Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupuukeräyksessä on pulaa murrosikäisten lahjoista

Vierailija
07.12.2014 |

Mitä sinne voisi viedä? Pojille ehkä keksin poikein äitinä kysymällä heiltä, mutta tytöt on vaikeampi tapaus. Minkä arvoisia lahjoja sinne toivotaan? En taida lahjakortteja laittaa, sillä olin juuri kotipaikkakunnallani, mistä lähimpään kaupunkiin on 70 km matkaa. Haluaisin osoittaa niitä ainakin osan juuri sinne, mutta en tunne perheitä suoraan, miten se olisi mahdollista? Vai annetaanko niitä vain kaupunkilaisille, missä keräyksiäkin on?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:33"]

Ne kun toivoo sinne 50€ lahjoja pienempiä on turha laittaa. Järkyttävää luulis köyhän olevan vähemmästäkin kiitollinen mutta EI...

[/quote]

Höpö höpö. Siellä ei kukaan vaatinut 50 euron lahjaa. Mutta jos on 50 euroa laittaa lahjaan, on järkevää miettiä lahjansaajaa ja laittaa yksi kunnollinen, kuin viisi kympin lahjaa, jotka ei oikein kohtaa. Koska niitä pieniä lahjoja tulee pienille lapsille niin älyttömän paljon, että niitä jaetaan joulun jälkeen kassikaupalla pois varastoista ihan tavallisille äideille.

Jos ei ole rahaa laittaa lahjaan kuin 5 euroa, kannattaa oikeasti miettiä, viekö mahdollisuuden lapsen saada oikea lahja. Jos et laita sitä viiden euron vihkoa ja lyijykynää, se lapsi saattaa saada paremman lahjan.

Siinä ketjun tapauksessa äidille oli sanottu, että lahjat ovat 50 euron arvoisia. Äiti ei itse ollut niin vaatinut. Mutta oli ärsyyntynyt, koska lahjaksi sai silmäpuolen nallen, vaikka lahjan välittäjät luulivat, että lahjoittajat lahjoittavat n. 50 euroisen lahjan. Eli eivät ole aukoneet paketteja etukäteen, vaan luottaneet lahjoittajiin.

Olenpa itse lukenut jopa sellaisen, että lapsi on aukaissut aattona paketin ja sieltä on löytynyt käytetty tekopenis. Eikö siitäkään saisi köyhä äiti olla ärsyyntynyt, vaan pitäisi olla nöyrän tyytyväinen, kun on luottanut välittävään tahoon ja lahjan antajaan

Vierailija
42/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkipaletti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun teini sai viime jouluna hm lahjakortin 20e ja jäi käyttämättä! Ei todellakaan haluu mitään hm päällensä. Käyttää hollisteria tai DC tä

Vierailija
44/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt aloin näistä lahjoituksista kirjoittamaan, kirjoitan myös näistä lastensairaaloille yms. kerätyistä pehmoista ja leluista.

Ihan sama juttu, kuin näissä joulukeräyksissäkin. Olen itse ollut siivoamassa varastoa ja hävittämässä kaatopaikalle sitä krääsää ja satoja pehmonalleja, joita ihmiset ovat hyvänhyvyyttään lahjoittaneet. Ainoa vain, että niitä tulee niin järkyttävät määrät, että niitä varten pitää olla oma varastohuone. Mutta tarvetta olisi oikeasti ihan muulle kuin 300 smurffinallelle. Se sairas lapsi ei makaa kiitollisena letkujen varassa smurffi vieressään, vaan mieluummin kipujensa keskellä pelaisi jollain käsikonsolilla jotain peliä, että saisi pahan olonsa unohdettua. Mutta menepä toivomaan, että kerätkää ne smurffirahat yhteen ja laittakaa sen sijaan kaksi kalliimpaa lahjoitusta eli pelikonsolia, ollaan heti ulvomassa, että on ne saatana ahneita, kyllä pitäisi syöpäsairaan lapsen olla kiitollinen smurffipehmostaan, en kyllä enää ikinä lahjoita mitään.

Olen siivonnut tällaisen varaston muuton takia ja iso lavallinen tuli ikivanhoja pehmoja ja leluja, joita ei ollut ikinä käytetty. Mutta mitään ei uskalla toivoa, koska silloin ollaan heti itsekkäitä.

Sama juttu näiden joulukeräysten kanssa. Niitä palapelejä ja 3 euron puseroita pannaan tammikuussa kassiin ja annetaan kenelle vain, kuka niitä huolii.

Vierailija
45/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperhe on sossun asiakkaita, tyttärelle ei kelpaa kuin luomuruoka, eettinen kosmetiikka ja luonnonkuituvaatteet (silkki jne.) Jos tuot tyttö saa lahjakortin Stadiumiin, se jää käyttämättä, koska "sieltä ei kukaan osta".

Vierailija
46/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen ajatellut, että 30 eurolla saa jo jotain kunnollista, mutta kuitenkin sitten vähän useammalle. Enkä takuulla laita krääsää! Mulla on vähävaraisia sukulaisiakin, jotka saavat osansa toki. Heidän kauttaan olen kokenut tämän, että kaikki tarpeeton roina työnnetään väkisin vaikka ei tarvetta ole. Siis halutaan antaa hyvää hyvyyttään joku koiransyömä puhkikulunut sohva, vaikka heillä on erittäin hyvälaatuinen läheisen kuolinpesästä saatu sohvakalusto. Mitä ihmettä he pienessä asunnossa tekevät monella sohvalla? Tiedän siis todellakin, että köyhällekin kunnollista. ap. 

Vierailija
47/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:50"]Joo mun teini sai viime jouluna hm lahjakortin 20e ja jäi käyttämättä! Ei todellakaan haluu mitään hm päällensä. Käyttää hollisteria tai DC tä
[/quote]kiittämätön kersa sulla! Ois onnellinen että edes jotain sai.me ollaan hyvätuloisia ja silti lapset käyttää henkka maukan kuteita,eikä paljoa rutise jonkun tietyn merkin perään.
just tämmöisten ihmisten takia en ikinä osallistu näihin keräyksiin.

Vierailija
48/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:50"]

Joo mun teini sai viime jouluna hm lahjakortin 20e ja jäi käyttämättä! Ei todellakaan haluu mitään hm päällensä. Käyttää hollisteria tai DC tä

[/quote]

Provo. Ei kannata hermostua.

Vierailija
49/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuollainen teinityttö tykkäisi, jos saisi vaikka ekologisen kylpypyyhkeen ja luontaistuotekaupasta ostettua saippuaa ja reilun kaupan suklaata, kelpaisiko? Ei mulle ekologisen tuotteen hankinta ole ongelma. Tässä kaupungissa on hyvä ja isohko luontaistuotekauppa. ap. 

Vierailija
50/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sairaalat ovat muuten kanssa ongelma, mutta mulle tuli ähky, kun sairaalassa on niin paljon tarvetta juuri teini-ikäisten jutuille. Oman jo aikuisikään ehtineen esikoisen kanssa tuli tutuksi, kun tunti jonotettiin silmäpolilla eikä ollut lukemista kuin lapsille. Kuitenkin ennen tutkimusta pystyi lukemaan. Myös lastenosastolle piti itse viedä murrosikäiselle lukemista, kun oli fyysisesti estynyt liikkumasta, mutta muuten tosi virkeänä. Meille itselle toki se ei ollut ongelma, kun sairaala oli ihan lähellä, puolen tunnin kävelymatkan päässä, mutta siinä tuli ajatelleeksi, että osa tulee kauempaa eikä omaiset ole tuomassa. Lastenosastolla ollaan kuitenkin 18-vuoteen saakka, jos ei olla jollain erikoisosastolla, joten siellä tarvittaisiin muutakin kuin leluja. Aku Ankkoja siellä sentään oli. 

Vierailija
51/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:09"]

Mitä tuollainen teinityttö tykkäisi, jos saisi vaikka ekologisen kylpypyyhkeen ja luontaistuotekaupasta ostettua saippuaa ja reilun kaupan suklaata, kelpaisiko? Ei mulle ekologisen tuotteen hankinta ole ongelma. Tässä kaupungissa on hyvä ja isohko luontaistuotekauppa. ap. 

[/quote]

Kuulostaa tosi kivalta!

Vierailija
52/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin viedä paketin teinipojalle, niistä kuulemma suurin pula. Mutta mitä ostaisin? Budjetti n. 30€ mullakin.

Vierailija
53/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:09"]

[/quote]

olisi ihana lahja

t. tuo, joka paasasi noista smurffileluista

Vierailija
54/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:33"]

Minä haluaisin viedä paketin teinipojalle, niistä kuulemma suurin pula. Mutta mitä ostaisin? Budjetti n. 30€ mullakin.

[/quote]

Poikia on toki erilaisia. Mutta esim. mun murkkupojat on aina tykänneet (en ole siis rikas itsekään) erikoishampoista esimerkiksi. Olen kampaamoiden alennusmyynneistä ostanut heille jotain erikoisempaa shampoota. Lisäksi jotain parempaa dödöä. Kaikki lahjakortit on kova juttu. Ihan siis perus nuortenliikkeisiin. Jos tietää, että teinipojat pelaa, niin pelikaupasta saa parinkympin steamrahaa, millä saavat ostaa steamista pelejä.

Vierailija
55/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 23, en ollut ajatellutkaan, että pojallekin voi ostaa kosmetiikkaa.

Vierailija
56/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:33"]

[/quote]

Happy socksin sukat tai Sidosteen pörrösukat.

Vierailija
57/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:50"]

[/quote]

Eikö vaikka alusvaatetta olisi voinut ostaa??? Vaikka onkin provo, niin pahaa tekee....

Vierailija
58/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti McDonaldsiin, Arnoldsiin, elokuviin, Raxiin. Monilla ei oo varaa mennä kavereiden kanssa hamppareille tai leffaan. 

Vierailija
59/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, on ihanaa kun olet noin ajattelevainen. Mutta yksi ehdotus olisi, kosmetiikka on OK, mutta älä osta meikkejä. On yhä paljon perheitä joissa tytöt ei käytä meikkejä lankaan ja monet meikit ovat lisäksi allergisoivia. Sen sijaan mm suihkushampoot, vartalovoiteet jne on ihan OK.

Vierailija
60/63 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat vaatteita osta merkkivaatteita! Käytettyki kelpaa jos vaik iphone?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi