovat olleet käytössä jo aiemmin. Toisaalta: eihän viruksiin oikein ole olemassakaan lääkkeitä.
Mutta niiden käytön vaikutuksia koronaviruksen yhteydessä ei ole tutkittu, eli ovat täysin testaamattomia. Mistään et voi tietää, aktivoiko Burana koronaviruksessa olevat 5-G -sirut. Pitää tarkastaa siltä amerikkalaiselta radiokoomikolta, joka on korona-auktoriteeteista ylimmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse painostuksen alla rokotukset ottanut, vaikka en usko koronan olevan minulle vaarallinen ilman rokotustakaan, mutta en kuvittele siksi olevani jokin maailmanparantaja sädekehä pääni päällä niin kuin suuri osa rokotetuista kuvittelee olevansa.Muistutus: yksikään alle 30-vuotias ei ole kuollut Suomessa koronaan.
"KORONAVIRUS ei koettele ankarasti vain yli 70-vuotiaita riskiryhmäläisiä, vaan viruksen aiheuttamaan covid-19-infektiotautiin on Suomessakin kuollut yksittäisiä 20–30-vuotiaita nuoria aikuisia.
– Yksittäisiä tapauksia on ollut, HUSin infektiosairauksien ylilääkäri Asko Järvinen kertoo Ilta-Sanomille."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaas tietäjät, että miksi kohdunkaulasyöpärokotetta tarjotaan myös pojille.
Jotta pojat ei tartuta tyttöjä. Niiltähän se hpv tulee mikä aiheuttaa kohdunkaulan syövän. Harrastavat enemmän seksiä, useampien kumppanien kanssa niin ovat suuremmassa roolissa. Toisekseen se ehkäisee penissyöpää.
Lääkkeen hyödyt ja haitat on aina punnittava henkilön itsensä kannalta, joten poikia ei saa rokottaa, jotta tytöt hyötyisivät.
Ei sitä(kään) pakolla anneta. Minun teinipoikani luki tiedot rokotteesta ja valitsi "tietysti" (hänen omien sanojensa mukaan) sen ottamisen. Sekä pojat itse että tytöt hyötyvät.
Ei pakolla anneta, ei. Mutta manipulointi on kovaa.
Oma poikani on autistinen ja aseksuaali (se ei ole harvinaista autisteilla).
Hyvin pitkä keskustelu piti käydä hoitajan kanssa kun hpv-rokotetta ei hänelle haluttu. Poika ei halua sitä itsekään vaikka muuten on rokotusmyönteinen. Halusi koronarokotteenkin.
Lopulta päästiin tilanteesta pois kun luvattiin ottaa se seuraavalla kerralla.
Jäi aika outo olo siitä vääntämisestä.
Ei olla rokotevastaisia eikä edes kuvitella että rokotteet aiheuttaisivat autismia.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää, että koronarokotekriittiset niputetaan rokotekriittisten kanssa samaan ryhmään.
Itselläni ja lapsillani on rokoteohjelman mukaiset rokotukset, itse olen lisäksi ottanut hepatiittirokotuksen ja jäykkäkouristus vahvistuksen. Lemmikkini ovat kaikki rokotettuja. Uskon siis rokotteisiin ja ymmärrän niiden merkityksen.Se vaan, että uusi, kokeellinen rokote tautiin, jota ei edes tiedä sairastavansa ilman testiä, ja rokote, joka ei estä saamasta tautia ja levittämästä sitä edelleen, ei vakuuta.
T. Yliopistossa maisterin tutkinnon hyvin arvosanoin suorittanut arvostetussa ammatissa työskentelevä suomea äidinkielenään puhuva nainen.
Ps. Kuvottavaa propagandaa taas lehdistöltä.
Koulutettuja henkilönä sinun pitäisi erottaa kokeellisen ja uuden kaikki testit läpikäynyt rokote toisistaan. Ja jos ajatellaan kuinka monta miljoonaa ihmistä on rokotteen saanut, niin aika monta. En tiedä kokonaismäärää maailmassa. Sen tiedän, että esim.afrikan maat on aliedustettuina rokotuksissa, koska niissä puskaradio toimii paremmin kuin tiedotus.
Rokotettu ei levitä virusta (samalla tavalla) vaikka taudin saisi. Altistustapauksissa ei edes tarvitse olla karanteenissa. Eikös se ole työnantajan puolelta katsottuna hyvä asia?
Ja kukaan ei voi välttyä lukemasta uutisia, joissa kerrotaan kuinka rokottamattomat kansoittavat tehohoidon ja joronapotimas vie keskimäärin viiden muun tehohoitopotilaan paikan.
Ja en ole koulutettu.
Kyllä koronarokotteeaeen liittyy hyvin paljon irrationaalisia pelkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määkikää minkä jaksatte, rokotetta en ota ainakaan niin kauan kuin se on vielä testivaiheessa, eli ei ennen vuotta 2023.
Muista sitten, että koronan käydessä et hyväksy siihen mitään hoitoa tai lääkettä ainakaan kolmeen vuoteen, ne kun ovat yhä testausvaiheessa. Joka ikinen.
Höpö höpö. Koronaan ei ole kehitetty omaa lääkkettä. Kaikki käytetyt lääkkeet ovat olleet käytössä jo aiemmin. Toisaalta: eihän viruksiin oikein ole olemassakaan lääkkeitä.
Mutta niiden käytön vaikutuksia koronaviruksen yhteydessä ei ole tutkittu, eli ovat täysin testaamattomia. Mistään et voi tietää, aktivoiko Burana koronaviruksessa olevat 5-G -sirut. Pitää tarkastaa siltä amerikkalaiselta radiokoomikolta, joka on korona-auktoriteeteista ylimmäinen.
Moi Jone. Vielä tunti lähetyksen alkuun?
Kyllähän se tietenkin jotain mietteitä herätti, kun se nuori naishoitaja kuoli suorassa lähetyksessä 10 minuuttia koronarokotteen ottamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolematko vain lasketaan? Itselleni riittää jo se, että yksi koronapotilas tehohoidossa vie enemmän tilaa kuin keskimääräinen muu tehohoitopotilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää, että koronarokotekriittiset niputetaan rokotekriittisten kanssa samaan ryhmään.
Itselläni ja lapsillani on rokoteohjelman mukaiset rokotukset, itse olen lisäksi ottanut hepatiittirokotuksen ja jäykkäkouristus vahvistuksen. Lemmikkini ovat kaikki rokotettuja. Uskon siis rokotteisiin ja ymmärrän niiden merkityksen.Se vaan, että uusi, kokeellinen rokote tautiin, jota ei edes tiedä sairastavansa ilman testiä, ja rokote, joka ei estä saamasta tautia ja levittämästä sitä edelleen, ei vakuuta.
T. Yliopistossa maisterin tutkinnon hyvin arvosanoin suorittanut arvostetussa ammatissa työskentelevä suomea äidinkielenään puhuva nainen.
Ps. Kuvottavaa propagandaa taas lehdistöltä.
Koulutettuja henkilönä sinun pitäisi erottaa kokeellisen ja uuden kaikki testit läpikäynyt rokote toisistaan. Ja jos ajatellaan kuinka monta miljoonaa ihmistä on rokotteen saanut, niin aika monta. En tiedä kokonaismäärää maailmassa. Sen tiedän, että esim.afrikan maat on aliedustettuina rokotuksissa, koska niissä puskaradio toimii paremmin kuin tiedotus.
Rokotettu ei levitä virusta (samalla tavalla) vaikka taudin saisi. Altistustapauksissa ei edes tarvitse olla karanteenissa. Eikös se ole työnantajan puolelta katsottuna hyvä asia?
Ja kukaan ei voi välttyä lukemasta uutisia, joissa kerrotaan kuinka rokottamattomat kansoittavat tehohoidon ja joronapotimas vie keskimäärin viiden muun tehohoitopotilaan paikan.
Ja en ole koulutettu.
Kyllä koronarokotteeaeen liittyy hyvin paljon irrationaalisia pelkoja.
Rokotteita on annettu nyt noin 7 miljardia annosta maailmasta. Sellainen pikku koe. Sarc.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti suurimmalla osalla väestöä korona sairastettuna ilman että ovat edes tajunneet sairastaneensa....
Vasta-ainetutkimusten mukaan koronainfektiotartunnan on saanut muutama prosentti suomalaisista. Noin 50 000 - 60 000 tartuntaa (kokonaisuudessaan, täysin oireettomat + tartunnastaan tietämättömät/testaamattomat luvussa mukana) riitti tukkimaan teho-osastot viime ja toissakeväänä.
Vuositasolla useat sadattuhannet influenssatartunnat eivät ole koskaan saaneet samaa aikaan.
Tautien vakavuus / tartunta keskimäärin ovat aivan eri tasolla. Tätä alunperin vähäteltiin voimakkaasti ja osittain sitä satoa nyt niitetään. "Eniten meitä huolestuttaa influenssa" taisi eräskin ministeri sanoa siinä kohtaa, kun puusilmäkin näki mitä on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se tietenkin jotain mietteitä herätti, kun se nuori naishoitaja kuoli suorassa lähetyksessä 10 minuuttia koronarokotteen ottamisen jälkeen.
Mikäs juttu tämä on?
Ei mitään uutta auringon alla. Isorokkorokotuksen arveltiin aikanaan muuttavan ihmisiä eläimellisiksi.
"Valistuksesta huolimatta rokotusta on vastustettu monista eri syistä niin kauan kuin sitä on harjoitettu. Kun lehmärokkoon perustuva isorokkorokotus syrjäytti rokonistutuksen 1700- ja 1800-luvun taitteessa, alkoi uuden rokotteen vastustus saman tien. Vastustajat, joihin kuului myös lääkäreitä, uskoivat, että naudasta peräisin oleva rokote voisi aiheuttaa ihmisissä eläimellisiä ominaisuuksia.
Eräs rokotuksen vastustajien keskeisimmistä argumenteista oli, että rokotus aiheuttaa sairauksia rokotetuille. Ennen kuin mikrobien merkitys taudinaiheuttajina oivallettiin, näin usein tapahtuikin likaisten instrumenttien tai epäpuhtaan rokotteen vuoksi. 1800-luvun lopulla rokotusväline- ja rokotehygienia kuitenkin parani merkittävästi.
Organisoidun rokotuksen vastustusliikkeen synty kietoutuu tiiviisti yhteen rokotuspakon kanssa. Monissa maissa isorokkorokotus tuli 1800-luvulla pakolliseksi sakon tai muun rangaistuksen uhalla. Rokotuspakon kautta valtion nähtiin kajoavan yksilön itsemääräämisoikeuteen ennennäkemättömällä tavalla, mikä aiheutti ankaraa vastarintaa.
Suomessa rokotus tuli pakolliseksi 1880-luvulla, ja aktiivinen rokotuksen vastustusliike alkoi nostaa päätään 1900-luvun taitteessa. Sitä lietsoi paitsi lainsäädäntö, myös Englannista ja Saksasta levinneet esimerkit. Rokotettujen lasten määrä laski vastustusliikkeen vuoksi vuosisadan vaihteessa. Samoihin aikoihin vastustusliikkeen kanssa alkoivat myös eräät uskomuslääkinnän muodot saada jalansijaa Suomessa. Mm. homeopatiaan ja kuhnelaisuuteen liittyi oleellisena osana rokotusvastaisuus."
Helsingin yliopistomuseon sivuilta löytyi tämä isorokkojuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs juttu tämä on?
Minuakin kiinnostaa. Oletan, että vastaus on tyyliä: Tämä tapahtui oikeasti, mutta Iso-Bill G ja kumppanit pimittävät tapahtuneen ja siksi sitä ei voi nähdä missään netissä ikinä.
Lasse Lehtosen käyttäminen lähteenä paljastaa heti jutun epäkelpoisuuden.
Jutussa väitetään mm. virheellisesti, että Suomen koronarokotekattavuus jotenkin laahaisi
verrattuna Länsi-Eurooppaan.
Tämä ei pidä paikkaansa. Sen voi tarkistaa Google -haulla "finland covid vaccination", jolla
Google lyö ruudulle tarkat tilastot ja kuvaajat Suomen rokotustilanteesta, ja sitten
vaihtaa finland tilalle vaikka sweden tai belgium.
Monessa maassa ainakin kerran rokotettujen määrä on jämähtänyt noin 75 prosentin tuntumaan,
mutta on huomattava, että tuo 75 prosentin osuus on laskettu koko väestöstä eli 0 -vuotiaisiin asti.
Koko muukin juttu taitaa pitkälti perustua Lehtosen todellisuudesta irrallaan oleviin tulkintoihin.
Vierailija kirjoitti:
"Mikä saisi rokottemattomat koronavirusrokotukseen?"
Toimiva, testattu ja turvallinen rokote.
Niitä on kolme kappaletta markkinoilla, eli ei. Väärin meni.
Heti alkuun sanon, että olen (korona)rokottamaton enkä tässä nyt katso tarpeelliseksi perustella asiaa yhtään sen enempää. Olen päättänyt olla koronarokotetta ottamatta ja se on oma vapaa päätökseni. Tehdään se kuitenkin selväksi, että ylipainoinen en ole, en tupakoi enkä käytä päihteitä ja kasvissyöjäkin olen ollut yli puolet elämästäni, elän vaatimatonta elämääni hissukseen itsestäni numeroa pitämättä, monella mittarilla mitaten oikein kunnon kansalainen siis, hiljainen ja huomaamaton, kustannuksia aiheuttamaton. Sitä olen tässä miettinyt, uskaltaako rokottamaton enää mennä lääkäriin minkään muun syyn vuoksi vai alkaako heti syyllistäminen ja painostus rokotuksiin? Huolitaanko minua enää ylipäänsä asiakkaaksi terveydenhoitoon ja kohdellaanko tasavertaisena kansalaisena vai kärsinkö nyt kivuista kotonani, jotten tule syyllistetyksi ja painostetuksi? En halua olla millään tavoin yhteiskunnan painolastina tai asettua kenenkään valinnanvapauden esteeksi valinnoillani.
Kyllä. Mietin joka päivä rokotteen ottamista. Samaan aikaan ihan yleisessä keskustelussa (ei mitään hörhöjen sivuja) nousee päivittäin esille haittavaikutuksia ja samaan aikaan näyttää siltä, että rokotteiden teho laskee jyrkästi. En ole valmis siihen, että otan piikin monta kertaa vuodessa.