Raajojen puutuminen, kaikki tutkimukset tehty, syytä ei löydy! apua..
Oikean puolen raajat puutuneet ja niitä kuumottaa. Samoin oikean puolen suupieli roikkunut. Mitään voimattomuutta tai tunnottomuutta ei ole ollut missään
Laajat verikokeet otettu, pään magneettikuvaus tehty myös varjoaineen kanssa, keuhkot kuvattu ja selkäydinnäyte otettu. Missään ei mitään vikaa...
Ahdistaa todella paljon, pelottaa silti että jotain isompaa vialla.
Onko muilla tällaista?
Kommentit (57)
Taas uneton yö takana, oikea puoli ihan puutunut. Kasvo oireita ei ole. Neurologilla käyty päivystyksessä sunnuntaina, mitään vikaan ei pitäisi olla. Kävin hierojalla, eikä mitään apua.
Oon niin väsynyt, en uskalla nukkua. Töissä niin kuin haamu.
En tiedä mistä lähteä hakemaan apua, että kuka voisi auttaa. Kardiologille on laitettu lähete neurologilta, aikakin vasta joskus tammikuussa, jos silloinkaan.
Oon valmis maksamaan pitkän pennin yksityisellä jos vaan löytyisi apua. Ei mitään järkeä lähteä jonkun yleislääkärin pakeille ja aloittaa "alusta"...
-ap, joka on epätoivon vallassa........
Mun kaverilla oli kans tollasta puutumista jolle ei testeissä löytynyt mitään selitystä, lätkäsivät sille sitten MS-tauti diagnoosin, vaikka eivät mitenkään varmoja siitä olleetkaan, ja nyt se ei sit oikein saa apua tai lisää testejä koska sillä on jo "diagnoosi", eikä lääkärien mielestä tarvi enempää tutkia. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:06"]
Huomioikaa jos syötte metformiinia diabetekseen, tai protonipumppuinhibiittoreita refluksitautiin pitkäaikaisesti, että teidän täytyy syödä B12-vitamiinia purkista ja tarkistuttaa sen pitoisuudet verikokeella, mieluusti ennen purkkivitamiinien syönnin aloittamista ja jonkun aikaa sen jälkeen. B12-vitamiinin puutos aiheuttaa vakavia neurologisia oireita, eikä tietyn pisteen yli mentyä nuo neurologiset oireet enää korjaannu vaikka B12-vitamiinitasot saataisiinkin kohdilleen.
MItkä on nuo koraantumattomat neurologiset oireet ??
Selkäytimen magneettikuvaan mars. Ei sieltä löydy syytä kasvojen oireelle, mutta muuhun kyllä.
Minulla myös migreeni. Oireina mm. Juurikin tunnottomuutta, lähtee oikealta kädestä menee kaulaan, kasvoihin,(jopa silmäripset), selkään ja sitä kautta vasempaan käteen. Jokus myös puutuu jalat, toisinaan vain kantapäästä. Lisäksi toisen silmän sokeus tai sahalaitakuvio, päänsärky ja pahoinvointi,-joka usein menee oksennukseen -_-.. Myös puhevaikeuksia on, lauseen sanajärjestys menee ihan väärin vaikka yrittää sanoa sen oikein.
Oma migreenini on pahentunut iän myötä, joten käy lääkärillä , joka erikoistunut migreeniin, jospa apu löytyisi sieltä. :)
Minulla myös migreeni. Oireina mm. Juurikin tunnottomuutta, lähtee oikealta kädestä menee kaulaan, kasvoihin,(jopa silmäripset), selkään ja sitä kautta vasempaan käteen. Jokus myös puutuu jalat, toisinaan vain kantapäästä. Lisäksi toisen silmän sokeus tai sahalaitakuvio, päänsärky ja pahoinvointi,-joka usein menee oksennukseen -_-.. Myös puhevaikeuksia on, lauseen sanajärjestys menee ihan väärin vaikka yrittää sanoa sen oikein.
Oma migreenini on pahentunut iän myötä, joten käy lääkärillä , joka erikoistunut migreeniin, jospa apu löytyisi sieltä. :)
Luin, että raajojen puuTTuminen ja ihmettelin, että miten niin sellaiselle ei löydy syytä....oon vähän väsynyt, kiitos ja anteeksi.
Ahh, tiedän ton tuskan ku ei kokeista selviä mitään mutta tuntuu melkein että on toinen jalka haudassa. Ei sillä että sulla ois mitään tappavaa, mutta ymmärrän miten ahdistavaa on elää epätietoisuudessa
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:54"]
Oikean puolen raajat puutuneet ja niitä kuumottaa. Samoin oikean puolen suupieli roikkunut. Mitään voimattomuutta tai tunnottomuutta ei ole ollut missään Laajat verikokeet otettu, pään magneettikuvaus tehty myös varjoaineen kanssa, keuhkot kuvattu ja selkäydinnäyte otettu. Missään ei mitään vikaa... Ahdistaa todella paljon, pelottaa silti että jotain isompaa vialla. Onko muilla tällaista?
[/quote]
Kuulostaa psyykkiseltä.
[/quote]
Mulla alkoi paniikkihäiriö samantyyppisillä oireilla. Eli jos ei ns konkreettista vikaa löydy, voi kyseessä olla ahdistus tms.
Hei! Mulla on ollut samanlaista, nyt 4 vuotta, syytä ei ole löytynyt. Pään magneettikuvat otettu ja hermoratatutkimus, ja monta kertaa tehty kliiniset testit neurologilla. Ei löyty mitään syytä. Mulla puutumisia on ollut eniten sormissa ja jalkaterissä, myös naamassa. Lisäksi vaikka minkälaisia todella kummallisia tuntohäiriöitä ympäri kehoa. Kuuman/kylmän tunnetta, nykimisiä, sähköisen tuntuista väreilyä, hius tai hiekkaa varpaiden ympärillä, muurahaisia kävelemässä polvellam, kipua ja kutinaa nenässä etc. Aivan uskomattomia juttuja! Ei kuitenkaan voimattomuutta, jäykkyyttä tai tasapainohäiriöitä. Ei kuulemma voi olla ms eikä borrelioosi. Migreeniä ei ole. Joskus epäilen voiko johtua huonosta selästä, että hermot olisivat puristuksissa, mutta aika uskomatonta että kaikki nämä olisivat sen aiheutamia. Mutta näillä mennään, nyt on vaan yksi sormenpää tunnoton ;)
Hemipleginen migreeni tekee mulla tuollaista. Eikä välttämättä ole muita kohtausoireita.
Miehelläni vastaavaan auttoi liikunnan lisääminen. Johan loppui puutumiset ja samalla muutkin vaivat.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:03"]
Mulla on kans ko.oireita. Pää kuvattu, samoin kaulasuonet. Likvoria ei neurologi alkanu ottaan. Borreliakokeet verestä koholla, mutta "viljelyissä" ei borrelioosiin viittaavaa. Seurannat lopetettiin, oireet jatkuu. Onko sulla kontrolleja johonkin? Neurolle? Kysy ne borrelioosikokeiden vastaukset, jos lapussa lukee "otettu" niin vastaukset ei ole olleet valmiit tulosteen printtaushetkellä.
[/quote]
Sulla on ollut borrelia-vasta-aineita, niiden määrästä pystyy päättelemään onko infektio tuore, vai oletko joskus aikoinaan sairastanut borrelioosin. Lisäksi testissä voi tulla ristireaktiota joidenkin muidensairastettujen infektioiden kanssa, joten vain tietyn rajan ylittävä vasta-ainepitoisuus tarkoittaa borrelioosia. Sinulla ei siis ole borrelioosia. Borreliaa on vaikea viljellä ja sen takia sitä ei juuri viljelläkään, ei varsinkaan verestä. Likvorista, nivelnestenäytteestä tai kudospaloista joskus.
Likvortutkimukset on neurologisia oireita kärsivillä potilailla usein tilannetta valottavia tutkimuksia.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:03"]
Mulla on kans ko.oireita. Pää kuvattu, samoin kaulasuonet. Likvoria ei neurologi alkanu ottaan. Borreliakokeet verestä koholla, mutta "viljelyissä" ei borrelioosiin viittaavaa. Seurannat lopetettiin, oireet jatkuu. Onko sulla kontrolleja johonkin? Neurolle? Kysy ne borrelioosikokeiden vastaukset, jos lapussa lukee "otettu" niin vastaukset ei ole olleet valmiit tulosteen printtaushetkellä.
[/quote]
Sulla on ollut borrelia-vasta-aineita, niiden määrästä pystyy päättelemään onko infektio tuore, vai oletko joskus aikoinaan sairastanut borrelioosin. Lisäksi testissä voi tulla ristireaktiota joidenkin muidensairastettujen infektioiden kanssa, joten vain tietyn rajan ylittävä vasta-ainepitoisuus tarkoittaa borrelioosia. Sinulla ei siis ole borrelioosia. Borreliaa on vaikea viljellä ja sen takia sitä ei juuri viljelläkään, ei varsinkaan verestä. Likvorista, nivelnestenäytteestä tai kudospaloista joskus.
Likvortutkimukset on neurologisia oireita kärsivillä potilailla usein tilannetta valottavia tutkimuksia.
[/quote]
Kuten huomasit viljely oli kirjoituksessani lainausmerkeissä, koska en kiireessä keksinyt oikeampaa sanaa. Tulokseni tosiaan olivat koholla (hyvin reilustu yli viitearvojen) ja kävivät jatkotutkimuksissa Tyksissa ja jossain muualla, mutta niissä ei todettu Borrelioosia. Arvot ovat edelleen hyvin paljon yli viitearvojen, joka voi johtua esim. elimistössä olevasta muusta viruksesta. Kiitos sinullekin selvennyksestä.