Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matematiikanopettajani kieltäytyy antamasta minulle lisää tehtäviä :(

Vierailija
07.12.2014 |

Minulle käy usein niin että saan kaikki kirjan aiheeseen liityvät tehtävät valmiiksi ja opettaja kieltäytyy etsimästä minua varteen lisää tehtäviä, tietääkö kukaan onko hänellä velvollisuutta siihen tms. että tekeekö hän nyt väärin kun ei etsi tehtäviä? Vai onko se ihan normikäytäntö?

olen siis lukiossa :/

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:03"]

Mikä kirjasarja teillä on käytössä?

[/quote]

Pitkä Matematiikka- niminen sarja. 

Valitettavasti asun niin pienellä paikkakunnalla ettei mitkään yliopiston kurssit onnistu järjestää vaikka tosi mielenkiintoista oliskin! 

Vierailija
22/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:06"]

[/quote]

Valitettavasti asun niin pienellä paikkakunnalla ettei mitkään yliopiston kurssit onnistu järjestää vaikka tosi mielenkiintoista oliskin! 

[/quote]

öö...et kykene netistä etsimään tehtäviä? tuskin sitten olet noin taitava matikassakaan kun väität.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://matta.hut.fi/matta/yoteht/

Tee nyt noi alkuun ja itke sitte uudestaan.

Vierailija
24/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:06"]

[/quote]

[/quote]

Tuo kirjasarja on ehkä huonoin mahdollinen hyville oppilaille. Jättää vaikeimmat asiat käytännössä käsittelemättä ja tehtäviäkin niistä on huonosti. Jos rahaa on tai kirjastosta löytyy, niin käypäs hakemassa lisäksi esim. Pyramidi. Siitä pitäisi löytyä vähän haatavampaakin tehtävää laskettavaksi.

Vierailija
25/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mafyvalmennus.fi/images/uploads/pitkamatematiikka.pdf

kyl sä näitä itekki löydät. ei ton ikäselle enä aikuset voi kaikkea valmiina antaa.

Vierailija
26/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin fiksun tuskin tarttis pyytää apua opelta lisätehtävien hakemiseen.   

ota vaikka TKK:n vanhat pääsykokeet ja laske ne läpi.     itse laskin 7 vuoden TKK pääsykoetehtävät ja hyvin meni... 40 oikein 42:sta   

Vierailija
27/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:09"]

http://matta.hut.fi/matta/yoteht/

Tee nyt noi alkuun ja itke sitte uudestaan.

[/quote]

Hei, kiitos, en tiennytkään että nuo on netissä :) 

(ei ap mutta kirjoitan pitkän matikan keväällä) 

Vierailija
28/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille linkeistä ja tiedosta.

En toki väitä olevani fiksu tai edes hyvä matikassa, enkä todellakaan ole mikään nero joka voisi tuosta vain ottaa laskuja joita ei ole vielä opiskellut ja ratkaista ne. Olisi hienoa jos ette laittaisi kitkeriä kommentteja "avuttomuudesta" tai jotain.

Vapaa-ajalla toki opiskelen muutakin matikkaa ihan ilokseni mutta tuntien aikana haluaisin tehdä juuri sitä mikä tunnin aihe on koska niitä asioita tullaan kysymään kokeessa ja matematiikan arvosana on minulle tärkeä :) 

Vierailija
29/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:39"]

Minulle käy usein niin että saan kaikki kirjan aiheeseen liityvät tehtävät valmiiksi ja opettaja kieltäytyy etsimästä minua varteen lisää tehtäviä, tietääkö kukaan onko hänellä velvollisuutta siihen tms. että tekeekö hän nyt väärin kun ei etsi tehtäviä? Vai onko se ihan normikäytäntö?

olen siis lukiossa :/

[/quote]

minä ostin/lainasin kirjastosta toisten sarjojen kirjoja :) 

Vierailija
30/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä muut matikanopet koulussasi, jos sulle on vaan sattunut laiska yksilö? Mulla ainakin on ihan paras matikanopet jolla on aina lisätehtäviä valmiina :) 

Vierailija
31/31 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:28"]

Vapaa-ajalla toki opiskelen muutakin matikkaa ihan ilokseni mutta tuntien aikana haluaisin tehdä juuri sitä mikä tunnin aihe on koska niitä asioita tullaan kysymään kokeessa ja matematiikan arvosana on minulle tärkeä :) 

[/quote]

Sitten sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa. 1) Ostaa toisen sarjan kirja. 2) Laskea vanhoja yo-tehtäviä.

Molemmat näistä on ehdotettu sinulle jo useamman viestin voimin, mutta ne eivät jostain syystä kelpaa sinulle. Kuvitteletko oikeasti, että opettajasi alkaisi käsin tehdä sinulle uusia tehtäviä? Ei se ole niin helppoa, että niitä voisi tuosta vaan tehdä.