Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Clomifen ja monisikiöriski

05.09.2006 |

Moi,

Olen syönyt ekan clomi-kuurini ja eilen kävin ultrassa, jossa todettiin että 3 munasolua on kehittymässä ja lääkäri muistutti monisikiöriskistä. Hän ei osannut sanoa mitään todennäköisyyttä tai prosenttilukua, mutta sanoi että riski on huomattava. Minulla on 1 lapsi, enkä halua kaksosia enkä kolmosia, varsinkaan samanlaisia koliikkitapauksia kuin eka oli.

Miten teillä muilla, jotka olette clomifen-kuurin syöneet ja tulleet raskaaksi, ovat nämä munasolut kehittyneet? Ja onko täällä ketään kaksosia tai useampaa odottamassa tai saanut kyseisen kuurin nautittuaan? Tai oletteko turhaan olleet huolissanne että lapsia tulee kerralla useampi?

Itselläni on jarrut hieman päällä, kun seuraukset pelottavat...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseesi, mutta halusin vain kertoa oman kokemukseni.

Olen syönyt tässä kierrossa ensimäisen clomikuurini ja kävin ultrassa kp 11 kun siellä näkyi kaksi munarakkulaa kasvaneen (17mm ja 14,7).

Suvussamme on kaksosia (minulla [ei kehittynyt loppuun saakka eli ei syntynyt elävänä] ja äidilläni elossa synt. 1950 luvulla.) eli taipumusta kaksosiin on perinnöllisistäkin syistä.

Sanoivat ultrassa että jos olisi yli 2 munarakkulaa niin hoito keskeytetään ja yhdyntä kielletään juuri monisikiöraskauden vuoksi.

Meitä ei mieheni kanssa haittaa vaikka tulisikin kaksoset, vain raskauden suuremmat riskit huolestuttavat.

Mummoni tapasi sanoa aina että tuplahuoli, mutta nelinkertainen ilo.

Onhan niitä suvussa ja erona teihin, meillä toiveissa esikoinen eli muita lapsia ei ole.

Tuolta monikkoperheet puolelta kyselin clomifenin ja tuplaraskauden yhteydestä ja sieltä tulikin ihan hyvin vastauksia. Ne kannattaa lukea jos kiinnostaa.

[color=blue] Plussa onnea kuitenkin! [/color]

Vierailija
2/2 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kaksi kertaa 3:n rakkulan hälytys... Ts. gyne sanoi, että mikäli rakkuloita olisi enemmän kuin 3, yhdynnät kiellettäisiin. Rakkulat voivat olla myös tyhjiä, siis ilman munasolua, joten riski pienenee myös tätä kautta.

1. kerralla tuloksena oli raskaus - yksisikiöinen, mutta raskaus päättyi keskenmenoon. 2. kerralla ei kolmesta rakkulasta huolimatta tullut tärppiä.

Clomifenhoito lisää aina monikkoraskauksien riskiä, joten ko. asia pitää aina pitää mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi