IS: Tällaisia ovat Suomen rokottamattomat
Jos ei lapsia oteta lukuun niin ketkä aikuisista pitävät koronarajoitus-jojoilua yllä suomessa?
Ketkä kuormittavat turhaan sairaanhoitokapasiteettia?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää, että koronarokotekriittiset niputetaan rokotekriittisten kanssa samaan ryhmään.
Itselläni ja lapsillani on rokoteohjelman mukaiset rokotukset, itse olen lisäksi ottanut hepatiittirokotuksen ja jäykkäkouristus vahvistuksen. Lemmikkini ovat kaikki rokotettuja. Uskon siis rokotteisiin ja ymmärrän niiden merkityksen.Se vaan, että uusi, kokeellinen rokote tautiin, jota ei edes tiedä sairastavansa ilman testiä, ja rokote, joka ei estä saamasta tautia ja levittämästä sitä edelleen, ei vakuuta.
T. Yliopistossa maisterin tutkinnon hyvin arvosanoin suorittanut arvostetussa ammatissa työskentelevä suomea äidinkielenään puhuva nainen.
Ps. Kuvottavaa propagandaa taas lehdistöltä.
Minkä takia piti taas korostaa olevansa maisteri? ::::D huuutista
Voisi käydä ostaa sylyksellisen Iltsikoita ja polttaa ne julkisesti jossain kadunkulmassa ja sittne kusta aksan sammuksiin
Vierailija kirjoitti:
"Mikä saisi rokottemattomat koronavirusrokotukseen?"
Toimiva, testattu ja turvallinen rokote.
Kyllä ne aika testattuja alkaa oleen jos kymmenet miljoonat ovat jo ottaneet rokotteen eikä mitään massiivisia rokotteesta johtuvia oireita näy eikä kuulu. Monenko vielä pitää ottaa rokote että nää jäärät uskoo?
LEHTONEN on jakanut aktiivisesti rokotuksia vastustavat kolmeen ryhmään: rokotuspelkoisiin, naturisteihin ja salaliittoteoreetikkoihin.
Rokotuskammoiset nostavat esiin rokotusten sivuvaikutukset ja liioittelevat niitä, naturistit puolestaan vähättelevät rokotusten tehoa ja pitävät infektion sairastamista parempana vaihtoehtona.
Naturistit myös puhuvat puhtaan ja luonnonmukaisen elämän oikeudesta: kehoon ei panna mitään vieraita aineita kuten rokotuksia.
– Salaliittoteoreetikot epäilevät, että kaikkeen on piilotettu jokin salainen agenda. He hakevat myös koronarokotuksista jotakin muuta sanomaa kuin kansanterveyden edistämistä, Lehtonen miettii.
---
En kuulu mihinkään näistä.
Olen avoimen kriittinen, asun syrjässä, en näe juurikaan perheen ulkopuolisia, en käy juurikaan missään ja meidän pitäjillä ei vielä ainakaan korona ole jyllännyt mitenkään (muutama tapaus koko aikana), joten en ole kokenut rokotteen ottamista vielä tärkeäksi. Lisäksi vielä odotan lisää tietoa rokotteesta - kuinka monta kertaa se pitää ottaa, haittavaikutukset pitkässä juoksussa yms.
Jos pitäisi kategorisoida itseni, olen seuraaja, eli seuraan tilannetta. En ole rokotuskammoinen, en naturisti, en salaliittoteoreetikkokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä saisi rokottemattomat koronavirusrokotukseen?"
Toimiva, testattu ja turvallinen rokote.
Kyllä ne aika testattuja alkaa oleen jos kymmenet miljoonat ovat jo ottaneet rokotteen eikä mitään massiivisia rokotteesta johtuvia oireita näy eikä kuulu. Monenko vielä pitää ottaa rokote että nää jäärät uskoo?
Sittenkun keksivät rokotteen joka takaa pysyvän tai väh. monen vuoden suojan. En ala näitä ravata ottamassa 6kk välein tai edes vuosittain
En ota enää kolmatta koronarokotetta. Sydämeni oireilee päivittäin, rytmihäiriöitä (levossakin) ja hengästyessä rintaa puristaa.
Ihan tajutonta propagandaa ja mielipidevaikuttamista nämä median jatkuvat piikkiluukutukset. Se on VAPAAEHTOINEN.
Jos lääketehdas ei edes ota vastuuta mahdollisista vakavistakin haittavaikutuksista niin ei nauti luottamusta.
Ostaisitko uuden auton jossa ei ole mitään takuuta!?
Ja tässä kysymys terveydestä ei materiasta.
Koettakaa nyt vanhemmat pitää ne loputkin (0-12-vuotiaat) piikittöminä.
Ei iltis tiedä ketkä ovat ilman rokotusta.
Ihan pelkkää huuhaata ja eri ihmisryhmien mustamaalausta.
Noi lehtosen naurettavat lokeroinnit on aivan älyvapaita eikä mitään tekemistä itse asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää, että koronarokotekriittiset niputetaan rokotekriittisten kanssa samaan ryhmään.
Itselläni ja lapsillani on rokoteohjelman mukaiset rokotukset, itse olen lisäksi ottanut hepatiittirokotuksen ja jäykkäkouristus vahvistuksen. Lemmikkini ovat kaikki rokotettuja. Uskon siis rokotteisiin ja ymmärrän niiden merkityksen.Se vaan, että uusi, kokeellinen rokote tautiin, jota ei edes tiedä sairastavansa ilman testiä, ja rokote, joka ei estä saamasta tautia ja levittämästä sitä edelleen, ei vakuuta.
T. Yliopistossa maisterin tutkinnon hyvin arvosanoin suorittanut arvostetussa ammatissa työskentelevä suomea äidinkielenään puhuva nainen.
Ps. Kuvottavaa propagandaa taas lehdistöltä.
Eihän nuo rokotteet enää kovin uusia ole eikä ainakaan “testaamattomia”. Sadat miljoonat ihmiset ovat niitä ottaneet ja seurauksiakin on seurattiu kohta vuosi. Aika mitättömiä sivuvaikutuksia ottaen huomioon että aloitettiin suurte massojen rokottaminen elämän loppupuolella olevista heikoista ihmisistä.
On ne uusia. Jos rokotteita on ollut tarjolla nyt vuoden,niin käytännössä pitkäaikaisia sivuvaikutuksia ei ole voitu edes huomata.
Noin lyhyellä seuranta-ajalla tupakka olisi terveystuote, DDT:tä myytäisiin joka on kioskissa ja pössyttelybaareja olisi joka korttelissa.
käykääpä joku ystävä lauantaina syytämässä lietevaunullinen koiranpaskaa eduskunnan portaisiin, jos ja kun syrjintäpassi hyväksytään
”Yksi selvä ryhmä rokottamattomissa ovat m-muuttajat”. IS
Vierailija kirjoitti:
LEHTONEN on jakanut aktiivisesti rokotuksia vastustavat kolmeen ryhmään: rokotuspelkoisiin, naturisteihin ja salaliittoteoreetikkoihin.
Rokotuskammoiset nostavat esiin rokotusten sivuvaikutukset ja liioittelevat niitä, naturistit puolestaan vähättelevät rokotusten tehoa ja pitävät infektion sairastamista parempana vaihtoehtona.
Naturistit myös puhuvat puhtaan ja luonnonmukaisen elämän oikeudesta: kehoon ei panna mitään vieraita aineita kuten rokotuksia.
– Salaliittoteoreetikot epäilevät, että kaikkeen on piilotettu jokin salainen agenda. He hakevat myös koronarokotuksista jotakin muuta sanomaa kuin kansanterveyden edistämistä, Lehtonen miettii.
---
Olen avoimen kriittinen, asun syrjässä, en näe juurikaan perheen ulkopuolisia, en käy juurikaan missään ja meidän pitäjillä ei vielä ainakaan korona ole jyllännyt mitenkään (muutama tapaus koko aikana), joten en ole kokenut rokotteen ottamista vielä tärkeäksi. Lisäksi vielä odotan lisää tietoa rokotteesta - kuinka monta kertaa se pitää ottaa, haittavaikutukset pitkässä juoksussa yms.
Jos pitäisi kategorisoida itseni, olen seuraaja, eli seuraan tilannetta. En ole rokotuskammoinen, en naturisti, en salaliittoteoreetikkokaan.
Sama täällä. Lisäisin vielä että yleisellä tasolla pidän rokotteita hyvänä asiana, niillä on moni tauti maailmasta nujerrettu.
Miksi ketään 20-30-vuotiasta nuorta tulisi pakottaa ottamaan rokotetta tautiin, joka ei ole flunssaa kummempi? Ymmärrän, että rokotetta suositellaan vanhemmille ihmisille, jotka voivat mahdollisesti ehkä joutua sairaalahoitoon, mutta nuoren ihmisen mahdollisuus saada vakava muoto on niin mitättömän pieni, että miksi ottaa riski rokotteesta?
Tämä rokottamattomien syyttely on mennyt yli ja pahasti.
Olen itse painostuksen alla rokotukset ottanut, vaikka en usko koronan olevan minulle vaarallinen ilman rokotustakaan, mutta en kuvittele siksi olevani jokin maailmanparantaja sädekehä pääni päällä niin kuin suuri osa rokotetuista kuvittelee olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Sama täällä. Lisäisin vielä että yleisellä tasolla pidän rokotteita hyvänä asiana, niillä on moni tauti maailmasta nujerrettu.
Kuin myös, ja lisäten ainakin omalta kohdaltani sen, että en pidä koronaa "vain flunssana".
Joo on kyllä aika paksua settiä.
Olin jo menossa ottamaan rokotetta (viime viikolla), kunnes yhtäkkiä muutama muu maa veti Modernan rokotteen pois. Rokotus alkoi taas tuntua huonolta idealta. Ei ole mikään hinku suuriin ihmisjoukkoihin, joten seurailen tilannetta sivusta.
Rokottamattomien maalittaminen on kovaa, ja näyttää kovenevan.
Se, että rokotuksesta on tehty poliittinen asia, pahentaa asiaa todella paljon. Moni rokotusta vastustava olisi jo ottanut rokotteen jos ei kokisi, että sitä pitää vastustaa poliittisista syistä.
Ei tämä tämmöinen nyt millään tavalla ole asiallista. Ihmisille sanotaan, että rokote on vapaaehtoinen, mutta sitten se ei kuitenkaan olekaan. Sanktioita suunnitellaan rokottamattomille, heitä haukutaan ja heille räyhätään. Mitä vapaaehtoisuutta sellainen on.
Itse ahdistuin tuosta asetelmasta niin paljon, että melkein jätin rokotteen ottamatta. Pitkällisen harkinnan jälkeen otin kuitenkin rokotteeseen, sillä siinä on vähemmän haittoja kuin koronan sairastamisessa.
En koe kuuluvani yhteenkään Lehtosen mainitsemista rokotekieltäytyjien ryhmästä, vaikka pitkään välttelinkin rokotetta. En ole rokotepelkoinen, en naturisti, enkä usko salaliitoihin rokotteen takana. Koin vaan sen poliittisen rummutuksen liian ahdistavana.
Uusi päivä, uudet kiukuttelut. Minä en ota ikinä koronarokotetta.
Olen molemmat rokotteet ottanut, silti vähän skeptinen rokotuksen toimivuuden suhteen.
En pidä ajatuksesta, että rokote haettava puolen vuoden välein, jotta jonkunlainen teho säilyy.
Itselläni rokote tehnyt molemmilla kerroilla muutamaksi viikoksi rytmihäiriöitä ja huonovointisuutta, päänsärkyä.
Olen myös ollut aiemmin tosi terve ihminen, harvoin flunssassa ja yllättäen nyt rokotteen ottamisen jälkeen koko ajan on pientä flunssaa päällä.
Jokainen itse valitsee, ottaako rokotteen tai ei.
Toki rokottamattoman kannattaisi huomioida, ettei mene yleisötapahtumiin, kun tautia kuitenkin aika paljon on tällä hetkellä liikkeellä.