Annatko lapsesi syödä jäätelön tms. jo kaupassa?
Perustele myös vastauksesi.
Mä en anna. Musta on hyvä opettaa lapselle kärsivällisyyttä ja sitä, että ensin maksetaan, sitten syödään. Supernälkäisen lapsen kanssa ei kannata edes mennä kauppaan. Musta tuntuis äitinä typerältä laittaa se tyhjä jäätelökääre hihnalle ja maksaa jälkikäteen.
Kommentit (63)
En todellakaan anna. Mun mutsi aikanaan antoi mun juoda lähes joka kauppareissulla pillimehun ennen maksamista, ja ei se ainakaan hyvää mun kärsivällisyydelleni tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:55"]Jokaisella täysjärkisellä diabeetikolla on eväät mukanaan. Aina. [/quote] Joillakin diabeetikoilla unohtuu. esimerkiksi vanhempi rouvas asiakas oli unohtanut eväät. Kyllä mä suon sen pillimehun sieltä hyllystä ettei toinen mene sokkiin. Ostosten päätyttyä tyhjä purkki hihnalle. -kassatäti [/quote] Siinä vaiheessa kun joku on sairaskohtauksen partaalla, ei aleta miettimään että kuinka tyhmä diabeetikko jätti eväät kotiin, vaan silloin toimitaan. Jälkiviisaus ei auta mitään. Pillimehu on pieni juttu siinä vaiheessa. Maksut hoidetaan kun tilanne ohi.
[/quote]
Mulle on käynyt niin, että sain sairaskohtauksen ja myyjä alkoi inttää, että tuote pitää maksaa ensin. Oli niin huono olo, että tuuperruin. Onneksi sivulline puuttui asiaan. Kärsin aivovamman aiheuttamista muistihäiriöistä, joten olin unohtanut eväät kotiin.
Onpa Suomessa paljon sellaisia lapsia, joilla on häikkää verensokereissa kun niitä pitää olla koko ajan pillimehuilla, karjalanpiirakoilla tai jäätelöillä korjailemassa kaupassa. Ehkä kannattaisi käydä lääkärissä, jos ei lapsi voi kauppareissua olla ilman pillimehua. Vai onko tää joku ihmeen trendi tää matalat verensokerit ja niiden nostamiset tilanteessa kuin tilanteessa? Mun lapset on sitten varmaan ihan kummajaisia, kun ei niillä verensokerit noin heittele, etteivät pärjää hoitopäivän jälkeisellä kauppareissulla ilman syötävää. Me kyllä eletään maltillisen vhh linjan mukaan, ehkä se juju onkin siinä, että meidän lapset ei koskaan saa sokeripiikkiä, jota seuraa verensokerin lasku, jota sitten pitää taas saada nostettua jne..
Sitten toinen asia mitä ihmettelen. Onko kaikilla teillä aina käteistä rahaa kaupassa mukana? Mulla ei nimittäin ole ja Electron usein tökkii. Olen joskus joutunut poistumaan kaupasta ilman ostoksia, kun kortti ei kerta kaikkiaan toiminut. Miten sitten jos siinä hihnalla on avattuja ruokia eikä niitä voi maksaa kun se kortti ei pelitä?