¤¤¤¤LOKAMASUJEN TIISTAI¤¤¤¤
Kommentit (47)
kun tänään kolahti postiluukusta kutsu omiini, eli kenelle pidetään / on pidetty jo VAUVAKUTSUT?
mutta laitetaan nyt omia kuulumisia hännänhuipuksi. Ja varmasti tää pino tästä vielä kasvaaki iltaa kohti.
Yö meni meilläki taas huonosti, monta kertaa sain juosta tytön huoneeseen kun hää seiso sängyssään ja huusi äittää. Piti sitte silitellä uneen takasin. Että on tosi kivaa...kun nuita vessareissujaki jo itessään on sen 3-5 per yö. Ihmettelin sitte että miksi aamupäivällä niin väsyttää, mutta taitaa olla pelkkää univelkaa.
Otettiin tänään mieheltä auto päiväksi käyttöön, ja ollaan tehty viimesiä vauvaostoksia tyttelin kanssa. Käytiin sellasella uudella lastenvaatekirppiksellä, mutta eipä sieltä paljoa tarttunu mukaan. Muutama lakana ja tytölle yks kirja. sitte käytiin ostaan tuttipullo yms. rekvisiittaa vauvaa varten. Nyt on niinku vaippoja vaille kaikki tarvittava hankittu.
Kyllä tulee muuten kummia vihlasuja tuonne mahaan..tuossa ovella kun retuutin kauppakassia sisälle, niin vihlasi niin kipeesti alamahaan että piti mennä kyykkyyn. Sitte varovasti nousta ylös..mutta nuita repiviä vihlomisia on aina välillä. Tympeitä. Pitäs vissiin vältellä nuita nosteluja ja kantamisia, muttaku ei se oikein onnistu.
Muuten..Liikkuuko teijän muitten vauvat lähes kokoajan? Ku minusta tuntuu että tämä yksilö heiluu tuolla masussa enempi kun nukkuu. Ja se on välillä oikeastaan aika rasittavaa, kun koittaa ite levähtää tai muuta niin ei saa hetken rauhaa:( Mutta hyvähän se kyllä on että liikkuu, muuten pitäski olla tosi huolissaan. Parempi siis kuitenki näin :)
PAINOARVIOSTA mulla on sellanen käsitys että sitä ei normaali tilanteessa tehä? Tai ehkä voi lääkäri jotain kommentoida että tuntuuko isolta päälle päin tms. Mutta muuten sitä ei kait tehä jos ei oo joku syy että epäillään isoa/pientä vauvaa tms. Mulla itellä on rv 36 painoarvio, mutta ihan siitä syystä että esikoinen oli syntyessään pieni, ja nyt sf- mitta on tosi korkea. Mutta esikoisen aikaan painoarviota ei tehty ennenku kätilö synnytysosastolla, ja seki heitti kilon :)
Vaikka olishan se aina mukava tietää edes vähän suuntaa vauvan koosta, mutta sellanen mielikuva mulla tosiaan on ettei sitä automaattisesti kaikille tehä. Ei ainakaan täällä meijän Nlassa.
NIMIÄ ei oo meijän vauvalle edelleenkää mietitty, eikä mietitä ennenku nähdään minkä näkönen vauva sieltä ulos tupsahtaa.
Oliko se Nazu vai kuka joka sano eilen että esikoinen oli töytässy päin vahaa täydellä voimalla? Meillä oli vähän samalainen tilanne tuossa su iltana ku makasin ite kyljellään sohvalla, ja tyttö seiso siinä vieressä. Yhtäkkiä se hyppäs täysillä mun mahan päälle. Reilu 10kg ku jysähti mahaan, niin kyllähän se sattu mutta ei siitä onneksi mitään jälkikipuja tms. tullu. Tyttö on nyt hirmu innostunu kaikesta hyppimisestä, joten saa olla varovainen sen kanssa.
Minua alkaa myös kyllästyttää tämä mahan kantaminen. Kun sais etes YHEN kokonaisen yön nukkua niin olis taas paljon mukavampaa. En jaksa enää edes lähteä vaunujen kanssa lenkille, kun tuntuu että pienetki ylämäet ottaa liikaa voimille ja heti supistaa ja maha painaa yms. No, eihän tässä enää oo ku 8vko La:han :) Positiivista :/
ONNEA Saskulle vauvanhakuun!
Nyt vähän lepäilemään...
Jääsydän rv 32!
Tässä kun alkaa yhdellä jos toisella olo olemaan jo tuskainen ja muutenkin mieli maassa niin ajattelin pistää piristykseksi sähköpostiin tulleen tarinan :o)
Tää on hauska :D
" Minulla oli loppuviikosta varattuna aika gynekologille. Varhain aamulla sain vastaanotolta puhelinsoiton ja kerrottiin,
että nyt aamuksi olisi peruutusaika klo 9.30. Otin sen.
Olin juuri saanut kaikki perheenjäsenet lähetettyä
töihin ja kouluun, kun huomasin, että kello on jo 8.45. Matka lääkärille kestäisi noin 35 minuuttia, joten yhtään ylimääräistä aikaa ei ollut.
Kuten yleensä kaikki naiset mennessään gynekologille, otan
hygienia-asiat hieman tarkemmin huomioon, mutta tällä kerralla
en voinut käyttää siihen kovin paljon aikaa. Ryntäsin portaat ylös, heitin pyjaman nurkkaan ja kastelin pesualtaan reunalla olevan pesukintaan ja pesaisin ' alakerran'
pikaisesti varmistaen, että olisin jotakuinkin ' näyttökunnossa' .
Viskaisin pesukintaan pyykkikoppaan, puin kiireesti
jotain päälleni, hyppäsin autooni ja ajoin vastaanotolle.
Jouduin odottamaan vuoroani hetken aikaa ennen kuin minut
kutsuttiin sisään. Tietäen toimintatavan, kuten varmasti jokainen nainen, hyppäsin pöydälle, katselin
huoneen toiselle puolelle ja kuvittelin olevani Pariisissa tai
jossain muussa upeassa paikassa tuhansien kilometrien päässä.
Hämmästyin hieman lääkärin
sanoessa: " Hyvänen aika sentään, sitä ollaan sitten nähty ekstravaivaa,
vai mitä?" En vastannut mitään.
Vastaanoton jälkeen huokaisin helpotuksesta ja menin kotiin.
Loppupäivä kului normaaliin tahtiin, kaupassakäyntiä, siivousta, ruoanlaittoa jne.
Eskarissa oleva kuusivuotias tyttäreni oli huoneessaan leikkimässä.
Yhtäkkiä hän huusi kylpyhuoneesta: " Äiti, missä mun peskukinnas on?" Käskin hänen ottaa puhtaan kaapista.
Hän parkaisii: " Ei!!!"
Hän huusi:" Mä tarviin sen, joka oli tässä altaan reunalla. Siinä
oli kaikki mun kimalteet ja hileet säästössä.
kylläpä,camelot piristi tuo;)
sohvan pohjalta,uupunut
fiikuna ja mytty rv 34+6
" Poltteleeko" jotakuta kasvoista?
Mulla on tänään ollut tällasta ihme polttelua toisella puolen kasvoja ja ajattelin että liittyykö se nyt raskauteen vai onko jotain täysin irrelevanttia. Ikään kuin jotkut tietyt kohdat kasvojen ihossa tuntuu tosi herkältä koskettaa, sormella koskeminen ihan sattuu. Ei kuitenkaan tunnu että mitään finnejä olis tulossa, vaan jotenkin vaan aristaa. En mä kyllä keksi miten se voisi raskauteen liittyä mutta kokeilenpa nyt tikulla jäätä että onko kellään muulla samaa.
Coe
En valitettavasti osaa tuohon vaivaan auttaa, mutta siitä tuli mieleen, että mulla on kasvoihin tullut parin viikon ajan näppyjä=pieniä finnejä enenmmän kuin viimeisen vuoden aikana yhteensä! Mulla on aina ollut sileä ja hyvä iho, mutta nyt tuntuu kukkivan.
Mä olen koko illan kannellut polttopuita kun mun vanhemmat oli meillä kökässä - ah miten ihana tehdä ruumiillista työtä! Koska mitään tuntemuksia ei ollut, kantelin siinä missä muutkin. Iltalenkin tosin jouduin jättämään väliin, koska neiti piti nukuttaa tavallista myöhempään ja oli jo tullut pimeä. Minähän en tuonne metsään pimeällä uskalla mennä!
Siellä se SASKA valmistautuu pienokaisen syntymään;) Ai että, varmasti jännittää!
Pitäisiköhän mennä tuota ukkokultaa halimaan jos tänään uskaltautuisi pitkästä aikaa tuonne makuukammarin puolella touhuihin..,) Vähän arveluttaa, kun vauva on niin alhaalla, mutta yrittänyttä ei laiteta,)
Huomiseen!
Nazu ja viikot 36+1
Joku kyseli tuosta..kirjoitinkin siitä kai vissiiin myöhään su-iltana sunnuntain pinon..nooh.
Minulla oli sitä verenvuotoa viime to yönä,ja perjantaina illalla tuli myös jolloin ajattelin että soitan äitipolille varuilta.No nehän käski mennä heti näytille vaikkei mitään muita oireita ollut..edellinen synnytykseni lähti juuri tuolla vähäisellä vuodolla käyntiin ja en nytkään osannut säikähtää ja sitten kun yksi lapsistani on syntynyt rv 35+2 ja painanut 3,4kg ja ihan valmis vauveli ilman mitään ongelmia oli tuolloin..ajattelin siis että kaipa tämäkin ennustaa vain synnytyksen alkua,no joku voi kuvitella kuinka vauhdilla lähdin kun sanottiin että ehottomasti heti mentävä ja ei kyllä ole normaalia.
Pääsin naistenklinikalle ja heti käyriin ja sitten alkoi kysely että onko kipuja jne.. ja kun niitä ei ollut ollut niin tämä eri kätilö kuin puhelimessa ihmetteli että miksi sitten tulen kun niitä kipujakin tai muita oireita voisi olla ennen kuin tulee.No just!Matkaa meiltä on kuitenkin sinne sellaset 60km ettei muutenkaan hirveen helposti lähde niin vastako nyt otti päähän mutta tosiaan meninhän sinne sen takia kun kätilö käski.
Ja tosiaan kaikki oli ihan hyvin vauvelilla ja pääsin kotia,sanoi lääkäri että sitten takaisin jos tulee verenvuodon yhteydessä menkkakipuja tai muita kipuja.Joka päivä tuota verta hieman tulee,siis toooosi vähän eikä koko aikaa mutta ei ole siis kipuja,supistelee mutta just ja just tunnen masun kovenevan..Vuodolle ei siis syytä löytynyt,enkä saanut mitään rajoituksia tms.
Keskiviikkona kävin synnytystapa-arviossa ja paikat oli kiinni,pehmentynyt kokonaan ja kohdunkaulakanavaa jäljellä saman minkä aina eli 3cm.
Nyt perjantaina siellä oli tilanne tämä:pehmentynyt kokonaan,kohdunkaulakanava lyhentynyt 1cm eli nyt 2cm ja paikat auki 2cm.
Eli oli se tilanne edistynyt vaikkei mitään merkittäviä supistuksia tai muita tuntemuksia tuon verenvuodon lisäksi ollut ollut.
Saa nähdä kuinka kauan mennään näinkin hyvällä alulla..Kakkoselta oli lähes sama tilanne rv 35 ja syntyi sitten jo 2 päivän kuluttua vaikka lääkäri sanoi edellisenä iltana että eihän tämä tästä synny aikohin että ei muuta kuin osastolta kotiudetaan.En suostunut kuitenkaan lähtemään kun itsellä oli huono olo,ja sitten tosiaan samana iltana alkoi supistukset ja 8h myöhemmin vauva syntyi.
Kuopukselta menin tarkastukseen vauvan liikkeiden vähyyden ja tuon vähäisen veren vuodon takia niin oli myös lähes sama tilanne kuin nyt,ja palattiin kotia ja 2h jälkeen takaisin ja vauva syntyi 4h päästä.Mutta nythän on menny 4 päivää tuosta tilanteen tarkistuksesta ja ei mitään ole tapahtunut,ja lääkäri sanoi että voi mennä la asti mutta voi syntyä vaikka heti,että eihän tässä auta kuin odotella=)ja eihän tuota aikaakaan ole enää kovin pitkästi,vaikka oma olo onkin ihan persiistä,vauva on kiinnittynyt ja painaa TODELLA paljon alas ja jotenkin toiseen nivuseen että kaiken tekeminen on yhtä helevettiä......
Meillä alotetaan ehkäsynä laastarin käyttö,sitten imetyksen loputtua ja sitä ennen en tiedä..Mies ei voi käyttää kumia joten miettimistä on..
Lastenhoitajia synnytyksen ajaksi:3 on varuilla ja sitten h-hetken alkaessa täytyy kysellä kuka juotaisi.Ja sitten siskoni tulee hieman ennen la ja on meillä niin kauan eli 2-3vk kunnes ja jos joudutaan käynnistään..
Meillä mies kokeilee joskus tuota kohdunsuuta,kun en itse tohi enkä varmaan ylläkkään..Seksiä meillä on/oli sellaset krn viikossa,mutta kyllä nyt kun vauva on laskeutunut ja mies tuntee vauvan pään niin hän ei tohi enää nuita petipuuhia..Hänen sanojen mukaan tuntuu kuin hakkaisi vauvaa päähän,ettei henkisesti kykene=/Voin kyllä uskoa.Itsestäkin tuntuu että on niin maha täynnä vauvaa ja vielä tuo painekkin alhaalla etten jotenkin tunnekkaan kunnolla samalla tavalla kuin ennen=(
Mutta ei tässä muuta,tulipa taas pitkä juttu,vaikka piti kommemtoida vain tuota veriasiaa..nooh.Nyt lapsia viemään harrastusten pariin..
Niin joo,taas lääkäri ultratessa totesi että neitihän tämä on että ei muuta kuin vaaleanpunaista ostamaan=) Että kaipa minäkin nyt jo suostun uskomaan että 5 pojan jälkeen saamme tytön kun jo 4 lääkäriä todennu tytöksi.Meillähän on siis 4 yhteistä poikaa ja yksi miehen..
jemin kera kertun rv 35 tai 36..unohtunu..