Missä huoneessa pyykkikori kuuluu säilyttää???
Kommentit (254)
Pyykkikori on tietysti just siellä missä sen itse haluat olevan.
Minulla se sijaitsee makuuhuoneessa koska siellä vaihdan vaatteet. Sinne menee mun ja pienimmän lapsen pyykit. Teineillä on omat pyykkikorit huoneissa kun pesevät itse pyykkinsä.
Ei ole vaikeaa kantaa kori pyykkikoneen viereen ja lajitella sopivat pyykit koneeseen.
Meillä harvoin käytetään pyykkikoria. Yleensä pyykit menee suoraan koneeseen. Jos on lakananvaihtopäivä, otamme ne suoraan sängyistä koneeseen. Jos on valkoista vaatetta, jota ei voi värillisten kanssa pestä, ne laitetaan terassilla olevaan pyykkikoriin. Meillä siis lasitettu terassi.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei sitä tartte. Pyykit voi kerätä suoraan koneeseen, ja päälle sitten ku on täynnä.
Kaikkea pyykkiä ei voi pestä samalla ohjelmalla, joten tämä ei ole kovin hyvä neuvo.
En osta mitään sellaista mitä ei voi pestä 60 asteessa. Olen 60-vuotias.
Meillä pyykkikori on kodarissa, kodari taas kph vieressä joten kätevästi siihen vaatteet kulkeutuu.
Sepä se. Mullakaan ei mahdu kylppäriin pyykkikoria eli joudun nakkaamaan likapyykin koneeseen. Siellä ne sitten haisee.
On se eri hauskaa, että joku kyselee tavaroitten säilytyksestä ventovierailta, missä jotain "kuuluu" säilyttää omassa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne minne mahtuu. Asun yksiössä ja pyykkikori on vaatehuoneessa.
Eikö mahdu muualle? Kuulostaa vähän epämiellyttävältä, että likaiset ja puhtaat pyykit samassa tilassa.
Minulla on likapyykit pesuhuoneessa pesukoneen vieressä. Puhtaat vaatteet viikataan suoraan narulta kaappiin ja liinavaatteet odottavat vaikka kamarissa manklausta.
Eikös se ole reaktorihuoneessa?
Niin... olihan kysymys että missä huoneessa pyykkikori kuuluu säteilyttää...
Kyllä se mahtuu sinne kylppäriin. Tai jotkut säilyttävät siivouskaapissakin, vaatehuoneessa, eteisessä tms.
Koneessakin voi säilyttää pyykkejä luukku auki tarvittaessa, itse en pidä tästä tavasta. Tässä on myös huonoa se että kaikki pitäisi säilyttää siellä samassa koneessa ja eritellä ennen pesua. Ne loput pitää kuitenkin saada jonnekin koneesta pesun ajaksi. Pieni kone saattaa olla tässä myös todellinen ongelma.
Olen käyttänyt pyykkikorina isohkoa kauppakassia, en siis kankaista vaan ruokakaupan muovipintaista kauppakassia.
Asun pienessä yksiössä joten kauppakassi sopii hyvin pieneen kylpyhuoneeseen.
Kun se menee huonoon kuntoon tai alkaa haista niin sen voi vaihtaa kokonaan uuteen ja vaikka erilaiseen, saa vähän vaihtelua.
Laittaisin sinne missä ne pestävät riisutaan yleisimmin. Meillä on yksi kori alakerrassa kylppärin vieressä vessassa ja toinen yläkerran aulassa. Eli laita sinne mihin huomaat t-paitojen ja etenkin sukkien kerääntyvän. Meillä ne sukat oli aina portaiden kaiteella kun ei jaksanut heti alas viedä niin sitten kun siinä on kori niin osuvat sinne. Nätti kori on myös ihan kivan näköinen eli toimiva ja kaunis.
En tiedä muista, meillä kodinhoitohuone.