Raajojen puutuminen, kaikki tutkimukset tehty, syytä ei löydy! apua..
Oikean puolen raajat puutuneet ja niitä kuumottaa. Samoin oikean puolen suupieli roikkunut. Mitään voimattomuutta tai tunnottomuutta ei ole ollut missään
Laajat verikokeet otettu, pään magneettikuvaus tehty myös varjoaineen kanssa, keuhkot kuvattu ja selkäydinnäyte otettu. Missään ei mitään vikaa...
Ahdistaa todella paljon, pelottaa silti että jotain isompaa vialla.
Onko muilla tällaista?
Kommentit (57)
Heh, luin eka et "raajojen puuttuminen" ja avasin ihan mielenkiinnosta ketjun... Mut siis joo, nyt kartalla. Ja en tiedä.
Mulla oli samantyyppistä, ei noin pahaa (ei siis kasvojen puutumista), mutta toispuoleista raajojen puutumista. Söin Yasmin yhdistelmäpillereitä ja lääkäri käski lopettaa niiden syömisen. Oireet loppuivat kuin seinään..
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:34"]Mulla oli samantyyppistä, ei noin pahaa (ei siis kasvojen puutumista), mutta toispuoleista raajojen puutumista. Söin Yasmin yhdistelmäpillereitä ja lääkäri käski lopettaa niiden syömisen. Oireet loppuivat kuin seinään..
[/quote]
Itse lopetin hormooniehkäisyn kokonaan pari vuotta sitten juuri veritulpan yms sivuoireiden pelossa...
-ap
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:41"]Samoja oireita, ms-tauti.
[/quote]
Itsekin sitä pelkäsin, mutta pään magneettikuvaus ja selkäydinnäyte puhtaat.
-ap
Ms-taudin pitäisi näkyä aivojen magneettikuvista.
Samoja oireita, borreliatesti kahdesti positiivinen, selkäydinnäyte puhdas, pään magneetissa viittaus ms-tautiin (jota ei ole, borrelia näkyy pään magneetissa noin). Nyt vointi jo muutaman vuoden lähes normaali, vaikka hoitoa en saanutkaan.
MS ei välttämättä näy aivoista, voi näkyä vain selkäytimestäkin, mutta MS:n puutumiset olisi pidempikestoisia luultavasti.
Oletko käynyt neurologilla? Oletko kokeillut yksityistä huippuneurologia, jonne olet vienyt tutkimustulokset? Färkkilä on hirmuisen hyvä ja tietää kaiken esim. migreenistä ja muistakin neurologisista sairauksista todella paljon. Itse matkustaisin hänen luokseen vaikka kuinka kaukaa. Hän on meidän lähipiirin MS:t ja migreenit pistänyt oikealle tolalle.
Äskettäin tulleessa dokumentissa mainittiin, että borrelia ei näy selkäydinnäytteessä, koska bakteeri lymyää kudoksessa. En oikein tiedä enää, mitä uskoa.
Jos itselläni olisi nyt huono tilanne, menisin varmaan, jos suinkin varaa, yksityiselle neurologille, ehkäpä borrelioosiin erikoistuneelle, jos sellainen löytyisi.
t. 21
Mulla on kans ko.oireita. Pää kuvattu, samoin kaulasuonet. Likvoria ei neurologi alkanu ottaan. Borreliakokeet verestä koholla, mutta "viljelyissä" ei borrelioosiin viittaavaa. Seurannat lopetettiin, oireet jatkuu. Onko sulla kontrolleja johonkin? Neurolle? Kysy ne borrelioosikokeiden vastaukset, jos lapussa lukee "otettu" niin vastaukset ei ole olleet valmiit tulosteen printtaushetkellä.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:54"]
Oikean puolen raajat puutuneet ja niitä kuumottaa. Samoin oikean puolen suupieli roikkunut. Mitään voimattomuutta tai tunnottomuutta ei ole ollut missään Laajat verikokeet otettu, pään magneettikuvaus tehty myös varjoaineen kanssa, keuhkot kuvattu ja selkäydinnäyte otettu. Missään ei mitään vikaa... Ahdistaa todella paljon, pelottaa silti että jotain isompaa vialla. Onko muilla tällaista?
[/quote]
Kuulostaa psyykkiseltä.
Mulla on kans noita oireita vastaava aurallinen migreeni. On myös näköhäiriöitä, joten eivät sulje toisiaan pois, vaikka puutumisoireet ilmeisesti myöhemmin ilmennyt. Käy neurologilla. Onko nielemisongelmia? Hengenahdistusta?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:54"]
Oikean puolen raajat puutuneet ja niitä kuumottaa. Samoin oikean puolen suupieli roikkunut. Mitään voimattomuutta tai tunnottomuutta ei ole ollut missään Laajat verikokeet otettu, pään magneettikuvaus tehty myös varjoaineen kanssa, keuhkot kuvattu ja selkäydinnäyte otettu. Missään ei mitään vikaa... Ahdistaa todella paljon, pelottaa silti että jotain isompaa vialla. Onko muilla tällaista?
[/quote]
Kuulostaa psyykkiseltä.
[/quote]
Niin, kun suupieli roikkuu, niin se on psyykkistä. .. :D Varsinainen diagnoosi.
Käy jollain hyvällä fyssarilla kokovartalohieronnassa ja kokeile auttaako,mulla lähti sillä!
[quote author="melba" time="07.12.2014 klo 21:27"]Onko tuo puutuminen miten pitkäaikaista? Tyyliin tunteja vai viikkoja kerrallaan?
[/quote]
Päivän yleensä kestää. Alkaa jo yöllä, herään puutumiseen. Kasvo-oireiden takia hakeuduin hoitoon.
-ap