Joulupuukeräyksessä on pulaa murrosikäisten lahjoista
Mitä sinne voisi viedä? Pojille ehkä keksin poikein äitinä kysymällä heiltä, mutta tytöt on vaikeampi tapaus. Minkä arvoisia lahjoja sinne toivotaan? En taida lahjakortteja laittaa, sillä olin juuri kotipaikkakunnallani, mistä lähimpään kaupunkiin on 70 km matkaa. Haluaisin osoittaa niitä ainakin osan juuri sinne, mutta en tunne perheitä suoraan, miten se olisi mahdollista? Vai annetaanko niitä vain kaupunkilaisille, missä keräyksiäkin on?
Kommentit (63)
Minä olen oman lahjapiirin teineille ostanut elokuvalippuja ja paketoinut ne suklaalevyn kanssa. Saa heti jouluna suun makeaksi ja leffaan mennään sitten ajan kanssa. Tuo on hirveän helppo lahja ja mieluinen, edellyttää toki sitä, että paikkakunnalla on elokuvateatteri johon ne liput käy.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 02:08"]
Minä olen oman lahjapiirin teineille ostanut elokuvalippuja ja paketoinut ne suklaalevyn kanssa. Saa heti jouluna suun makeaksi ja leffaan mennään sitten ajan kanssa. Tuo on hirveän helppo lahja ja mieluinen, edellyttää toki sitä, että paikkakunnalla on elokuvateatteri johon ne liput käy.
[/quote]
Tämäpä se on ongelma, kun esim. ex-kotipaikkakunnallani lopetti yksi iso työnantaja, mutta sieltä on lähimpään kaupunkiin 70 km. Lahjakortti olisi helpoin, mutta esim. oma poikani on aina toivonut jotain pakettia, että olisi jotain konkreettista. Mulla pojat ovat olleet helppoja ja tyytyväisiä kaikkeen, heille on kelvannut mukit, pyyhkeet, kummisedistä toinen ostaa aina jotain kirjoja, toiselta, kotikunnassa asuvilta, saavat milloin mitäkin pientä, hän suosii oman paikkakunnan pieniä yrityksiä. Heille on kelvanneet pipot ja lompakot hyvin.
Täällä joulupuu tosiaan meni jo, mutta katson jos löytyy joku muu taho tuolta läheltä lapsuudenkotiani. Taidan ostaa vain muutaman korun, jos näen noista valituksia, niin ei sitten. Pojille kysyn ideat pojiltani, tosin omat poikani taitavat olla liian vähän tyytyväisiä näihin toiveisiin verrattuna.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:07"]
Mä otin joulupuusta kaks pakettikorttia. Toinen oli 14 v. tyttö. Käärin pakettiin itsetekemäni villasukat, ison karkkipussin ja Baby Lips- huulirasvan. Nyt kun luen tätä ketjua, tulee tunne, että metsään meni. No ei voi enään mitään, paketti on jo viety kuusen alle.
[/quote]
Auts :)
Ihan hyvä lahja toki, en sillä. Mutta itse en kyllä olisi karkkipussia ja villasukkia laittanut lahjaksi. Olisin ajatuksella hieman enemmän satsannut siihen, jos todella on kyseessä teinityttö, kenelle ei ole vanhemmilla varaa laittaa mitään kivaa. Olisin satsannut pieniin kosmetiikkajuttuihin ja ylellisyyteen. Karkkipussiin nyt varmaan on varaa köyhälläkin, mutta joku bodyshopin tai muun suihkusaippua ja vartalovoide olisi kyllä vienyt voiton.
Toivotaan, että kyseinen tyttö saa muutakin jouluna.
t. Eräs, joka myös on monena jouluna laittanut lahjoja teineille.
[/quote]
Voi luoja mikä sädekehän kiilottaja! Muistakaahan siis kaikki lahjoittajat tilata Victoria Secretin vartalotuoksuja rapakon takaa, notta kelpaavat varattomalle teinille.
PS. huomioikaa tullimaksut ja alv, etteivät tule yllätyksinä
[/quote]
Kyllä köyhän perheen teinitytön pitäisi olla kiitollinen villasukista ja karkkipussista. Toinen hyvä lahja olis vaikka appelsiini. Mummonikin sanoi, kuinka onnellinen oli lapsena, kun sai appelsiinin lahjaksi.
Sädekehä kiiltää lahjoittajilla
Ostin viime vuonna joulun jälkeen jouluvaloja ja joulukoristeita alennusmyynnistä. Nyt pakkasin niitä joulupuukeräykseen, kun ajattelin, että nuoret ilahtuisivat jouluvaloista huoneeseensa. Kuusenkynttilöitä sai muutamalla eurolla, joten sain laitettua monelle nuorelle paketin ilahduttamaan heidän jouluaan.
Toissa vuonna löysin hyvät kuomat kirpparilta ja panin ne pakettiin. Toivottavasti osasivat olla edes kiitollisia.
Minä ostin 2kpl 50 euron lahjakorttia pelikauppaan, jotka voi käyttää myös internetkaupassa.Lahjakortti on minun mielestäni paras lahja teiniikäiselle.
Meillä on mummo kutonut vuosien varrella älyttömän määrän sukkia. Voisinkin oikeastaan kerätä ne läjään ja tehdä niistä paketteja. Osaa ei ole käytetty edes kertaakaan. Jos ostais niiden sisälle vielä jonkun haribon pussin, niin teini varmaan olis tyytyväinen. Kiitti vinkistä.
Helsingissä keräys on 11.12.-18.12., tarkoittaako tämä, että ton viikon aikana haen sen toiveen ja toimitan lahjan?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:52"]
Kun nyt aloin näistä lahjoituksista kirjoittamaan, kirjoitan myös näistä lastensairaaloille yms. kerätyistä pehmoista ja leluista.
Ihan sama juttu, kuin näissä joulukeräyksissäkin. Olen itse ollut siivoamassa varastoa ja hävittämässä kaatopaikalle sitä krääsää ja satoja pehmonalleja, joita ihmiset ovat hyvänhyvyyttään lahjoittaneet. Ainoa vain, että niitä tulee niin järkyttävät määrät, että niitä varten pitää olla oma varastohuone. Mutta tarvetta olisi oikeasti ihan muulle kuin 300 smurffinallelle. Se sairas lapsi ei makaa kiitollisena letkujen varassa smurffi vieressään, vaan mieluummin kipujensa keskellä pelaisi jollain käsikonsolilla jotain peliä, että saisi pahan olonsa unohdettua. Mutta menepä toivomaan, että kerätkää ne smurffirahat yhteen ja laittakaa sen sijaan kaksi kalliimpaa lahjoitusta eli pelikonsolia, ollaan heti ulvomassa, että on ne saatana ahneita, kyllä pitäisi syöpäsairaan lapsen olla kiitollinen smurffipehmostaan, en kyllä enää ikinä lahjoita mitään.
Olen siivonnut tällaisen varaston muuton takia ja iso lavallinen tuli ikivanhoja pehmoja ja leluja, joita ei ollut ikinä käytetty. Mutta mitään ei uskalla toivoa, koska silloin ollaan heti itsekkäitä.
Sama juttu näiden joulukeräysten kanssa. Niitä palapelejä ja 3 euron puseroita pannaan tammikuussa kassiin ja annetaan kenelle vain, kuka niitä huolii.
[/quote]
Anteeksi, mutta mitä helvettiä? Uusia, toimivia leluja tarpeettomana "krääsänä" kaatopaikalle? Oikeasti? Niitä ei voinut jakaa vaikka kotiutuville potilaille läksiäislahjaksi? Lahjoittaa eteenpäin muualle, esim. ensi- ja turvakoteihin, lastenkoteihin vaikka ulkomaille? Kirkolle jaettavaksi eteenpäin? Jollekin vapaaehtoisjärjestölle? Ei voi käsittää.
Me ollaan usein laitettu elokuvalippuja.
Meikkejä, lahjakortteja nettikauppaan. Olet ihana ihminen kun autat niitä, jotka apua tarvitsevat. Hyvää joulua sinulle!
Olisiko tuo bodyshopin nettikauppa hyvä? Jos laittaisi vaikka 30 euron lahjakortteja? Joku musiikkikauppa voisi kanssa olla, sehän olisi sukupuolineutraali. ap
Jos raskit parikymppiä laittaa lahjaan, niin sillä saa tosi kivoja lahjoja. Esim. paketti, missä on jotain kasvohoitoa ja meikinpuhdistuspyyhkeitä ja pikkukynsilakkoja. Ei tarvitse olla mitään laatutuotetta. Ainakin omat teinitytöt tykkää juuri sellaisista edullisista kasvonaamioista (pienissä pusseissa jotain savinaamioita)
Yksi vaihtoehto on vaikka bodyshopin tai vaikka ihan prisman tuoksuvaa suihkugeeliä ja siihen ihovoide. Pieninä pulloina saa ne ja lisäksi vielä vaikka tosiaan kynsilakkoja tai baby lips huulirasvaa eri makuina.
Toki voi laittaa jonkun victoria secrets.n tuoksun, jos sellaista on myytävänä. Tilattuna menee joku päivä, eli ei ehdi, jos on kiire.
Mutta parillakympillä saa teinitytölle todella kivan lahjan.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:28"]
Jos raskit parikymppiä laittaa lahjaan, niin sillä saa tosi kivoja lahjoja. Esim. paketti, missä on jotain kasvohoitoa ja meikinpuhdistuspyyhkeitä ja pikkukynsilakkoja. Ei tarvitse olla mitään laatutuotetta. Ainakin omat teinitytöt tykkää juuri sellaisista edullisista kasvonaamioista (pienissä pusseissa jotain savinaamioita)
Yksi vaihtoehto on vaikka bodyshopin tai vaikka ihan prisman tuoksuvaa suihkugeeliä ja siihen ihovoide. Pieninä pulloina saa ne ja lisäksi vielä vaikka tosiaan kynsilakkoja tai baby lips huulirasvaa eri makuina.
Toki voi laittaa jonkun victoria secrets.n tuoksun, jos sellaista on myytävänä. Tilattuna menee joku päivä, eli ei ehdi, jos on kiire.
Mutta parillakympillä saa teinitytölle todella kivan lahjan.
[/quote]
Ja ihana,kun haluat auttaa,etkä ole kuin osa näistä mammoista, jotka vetää herneen nenään, jos teinipoika ei nöyränä kumartele kummin enon vanhasta jussipaidasta. Jos hiukan näkee vaivaa, niin auttamalla voi laittaa oikeasti mieluisan lahjan, joka ilahduttaa sitä saajaakin, eikä vain antajaa. Nimittäin värityskirja teiniille ei oikein kolahda, vaikka köyhän pitäisi olla joka asiasta toki kiitollinen ja nöyrä
Jos lahjoitat kosmetiikkaa, älä lahjoita eläinkokeilla testattua!
Täällä joku oli just laittanut lahjakortin Stadiumiin ja musta se oli aivan loistava idea. Lahjakortti käy niiden nettikaupassakin.
Ne kun toivoo sinne 50€ lahjoja pienempiä on turha laittaa. Järkyttävää luulis köyhän olevan vähemmästäkin kiitollinen mutta EI...
No harmi jos pitää olla yli 50 euron lahjoja, rajat on kuitenkin itselläkin, joten tuossa tapauksessa saajia on vähemmän sitten.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:27"]
Ajattelin itsekin osallistua keraykseen, mutta haluan lahjoittaa mieluummin pienemmalle lapselle :) en halua, etta ylimielinen koppava teini heittaa lahjani roskiin, jos opiskelijabudjetista olen sen ostanut.
[/quote]
Tämä ajattelutapa on varmaan se syy, miksi teinien lahjoista on aina pulaa...