Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin, että rohkeus palkitaan

Vierailija
11.10.2021 |

Olen tehnyt paljon töitä päästäkseni eroon sosiaalisesta fobiasta ja esiintymispelosta. Kuvittelin aina ennen, että jos olisin rohkeampi, elämä muuttuisi helpommaksi. Olen kuitenkin yhä masentunut sekä myös yksinäinen.

Ennen kaikkea olen turhautunut: opiskeluryhmässäni olen monesti lähes ainoa, joka vastaa kysymyksiin, esittää kysymyksiä tai ottaa asioista selvää. Minulta odotetaan jonkinlaista tiiminvetäjän ja aktiivisen toimijan roolia. Samanaikaisesti monet muut möllöttävät passiivisina ja siipeilevät häpeämättä.

Nuorempana minua arvosteltiin ujoudesta ja hiljaisuudesta, haukuttiin myös hissukaksi, mutta eipä tämä nykyinenkään rooli kiva ole. Miksi muut saavat olla hissukoita, mutta minä en? Tunnen suoranaista raivoa siitä, että minulta odotetaan eri asioita kuin muilta. Arvosanatkin tulevat lähinnä työharjoittelun perusteella, joten oikeastaan tuntiaktiivisuudella ei taida olla mitään merkitystä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että saa muutkin ryhmässä motivoitumaan ja innostumaan, vaatii muutakin, kuin rohkeutta puhua. Voi tosin olla, että useampi on kiitollinen siitä, että sinä laitat asiat alulle ja johdat ryhmää finaaliin asti. Tietenkin jos muuten lusmuavat, niin se on asia erikseen.

Osa porukasta on täysin reagoimatonta ja passiivista. Ilmeisesti he eivät haluaisi olla tuolla.

- ap

Vierailija
22/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo?

hope so

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta parempihan tuo on sinulle, kun olet kehittänyt itseäsi. 

Vierailija
24/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olet entinen foobikko niin ihmettelen ettet äkännyt että ryhmätyötä voi tehdä monin eri keinoin. Vaikutat myöskin melko ymmärtämättömältä, katkeraltakin. Jatkaisin mielenterveydellisten jutskien läpikäymistä terapiassa. Mitä alaa opiskelette?

Vierailija
25/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta parempihan tuo on sinulle, kun olet kehittänyt itseäsi. 

Niin. Onneksi opiskelut ovat ihan loppusuoralla.

- ap

Vierailija
26/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran olet entinen foobikko niin ihmettelen ettet äkännyt että ryhmätyötä voi tehdä monin eri keinoin. Vaikutat myöskin melko ymmärtämättömältä, katkeraltakin. Jatkaisin mielenterveydellisten jutskien läpikäymistä terapiassa. Mitä alaa opiskelette?

Mitä nämä eri keinot ovat? Möllötys ja reagoimattomuus? Aloitekyvyttömyys? Tyhjä katse? Puhelimen näpräys kesken tunnin tai tupakalle poistuminen?

- ap

Vierailija
27/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin sinulta odotetaan eri asioita kuin muilta?  Ja toiseksi, eikö se puhujan vastuu kannata ottaa kunnialla vastaan? Mikään tai kukaan ei estä sua olemasta hiljaa myös. Itsesi takia sen teet että vastaat, et muiden.. eikö?

Vierailija
28/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin sinulta odotetaan eri asioita kuin muilta?  Ja toiseksi, eikö se puhujan vastuu kannata ottaa kunnialla vastaan? Mikään tai kukaan ei estä sua olemasta hiljaa myös. Itsesi takia sen teet että vastaat, et muiden.. eikö?

Opettajat monesti ehdottavat vetäjän/pomon/organisoijan roolia minulle, jos kukaan muu ei ilmoittaudu vapaaehtoiseksi. Tavallaan se on toki imartelevaakin mutta myös turhauttavaa. Muutaman kerran olenkin tästä kunniasta kieltäytynyt. Olen myös testannut, mitä tapahtuu jos olen hiljaa: keskustelu ei etene. Yleensä sitten opettaja kysyy lopulta minun mielipidettäni.

- ap

Vierailija
29/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat niiden toisten tukemisen. Aloita siitä.

Vierailija
30/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetat niiden toisten tukemisen. Aloita siitä.

Kokeilen tätä. Kiitos.

- ap

Vierailija
31/31 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet ihan pimee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän