Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö avioerossa hoitamaan talonne kulut ja lainat yksin?

Vierailija
07.12.2014 |

Tuossa avioeroketjussa valopäät peukuttivat antaumuksella viestejä, joissa moralisoitiin, että asumiskulut pitää mitoittaa niin, että kumpi tahansa puolisoista voi hoitaa ne yksin. Asunnon realisointiinhan ei voi näinä päivinä luottaa, kun kauppa ei yksinkertaisesti käy.

Käsi sydämelle mammat: pystyisitkö ostamaan miehesi pois asunnostanne erotilanteessa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/45 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi, enkä myös erotilanteessa haluaisi jäädä nykyiseen asuntoon, vaikka pystyisinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tierenkään, en usko että rehellisesti monikaan pystyisi. Kunhan aukovat täällä päätään. En usko, että jaksaisin hoitaa edes koko taloa yksin?

Vierailija
4/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Mun tulot riittäis hädin tuskin lainan lyhennyksiin. Muuttaisin pois pääkaupunkiseudulta. Osa lapsista tosin haluais varmaan jäädä tänne...

Vierailija
5/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rehellinen vastaaja. Missäs ne kaikki "Laina pitää mitoittaa niin, että sen voi hoitaa yhden tuloilla!" -huutelijat ovat? 

Vierailija
6/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pystyisi. En tiedä minkä verran saisin leskeneläkettä, sillähän moni pärjää, mutta omat tuloni ovat aivan liian kehnot.

omaishoitaja

Vierailija
7/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn ja ostinkin miehen ulos.

Vierailija
8/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen opiskelija, mies hyvätuloinen.

Vierailija
9/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi erotilanteessa, mutta ei se olisi tarkoituksenmukaistakaan, koska olisi paljon järkevämpää silloin myydä tämä iso talo ja muuttaa pienempään. Jos mies kuolisi, sitten pärjäisin, koska olemme ottaneet henkivakuutukset.

Vierailija
10/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:12"]

En todellakaan pystyisi. En tiedä minkä verran saisin leskeneläkettä, sillähän moni pärjää, mutta omat tuloni ovat aivan liian kehnot.

omaishoitaja

[/quote]

Leskeneläkettä avioerossa? Hmmm...

Vierailija
11/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää: meillä on asunto todella halutulla alueella, joten ei tarvitse pohtia sellaista vaihtoehtoa, että jäisi myymättä.

Vierailija
12/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:13"]

En pystyisi erotilanteessa, mutta ei se olisi tarkoituksenmukaistakaan, koska olisi paljon järkevämpää silloin myydä tämä iso talo ja muuttaa pienempään. Jos mies kuolisi, sitten pärjäisin, koska olemme ottaneet henkivakuutukset.

[/quote]

Entä jos asunto ei mene kaupaksi?

Vierailija
13/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi.

Vierailija
14/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eronnut ystäväni asuu juurikin tästä syystä ex-miehensä kanssa samassa talossa. Molemmat sietävät tilanteen.

Vierailija
15/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyin! Johtuen siitä, että lainaa oli maksettu niin vähän aikaa ettei mun tarvinnut maksaa exälle mitään, riitti kun otin lainan omiin nimiin. Ja sekin oli helppoa, koska mun tulojen perusteella se laina alun alkaenkin myönnettiin (mies oli ansiosidonnaisella, mikä toki huomioitiin tuloksi, mutta minä olin töissä).

Vierailija
16/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.Eihän edes pankki antaisi niin paljoa lainaa.Periaatteessa selviytyisin lyhennyksistä, mutta siis ei pankki antaisi minulle niin isoa lainaa..

Vierailija
17/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi.

Vierailija
18/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asutaan vuokralla, mutta aikanani ostin mieheni ulos sekä yhteisestä kodista että kakkosasunnostamme ja vielä autostakin.

Vierailija
19/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Vanhemmat laittoivat minulle jo lapsena osakesalkun kasvamaan opintoja ja asunnon hankintaa varten. Salkku minulla on edelleen, en käyttänyt sitä asunnon ostoon vaan sain lainaa riittävästi säästöjeni lisäksi. Olin ostanut oman pikkuyksiöni heti valmistuttuani työpaikan löydyttyä jo opiskeluaikana, joten mieheni tavatessani minulla oli jo asuntoa maksettuna samoin kuin oli miehelläni. Meillä on tällä hetkellä asuntovelkaa n. puolet asunnon arvosta, lisäksi sijoituksia. Kotimme ei ole kovin arvokas. Olemme ajatelleet, että parempi pitää asuntokulut pieninä niin kauan kunnes on varma, että selviää isoista kuluista. Tarkoittaa siis riittävästi palkkatuloja ja varallisuustuloja, ettei esimerkiksi työttömyys syökse talouttamme raiteiltaan.

Vierailija
20/45 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:12"]

omaishoitaja

[/quote]

Leskeneläkettä avioerossa? Hmmm...

[/quote]

AAAARgh mun kanssani! Mutta tuli kuitenkin ensimmäisenä mieleen biisi suloinen myrkynkeittäjä! Mitähän oikein ajattelin?

sama oh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän