Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies maksaa elatusmaksun muttei muuta ylimääräistä.

Vierailija
08.12.2014 |

Lasteni isä maksaa lapsesta elatusmaksua 200e kuukaudessa mutta ei suostu maksamaan mitään muuta. Lapsen harrastus maksaa esimerkiksi 400 euroa vuodessa jonka mies olettaa minun maksavan vaikka rahaa pitäisi riittää toistenkin lasteni elämiseen. Mies kyllä ostelee hienoja juttuja hänen luokseen lapsen huoneeseen tai esimerkiksi talvivaatteita ja leluja joita voi käyttää isän luona ollenssaan mutta esimerkiksi viimes kysyin että voisiko mies maksaa puolet matosta jokan lapsi haluaisi huoneeseensa niin vastaus oli heti ei. Myöskään ei suostu hankkimaan lapselle esimerkiksi tablettia, uutta puhelinta tai edes tietokonetta joita lapsi on toivonut usein joululahjaksi. Pitäisiko minun mennä lastenvalvojalle sopimaan elstusmaksujen nostosta?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät vain suu säkkiä myöten, niin se on muidenkin tehtävä. Miksi lapsen pitäisi saada kalliita lahjoja?

Vierailija
2/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläisit ydinperheessä keneltä sitten pyytäisit rahaa? Naapurilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa sulle elatusmaksua juuri sitä varten, että saisit näitä hankintoja tehtyä. Mun mielestä 200e on ihan hyvä elatusmaksu.

Vierailija
4/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä maksaa 150 ja kaiken muun minä.

Vierailija
5/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen harrastusmaksu on oletettavasti otettu huomioon jo elareita laskiessa, puhelimet sun muut eivät kuulu etävanhemman maksettaviksi. 

Niin se vaan menee, on se sitten oikein tai väärin.

Vierailija
6/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 400e vuodessa tee kuin vähän reilu euron päivää kohti.

Vierailija
7/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni isä maksaa 150 euroa elatusmaksua ja tapaa lastaan pari kertaa vuodessa. Ei soita tms. koskaan, ei osta lahjoja myöskään. Tärkeintä on mielestäni, et viettää aikaa lapsen kanssa. Välittää ja rakastaa.

Vierailija
8/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oli niiden niiden toisten lasten isien homma maksaa omistaan. Ja jos kerran ostaa hienoja juttuja lapsen huoneeseen, vaatteita ja leluja niin mitä pitää vielä saada lisää? Käsittääkseni teillä on nyt kaksi eri taloutta...

Vierailija
9/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mksi ihmeessä miehen pitäisi maksaa sinun asuntosi sisutuksesta? Hän maksaa 200€/kk yhdestä lapsesta niinkö? Paljon muiden lasten isät maksaa? Vai onko loput lapset nykyisen miehesi ja haluat tehdä tälle yhdelle lapselle selväksi ettei hän ansaitse samoja asioita kuin muut lapset?

Vierailija
10/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin maksoin e maksuja 16v oli kiva tunne kun ex lähti esim laivareissulle maksupäivänä

Vierailija
11/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä ostaa omaan kotiinsa tarvikkeita, vaatteita yms. niin ei hänen kyllä tarvitse sinun puolestasi ostaa niitä teillekin. Kohtuus kaikessa. Mitä tulee harrastukseen niin se maksaa vähän reilu 30e/kk. Maksaako toisten lastesi isät lapsilleen nuo harraste ja muut kulut vai miksi olet vaatimassa niitä tämän yhden lapsen isältä?

Vierailija
12/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:38"]

Se maksaa sulle elatusmaksua juuri sitä varten, että saisit näitä hankintoja tehtyä. Mun mielestä 200e on ihan hyvä elatusmaksu.

[/quote]

Kyllä on, itse sain  kahdesta lapsesta aikoinani 225 euroa/kk.

Vierailija
13/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette ilman jos ei ole rahaa.

Tai sitten tingit omista menoistasi -kuulostaako yhtään tutulta?

Vierailija
14/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex maksaa 130 per lapsi eli yhteensa 260 e. Hän kyllä ostaa joskus lapsille jotain tavaroita mutta pyydän yleensä vähentämään hinnan elareista. Paitsi niistä tavaroista jotka ovat isän luona, ne saa maksaa itse. Oon ehkä liiankin kiltti mutta en halua rahastaa lapsilla ex:ltä. Sillä menee muutenkin paljon niiden kanssa kun yleensä reissaavat ja käyttää lapsia milloin missäkin. Ei koskaan valita siitä rahanmenosta. ja maksaa myös heinäkuulta elarit vaikka lapset ovat usein hänellä koko kuukauden. Tosin viime kesänä sanoin ettei tarvi maksaa, kun kerta ovat isän kanssa.

Vierailija
15/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä sen ei tosiaankaan tarvi ostella mitään mattoja sinne sun luo.
Ymmärrän ainoastaan, jos pitää saada uusi ja ehjä puhelin ostettua tai muuta tarpeellista.

Oma isä ei maksa senttiäkään yli sovitusta määrästä äidilleni. Nyt äidilläni on onneksi vaan kaksi lasta elätettävänä kun muutin pois. Kyllä sillä välillä teki tiukkaa ostella vaatteita, maksaa kolmen lapsen puhelinlaskut ja hankkia jotain vähän kalliimpaa (talvitakit, talvikengät ym. tietysti sitä mukaa mitä kasvettiin vanhoista pois)
Mutta toisaalta isä hankki meille aina hänen luo jotain vaatteita, tavaroita jne.

Vierailija
16/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat siis 2400 vuodessa. Se on paljon. olet tyytyväinen.

Vierailija
17/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isä.. monestako lapsesta ex siis maksaa? Jos kahdesta niin summa on sitten 4800 vuodessa. Miten voit valittaa?

Vierailija
18/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juridisesti säädetty, että isän ainoa velvollisuus on maksaa elatusmaksuja.

Vierailija
19/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä, ei...Sinun pitää kasvattaa lapsesi siihen, että kaikkea ei saa mitä haluaa.

Vierailija
20/37 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla ihan pirun huono provo?! Ei kai kukaan voi oikeasti luulla, että isän pitää ostaa äidin kotiin mattoja yms?!

Kun laskee isän ja äidin osuuden lapsen riittävästä elatuksesta lisäksi vielä lapsilisänkin niin lähes viidellä sadalla kyllä saa ihan hyvää elektroniikaa, että ei tarvi lisää pyydellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi