Raajojen puutuminen, kaikki tutkimukset tehty, syytä ei löydy! apua..
Oikean puolen raajat puutuneet ja niitä kuumottaa. Samoin oikean puolen suupieli roikkunut. Mitään voimattomuutta tai tunnottomuutta ei ole ollut missään
Laajat verikokeet otettu, pään magneettikuvaus tehty myös varjoaineen kanssa, keuhkot kuvattu ja selkäydinnäyte otettu. Missään ei mitään vikaa...
Ahdistaa todella paljon, pelottaa silti että jotain isompaa vialla.
Onko muilla tällaista?
Kommentit (57)
Huomioikaa jos syötte metformiinia diabetekseen, tai protonipumppuinhibiittoreita refluksitautiin pitkäaikaisesti, että teidän täytyy syödä B12-vitamiinia purkista ja tarkistuttaa sen pitoisuudet verikokeella, mieluusti ennen purkkivitamiinien syönnin aloittamista ja jonkun aikaa sen jälkeen. B12-vitamiinin puutos aiheuttaa vakavia neurologisia oireita, eikä tietyn pisteen yli mentyä nuo neurologiset oireet enää korjaannu vaikka B12-vitamiinitasot saataisiinkin kohdilleen.
Itsekin olin syönyt jo pari vuotta protonipumppuinhibiittoreita kun farmaseutti ystävällisesti asiasta muistutti, sitä ennen ei ollut kukaan sanonut, ei reseptin alunperin (pitkäaikaiskäyttöön, vuosiksi) kirjoittanut gastroenterologi, ei reseptiä uusineet työterveyslääkäri, eikä yksityinen yleislääkäri, eivät myöskään aiemmat farmaseutit. Onneksi vahinkoa ei ollut vielä tapahtunut.
Mulla oli myös raajojen puutumista ja tunnottomuutta ja lisäksi näköhäiriökohtauksia ja näkökentän "aaltoilua", vaikka migreenistä en ollut koskaan aiemmin kärsinyt. Alkoi pian sen jälkeen kun aloitin e-pillerit ja kesti sen 4 vuotta mitä pillereitä käytin. Lopetettuani pillerit muista syistä kaikki nämä oireet katosivat. Yhteyden tajusin vasta jälkikäteen ja luin aiheesta lisää.
Täällä on tullut hyviä syitä miksi voi tulla tuollaisia neurologisia oireita, lisäisin vielä yhden, mielestäni sitä ei mainittu vielä: diagnosoimaton keliakia. Joillain voi olla lievien vatsavaivojen lisäksi voimakkaitakin neurologisia oireita. Joskushan tauti löydetään vasta lapsettomuustutkimusten yhteydessä, ihan sattumalta kun kaikki mahdollsiet tutkitaan oli oireita tai ei.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:11"]
Mun kaverilla oli kans tollasta puutumista jolle ei testeissä löytynyt mitään selitystä, lätkäsivät sille sitten MS-tauti diagnoosin, vaikka eivät mitenkään varmoja siitä olleetkaan, ja nyt se ei sit oikein saa apua tai lisää testejä koska sillä on jo "diagnoosi", eikä lääkärien mielestä tarvi enempää tutkia. Huoh.
[/quote]
Olen ymmärtänyt että selkäydinpunktio+magneettikuvaus sulkisivat sen MS-taudin pois...
-ap
Menin äsken terveyskeskukseen, kerroin että puutuminen jatkunut, en saa nukuttua. En päässyt edes lääkärille, hoitaja sanoi, että syö Buranaa ja sinullehan on tutkimuksen tehty neurolla, että seuraavaksi on se lähete kardiologille joskus ensi vuoden puolella.
Alan varmaan itkemään ihan just.
-ap
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:12"]Mutta siis onko kukaan tullut ajatelleeksi, että olisi kyse juuri siitä migreeniaurasta? Minulla siihen kuuluu juuri toispuolista tunnottomuutta tai käden hervottomuutta, ihon yliherkkyyttä ja varsinkin kasvojen alueella selvää ihon kipua, kuumotusta. Lisäksi kuulo häiriintyy niin, että jotkin pienet äänet saattavat korostua ja sattua, pahin on paperin rapina. Koen myös hajuaistin harhoja; usein haistan palaneita leivänmuruja, kahvia tai ylikypsiä hedelmiä.
Näköhäiriöt ovat joskus sitä luokkaa, että olen kiitänyt ambulanssilla päivystykseen. Enää en mene; migreeni se vain oireilee.
2
[/quote]
Olisim voinut itse kirjoittaa tämän viestin. Jännä että sullakin rapina on paha.
Liittyy minulla käsittääkseni migreeniin. On siis auraoire, mutta välttämättä itse kipua ei tule. Koen myös muita aistihäiriöitä.
diagnosoitu migreeni
Minullakin on diagnosoitu migreeni, mutta oireina näköhäiriöt jotka kehittyy päänsäryksi.
-ap
Up... Venytellä olen yrittänyt, ei apua:(
-ap
Mutta siis onko kukaan tullut ajatelleeksi, että olisi kyse juuri siitä migreeniaurasta? Minulla siihen kuuluu juuri toispuolista tunnottomuutta tai käden hervottomuutta, ihon yliherkkyyttä ja varsinkin kasvojen alueella selvää ihon kipua, kuumotusta. Lisäksi kuulo häiriintyy niin, että jotkin pienet äänet saattavat korostua ja sattua, pahin on paperin rapina. Koen myös hajuaistin harhoja; usein haistan palaneita leivänmuruja, kahvia tai ylikypsiä hedelmiä.
Näköhäiriöt ovat joskus sitä luokkaa, että olen kiitänyt ambulanssilla päivystykseen. Enää en mene; migreeni se vain oireilee.
2
Borrelioosi! Onko otettu verenkuva? Se arpivaste voi olla jopa kahdenkymmenenvuoden takaa.
Aloita ensialkuun magnesiumtableteilla. Puutuminen loppui itseltäni sen jälkeen.
Selkäydinnäytteestähän se borrelioosi näkyisi? Kaikkia verikokeita en edes tiedä mitä on otettu, 2 a4-arkkia on listana tuloksia
-ap
Katso siitä onko siellä S-BorrAbM tai AbG tai Li-BorrAb (M tai A lopussa)
Onko tuo puutuminen miten pitkäaikaista? Tyyliin tunteja vai viikkoja kerrallaan?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:25"]Katso siitä onko siellä S-BorrAbM tai AbG tai Li-BorrAb (M tai A lopussa)
[/quote]
Listassa lukee vain että OTETTU? Ei siis tulosta?
-ap
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:25"]Katso siitä onko siellä S-BorrAbM tai AbG tai Li-BorrAb (M tai A lopussa) [/quote] Listassa lukee vain että OTETTU? Ei siis tulosta? -ap
[/quote]
Vastauksen printtaushetkellä sitä ei oltu vielä ehditty määritellä valmiiksi. ohis
2