Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤LOKAMASUJEN TIISTAI¤¤¤¤

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHTISINPÄS....JiiiHaaa :D:D Koskas olen mahtanut viimeks alotella pinoa..jaa-a, eipäs tule ihan hiljan mieleeni!

SASKU on täällä nyt ihan ekana mielessä....Toivottavasti olet saanut yöllä nukuttua jännitykseltäsi :) ?? TSEMPPIÄ ROPPAKAUPALLA VAUVANHAKUREISSULLE!!! Kyllä se on meillä kaikilla jo niiiiin lähellä kuitenkin. Vastahan me jännättiin NP-ultraan menoa ja nyt ollaan JO TÄSSÄ!!! WAU!!! Ja tuntuu niin hassulta käydä lueskelemassa jotain " Toukokuisten pinoja" ...heh :D

Mulla oli eilen pitkästä aikaa koko illan masu kova kuin kivi ja pientä vihlomista siellä täällä...Vauva tunki jalkojaan läpi masun ja käsiään läpi alapäästä...Auts, niin nyttenki. Vihlasee ikävästi tuolta jostain alhaalta.

Lääkäriin matka vie 2 tunnin päästä. Mahtaakohan tuo tarkistaa " alapään tilanteen" kohdunsuun ja- kaulan osaltakin? Olisi kiva tietää ollaanko siellä yhtään pehmennytty. Kahtellaan:) Täälä meillä on onneks suhteellisen mukava tuo neuvolalääkäri. Tosin olen hänet vain kerran tavannut silloin, kun kävin näitten käsien vuoksi. Rakenneultran ja ekan lääkärineuvolan kävin ihan eri paikassa.

Yöllä heräsin vain kerran vessaan siinä 03 maissa, muutoin nukuin ihan kiitettävän hyvin. Ihanaa, kun ei ole niin hemmetin kuuma!!

Mutta nyt annan tilaa muillekin :)

Vointia Hyvää kaikille!!

Toivottelevat: Je_Ni & Pikku-Isäntä 36+2

P.s Jos käytte jossain kirjakaupassa niin etsikää käsiinne se " UUSI VAUVA" käyttöopas. Se on ihan sairaan hyvä :D Mä luin sen itse ja naureskelin vääränä! JUST sopiva miehille...se on sellanen pieni kovakantinen kirja, maksoi täälä 13.50.

Vierailija
2/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kukuttu jo viidestä lähtien. Uniongelmat senkuin vain siis pahenevat ja en pysty kunnolla nukkumaan. Eihän tässä muuta hätää oliskaan, mutta kun taas pitäisi olla jo tunnin päästä töissä... COE kyselikin juuri osuvasti minulta vielä eilisesä pinossa, miten jaksaa käydä 8h töissä + päälle työmatkoja lähes 2 h. Vastaus: huonosti tällä hetkellä, väsyttää ja erityisesti myös henkisesti, mikä näkyy itkuherkkyytenä ja käpertymisenä omaan sisukseen. Je_Nin tavoin mulla on lääkäri tänään, jossa muuten myös ultrataan (menen siis yksityiselle) Ihan rehellisesti sanottuna, toivon että tulen sieltä sairaslomalapun kanssa ulos (9 päivää töitä olisi jäljellä ja en voi hellittääkään töiden paljouden suhteen), sillä jos ei kohdunsuulla mitään tapahtunut, niin henkinen väsymys+ uniongelmat on tässä tilassa aivan yhtä hvyä syy...

Täälläkin jänskätään kovasti ekan luultavasti virallisen palstalokavauvan syntymistä huomenna. Vau! Oma nyytinhaku tuntuu vielä niin kaukaiselta, tosin pe synnytyskeskustelu Haikaranpesässä, joten ehkä se tästä pikkuhiljaa. Minä kuulun niihin, jolla on kaikki vielä laittamatta. Hankintoja ei tosin tarvitse tehdä enää kuin ne tuplarattaat Hollannista (Lillis: tilaan nyt sieltä ne Twincot, joko sinä tilasit :-) ? )

Nyt aamupalalle, krooh.

Jolla, jolla tänään oman lääkärin laskujen mukaan 33+0 (neuvola laahaa päivän perässä ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkinen aherrus käynnissä,saa nähä miten selkä kestää istumista.

Lapsetkin pitää kohta herättää.Nyt saa vähän aikaa huilia ennen ruljanssia(viedä kolme tarhaan,eri osastoille) kuunnellen John Lennonia. Ihanaa :)

Saskulle myös täältä onnea matkaan =)

Ajatella,sulla on pieni huomenna jo!!

Mulla olis ollu lääkäri neuvola ens kerralla (rv37) mutta en halunnut.

Turhaa mennä ärsyttämään kohdunsuuta kun viimeksikin kävi miten kävi.Haluaisin että vauveli pysyy tuolla vielä pitkään.

Wades & Natika 34+

Vierailija
4/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, minäkin pääsin alkupinoon! Oli näet ihan syy, kun oli kaksi galluppia mielessä:

G1: SYNNYTYKSEN JÄLKEINEN EHKÄISY. On ihan ovella jo tuo tilanne, mikä teillä on itse kullakin tilanne sen kanssa, otatteko käyttöön ja mitä?

Meillä ei ole vieläkään ratkaistu asiaa, vaikka pakko olisi. Eilen juuri luin Aihe vapaalta juttua, että jollekin pikkukolmonen tulossa ihan yllättäen ja aborttia mietti :( No minä en koskaan voisi kuvitella aborttia tekeväni, mutta aiheuttaisi todella isoja uudelleenjärjestelyjä elämässä jos kolmas lapsi tulisi perään, lähinnä siksi kun keväällä 2008 mun pitäisi mennä tekemään sitä harjoittelua.

Eli jotain olis keksittävä... mutta onko se sitten vaan niitä kondomeja. Hormoneja en enää suostu ottamaan, kierukka ei ajatuksena viehätä, varmoihin päiviin en uskalla luottaa, sterilisaatio tai mikään ei tosiaankaan ole meidän juttu kun lisää halutaan... Me ei ole miehen kanssa vielä koskaan käytetty kondomia, kun mies tykkää että ne jotenkin hiertää tai jotain. Mutta se taitaa olla meidän pakkovaihtoehto.

G2: NIMIGALLUP. Taas! Kenellä kaikilla olikaan valmiina ja kenellä vielä mietitään?

Meillä on alkanut (mulla) olla ihan paniikinomaista nimipohdinta tytölle. Pojalle on keksitty aivan mahtava nimi, joka molempien mielestä tuntuu oikealta ja sellaiselta " täsmäosumalta" . Tytölle on edelleen useita ehdokkaita, eikä mikään niistä tunnu oikein juuri siltä oikealta. Eilen illalla keksin yhden aivan loistonimen, josta mieskin pitäisi kovasti, mutta... se on vain yhden kirjaimen erolla miehen siskon nimestä :( Vrt. Mia/Miia, eli lausunta-asu on hyvin samanlainen.

Menin sitten viisaasti kuitenkin sanomaan ääneen että " olisiko siitä haittaa, oikeasti käytännössä, haittaisko se jos niillä olisi samanlaiset nimet?" No nyt sitten mietitään sitä. Nuo nimet on kyllä NIIN samanlaiset... lisäksi en haluaisi että miehen sisko näkee että lapsi on hänen mukaansa nimetty, koska se on sellainen kunnia jonka haluan säästää todella harvoille ihmisille.

Mutta mua ahdistaa kaameesti tää nimimietintä argh! Ja me siis halutaan että lapsella on nimi heti eikä haluta odotella ristiäisiin.

PLIIS kertokaa joku että teilläkin on paniikkia ilmassa :) :) :)

(.) - Ei mitään erikoista sitten eilisillan. Olen karmeen väsynyt, siinä kai se. Neuvolasta oli eilen soitettu mutta unohdin tarkastaa vastaajan, kaiketi siellä on neukkarin täti soittanut että milloin mulla on tuo lääkäriaika.

Nyt meen hakemaan jotain syötävää! Hyvää tiistaita kaikille!

Coe rv 33+2

Vierailija
5/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SASKULLE munkin piti laittaa hyvää onnea vauvanhakuun :)

JOLLALLE samaan hengenvetoon jaksuja, ymmärrän täysin sydämin sairaslomatoiveita kun naurettavasti tosiaan yhden puolipäivän jälkeen olin itse ihan poikki... kyllä töiden tekeminen makuuasennossa kotona on ihan eri juttu!

Coe

Vierailija
6/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G1 RASKAUDEN JÄLKEINEN EHKÄISY:

Siinäpä kuulkaas pulma. Meillähän tilanne oli se, että ehkäisy jätettiin pois 2000 keväällä toivoen perheenlisäystä vaan kuinkas kävikään-ei sitä sitten tullutkaan ;( Kävimme läpi kaikki rankimmat hedelmöityshoidot 7 kertaa ja käytimme luovutettuja munasoluja vikassa hoidossa, mutta raskaaksi en vaan tullut :( 1.5 vuotta tuosta hoidosta tämä " Pikku-Isäntä" ilmoitteli tulostaan eli siitäkin syystä ehkä vähän " hössötän" liikaa kaikkea...en olisi tähän pieneen ihmeeseen ikinä uskonut:) Olin vakuuttanut itselleni ja kaikille muille, että ikimaailmassa tunge suuhuni ainottakaan e-pilleriä ja kironut kaikki ehkäisyt muutoinkin syvimpään h-vettiin!! Vaan nyt pitäisikin sitten aavistaa miten tulevaisuudessa käy??! Tulenko toista kertaa raskaaksi ja jos/kun niin MILLOIN??! Meneekö siihen taas tuo 6 vuotta (jota en todellakaan haluaisi odottaa!!!) vai meneekö siihen 6kk(joka taas on mielestäni ehkä vähän liian nopeasti!!!). Jos joku ystävällinen tämän mulle kertoo niin olisi paljon helpompi päättää käyttääkö ehkäisyä vaiko ei:D :D Mikäli ehkäisyyn päädymme niin hormoneja en missään nimessä kuitenkaan ala käyttämään eli ei kait jää paljoa vaihtoehtoja:)

Että silleen!!

G2 NIMET

No, itse asiassa meille oli tytölle ihan selkis nimi valmiina, mutta koska tämä tulokas on poika niin nimien mietinnät menivät myöskin uusiksi ja yllätys yllätys ei pojalle ollutkaan niin helppoa keksiä nimeä :) Tai ainakaan sellaista nimeä mikä miellyttäisi molempia, minua ja tulevaa isukkia.

Mitään " ulkomaalaista" nimeä emme lapselle halua, koska sukunimikin on niin junttisuomalainen :D Kuulostaisi tosi naurettavalta.

Nyt on ilmeisesti tultu siihen lopputulokseen, että ensimmäinen nimi on mun ehdottama (isännänkin mielestä ihan ok), toinen nimi on isännän " ykkösvaihtoehto" ja kolmas nimi on sitten suvussa kiertävä isännän toinen nimi. Ensin mietimme, että ehdottomasti VAIN 2 nimeä, mutta halusin siihen myös tuon yhden nimen mistä isäntä tykkää.

Eilen juur sängyssä muistin, että mun pitää tänään lääkärille antaa se synnärille menevä esitietolomake ja siinä kysytään niitä hätäkastehommeleita. Muutoin olen lomakkeen täyttänyt, mutta nuo nimet puuttuvat. Kääk, vedän siihen vaan hatusta jotkut kivat nimet. Ehkä kuitenkin sellaiset, joita emme tulisi lapsellemme antamaan, mutta joista kuitenkin pidämme. Vai miten muut ovat toimineet?

Neuvolassa terkkari sanoi yhden äidin olleen aika fiksu; kirjoitti tytön nimen kohdalle: Sisko ja pojan nimen kohdalle: Veli :)

Kääk, nyt pitää jo juosta...istun yökkäri päällä tunnin päästä tarvii olla haarat levällään lääkärillä......SIII JUUU!!!!

T. Je_Ni taas...

Vierailija
7/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SASKULLE heti ensiksi PALJON onnea jännittävään päivään!!!

Sitten G-vastaukset:

EHKÄISY: Siinä onkin miettimistä. Kun toisaalta jotenkin tuntuu ettei mitään ehkäisyä tarvitse 1½-vuoden ilman olon jälkeen jolloin ei mitään tapahtunut, muttei tietenkään siihen voi oikeasti luottaa.Lisää lapsia ei haluat monen moneen vuoteen. Eilen sanoinkin miehelle että muistuta mua tästä hetkestä sitten kun alan höpisemään taas vauvakuumeesta. Kamalaa olla raskaana!

Ehkäisyn pitäisi olla joku sellainen joka auttaa mun hirveisiin kuukautiskipuihin, eli tod. näk. jotain hormonaalista ehkäisyä...Kattoo nyt sit..

NIMIASIA: Meillä on tytölle aivan mahtavan hyvä nimi valmiina, käy tosi hyvin myös esikoisen harvinaiseen nimeen :) ...mutta...pojalle..

Se onkin kinkkisempi asia...

Muutama nimi pyörinyt muttei mitään olla vielä päätetty :)

Juu, minä eilen kyselin niistä KAURAPUSSIN lämmitysohjeista :) Mukana tuli ohjelappunen, jossa kehotettiin suojaamaan se jotenkin =O

Mutta kiitos neuvoista, täytyy tänään kokeilla :)

( . ) Mulla oma olo on ihan kamala. Koko ajan maha on kipeä, kireä ja teen mitä vain niin jonnekin paikkaan vihloo :/

Ens viikolla vika lääkärineuvola, toivottavasti saa jotain selvyyttä näihin kipuihin. Alan olla jo henkisestikin niin väsynyt tähän oloon että itkettää vaan.

JOLLAlle jaksamisia, toivotaan että saat loppuajaksi sairaslomaa ja pääset lepäämään ennen vauvan syntymää.

Olipa muuten aivan ihana se eilinen kehto! Mutta se hinta =O Kun miettii miten pienen hetken lasta uskaltaa tuollaisessa nukuttaa...Mutta ihana oli :)

Mutta nyt aamupalalle, lupasin pojalle että tänään mennään kaikki heti aamulla vesilätäköihin hyppimään ennen kun isänsä lähtee iltavuoroon töihin :)

Mukavaa päivää kaikille!

Terkuin,

Camelot 33+5

Vierailija
8/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin; joka rööri tuntuu olevan tukossa, kurkku täynnä sitkeää limaa ja päätäki särkee. Mutta, kaikki raskausvaivat tässä onki unohtunut joten jotain hyvää kuitenki ;)

COE: Tiedätkös, minä mietin ihan samaa silloin siinä " kahvipöytäkeskustelussa" . Siis tuota miehen " asemaa" :) Mutta, toisaalta uskon, että siinä kätilöiden varoittelussa oli jotain perääkin, koska kyllä siellä osastollakin vältettiin kaikkia turhia sisätutkimuksia ns. pieniviikkoisilta ja kuten täälläkin monella, lääkärin tekemä sisätutkimus on aiheuttanut supistelua tai pientä vuotoa. Mutta jokatapauksessa en todellakaan halua alkaa tästä asiasta saarnaamaan tai muuta, saatte ihan vapaasti tunnustella jos haluutte :)

EHKÄISY: Meillä ei lisää lapsia haluta missään tapauksessa tähän perään, mutta kuitenkin haluan jättää takaportin auki, että jos joskus sitten. Eli, meillä on päädytty hormonikierukkaan, jota terveydenhoitaja ainakin kehui just mulle sopivaksi. Aion laitatuttaa sen heti jälkitarkastuksessa.

Teille, joilla tämä vauva on tulossa pitkän yrityksen jälkeen ja mietitte ehkäisyä: Uskon, että on hieman hankala tilanne. Meillähän tuo toinen lapsi sai alkunsa Clomifenilla reilusti yli 2v yrittämisen jälkeen. Aloin sitten syömään pillereitä " ihan vaan varalta" , mutta kun niistä tuli niin paha migreeni ja huono olo muutenkin, lopetin ne tytön ollessa 7kk ikäinen. Aateltiin miehen kans molemmat, että enpä minä kuitenkaan raskaaksi tuu ilman Clomeja. Juu, no meni kaks kuukautta ja olin raskaana :D Ja sitten tosiaan tämä neljäs on tullut, vaikka SÖIN pillereitä, eli TODELLA paljon voi tämä hedelmällisyys samallakin naisella vaihdella :))))

NIMESTÄ: Meillä on pojalle ensimmäinen ja kolmas nimi valmiina. Eka nimi on sellainen mukava, suomalainen nimi ja yks niistä HARVOISTA, joista sekä minä että mies tykätään.

Kolmas nimi tulee miehen suvusta. Mutta toinen nimi on vielä valitsematta. Vaihtoehtoina on minun suvusta 4 eri nimeä, kaikki tosi hyviä. Sitten ois viidentenä vaihtoehtona miehen suvusta yks hyvä nimi, joka " rimmais" siihen väliin täydellisesti, mutta toisaalta haluaisin tasavertaisuuden vuoksi, että se toinen nimi ois mun suvusta :) Ja vielä on kuudes vaihtoehto, joka ei tuu kummankaan suvusta, mutta on sellainen, jonka todella pojalleni haluaisin (oisin halunnu ekaksi nimeksi, mutta mies ei hyväksynyt). Niin että MITEN NIIN MONIMUTKAISTA JA VAIKEAA?? :D Voi olla, että lopulta arvon tuon toisen nimen, jos en osaa muuten päättää, kaikki kun tuntuu yhtä hyvältä.

SASKULLE hurjasti onnea vauvanhakureissulle! Voi, kun tämä aika menis hieman nopeemmin, että itsekin sais jo jännätä tuota synnärille lähtöä!

Nyt ei auta kuin lähteä laittamaan pyykkejä ja tiskejä.. Vaikka ei vois kyllä vähempää kiinnostaa...

Mianni 33+3

Vierailija
9/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi SASKU, toivon perheelleenne oikein paljon onnea ja tsemppiä vauvanhakureissulle! Hengessä ollaan mukana ja tulehan sitten kertomaan kuulumiset kun pystyt/jaksat/kykenet! Jännää!

JENI, mars sitten kertomaan lääkärikuulumiset!!

G1: eipä olla ehkäisystä mekään puhuttu vielä. Ajatuksissa on, ettei kolmosta ihan perään, mutta toisaalta hormoniehkäisy ei täälläkään miellytä. Esikoisen aikana oltiin ilman ehkäisyä vuosi ennen kuin tapahtui, pikkukakkonen lähti alulle ihan ekasta kierrosta kun menkat olis alkanut imetyksen jälkeen eli tiedä häntä...

G2.; tytölle olis AIVAN SAIRAAN IHANA NIMI, mutta pojalle ei oikein mitään. KOin jo esikoisen aikana pojan nimen keksimisen jotenkin vaikeaksi. Mekään emme halua mitään erikoista tai ulkomaalaista nimeä eikä kolmea nimeä vaan ihan perus suomalainen nimi tytölle on tulossa, kuten esikoisellakin ja sama ehkä pojalla. Kuitenkin pojalle ollaan kaavailtu esim. nimeä Oliver, mutta tosiaan se on ihan yhtä epävarma kuin muutkin nimet vielä.

Nukuin hyvin viime yön, mutta silti alkaa hermot olla tiukoilla jostain syystä. Ilman mitään suurempia kremppoja tällä hetkellä, olisin silti TÄYSIN valmis itsekin jo synnyttämään, vaikka tänään;)

Mukavaa, joskin sateista päivää kaikille;)

Nazu 36+1

Vierailija
10/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ OLEN NYT MEGA KYPSÄ TÄHÄN RASKAUTEEN!!!!

Eilen menin sänkyyn heti bb:n jälkeen. siellä sitten pyörin tunnin.. nousin ylös ja menin katsomaan telkkaria vasta klo 2 tuli uni!! Koko eilis illan tuli harjoitus supistuksia niin että kiristi sitten koko ajan ja vauva päätti yölle pitää jumpatunnin ja mätkiä mun rakkoa sitten urakalla. (onneks meil näkyy bb 24/7 ni sitä sit yöllä tuijotin)

miten nuo harjoitus supistukset?? laskeeko ne vauvaa ja voiko ne kypsyttää jo paikkoja? vähänkö jännä että mä odotan kolmatta enkä tiedä :D

Ala selkä on ihan muusia :(

Onneksi tytöt nukkuivat yön hyvin ja heräsivät vasta nyt klo8 aikoihin.

EHKÄISY G: mul mitään tietoa mitä tullaan tekemään. pillerit ym hormoonit ei mulle sovi, kierrukkaa edes uskalla ottaa, kondomit ei sovi ainakaan kaikki mul tulee paikat kipeiksi niistä ja inhoan kyl niitä muutenkin. Meillehän tämä kolmas raskaus tuli YLLÄTYKSENÄ mutta iloisena sellaisena :D epäilen et jos taas jonkin ajan päästä huomaisin odottavani 4:ttä ni vois itku tulla :D

NIMI G: Meillä nimen keksiminen ollu mega hankalaa tälle pojulle. Eikä vieläkään olla päästy yhteisymmärrykseen. mut eipä tässä viel onneksi kiirettä :D

Mutta nyt aamu kahvi :)

Hexu ja poju rv36+1

Vierailija
11/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipahan päästyä sängystä ylös vaikka koko yönä ei oikeen kyenny nukkuu..alkaa ottaa välil päähän kun sitten aamulla on silmät ristis ja pahal pääl kun on vaan pyöriny koko yön.

Eilen olin neuvolalääkärillä ja kaikki arvot oli ok,vauvan syke 150,kohdunsuu kiinni mutta kuulemma vähän lyhentyny..?Ja lääkäri oli jotenkin yllättyneen kuuloinen kun sanoi että oho,vauvan pää onkin ihan täällä alhaalla ja kiinnittynyt..eli lähtövalmiina ollaan!Kysyi vielä että enkö tuntenut kun se pää on jo niin alhaalla?No minä siinä ihan nolona että mitään tunne..Oisko pitäny?No kaikenkaikkiaan siis kaikki hyvin,vauva valmiina ja ei muuta kun odotellaan.Heh.Alkaa jo helpottaa kyllä kun laskettu aika lähenee..

G1:Eipä ole ihan täysin varmaa siitä ehkäisystä päätetty,mutta eiköhän se kondomipuolelle mene.En siis halua heti toista perään mutta saa se sisarkin tulla sitten joskus..toivon mukaan.

G2:Nimistä olis pakko alkaa puhuu!Olen jotain poikien nimiä(hyviä mun mielestä..)kirjoitellut muistiin mutta tyttöjen ei mitään!Apua.Alkaa kyllä jännittää miten päästään yhteisymmärrykseen miehen kans..Meillä on kuitenkin aika erilainen maku nimien suhteen..Voin kuvitella et sitten ristiäis aamuna vedetään tikkua..Toivottavasti ei.Koska muuten stressaan asiasta.

Nyt täytyykin lähteä lenkkeilee koirien kans joten hyviä päivänjatkoja kaikille!

Vierailija
12/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinpas nopea;)

saskulle täältäkin paljon onnea vauvanhakureissulle! tulehan sitten kertomaan ihania vauvantuoksuisia kuulumisia kun jaksat! :)

meillä oli eilen se lääkäri illalla, ja kaikki näytti olevan kunnossa! arvioi että vauva olisi laskettuna-aikana sen 3,5kg, ja sanoi että ei ainakaan ensi yönä (siis viime) synny, no eipä syntynytkään:)

alhaalla ei ollut tapahtunut mitään kriittistä.

muutenkin kaikki oli ihan kunnossa!

jenille kanssa hyviä lääkärireissuja,ja olikos jolla myös suuntaamassa lääkäriin..tulkaahan sitten kertomaan kuulumisia!

mun täytyy myöskin nostaa hattua vielä töissä ahertaville,itsellä ei kyllä olisi enää mitään mahdollisuuksia jaksaa...vaikka ei tätä kotiäitiyttäkään voi kyllä lomaksi kutsua!! kyllä tuo 1v2kk pitää huolen ettei lepotaukoja pidetä!

hexulle jaksamisia unettomien öiden kanssa!

gallupeihin:

1.ehkäisystä...meillä kanssa tarkoitus että ei ainakaan ihan heti perään kolmatta,jos mies siihen edes koskaan suostuu,mutta en halua hormonaalista ehkäisyä,joten ehkä ne kumit ilmestyy kuvioihin..

2.nimistä..molemmille on jo nimet valmiina,tai siis nimi vaihtoehdot, meillä on esikoisella kolme nimeä joten tällekin suunnitteilla saman verran. vanhoja suomalaisia nimiä:)

jolla, meillä on myös perjantaina synnytyssuunnittelu haikaranpesässä, ollaankohan samaan aikaan;) varmaan katselen siellä sitten kaikkia vastaantulevia pömppiksiä että näyttääkö tämä jollalta;) no ei vaan...

mutta nyt touhuamaan tuon kipeän pikkumiehen kanssa.

ihanaa tiistaita kaikille:)

fiikuna ja mytty rv34+6

Vierailija
13/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan aika oli puol ysiltä, ensin terkkari otti pissinäytteen, verenpaineen ja painon...Sitte lääkäriin ja nyt olen jo kotona. Matkaakin on neuvolaan yli 5km eli voitte kuvitella miten pikanen ja periaatteessa aika tyhjänpäivänen käynti tuo olikaan:(

Painoa oli tullu viikossa 800g!!!!! PERKELE!!!!!! Syömisestä tuo ei ainakaan ole tullut ja kyllähän toki vissiin sitä kuuluu tullakin, mutta ei noin paljoa:( Tässä painoasiassa tavallaan nyt huomaa sen, että nuoruudessa on tullut taisteltua lähes anoreksian partaalla. Kyllä tuo painonnousu luonnon päälle käypi, vaikka se normaalia onkin " tässä tilassa" . Turvotuksen piikkiin pitää laittaa varmasti muutama sata gramma taas ;) Mutta meinasin kyllä sille terkkarillekin sanoa, että sun kannattais varmaan hankkia digitaalinen vaaka, jos se on noin helkutin hankalaa...Ees taas niitä punnuksia siinä siirteli...ei ku...ei ku....No, kai se vähän yli 70 on....sano-t-a-a-n että....70.3. Ihan ku ois senki hatusta vetäny:( Hemskutti! Niin juu siis mullahan ei ole mitään ongelmaa tuon painon kanssa...heh hehheeee:D:D Kyllä se vaan hurjalta tuo lukema alkaa kuulostaa, sille mitään mahda. No, ei auta kuin toivoa, jotta joskus vielä päästäisiin alemmille lukemille ja tottahan toki on HYVIN paljon itsestä kiinni miten paljon tulevaisuudessa sitä painoa onpi ;)

ETTÄ SE SIITTTÄ JA SEN KESTÄVYYDESTÄ TÄLLÄ ERÄÄ :D

Pissa oli puhdas, verenpaine normaali 126/73, pulssi 66.

Sf-mitta oli nyt 32 cm eli kasvanut viikossa 1.5cm.

Ja lääkäriin....Terkkari oli hänelle sanonut, että käsien neulottuminen on helpottanut...Korjasin, että ei kyllä todellakaan ole, muttei ehkä PAHEMMAKSI ole mennyt . Kohdunsuu on pehmentynyt (kuten kuulemma näillä viikoilla kuuluu ollakin), mutta kiinni.

Kohdunkaulaa jäljellä sellaset 1.5-2cm (kirjotti korttiin 2cm)

Lantio oli ihan normaali.

Vauvan syke noin 140..kävi 150:ssä.

Kokeili, että vauva oli raivotarjonnassa mikä ei ollu yllätys, koska on ollut samassa asennossa jo rv 28 lähtien..

Kysyin, että eikö vauvalle tehdä minkäänlaista painoarviota missään vaiheessa??!!!! Sain vastaukseksi, että:" No eeeiii mitään tämän tarkempia sitte enää yleensä tehdä, että vaan siinä tapauksessa, jos menee yli lasketun ajan taikka jos sf-mitta on jotenkin poikkeava...."

JUST JOO ETTÄ NÄIN TÄÄLLÄ :(

Lääkäri sanoi, että ei vauva tuntunut mitenkään liian pieneltä eikä liian suurelta, että keskikokoiselta tuntui. Jaahas, kiitos vaan tiedosta:D

Jotensakin jäi vähän p****nmaku tosta käynnistä taa, mutta pääasia, että vauvalla kaikki hyvin :)

Juu mutta jospa sitä sitten keittäis vaikka kaffet...

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 36+2 edelleen...

Vierailija
14/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt sitten ilmeisesti semmonen päivä että kaikki pikkuasiat vi-tut-taa ihan suunnattomasti. Olen yrittänyt kohta 1,5 h sanoa esikoiselle että syö ensin banaani niin sitten mennään ulos. Ei jumankauta kun ei kuuntele YHTÄÄN. Yleensä rakastaa pihaleikkejä (ja tosiaan itsekin haluaisin lähteä kävelylle tai jotain, ahdistaa tämä sisälläolo), nyt ei sitten YHTÄÄN halua lähteä pihalle. Rupeaa vaan duunaamaan jotain muuta kun sanon. Ja tooooodellakin ymmärtää kyllä jo tällaiset ehdollistamiset että " ensin - sitten" ... että järjestä ei ole kyse, on vaan ihan eri tuulella kuin minä... Niin ja kohta mun on _pakko_ antaa periksi tytölle ja viedä se ulos ilman banaania koska koira-raukka on jalat ristissä odottamassa aamupissaa.

No sitten työhommissakin on kundit sotkeneet ihan täydellisesti, yksi sakulla päätyöstäkin niin sitten ei löydy hänen hommilleen paikkaajaa ja kun löytyi niin alkoi nyt viime hetkillä tärkeästä hommasta nössöillä että ei haluakaan tehdä sitä. Toinen taas sotkenut ajat palavereissaan ja nyt jää sitten kokonaan tuo tärkeä tilaisuus meidän porukalta väliin.

Onneksi esikoinen heräsi jo 6:20 niin enää tässä on pari tuntia ja menee nukkumaan. Mun pitäis vaan alkaa sitten tehdä töitä mutta SAA NÄHDÄ! Voi olla että vedän vaan peiton korviin.

ARGH MÄ EN NT JAKSAIS!!! Mitähän keksisin jolla voisin pilata päivän oikein kunnolla niin ei tarvis näistä pikkuasioista valittaa??

Coe

Vierailija
15/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs huomenta vaan kaikille! Meinaa kyllä välillä järki lähtee näitten koneitten kanssa! On sitten JE_NIkin kerenny käydä lääkärissä tässä välissä,kun mää oon koittanu lähettää mun viestiä.Ei auttanu muu kuin aloittaa alusta.Mutta mullahan on aikaa.Perheellinen äitiyslomalainen,päivät täynnä lepoa! No niin vitsi vitsinä.

Huomaa kyllä että pienetki asiat saa nykyään pinnan äärimmäisen kireelle!

Oon tosi ärtyny monta kertaa päivässä,että kiva!

No joo iloisempiin aiheisiin.Se oli sitten saskulla vauvanhakureissu tiedossa! Kovasti toivotan minäkin Tsemppiä ja onnea matkaan! Ja ihania vauvantuoksuisia ensi hetkiä! Palailehan kun kotiudutte.

Mullakin yöunet loppui jo puoli neljältä.Tympäsee kun tavallaan väsyttää,mutta uni vaan ei ota tullakseen. No onneks saa olla kotona.Aivan sääliks käy JOLLAA kun vielä töissä pitäis jaksaa.Toivottavasti saisit sairaslomaa,niin ei ihan mahottomaksi kasvais nuo univelat. JAKSUJA myös muille huonosti nukkujille tai muuten vaan väsyneille!

G1:EHKÄISY,siinäpä vasta pulma! Ollaan pohdittu asiaa,mutta mitään ei oo vielä päätetty. Tällä hetkellä kuitenkin EHKÄ se hormoonikierukka olisi paras vaihtoehto.Kumet ei tule meidän tapauksessa kuuloonkaan,niitten kans on sähläilty jo aivan tarpeeksi kauan.Onkos teillä kenelläkään KOKEMUKSIA tuosta hormoonikierukasta? Mielelläni kuulisin kaikki mahdolliset jutut,niin hyvät kuin huonotkin.

G2:NIMI,siinä sitten seuraava ongelma.Tytölle ois nimi ollu,mutta poikaa meille on lupailtu.Pojan nimissä ollaan miehen kanssa yhtä kaukana kuin kuu ja maa toisistaan.Että revi sitten siitä.Ei ainuttakaan vaihtoehtoa mikä mielyttäisi molempia.Nyt vaan odotellaan että vauva syntyisi ja nimi löytyis jotenki sitä myöten.Toivossa on hyvä elää :)

Aiemmin ei meillä oo kyllä ollu tällasta vääntöä,vaan nimet lapsille on löytyny sulassa sovussa.

Nyt revin itseni ylös tästä koneelta ja lähden kuopuksen kans ulos.Esikoinen eskarissa.Kohta pääseekin onneksi päiväunille!

Päivänsäde 35+2

Vierailija
16/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapinoutuminen... Oon lähdössä viemään esikoista kouluun ja samalla reissulla meen labraan, otetaan verikokeita joista katotaan maksa-arvot(?). Eilen neuvolassa valittelin kun oon kutinnut koko viikonlopun ja nyt sit tarkastetaan varmuuden vuoksi ettei oo raskaushepatoosia... Kovasti toivon että mua kutittaa vaan koirankarvat :)

Peukutuksia kiitos, jos on jotain hälyttävää niin tänään kuulemma saa tietää jo tuloksia!

Saskulle tsemppiä matkaan, hurjaa että eka lokakuinen syntyy jo :)

merileijona 33+4

Vierailija
17/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas nukuttua... 12h miinus vessaan juokseminen kolme kertaa. Mäkin olen saanut viime aikoina tutustua unettomiin öihin ja se ei ole kivaa, ei tosiaankaan! Jaksamista kaikille tästä ikävyydestä kärsiville!!!!!

Saskulle toivottelen hyvää vauvelin synnyttämistä!!!!

Mä sain eilen kutsun synnytystapa-arvioon, aika on ens viikon perjantaina, ja kappas kun mulle tuli iloinen mieli. Olen ollut niin maassa monta päivää sekavan olotilani vuoksi ( siis synnytys pelottaa ja saa aikaan paniikkia kun yks tohtori sanoo vauvan olevan iso, toinen sanoo olevan normikokoinen ja sitten vielä nuo tohtorit eivät pääse yhteisymmärrykseen onko mun lantio liian ahdas alatiesynnytkseen vai ei...). Nyt oon tyytyväinen että ens viikol synnytyslääkäri tutkii asian eivätkä nuo terveyskeskuksen neuvola-/yleislääkärit!

Ehkäsystä.... jaa-a. En ole itse asiassa edes miettinyt koko juttua. Tartteis vissiin pitää neuvottelu miehen kanssa ja kattoo mikä on hänen fiilis. Sen tiiän että pillerit ei tuu kysymykseen, saan vallan ihania raivareita ja masiskohtuaksia niitä käyttäessä;)

Nimiasia. Tytölle mulla ois ollut niiiiiiiiin monta vaihtoehtoa, mutta poika on tulossa joten täyty kehitellä pojan nimiä. Meillä on hyvä nimi nyt tiedossa, se on eri asia sitten näyttääkö pojalle sopivan tuo nimi. Onneks on muitakin kivoja nimiä mietittynä varuiks, katotaan sitten mikä näyttää sopivimmalta tälle pienelle miehelle.

Viime viikolla laitoin vauvan sängyn valmiiksi, hän saa ekat kuukautensa (n. 4 tai 5kk)nukkua rottinkisessa sängyssä, johon ompelin verhot ja reunarimpsut. Pinnistä varten täytys vielä ommella reunapehmusteet, mutta saas nähdä jaksanko, mulla kyljet on niin kipeet että välillä ei muutamaan sekuntiin saa henkeä:( Vaatteet on pesty, sairaalakassi niin mulle kuin vauvalle on valmiina jo odottamassa ja oikeestaan kaikki on vallan valmiina, vain vauva puuttuu:) Mutta eikähän tuokin asia tässä (max.) puolentoista kuukauden sisällä korjaannu;)

Mua jänskättää että kuin meidän kissat suhtautuu uuteen tulokkaaseen. Ovat ite juhannuksena vuoden täyttäneitä aikas riehakkaita miehiä ja mikä pahinta, toinen on ihan julmetun mustasukkanen toiselle minusta! Onneksi tunnen yhden oikein varsinaisen ' kissamamman' joka tietää IHAN hirmuisesti kissoista ja häneltä olen saanut ohjeita kuinka kannattaa kissat tutustuttaa vauvaan. Mutta kyllä silti jännittää. Kissa on niin hirmuisen arvaamaton luonne!

Mutta nyt mä menen taas keskustelemaan masuasukkini kanssa. Se on taas unohtanut mun määräyksen olla potkimatta mun kylkiluita palasiksi;)

( kuulin muuten tuossa taannoin että yhdellä äidillä oli katkennut 2 kylkiluuta kun vauva oli potkinut niin kovaan. Olivat joutuneet sektiolla ottamaan vauvan pois masusta ettei katkenneet kylkiluut tehneet tuhoa a)vauvalle b)äidille.

Ja yhdellä toisellä äidillä oli ollut aikamoista piinaa kun vauvan jalka oli jäänyt kahden kylkiluun väliin jumiin ja oli sitten irronnut parin päivän päästä synnytksessä. Tässä jälkimmäisessä tapauksessa oli vauvan jalka ollut nilkasta vähän vinossa muutaman päivän syntymän jälkeen, mutta onneksi oli suoristunut eikä ollut jäänyt mitään vaivaa siihen. Ja nää jutut on tosia, tapahtunut mun sukulaisille!!!!)

Tiistaiterveisin Vimati ja Vötkäle 34+4

Vierailija
18/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästyin tuossa yhtenä iltana aika tavalla; olin pitkällä kävelylenkillä, tuntui tosi hyvältä kävely ja oikein ajattelin, että liikunnastahan se vauvakin tykkää, että eikun lisää tätä ;) No, alkoi sit satamaan ja sade yltyi kovaksi kuuroksi, ja loppumatka kotiin taittui puolijuoksua! Ei siinäkään vielä mitään " pahoja tuntemuksia" , mutta sitten tunnin, parin päästä kotona rupesi supistelemaan, aika tiheästi ja välillä aika kivuliaastikin. Meni lepäillessä ja panikoidessa loppuilta, onneksi siitä sentään tokenivat, ja en vielä ehtinyt soittaa synnärille tms. Mutta aikamoinen " varoitus" tuo oli, olen aika paljon liikkunut ja touhuillut entiseen malliin, että pitänee vähän rauhoittaa tahtia!

Nimiasiasta: Kumpi onkaan tulossa, niin tahtoisin vauvalle suomalaisen, perinteisen nimen, mutten kuitenkaan mitään liian yleistä, muodissa olevaa, nyt kun tuntuu, että joku tietty vanhempi nimi on joka toisella muksulla! Enkä tahdo tehdä, kuten esikoisen kohdalla, että nimi olisi tarkoin varjeltu salaisuus ristiäisiin asti. Saakoon esikoinenkin sitten kutsua alusta asti vauvaa jo oikealla nimellä, eikä vain " vauva sitä ja vauva tätä!" Ja ristiäisissä voi sitten keskittyä itse juhlaan ja sen tarkoitukseen, eikä mene päähuomio suuren " valtionsalaisuuden" paljastamiseen!

Ehkäisyasiasta: Varmaan kunnes lapsiluku on " täynnä" , koska sit ikinä onkaan (?), niin en välillä ala mitään hormonaalista ehkäisyä käyttämään. Joten ei paljon vaihtoehtoja, kumien puolelle mennee, mitä en itse mitenkään vierasta.

Je_Nille ja muille lapsettomuudesta kärsineille: Olen tosi useasti kuullut, että vaikka ensimmäistä lasta olisi yritetty kauan ja käyty pitkät hoidot ym. läpi, niin kun " putki on auennut" , niin toinen on voinut lähteä alulle heti perään!! Tietenkin, jos on ihan ok, että näin käy, niin ehkäisyn voisi jättää kokonaan poiskin, mutta jos pieni ikäero ei ole toivottu, niin en luottaisi siihen, ettei kuitenkaan voisi tulla raskaaksi.

Valmisteluista: Vauvan vaatteet on laitettu hoitopöydän laatikoihin, ja koska vaatteet oli esikoisen jäljiltä pesty ja silitetty, eivätkä olleet missään avohyllyillä pölyyntymässä, niin en nähnyt mitään mieltä pestä ja silittää niitä uudestaan (=laiska äiti ;) ) Pakkauksen otin, ja ne vaatteet (ulkovaatteita lukuunottamatta) pesin ja silitin.

Vauvan sänky (katoksellinen kori, joka ollut miehelläkin vauvana) on roudattu anoppilasta, ja siirretty makkariin. Pakkauksen patja on leikattu sänkyyn sopivaksi ja sormet syyhyää petivaatteiden laittoon, mutta vielä olen malttanut!

Sitterin ja turvakaukalon kankaat pitäis kai myös pestä, siihen hommaan en vaan yhtään jaksais innostua! Mies jo jynssäsi vauvan ammeen.

Jos nyt taas lähtisi siivoilemaan kaappeja! Huima tavoite, että saisi kaapit järjestettyä ja heitettyä ylimääräisen roinan pois, ennen vauvan syntymää..

toukonen 33+4

Vierailija
19/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kolea keli, kai se on uskottava että se syksy on nyt sitten tullut.

Voi viutsi kun lueskelin noita syyskuisten pinoja( oon koko kesän lueskellut ja fiilistellyt niitten pinoja lukien joilla lasketut ajat ihan kohta) ja joku nainen joka oli synnyttänyt perheen kolmannen lapsensa niin mies oli tuonnut sairalaan 300(!) ruusua =o)

Aika mahtavaa!!

Kyllä täytyy myöntää että itselläkin on vähän huoli että kuinka iso vauva mahassa onkaan. Kun todellakin olen ultraan päässyt VAIN alkuraskaudessa. Ei MITÄÄN muita ultria siis ole ollut eikä ole tullut...:/

Vaikuttaako teillä muilla tää keli mielialaan?

Mulla on aina ollut niin että oikein syksyisellä, harmaalla ja sateisella kelillä mielikin on ihan maassa...Keväällä taas auringon alkaessa lämmittämään mua ei saa suuttumaan millään :)

Mutta jos sitä keksis jotain tekemistä...

Voisin vetää vaan peiton korviini ja nukkua perjantaihin saakka...Huoh!

Vierailija
20/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin menee kiinni ihan just kohta pian..http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=37065975