Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä huoneessa pyykkikori kuuluu säilyttää???

Vierailija
11.10.2021 |

Jos on esim pieni kylppäri ja ei mahdu sinne

Kommentit (340)

Vierailija
281/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskellä kämppää siinä vaippa ja vitturätti sankon vieressä

-Sonja ryövärin tytär

Sangon, ei sankon. 😆

Meidän murteessa tuo kapistus on sankko, joten sankon on ihan oikea taivutusmuoto. Joku saattaa sanoa jopa sankku.

Vierailija
282/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on pieni wc ja eteinen. Ei sinne mahdu. Säilytän likapyykit muualla.

Tuo "muualla" onkin loistava paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei sitä tartte. Pyykit voi kerätä suoraan koneeseen, ja päälle sitten ku on täynnä.

Kaikkea pyykkiä ei voi pestä samalla ohjelmalla, joten tämä ei ole kovin hyvä neuvo.

Meillä pestään samassa, mukaan vaan värinkerääjäliina.

Villasukkia en pese kuudessakympissä.   Enkä rintaliivejäni.

Vierailija
284/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tartte. Pyykit voi kerätä suoraan koneeseen, ja päälle sitten ku on täynnä.

Kaikkea pyykkiä ei voi pestä samalla ohjelmalla, joten tämä ei ole kovin hyvä neuvo.

Totta. Mä tosin oon ratkaissut ongelman niin, että pesen kaikki vaatteeni samassa enkä osta erikseen pestäviä. Ihan hyvin ovat puhtaaksi tulleet.

Vaatteesi ovat sitten varmaan samanvärisiäkin, lakanoita ja pyyhkeitä myöten. Muuten valkoisista tulee harmaita ja värillisistä likaisenvärisiä ja mustat haalistuvat.

Vierailija
285/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylpyhuoneessa ne imevät kosteutta suihkusta ja kunnolla muhivat siellä pyykkipäivään asti.

Ne mitään ime. Tarkista kylppärisi ilmanvaihto.

Vierailija
286/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi pyykkikori, puhtaanpyykinkori vai likapyykkikori?

Itse en tarvi puhtaanpyykinkoria lainkaan, koska matka pesukoneelta pyykinkuivaustilaan on vain pari askelta. Ja likapyykkikori mahtuu ainakin minun ykisössäni hyvin kylppärin nurkkaan. Itse asiassa minulla on kaksikin niitä, päällekkäin. Tasakantisina ne sopivat niin. 

Lisäksi on kiinteä kylpyhuonekaappi, jossa on korit pyykeille. Niitä käytän. Noissa muissa pidän kylppäritavaroita ym., esim. varavesipulloja.

Vierailija
287/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä. Kaksi kodinhoitohuoneessa ja yksi yläkerran vessassa. Viedään toimituksia tarpeen mukaan alas. Kaksi on lähinnä aikuisten vaatteita + pyyhkeitä yms varten. 

Kaksi lasten. Toiseen hiekkavehkeet esiputsattuina, toiseen sisäkamppeet. 

Lähtökohta on ollut kunhan ovat pois tieltä. Ja jos ovat näkyvillä niin miellyttävät silmää tarvittaessa. 

Vierailija
288/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on neljä. Kaksi kodinhoitohuoneessa ja yksi yläkerran vessassa. Viedään toimituksia tarpeen mukaan alas. Kaksi on lähinnä aikuisten vaatteita + pyyhkeitä yms varten. 

Kaksi lasten. Toiseen hiekkavehkeet esiputsattuina, toiseen sisäkamppeet. 

Lähtökohta on ollut kunhan ovat pois tieltä. Ja jos ovat näkyvillä niin miellyttävät silmää tarvittaessa. 

Siis kolme oli siellä kodinhoitohuoneessa. Höpsö minä... 

Vierailija
289/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kylppäri on niin pieni, ettei sinne sovi pyykkikoria minnekään, niin itse pitäisin sitä siinä tapauksessa varmaankin suihkutilassa ja siirtäisin sen sitten aina suihkuun mennessä muualle. Miksei pyykkikoria voisi säilyttää myös makuuhuoneessa, eteisessä tai keittiössäkin, jos on pesukonekin keittiössä (joillakin on). Tai vaatekaapissa. Tankokaappiin semmoinen varmaan sopii, ei tarvi hyllyjä poistaa. Tai sitten voi ostaa irtokoreja, jotka sopii vaatekaapin hyllyihin ja tekee likapyykin keräyspisteen niistä. Itsellä oli yhdessä kodissani eteisen liukukaapistossa metallikorihyllykkö, joka toimi pyykkikorihyllykkönä.

Vierailija
290/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on likapyykkikorit alakerran vessan yhteydessä olevassa kodinhoitotilan kaapissa, pesukone on siinä vieressä. Kuivatustila on yläkerran isossa kylppärissä, jonne kuskaan pestyt pyykit Ikean sinisessä kassissa. Homma toimii ihan hyvin. Puhtaan pyykin kori on yläkerrassa myös, makuuhuoneen yhteydessä olevassa isossa vaatehuoneessa. Silitän silitettävät yläkerran toisessa huoneessa eli työhuoneessa. 

Vierailija
291/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mä tosin oon ratkaissut ongelman niin, että pesen kaikki vaatteeni samassa enkä osta erikseen pestäviä. Ihan hyvin ovat puhtaaksi tulleet.

Vaatteesi ovat sitten varmaan samanvärisiäkin, lakanoita ja pyyhkeitä myöten. Muuten valkoisista tulee harmaita ja värillisistä likaisenvärisiä ja mustat haalistuvat.

Värin- ja liankerääjäliina toimii hyvin. Vaatteet tulevat koneesta ulos sen värisinä kuin ne on sinne työntänyt.

Vierailija
292/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneessa

Vierailija
293/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kylppärissä ja lisäksi jokaisessa makkarissa.  Toimii hyvin. 

Vierailija
294/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kylppärissä ja lisäksi jokaisessa makkarissa.  Toimii hyvin. 

Miksi niitä makuuhuoneissa pitää olla? Ettekö peseydy aamuin illoin siellä kylpyhuoneessa?

Vierailija
295/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole likapyykeille koria. Pistetään pesukoneeseen odottamaan koneen täyttymistä. 60 ja 40 asteen pyykki pestään erikseen. Toimiva systeemi. 

Vierailija
296/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole likapyykkikoria vaan likaiset laitetaan suoraan pesukoneeseen ja pestään kun täyttyy. Kaikki arkivaatteet, pyyhkeet, siivousliinat jne ovat sellaisia että ne voi pestä 60 asteessa. Lakanat pestään 90 asteessa ja jos silloin on muuta pyykkiä jo valmiiksi pesukoneessa niin ne nostetaan siksi aikaa kodinhoitohuoneen lavuaariin. 

Puhtaat vaatteet säilytetään kodinhoitohuoneen kaapeissa jonne ne on helppo viikata pyykkäyksen jälkeen. Liinavaatteet säilytetään makuuhuoneissa.

Vierailija
297/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millaisia vaatteita ihminen omistaa. Itse pesen kaikki vaatteeni samalla ohjelmalla ja petivaatteet&pyyhkeet toisella. Petivaatteet laitan suoraan pesuun vaihdon yhteydessä.

Sinulla ei ole siis yhtään valkoista vaatetta? Sinne vaan tummien vaatteiden kanssa ja kohta on harmaita vaatteita?

Vierailija
298/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme pyykkikoria. Yksi valkoisille, yksi punertaville (punaiset, oranssit, keltaiset) ja yksi tummille (siniset, vihreät, ruskeat mustat). Silti käytän irtovärinpoistoliinoja, että värit pysyvät kirkkaina.

Vierailija
299/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole likapyykkikoria vaan likaiset laitetaan suoraan pesukoneeseen ja pestään kun täyttyy. Kaikki arkivaatteet, pyyhkeet, siivousliinat jne ovat sellaisia että ne voi pestä 60 asteessa. Lakanat pestään 90 asteessa ja jos silloin on muuta pyykkiä jo valmiiksi pesukoneessa niin ne nostetaan siksi aikaa kodinhoitohuoneen lavuaariin. 

Puhtaat vaatteet säilytetään kodinhoitohuoneen kaapeissa jonne ne on helppo viikata pyykkäyksen jälkeen. Liinavaatteet säilytetään makuuhuoneissa.

Jos nuo siivousliinat on mikrokuituisia, niin niitä ei kannata pestä muun pyykin seassa, ne kuidut menee tukkoon pyykeistä irtoavasta nukasta eivätkä enää toimi kuten niiden kuuluu.

Myöskään huuhteluaineet eivät sovi niille.

Itse ostanut niitä kymmeniä ja pesen ne erikseen, enkä huuhdo siivouksen aikana, vaan otan puhtaan kun likaantuu ja sitten pesen melkein kaikki yhtä aikaa. Hyvin toimii!

Ja likapyykkikorit on kylppärissä, kun sinne mahtuu.

Vierailija
300/340 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne on kodinhoitohuoneen komerossa. Päällekkäin kiskoilla on siis kaksi isoa koria, niihin lajitellaan.