Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkka 3500e/kk brutto. Hyvä, Keski vai heikko mielestänne?

Vierailija
11.10.2021 |

Miten itse koet. Mikä koulutuspohjasi?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko ap helsinkiläinen osa-aikainen siivooja vai muualla asuva suuren pörssiyhtiön toimari?

Itsellä brutto n 2700, AMK tutkinto.

Vierailija
62/67 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutettu Helsingissä. Juu, ei ole teknisen tai talouspuolen koulutus..

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeasti ihan niin suurta merkitystä tienaako 3000, 3500, 4000 vai 4500 koska progressiivinen verotus rokottaa.

No onhan. Jos 3000 bruttopalkalla jää 400e kuussa säästöön, 4000e palkalla säästöön jäävä raha tuplaantuu.

Vierailija
64/67 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa saa sen mukaan, mikä on tarjoamasi osaamisen markkinahinta. Itsellä 6200 euroa enkä koe tekeväni ollenkaan niin tärkeää työtä kuin vaikka varhaiskasvatuksen opettajat tai sairaanhoitajat. Tuolla hinnalla vaan osaamistani myydään ja ostetaan markkinoilla.

Vierailija
65/67 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaamme molemmat aikuiset perheessämme noi 4000 €/kk ja olen ihmetellyt, miten ihmiset pärjäävät parin tonnin palkoilla. Kaikki on nykyään ihan hullun kallista. Omistusasujina maksamme vähemmän kuin vuokrataso alueella on. Onneksi olemme edes kiinni siinä. Enemmänkin lapsia olisimme halunneet, mutta se ei olisi enää taloudellisesti mukavuusalueella. Meillä siis ihan hyvät palkat perus kaupalliseen alaan nähden ja koulutus talouspuolen AMK.

Tienaan melkein tonnin vähemmän kuussa ja joka kuukausi saan tonnin säästöön, vaikka käytän rahaa kaikkeen turhaan. Lapset ovat varmaan suurin rahareikä ainakin lapsellisten mukaan.

Vierailija
66/67 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä KTM tienasin tuon verran vuonna 2008 noin kuuden vuoden työkokemuksella. Noista ajoista palkka on noin 2,5-kertaistunut.

Se, onko 3500 euroa hyvä vai huono palkka, riippuu täysin koulutuksesta, kokemuksesta ja tietenkin ennen kaikkea työtehtävistäsi.

Vierailija
67/67 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäisessä kylässä on helppo asua pienillä tuloilla. Yksiön vuokra alle 300e/kk, asumistukea siihen 80%, soviteltua työmarkkinatukea saa osa-aikatyöhön, veroprosentti parin prosentin luokkaa. Ideana on tehdä osa vuodesta osa-aikatyötä vain 20 tuntia viikossa. Asumistuki ei tipu yhtään, työmarkkinatukea saa vähän enemmän kiitos koronakorotuksen. Nettona siis päälle 1500e rahaa tilille 20 tunnin työviikosta. Ei ole mitään ylempää koulutusta. Huono homma on siis ne tulorajat eli ei voi koko vuotta olla tuolla tavalla. No, kesän pitää sitten lomaa sen 3-4kk verran. Mielestäni ihan kohtuullinen tulo minun taustalla ja tuntimäärillä, jos tuollaiset tulot riittävät.