Ehdota lahjaideaa, hieman hankalat ehdot
En ole millään keksinyt budjetilleni sopivaa joululahjaideaa kylään mennessä. Lahjan pitäisi ensinnäkin olla mahdollisimman edullinen, korkeintaan parikymppiä.
Lahja pitäisi viedä melko vieraalle perheelle, en nyt tähän pysty selittämään tilannetta, mutta lahja on korrektiussyistä vietävä.
Mikään aineeton lahja ei käy, lahjakortti tms, koska minulla rahaa ei kunnolliseen ole ja heillä taas sitä on ja koska taloudellinen tilanne on tiedossa, se olisi jotenkin ihan absurdia. Lahjan tarkoitus on ennemminkin olla juuri kohtelias ilahduttava tervehdys kuin mikään tarpeeseen tuleva.
Lyhty/ muu valaisin ei käy johtuen toisen osapuolen ammatista.
Kukat taas ei käy koska toinen osapuoli on kukka-alalla. Suklaa ja muut herkut eivät käy heidän tiedossa olevien ruokarajoitteittensa takia (välttävät mm. sokeria). Perheessä on kaksi teini-ikäistä.
Kiitos, jos joku keksii.
Kommentit (60)
Onpa kiva, miten moni on vaivautunut ehdottelemaan!
35 kysyi miksei kukat kelpaa?Mä ajattelen että jos myy jotain tuotetta, ei ole korrektia viedä tälle ihmiselle hänen oman ammattinsa esinettä. Kuten vaikka kukkien myyjälle kukkia. Olenkohan sitten liian kriittinen. AP
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:53"]
Niin miksi ne kukat ja lyhdyt ei kelpaa? Koska alalla työskentelevät voisivat saada kohtauksen nähdessään kukkia vapaa-ajalla? Koska lyhty toisi palomiehelle (tai mikä tyypin ammatti onkaan) traumoja mieleen?
[/quote] No onhan se hassua viedä kukkia jos toinen vaikka omistaa kukkakaupan ja lyhtyjä jos toinen vaikka valmistaa niitä itse. Eikä 20e riitä mihinkään kunnon kukkakimppuun edes.
[/quote]
Ei siinä minusta mitään hassua ole mutta ehkä se on hassua av-maailmassa.
Veisin joulusinappia ja punaviinipullon-olivat sitten allergisia tai ei
heijastimet ihan kiva mutta toisaalta aika naivit...kuinka moni oikeasti pitää sitten heijastimia, sama kun veisi taskulampun tai otsavalot
Myykö toinen noista sitten kynttilöitä, lyhtyjä ja lamppuja?
Niin miksi ne kukat ja lyhdyt ei kelpaa? Koska alalla työskentelevät voisivat saada kohtauksen nähdessään kukkia vapaa-ajalla? Koska lyhty toisi palomiehelle (tai mikä tyypin ammatti onkaan) traumoja mieleen?
[/quote]
Allergikkona ja astmaatikkona joudun joka ikinen joulu kiikuttamaan lahjakukat ja -kynttilät naapurille koska en kestä käryjä. Olen kertonut asiasta joka vuosi mutta kukaan ei välitä asiasta.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:06"]
Veisin joulusinappia ja punaviinipullon-olivat sitten allergisia tai ei
heijastimet ihan kiva mutta toisaalta aika naivit...kuinka moni oikeasti pitää sitten heijastimia, sama kun veisi taskulampun tai otsavalot
[/quote]
Huomattavasti naiivimpaa on kuvitella, että kaikki juovat viiniä ja syövät sinappia.
Tuo aiemmin mainuttu heijastin on hyvä lahja, niitä saa erilaisia ja hinnat eivät päätä huimaa.
Kahvi/tee on myös hyvä lahja, samoin minusta on ihan ok viedä esim. punaviini- tai (alkoholiton)glögipullo, ihmiset jotka eivät juo voivat antaa eteenpäin, ja esim. viiniä voi käyttää myös ruuanvalmistuksessa esim. burgundinpadassa.
Yksi mikä voisi myös toimia on joulukoristeet, pari kaunista tonttua tmv.
Samoin herkkukortin voi koota myös niin että se on terveellinen, esim. hyvää sinappia ja laadukasta hunajaa, ehkä vielä jokin hienompi hillopukki tmv. ja ehkä vielä vaikka pussi pähkinöitä tai vaikka kogi-marjoja tmv. jos suklaata eivät syö.
Kukka ei ole huono idea edes kukka alalla toimivalle ihmiselle.
Marimekon keittiöpyyhkeet, servetit, design palohälytin
45:lle minulla on AINA heijastin (no okei, ehkei ihan keskikesällä;) ja koska en jaksa aina olla irrottelemassa heijastinta niin joka takissa ja laukussa (ns. käyttölaukuissa, ei sentään ilta- eikä juhlalaukuissa) on omansa. Minulla on useita takkeja ja laukkujakin muutama käytössä, heijastimia pitää olla ainakin kymmenkunta.
http://www.taitoshop.fi/tuotehaku.asp?sua=1&lang=1&reid=1&tn=heijastin
http://www.aarikka.com/fi/koti-ja-vapaa-aika/heijastimet
http://www.pentik.com/fi/products/Sivut/ProductCategory.aspx?Catalog=VCNK55&Category=NR550600(Pentik+Base+Catalog)
Heijastimia on erilaisia (yllä muutama linkki) itselläni on myös sellaisia kankaisia, eri takkeihin erilaiset, lenkkitakissa on erilainen heijastin mitä ns. paremmassa villakangastakissa jne.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:08"]
[/quote]
Allergikkona ja astmaatikkona joudun joka ikinen joulu kiikuttamaan lahjakukat ja -kynttilät naapurille koska en kestä käryjä. Olen kertonut asiasta joka vuosi mutta kukaan ei välitä asiasta.
[/quote]
Aapee sanoi että toinen työskentelee kukka-alallla. Ei siis varmaan ole allergikko.
Lasipurkki, esim. pentikiltä ja semmoinen enkeli teehaudukejuttu (pallo tms) ,myös pentikiltä. Yht. jotain 14e. Lasipurkkiin voivat ostaa itse haluamaansa irtoteetä, paitsi jos haluat itse ostaa senkin. Voit ostaa myös vaikka 2 lasipurkkia tai 2 enkelihaudukejuttua....
Muumimuki ja muumilautanen? Onko liian kallista?
Olen löytänyt kivoja edullisia lahjoja Coloresta. Toki mitään sisustustavaraa ei kannata viedä tuntematta kyseisten ihmisten makua, mutta on siellä kaikkea muutakin kivaa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:30"]Kiitos vastauksista, mutta nimenomaan ruokalahjat eivät käy, koska tiedossa on runsaasti rajoitteita, mutta en tunne heitä tarkempaa että mitä sitten syövät. AP.
[/quote]
Joku kiva peli, jota voisivat pelata perheenä. Esim trivial pursuit.
Sagaformin yrttiruukku ja siihen vaikka tuore basilika:
Heijastimille ääni täältä! Tosi kiva lahjaidea! Niitähän löytyy nykyään ihan joka lähtöön...