Annatko lapsesi syödä jäätelön tms. jo kaupassa?
Perustele myös vastauksesi.
Mä en anna. Musta on hyvä opettaa lapselle kärsivällisyyttä ja sitä, että ensin maksetaan, sitten syödään. Supernälkäisen lapsen kanssa ei kannata edes mennä kauppaan. Musta tuntuis äitinä typerältä laittaa se tyhjä jäätelökääre hihnalle ja maksaa jälkikäteen.
Kommentit (63)
Nenäliinapaketti on ainoa, jonka pakon edessä avaan ennen kassaa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:43"] Itselläni ei olisi pokkaa alkaa availemaan maksamattomia tuotteita :s
[/quote]
Minä olen joskus nälissäni haukannut puolet paistopisteestä ottamastani karjalanpiirakasta. Ei siis erityisemmin tarvitse avata pakkausta.
Joskus on vain sellainen päivä, että esim. lounas jää väliin ja av-sääntöjen mukaanhan liikennevälineissä ei saa syödä, koska "kellään ei voi olla niin nälkä, ettei jaksaisi puolta tuntia odottaa".
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:39"]No en todellakaan anna. Enkä myöskään mitään karjalanpiirakoita. On myös aikuisia, jotka syövät kaupassa maksamattomia ruokia. [/quote] heillä on usein diabetes ja sokerit menee alas. monta tapausta olen todistanut -kassatäti [/quote] Tämmöisen ymmärrän, ja jos äkisti laskee eikä ole mukana omia ruokia niin on ihan ok
[/quote]
Juu, niin minäkin. Ajattelin vain automaattisesti näitä hemmoteltuja lapsia, joiden on aivan pakko saada nauttia se herkku heti.
ap
[/quote]
Joo, sitä en ymmärrä.
Jokaisella täysjärkisellä diabeetikolla on eväät mukanaan.
Aina.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:43"] Itselläni ei olisi pokkaa alkaa availemaan maksamattomia tuotteita :s
[/quote]
Minä olen joskus nälissäni haukannut puolet paistopisteestä ottamastani karjalanpiirakasta. Ei siis erityisemmin tarvitse avata pakkausta.
Joskus on vain sellainen päivä, että esim. lounas jää väliin ja av-sääntöjen mukaanhan liikennevälineissä ei saa syödä, koska "kellään ei voi olla niin nälkä, ettei jaksaisi puolta tuntia odottaa".
[/quote]
Niin, en minä ketään tuomitse sillä perusteella jos kaupassa nyt jonkun haukun ottaa, ei ole minun asia kyttäillä. Ja kyllä minä syön milloin huvittaa, vaikka autossa jos niikseen on. :)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:55"]Jokaisella täysjärkisellä diabeetikolla on eväät mukanaan.
Aina.
[/quote]
Joillakin diabeetikoilla unohtuu. esimerkiksi vanhempi rouvas asiakas oli unohtanut eväät. Kyllä mä suon sen pillimehun sieltä hyllystä ettei toinen mene sokkiin. Ostosten päätyttyä tyhjä purkki hihnalle. -kassatäti
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:55"]Jokaisella täysjärkisellä diabeetikolla on eväät mukanaan.
Aina.
[/quote]
Joillakin diabeetikoilla unohtuu. esimerkiksi vanhempi rouvas asiakas oli unohtanut eväät. Kyllä mä suon sen pillimehun sieltä hyllystä ettei toinen mene sokkiin. Ostosten päätyttyä tyhjä purkki hihnalle. -kassatäti
[/quote]
Siinä vaiheessa kun joku on sairaskohtauksen partaalla, ei aleta miettimään että kuinka tyhmä diabeetikko jätti eväät kotiin, vaan silloin toimitaan. Jälkiviisaus ei auta mitään.
Pillimehu on pieni juttu siinä vaiheessa. Maksut hoidetaan kun tilanne ohi.
En tietenkään. Jos lapsi olisi supernälkäinen hakisin hedelmäosastolta banskun ja maksaisin sen ensin. Lapsen mussuttaessa banskua tekisin ostokset. Tätäkään en ole 3 lapsen kanssa joutunut tekemään kait kuin 1-2 kertaa kaikkien näiden vuosien varrella.
Se että syö tuotteen ennen kuin sen on maksanut ON VARASTAMISTA. Kaikki kauppiaat eivät siitä nosta meteliä, mutta jotkut kyllä ihan aiheellisesti huomauttavat asiasta. Toi on ennen kaikkea huonoa käytöstä, enkä ikinä opettaisi tuollaista lapselle.
Jäätelöä olen joskus antanut kassajonossa alkaa syödä, jos siis on ollut pitkä jono. Jos se jäätelö jonottaessa ehtii pehmetä, sitä ei taapero saa enää sotematta syötyä. Muuten en ole kenellekkään kymmenestä lapsesta mitään ennen maksamista antanut.
Ja tässä mennään sitten ääripäähän. Tietenkin sairaskohtaukset on asia erikseen. Väittäisin kuitenkin että aika harvoin se sairaskohtaus siellä kaupassa iskee niin äkkiä ettei kassalle ensin ehtisi. Kyllä suurin osa diabeetikoista huomaa sokerien tipahtamisen jo paljon ennen kuin on tosi kyseessä. Silloin sitä voi käydä ensin ostamassa vaikka sen banaanin ja sitten kun sokeri on tasaantunut tehdä varsinaiset ostokset.
-29
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:55"]Jokaisella täysjärkisellä diabeetikolla on eväät mukanaan. Aina. [/quote] Joillakin diabeetikoilla unohtuu. esimerkiksi vanhempi rouvas asiakas oli unohtanut eväät. Kyllä mä suon sen pillimehun sieltä hyllystä ettei toinen mene sokkiin. Ostosten päätyttyä tyhjä purkki hihnalle. -kassatäti [/quote] Siinä vaiheessa kun joku on sairaskohtauksen partaalla, ei aleta miettimään että kuinka tyhmä diabeetikko jätti eväät kotiin, vaan silloin toimitaan. Jälkiviisaus ei auta mitään. Pillimehu on pieni juttu siinä vaiheessa. Maksut hoidetaan kun tilanne ohi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:01"]
En tietenkään. Jos lapsi olisi supernälkäinen hakisin hedelmäosastolta banskun ja maksaisin sen ensin. Lapsen mussuttaessa banskua tekisin ostokset. Tätäkään en ole 3 lapsen kanssa joutunut tekemään kait kuin 1-2 kertaa kaikkien näiden vuosien varrella.
Se että syö tuotteen ennen kuin sen on maksanut ON VARASTAMISTA. Kaikki kauppiaat eivät siitä nosta meteliä, mutta jotkut kyllä ihan aiheellisesti huomauttavat asiasta. Toi on ennen kaikkea huonoa käytöstä, enkä ikinä opettaisi tuollaista lapselle.
[/quote]
Ruotsissa tuo on ystävällinen ele kauppiaalta: se banaani tarjotaan hedelmäosastolta poimittavaksi, ilmaiseksi vieläpä. Odotellaan, kyllä se rantautuu Suomeenkin joskus. Huomaavaista olisi myös järjestää juomavesiautmaatti kaupan perälle siinä missä vauvanhoitohuonekin oikein suuressa marketissa. Onhan niitä vesiautomaatteja apteekeissakin.
Ootellaan, kahellaan.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:04"]Jäätelöä olen joskus antanut kassajonossa alkaa syödä, jos siis on ollut pitkä jono. Jos se jäätelö jonottaessa ehtii pehmetä, sitä ei taapero saa enää sotematta syötyä. Muuten en ole kenellekkään kymmenestä lapsesta mitään ennen maksamista antanut.
[/quote]
Joo, jäätelön kanssa joskus voi olla hankala tilanne, jos on pitkät jonotkin vielä.
Aika monen tutun olen nähnyt vetävän jotain karjalanpiirakkaa tai suklaapatukkaa kaupassa lapsensa kanssa kilpaa. Kellään näistä ei ole diabetesta. Eiköhän jokainen suo kaupassa syönnin hypoglykeemiselle, mutta mahtaako näistä mussuttajista edes promille tarvita kauppaevästä terveydellisistä syistä. Täällä on vieläpä keskellä kauppaa paistopisteessä kahvila, johon voisi maksaa munkit tai piirakat ennen syömistä. Huonotapaisuutta, laiskuutta, uusavuttomuutta, kyvyttömyyttä toimia kasvatuksellisesti oikein.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:05"]Ja tässä mennään sitten ääripäähän. Tietenkin sairaskohtaukset on asia erikseen. Väittäisin kuitenkin että aika harvoin se sairaskohtaus siellä kaupassa iskee niin äkkiä ettei kassalle ensin ehtisi. Kyllä suurin osa diabeetikoista huomaa sokerien tipahtamisen jo paljon ennen kuin on tosi kyseessä. Silloin sitä voi käydä ensin ostamassa vaikka sen banaanin ja sitten kun sokeri on tasaantunut tehdä varsinaiset ostokset.
-29
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:55"]Jokaisella täysjärkisellä diabeetikolla on eväät mukanaan. Aina. [/quote] Joillakin diabeetikoilla unohtuu. esimerkiksi vanhempi rouvas asiakas oli unohtanut eväät. Kyllä mä suon sen pillimehun sieltä hyllystä ettei toinen mene sokkiin. Ostosten päätyttyä tyhjä purkki hihnalle. -kassatäti [/quote] Siinä vaiheessa kun joku on sairaskohtauksen partaalla, ei aleta miettimään että kuinka tyhmä diabeetikko jätti eväät kotiin, vaan silloin toimitaan. Jälkiviisaus ei auta mitään. Pillimehu on pieni juttu siinä vaiheessa. Maksut hoidetaan kun tilanne ohi.
[/quote]
[/quote]
No joo, ehkä vähän kärjistetysti, mutta ei ole mikään mahdottomuus.
Se että syö tuotteen ennen kuin sen on maksanut ON VARASTAMISTA.
[/quote]
Aika yleinen käytöntö ravintoloissa tuo varastaminen taitaa sitten olla.
Ei minunkaan mielestäni kaupassa pitäisi syödä tuotteita, mutta jos kyseisen ruuan kuitenkin maksan, niin en ole varas.
Hienoa, jos joku käy maksamassa banaanin ensin, mutta sitäkään en vaatisi, jos jono on pitkä.
Kun lapsi on ollut 1-3 v. olen saattanut kaupassa antaa piirakan ennemmin kuin mennyt ensin kotiin syöttämään välipalaa. En edelleenkään pode asiasta syyllisyyttä, sanoi av-poliisi mitä vaan. Ps. Piirakat on maksettu t. Ope
Kylläpä se valitettavasti on juuri näin. Varastamiseksi tulkitaan jos kauppias haluaa nipottaa. Ihan sama maksatko sen kassalla jälkeenpäin. Jos syöt tuotteen ennen kuin olet sen maksanut se on varastamista.
Ja nyt puhuttiin kaupassa syömisestä ei ravintolasta.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:07"]
Se että syö tuotteen ennen kuin sen on maksanut ON VARASTAMISTA.
[/quote]
Aika yleinen käytöntö ravintoloissa tuo varastaminen taitaa sitten olla.
Ei minunkaan mielestäni kaupassa pitäisi syödä tuotteita, mutta jos kyseisen ruuan kuitenkin maksan, niin en ole varas.
Hienoa, jos joku käy maksamassa banaanin ensin, mutta sitäkään en vaatisi, jos jono on pitkä.
[/quote]
Mä oon nähnyt kun perheen isi avasi tutin pakkauksesta ja työnsi tutin vauvan suuhun. Roskan heitti hyllyyn, mutta kun näki että huomasin niin haki roskan kärryyn...
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:39"]No en todellakaan anna. Enkä myöskään mitään karjalanpiirakoita. On myös aikuisia, jotka syövät kaupassa maksamattomia ruokia. [/quote] heillä on usein diabetes ja sokerit menee alas. monta tapausta olen todistanut -kassatäti [/quote] Tämmöisen ymmärrän, ja jos äkisti laskee eikä ole mukana omia ruokia niin on ihan ok
[/quote]
Juu, niin minäkin. Ajattelin vain automaattisesti näitä hemmoteltuja lapsia, joiden on aivan pakko saada nauttia se herkku heti.
ap
[/quote]
Ja hyvin harvoin on oikeasti kyse näistä. Yleensä heidän vanhempansa ovat niin fiksuja että osaavat varautua jo maksetuilla omilla "eväillä".