Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤LOKAMASUJEN TIISTAI¤¤¤¤

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kasin aikaan herätessäni mahtavasti nukutun yön jälkeen:) näytti vähän harmaalta, mutta nyt paistaa jo aurinko ihan täysiä ja on lämmin! Mä olen ehdottomasti kesäihminen, vaikka tämän kesän kuumuus ajoittain uuvuttikin, eli olen oikeasti vain iloinen että " vielä on kesää jäljellä" .

G1: Ei hajuakaan ehkäisystä. Tai sen verran on, että jotain on käytettävä, sillä meidän perheeseen on tulossa toinen ja samalla viimeinen lapsi. Alunperin miehen toivomus, joka tuntuu mustakin (ainakin nyt;) loistavalta ratkaisulta. Kaksi lasta sopii meille hyvin, näin uskon. Piuhoja en sentään antaisi vetää poikki, JOS joskus mieli muuttuu, mutta näin ei tule käymään vuosiin. Toisaalta ikää on jo sen verran (32) että loputtomiin en voi/jaksa/halua vauvasta haaveilla. Toivon siis, että kaksi lasta on loppujen lopuksikin hyvältä tuntuva ratkaisu. Mutta siis siihen asiaan: alkuun mennään varmaan kumien kanssa (vähän yäk, mutta silti ehkä paras vaihtoehto) ja myöhemmin katellaan sitten mikä tuntuu hyvältä. Mulle on pillerit sopineet aina hyvin, joten ne on varmasti varteenotettvava vaihtoehto. Siis sitten kun imetys loppuu. MIANNI, voiko muka hormonikierukan laittaa vaikka imettäisi? Mulle jäi pari vuotta sitten käsitys, että ainakin menkat pitäisi alkaa ennen kuin onnistuu? Mulla oli viimeksi taukoa kuukautisissa niin kauan kuin imetin " täysillä" eli lapsi oli 11kk kun tuli ekat. Sitä paitsi ajatus kierukasta tuntuu jotenkin ällöltä...Onko kenelläkään kokemusta EHKÄISYRENKAASTA? Sitä on moni kehunut.

G2: molemmille on nimet valmiina. Pojan nimi (kolme kpl) olisi annettu jo esikoiselle jos olisi vaan ollut se poika;) ja tytön nimi on tarttunut suuhun nyt matkan varrella. Tytön toinen nimi on melko varma, muttei ihan lukkoon lyöty vielä. Esikoisella on kaksi nimeä, joista etunimi keksitty kalenteria selaamalla ja toinen nimi molempien vanhempien suvusta. Pojan nimi on myös kalenterista peräsin ja toiset nimet ukkien toisia nimiä. Katsotaan kumpi päästään antamaan tällä kertaa.

(.) Entisellään, vauva liikkuu edelleen kovasti, ei merkkiäkään että tila olisi käymässä vähiin. Supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti, iltaisin närästää ja henkeä ahdistaa edelleen eli ylhäällä taitaa vauva vielä olla. Alapäätäkin vihloo ajoittain kuin puukolla viillettäisiin, eli sielläkin päässä on kyllä elämää...Väsymys on hallinnassa, sillä olen nukkunut nyt aika monta yötä hyvin *kopkop* ja päiväunillekin olen päässyt tarvittaessa, joten siinä mielessä olo on ihan ok. Jopa niin ok, että taidan kaivaa imurin kaapissa ja aloittaa taistelun kotieläimiä vastaan. Vuhvuh, meillä kun on vaan villakoiria...

-L-

Vierailija
22/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapinoutuminen täältäkin.. Kohta haettava kuopus kerhosta.

Kyselyihin vastauksia... Ehkäisyksi ajattelin ihan perinteistä kierukkaa. Mies oli kyl sitä mieltä että piuhat poikki vaan. Mulle ei ainakaan minipillerit sopineet, käytin kun imetin kuopusta. Mielialat heitti häränpyllyä. Samaa hormoniahan on siinä hormonikierukassa. Saati sitten tavallisissa pillereissä... Mulla ollu kerran aiemminkin toi tavallinen kierukka, sillon ei ainaskaan ongelmia.

Nimiasiaa: poitsulle on jotenkuten nimi valmiina. Tyttöä sieltä tuskin tulee joten sen nimen miettiminen jäänyt vähille.

Saskulle tsemppiä vauvanhakureissuun! Ihanaa kun saa pikkuisen masun toiselle puolelle!

Mulla alkoi tänään äippäloma. Eilen olin yhden päivän töissä kesäloman jälkeen. Tuntui kuin ois lomalla ollu ku kävi töissä lepäämässä :D Josko tähän kotona olemiseen vaan tottuu. Kun sais sen vauvan vaan eka...

Huomenna olis sairaalassa sellainen tutustuminen johon haluisin mennä. Vaikka jo neljäs tulossa niin tuntuu että edellisestä kerrasta niin pitkä aika (kuopus 5,5 vuotta) että haluis päivittää tietonsa.

Hyvin nukun edelleen yöni, ei tartte veskiin mennä. Turvotus vähän helpottanu, onneks! Vauva kääntäny pyllynsä oikeelta puoleta vasemmalle. Ihmeen kauan olikin oikealla puolella. Musta tuntuu kuin vaavi olis aika alhaalla, ei haaroissa tunnu vaan kylkiluiden alla. No maanantaina lääkärissä selviää mikä on tilanne.

Jaksuja kaikille mammoille!

Sanna ja baby rv 35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka päivittäisi sitä meidän listaa ku eka vauvakin jo syntyy? Mä ite en osaa :(

Vierailija
24/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupeihin vastauksia:

Ehkäisystä:

Meille ei ihan heti ole seuraavaa vauvaa tulossa (mutta ehkä joskus kuitenkin). Pillereitä varmaan alan napsimaan imetyksen jälkeen, mua on jotenkin aina inhottanut ajatus kierukasta.

Nimistä:

Mitä suurimmalla todennäköisyydellä meille tulee poika ja nimi on jo valmiina :)

Kolmen vanhemman lapsen nimet ovat " samaa sarjaa" keskenään (alkavat samalla kirjaimella, vanhimmalla 3 kirjainta, keskimmäisellä 4 ja kuopuksella 5... ja sattuvat olemaan aakkosjärjestyksessäkin) ja tämä neljäs tulee olemaan nyt ihan erilainen.

Tytöllekin ois nimi, saa nähdä päästäänkö joskus tulevaisuudessa käyttämään se...

Muutaman päivän takaiseen toppapukuaiheeseen:

Ostin 62cm puvun... Toivottavasti vauva ei ihan huku siihen alussa!

merileijona

Vierailija
25/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas täällä jo paljon juttua! Kivakiva! Ensiksi paljon onnea SASKULLE nyytinhakureissulle! Kauankohan joudut olemaan sairaalassa? No, varmaan viikon päästä saadaan vauvauutisia kuulla, ihanaa!

EHKÄISY: Ajattelin ottaa kuparikierukan. Hormonaalista ehkäisyä en halua kun nuppi menee sen verran sekaisin pillereistä ja muista. Kolmas lapsi... voi olla että sellainen vielä joskus tulee, mutta ei ainakaan kolmeen, neljään vuoteen.

NIMIASIA: Pojalle on nimi valmiina, mutta tytölle ei. Muutama vaihtoehto on. Kaksi nimeä tulee joka tapauksessa, joista toinen tulee toivon mukaan mun suvusta kun esikoisen eka nimi on miehen suvusta. Tyyliltään nimen pitää olla vanha suomalainen, semmoinen perinnenimi. Stressataan sitten tuota tytön nimeä, jos sellainen meille syntyy :)

LÄÄKÄRISSÄ KÄYTY: Kohdunsuu kiinni ja 3cm jäljellä, joten ei mitään muutoksia tapahtunut! Esikoisesta oli tällä hetkellä kohdunkaula lyhentynyt sentin ja pehmennyt. Tyttö syntyi 39+2. Pitää asennoitua, että tällä kertaa voi mennä LA:n yli. Huoh! Eikä mullekaan tehty mitään painoarviota, sanoi vaan, että monesti toinen lapsi on isompi kuin esikoinen. Persuskivuista sanoi, että kuulostaa issiakselta. Kävely kuulemma auttaa, mutta ei oikeesti auta mitään. Lenkkeilen nykyään melkein joka päivä, mutta ei ole muuttanut tilannetta mitenkään! Ja hiiva kuulemma on, lääkkeet kannattaa ottaa parin viikon päästä, niin ei ehdi uusiutua ennen synnytystä.

(.) Yöt on mullakin menneet nyt vähän huonommin. herään tuossa aamuyöstä viiden, kuuden aikaan ja en saa millään unta. Sitten torkahtelen ennen kellonsoittoa ja olen ihan väsynyt aamupäivän. Onneksi saan nukuttua päikkärit, kun teen nykyään gradua kotona. Mä en vaan millään jaksaisi enää tehdä tuota gradua, kypsyttää koko homma. Olisi ihana vähän lepäillä, mutta ei...

Tsemppiä kovasti vielä työssäkäyville ja lapsiaan kotona hoitaville! Kyllä sekin on rankkaa työtä. Luulen, että pääsen itse helpommalla kun teen gradua päivät ja tyttö on tarhassa.

S-I ja Lumikukka tasan 36!

Vierailija
26/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän out näistä jutuista, kun en ole kerennyt joka päivä lukemaan. Mieletöntä oli lukea, että huomenna syntyy eka lokavauva!! Onnea paljon matkaan!

Nyt tuli su 37 viikkoa täyteen eli täälläkin olisi jo virallisesti yksi vauva ainakin ikänsä puolesta valmis syntymään, mutta vaikuttaa siltä, että sisällä hyvin viihtyy ja hyvä niin, jos olla oikeasti valmiita. Pe oli neuvolalääkäri ja kaikki paikat kiinni, joten ei senkään puolesta mitään merkkejä synnytyksestä.

Ei ole kyllä kaikki vielä valmiina, vielä puuttuu patja kehtoon ja muita juttuja eli ne vois pikaisesti hoitaa alta pois. Eilen kävin ostamassa Hug-a-bubin ja aion antaa sen miehelle sen " isyyspakkauksessa" . Mietinkin, että milloin sen antaisi, nyt etukäteen vai vasta vauvan synnyttyä.

Töissä olen käynyt vielä epävirallisesti, kun vointikin on ihan hyvä. En kyllä ole aina ollut enää täyttä päivää, mutta yleensä joka päivä kuitenkin. Kai tässä pitäisi ottaa nyt loppuaika iisisti, että jaksaa synnyttää, kun se hetki koittaa!

Vointeja kaikille ja paljon tsemppiä ekan lokavauvan synnytykseen! Täällä odotellaan malttamattomana uutisia.

Morena 37+2

Vierailija
27/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillis06: Kyllä ainakin minun terveydenhoitaja sanoi, että hormonikierukan voi laittaa jo jälkitarkastuksessa ja ei haittaa imetystä. Niitäkin on kai eri merkkisiä ja osa on 3 ja osa 5 vuoden, en nyt tiedä mistä hän puhui. Täytyy kysyä tuosta vielä sitten, kun vauva syntyy. Mullakin on aina hieman epäilyttänyt kierukka, mutta nyt tuntuu parhaalta ratkaisulta ja tosiaan olen kuullut pelkkää hyvää just hormonikierukasta. Kuparikierukka taas ei tunnu monellekaan sopivan.

Minä tuossa torkuin sohvalla puolisen tuntia ja nyt on olo ihan pökkeröinen. Väsyttää ja suoraan sanottuna vit***akin :( Jotenki tuntuu nyt, että aika matelee ja tämä raskaus ei niinku edisty oikeen mihinkään. Vaikka, kyllähän ne päivät oikeesti kuluu tasaisen tappavaa vauhtia, mutta jotenki on jo malttamaton mieli. Kun sais ees 4 viikkoa lisää tuohon lukemaan :))

No, nyt lopetan ruikutuksen, kun OIKEESTI kaikki on ihan hyvin ;)

Mianni ja edelleen 33+3

Vierailija
28/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pitkästä aikaa!! :)

Valtava väsymys täälläkin.. lllalla kyllä uni tulee ihan hyvin, ja yleensä yöllä vessareissujenkin jälkeen (riippuu mihin aikaa pitää käydä) mutta sit kun mies lähtee töihin siinä puol kuuden maissa niin enää ei meinaa uni tulla. Ja kun on yöllä heränny sen 1300 kertaa niin haluis viel sillon nukkua... Ja tänä aamuna viel äitykkä soitti puol kasin maissa ja kysyi pannukakun ohjetta!! En viittiny mitään sanoa, mut otti vähän kupoliin kun vielä 7 aikaan olin kattonu kelloa että juu, ei oo uni vieläkään tullu. Noh, hyvää harjotusta tää vaan on... ;P

G1: Ei olla puhuttu ehkäsystä. Heh, kun eipä oo juuri ees seksiä harrastettu niin on tuntunu hassulta semmosta ottaa puheeks. (Mites muuten muilla, jos saa usella, on tuon seksin kans nyt?) Mut, tällee ku ajattelee (ja oon sitä kyl vähän miettinykki) niin varmaan ne ne kumit sit on. Tai oon miettiny et josko se imetys nyt aluks ainakin " suojais" ja sitte kumit käyttöön. Mekään ei olla mun miehen kans koskaan käytetty kumeja, heh, että millastahan sähläystä siitä tulee..? ;D No, aikuisiahan tässä ollaan että... Pillereitä en kuitenkaa (tai muuta hormonaalista ehkäsyä/kierukoita jne.) haluis ottaa käyttöön kun toiveissa olis (ainakin nyt, hih!) se pikku-kakkonen ainakin muutaman vuoden sisällä...(?).

G2: Tytölle olis kolmiosanen nimi valmiina. Tosin ihan etunimestä ei olla päästy täysin yhteisymmärrykseen mut toinen nimi on mun edesmenneen mummin toinen nimi ja kolmas tulee miehen suvusta. Pojalle ei ookkaan sitte ku toinen tai kolmas nimi valmiina. Eikä oikein hajuakaan, et mikä se etunimi vois ees olla. Kaikennäkösiä vaihtoehtoja kyllä käy mielessä mut lähinnä " vitseinä" , heh.. Johtuuko sitten tästä mun " tyttö-olosta" , ettei osaa oikein poikien nimiä aatella " vakavasti" ?

Kaikki alkaa olla hyvin pitkälti valmiina. Jotain tietty viel puuttuu, mut ei mitään suurempia juttuja. Kaikki on myös jo paikoillaan, ollu jo jonku aikaa.. :) Niin, no ensisänky on vielä mun vanhempien luona. On semmoin rottinkinen, suvussa jo pitemmän aikaa kiertäny. Mut eipä siinä muuta kun haetaan se niin siinähän se on.

Jenikö se sanoi et neuvolaan 5km? No, mulla sinne on semmoset reilut 10km, et toivottavasti mun lääkärireissu, joka on to, olis sit semmoin vähän enemmän aikaa vievä... ;) Ja se Vauvan hoito-opas (en nyt muista oikeaa nimeä, mut varmasti samasta puhutaan) on kyl tosi hauska. :) Annoin sen miehelle jo heti sillon ku plussattiin.. :) Isyys-pakkauksen muuten annoin tos toissa viikolla, muistaakseni. Oli kyl isukki otettu. :) Halusin antaa sillee, et olin ite " näkemässä" , vaik on seki hauska idea et piilottaa sen johonki ja antaa ohjeet sit isukille ku lähtee sairaalasta.

Juu, mul on tähän asti ollu ihan lepposa odottamisen maku ku ilmatki VÄHÄN viileni (tosin hikoiluttaa kyl edelleen tosi herkästi...) mut eilen oli eka päivä et oikeesti oli sellain olo, et alkais riittää.... No, tänään taas ku ollu liikenteessä niin kai päiväki menee " nopeemmin" ja " huomaamatta" mut...no kun tät gradua en nyt tuu saamaan valmiiks kuitenkaa niin vois se vauveli vaik koht jo tullakki. Vaik parin viikon päästä...? ;)

Hui mikä romaani, nyt lopetan. Voikeehan hyvin! Niin ja jännää, joku (Sasku..?) saa tänään jo vauvansa?! Tiedättekö miten ja miksi, kun oon ollu niin paljon pois et oon pihalla tästä?! Ainii, mun äippäloma alkaa muistaakseni huomenna, kylläpä elo muuttuu.. ;D

pupu ja masu 35+4

Vierailija
29/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs olikin ulkona kylmä kun äsken tytön kanssa käveltiin perhekerhoon. Hanskat ois saaneet olla käsissä. Mutta en valita. Kyllä noista helteistä jo sainkin ihan tarpeekseni.

EHKÄISYSTÄ: Meillä tuo toinen lapsi sai alkunsa heti kun lopetin esikoisen imetyksen eli sinänsä meillä näköjään tärppää melko helposti. Tää kolmas sai myös alkunsa melkeinpä heti kun alettiin kolmannesta lapsesta puhua. Mitään ehkäisyä ei olla käytetty sen jälkeen kun esikoinen syntyi mutta nyt kyllä tämän tulevan vauvan jälkeen on pakko jotain käyttää ettei se neljäs tähän perään tule. Mä en halua ainakaan nyt moneen vuoteen sitä neljättä. Ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa tai sitten tää 3 riittää meille. Pillereitä söin ennen esikoista monta vuotta mutta niitä en enää uskalla syödä veritulppariskin vuoksi kun on noita suonikohjujakin ja äidillä ollut se veritulppa. Ehkä täytyy laskeskella päiviä tai sitten otan imetyksen lopumisen jälkeen sen hormonikierukan. Se kun kuulemma auttais runsaisiin vuotoihinkin. No nähtäväksi jää.

NIMET: Tytölle olisi ollut aivan megaihana nimi mutta kyllä meillä nyt tälle pojallekin on nimi mietittynä. Miehelle ei kelpaa se etunimi jonka minä haluaisin mutta kyllä tää nyt ykkösenä oleva nimikin on ihan jees. Ainakin trimmaa hyvin esikoisen nimen kanssa koska nimen loppu on sama ja niin on toisenkin nimen loppu. Melko helposti saatiin tuo nimiasia ratkaistua. Voi olla että nimen ilmoitamme tuttaville jo heti vauvan syntymän jälkeen koska joka tapauksessa melko pian syntymän jälkeen täytyy hankkia passi ja viisumi vauvalle (että päästään takas kotiin) ja ilmoittaa nimi silloin maistraattiin. Ristiäiset pidämme vasta joulun alla.

VAUVAN KOKOARVIOSTA: Esikoista odottaessa ei mullekaan tehty mitään paino-/kokoarviota vasta kuin synnytyspäivänä sairaalassa. Ja sekin meni 500g pieleen. Viimeks tehtiin koska oli niitä ongelmia sen vauvan asennon kanssa. Ja sama on edessä nyt ensi viikolla koska sektio takana. Ilmeisesti siis arvioita ei tehdä jos kaikki sujuu ihan normaalisti.

(.) Ei mitään uutta. Vauva hikottelee, liikkuu kovasti ja välillä saan jalasta (?) kiinni kun vauva sitä pullistaa tuolta kyljestä ulos päin. Välillä naurattaa tää masun muoto kun vauva vääntää ittensä ihan toiseen laitaan ja masu on ihan toispuoleinen. Olotila ihan ok mutta tietty tuo selkä nyt vaivaa aina iltaisin. Mutta se ei oo mitään uutta. Mun puolesta tää vauva sais kuitenkin jo syntyä.

Ja sitten taas kouluhommien pariin...

MaryJ rv 35+4

Vierailija
30/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään lötköaamu, mitään en jakasaisi tehdä,huoh.

Eilen oli lääkäri ja kaikki oli ok, paikat pehmenneet (olleet jo viikosta 28) mutta kanavaa jäljellä ja paikat kiinni. Säikähdin kyllä kun olin päiväunilla esikoisen kanssa ja yhtäkkiä alkoi vihlomaan alaselkä/kylki/alamaha-alueelle, mutta toispuoleisesti. Muistutti vahvasti suppareita ja kesti noin pari minuuttia. Mutta voiko kipu tuntua toispuoleisena? Esikoinen käynnistettiin joten en ole kokenut " luonnollisia" supistuksia kotona. Kyyryyn kyllä veti ja puuskututti! Olisko sisätutkimus ärsyttänyt?

Meilläkään ei lekuri antanut mitään kokoarviota vauvasta mutta luotan että ei ole mikään jätti kun masu kasvaa keskikäyrillä ja esikko oli kans 3,5 kiloa.

Ehkäisystä sen verran että mulla oli hormonikierukka tässä välissä ja ei sopinut mulle yhtään. Puolitoista vuotta sen kanssa kärvistelin ja sit se napattiin pois. Aiheutti mulle usein jomottavaa vatsakipua ja kuukautiskipumaista tykytystä. Nyt olen sitten harkinnut minipillereitä tai sitä ehkäisyrengasta. Eikös ainakin minipillereitä saa syödä vaikka imettää??

Meillä on nimet jo mietitty. Aiheutti myös meille harmaita hiuksia kun mies on ulkomaalainen ja piti löytää nimi joka löytyy molempien maiden kalenterista.

Kyselinkin jo ehkä aiemmin (dementia vaivaa) verenvuodosta eli onko muilla ollut tiputtelua? Kun mulla viikonloppuna tuli saunan lauteille tippoja ja soittelin jo saikullekkin. Käskivät seurata tilannetta ja loppuikin siihen. Nyt olen miettinyt että olisiko se voinut olla limatulppaa vai täytyykö sen olla sellaista selvää limaa??Hankala oli analyysia tehdä kun veri oli laudeliinassa...(yök mitä juttuja)...

Onnea vauvanhakijoille, ei meilläkään enää pitkään ole =)

Minna rv 36+1

Vierailija
31/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ihan totaalisesti hermot kun nukahdin raukeaan uneen tyttöä viedessä päikkäreille (neiti saa nukkua päikkärit aina meidän sängyssä). Puol tuntia ehdin nukkua kun se saamarin kiukkuinen kärpänen tuli ja herätti. Täällä on kuin eläintarhassa kun kärpäsiä on ihan hirvittävän paljon!!!!! Syykin löytyy kun asutaan heppatallin vieressa. Perkule.

Mulla on niin samat fiilikset kuin MIANNIlla eli oikeasti ei olis mitään valitettavaa tai vaivaa, mutta kyllä nyt alkaa tuntua että sais jo ruveta tapahtumaan.

Kukas se oli joka kyseli seksistä. Olitko se sinä pupu? Meillä on ollut hiljaista, asiasta ollaan mainittu puolin ja toisin jo muutamana iltana tyyliin " tänään voitais vähän.." , mutta silti on jäänyt väliin. Tosin tänään on eka ilta viikkoon kun illalla ei ole kummallakaan mitään menoa joten ilta sujuu rauhallisemmin ja ehkä riittää puhtia sekstailullekin. Siivous, sauna ja seksi - eikös ne ole ne tehokkaat synnytyksen käynnistäjät...? Tosin kuulin viikonloppuna vihjeen siskoni parhaalta kaverilta jolla on 3 lasta, että jalkahieronta on käynnistänyt hänen kaikki synnytyksensä, sillä jotenkin kuulemma jalkojen verenkierron aktivointi edesauttaisi tilannetta...No joo.

Mulle lääkäri ainakin meinas, että nuo 3 ässääkin toimivat vain siinä vaiheessa kun VAUVA on valmis maailmaan eli ennen sitä voi vaikka seisoa päällään eikä mitään tapahdu.

Mä meen nyt tappamaan joka ikisen kärpäsen täältä sisältä, menee niin hermot tuollaisiin pökkeröisiin syyskärpäsiin jotka eivät edes tiedä enää minne ovat lentämässä, kunhan sinkoilevat edes takaisin! On se mukavaa asua maalla!!

Josta tulikin mieleen, että missä on BERNUSKI, sinustakaan ei ole kuulunut hetkeen?

nazu

Vierailija
32/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin näyttää hiipivän tuolle meidän esikoiselle (1v 10kk) pikkuhiljaa uhmis : / Nyt onneksi hiljeni jo tuonne sänkyynsä, joten pääsen kohta itsekin syömään ja lepäilemään.

EHKÄISYSTÄ: ei aavistustakaan. Eli meillä nämä molemmat lapset clomifen-lapsia, eli ei luomuja. Jotenkin vierastan myös kaikenmaailman hormooneja joita naisiin lykätään (e-pillerit jne.) Itse uskon että juuri ne aiheuttavat jonkinasteista lapsettomuutta. Toisaalta kolmatta lasta en ole kyllä ihan heti (tai ollenkaan) ajatellut kuumeilla (mieheni toista mieltä), Mutta taas toisaalta seksikin on kyllä ollut todella vähäistä sitten esikoisen synnyttyä eli edelleenkään en tiedä . (No nyt oli kyllä aika epäselvä selostus :DDDD )

NIMISTÄ: meillä on pojalle ainakin yksi nimi (lupailtu poikaa) mutta tytölle ei sitten ollenkaan. Minun on aina ollut vaikea keksiä tyttöjen nimiä kun olen jotenkin niin " poikaihminen" ; )

Joo mutta nyt pitää mennä laittamaan päiväpeitto kuivumaan kun oli pesussa pojan kaataessa siihen KENKÄLANKKIA!!!!! Niin ja syömään...

Vierailija
33/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tossa just yks päivä kyselin mieheltä, että eikös hän enää uskalla sekstailla vai mitä, kun hää se on meillä ollu joka alotteen on nyt tehny (ja useempi viikko jo kulunu). Mua ei oo kiinnostanu nääs juuri yhtään moneen kuukauteen... :P Vastasi että juu, alkaa jännittää et jos siitä on haittaa.. Voi toista.. :) Sanoin että ei siitä pitäis haittaa kyllä olla. No, eilen sitten puheli että illalla vois mennä saunaan ja sitten...mutta eipä sitten kuitenkaan mitään tapahtunu kun oli niin väsy! No, katotaan.. :)

Oon kans kuullu, et noi " kolme ässää" toimii vaan jos olis muutenki tuloillaan. Eipä sitä kai muu käynnistä (jos ei muutenki olis tulos) kun lääkkeet, ja nekin kai joissain tapauksis huonosti.

Nyt täytyy lähteä syömään... Toivottavasti pääsen taas täällä käymään pikapuoliin! :)

pupu

Vierailija
34/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista yritettiin kaikilla noilla saada tulemaan ja jalkahoidossa/hierronnassakin olin vielä vk:lla 41. Loppujenlopuksi poika syntyi käynnistettynä 41+5. Eli tämä siitäkin uskomuksesta :DDD

Ai niin ja toinen " uskomus" : meillä on HIKANNUT molemmat paljon ja tämä toinenkin on lupailujen mukaan POIKA!

Vierailija
35/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON KIITOKSIA TSEMPITYKSISTÄ JA ONNITTELUISTA =)

Kohta se on menoa! Just sanoin miehelle et oisin halunnu tämän masun pitää vielä hetken kun on ollu niin helppo raskaus, tulee ikävä tätä ihanaa uloketta :)

Mutta vielä ihanampaa on toki saada vauva jo viereen :)

Ja joku (huono muisti) arvas ihan oikein et en ole viime yönä nukkunut. Väsytti kyllä sänkyyn mennessä mut ei tullu uni, ens yö menee varmaan vielä huonommin ;)

Joku kysyi et miks saan jo nyt vauvan: mulle tehdään huomenna sektio. Vauva on todella iso mun diabeteksen takia ja kaks kertaa on jo tehty lapsivesipunktio jonka tulos oli et keuhkot on jo kypsät ja kehittyneet. Kaiken muun lisäks mulla on vielä tosi ahdas lantio, et pelkästään jo sen takia mulle tehtäis sektio vaikkei mitään muuta " ongelmaa" oiskaan.

Meillä on myös kissa ja mietin et miten se mahtaa suhtautua vauvaan. On kyllä ihan sisäkissa, tyttö, joka on leikattu. Ja kyllä oli huomattava muutos kun se oli leikattu, tuli paljon rauhallisemmaks. Pelkään vaan et menee vauvan päälle nukkumaan kun se nukkuu aina mun rinnan päällä, pitää olla tarkkana.

Nyt on mentävä suihkuun ja pakkaamaan :))

Voihan se olla et niitä lokavauvoja syntyy enemmänkin sillä aikaa kun olen sairaalassa. Tsemppiä vaan kaikille ja onnea matkaan jos joku muukin jo lähtee synnyttämään :))

Sasku ja Onni rv36+3

Vierailija
36/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti luulin, että se on varmaan jollain 20-25-vkolla siitä mahasta päätellen. Hän sitten kysyi, että joko mulla kyllästyttää raskaana olo. Sanoin että joo, todellakin, mutta eipä tässä ole " kuin" reilu 6 viikkoa laskettuun. Se katto ihan ihmeissään ja sano, että luuli yliaikaseksi, kun on näin iso maha.. ja kertoi, että hällä oli laskettu jo viime viikolla. Grhmm.. Ja minäkun oon luullu, ettei tämä maha nyt NIIN valtava oo :S

Seksistä kyseli PUPU. Juu, no meillä on ollut jo kuukausia semmoinen 1-3 x vkossa tahti. Enempään en millään jaksa ja toisaalta tuo määrä pitää juuri ja juuri miehen tyytyväisenä ;) Ihan hyvältä se vielä tuntuu, mutta jälkeenpäin tulee semmoinen inhottava paineentunne tuonne alas. Ja asentovaihtoehdot alkaa käydä vähiin, välillä mies vitsaileeki, että " kummalta kyleltä" :D Mutta siis, ihan ok sujuu nuo hommat, ei oo pitkään aikaan riidelty aiheesta kuten sillon alkuraskaudessa.

Jipii, lapset alko maalaamaan vesiväreillä ja joku kolmesta onnistui kaatamaan vesikipon lattialle...

Vierailija
37/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D Sori alkoi ylipaljon naurattaa :)

Mulle eilen opettaja sanoi että taisi mennä tiukalle ehtimiseni tuolle kurssitapaamiselle. Eipä olekaan kukaan aiemmin kommentoinut että maha olisi mitenkään iso :) Edelleen kyllä uskon että mun lantio enemmänkin on levinnyt ja se hämää...

Piti johonkin aiempaankin kommentoida mutta en muista enää mitä!

Coe

Vierailija
38/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas pitkästä aikaa.

Miten onkin taas ollut niin kiirettä, etten ole ehtinyt palstailemaan. Kiva lukea muiden kuulumisia, tässä aletaankin olla kohta lähtökuopissa (toivottavasti!). Saskulle onnea matkaan!

Jollalle jaksua! Itselläni otti pari vikaa työviikkoa tosi koville, mutta nyt kolmantena äitiyslomapäivänä olo on vähän haikea ja kotona pyöriessä mietin, mitä tekisin. Lepääminen ei olekaan niin helppoa kuin luulin. Näin siis toistaiseksi lapsettomalla, ennestään lapsia omaavilla varmasti tekemistä piisaa entiseen malliin.

G1: Kondomi, kuten ennen raskauttakin. En voi syödä mitään hormoneja kun ne vaikuttaa mun mielialoihin, ja ajatus kierukasta on tosi vastenmielinen. Mies ei kondomia ole valittanut eikä se itseäni ole mitenkään häirinnyt. Ja tulee vähemmän sotkua! :)

G2: Nimet on kummallekin merkille puolivalmiina, tai tokat nimet valmiina mutta kutsumanimelle vielä muutama vaihtoehto. Itse en pysty lopullisesti päättämään nimestä, ennen kuin olen tavannut ao. henkilön. :)

SEKSIrintamalla on toooosi hiljaista, miestä ei vaan yhtään kiinnosta enkä itse tunne itseäni niin seksikkääksi, että osaisin ryhtyä aktiiviseksi ja aloitteelliseksi osapuoleksi. :( Vaikka kyllä mulle välillä kelpaisi. Muutekin miehen huomionosoitukset kohdistuu lähinnä masulle jutteluun ja sen silittelyyn; hyvä että sitä tapahtuu, mutta välillä tekis mieli huomauttaa että en ole pelkkä vauvankuljetusväline, vaan nainen. ;) Ei omiaan nostamaan itsetuntoa, kun muutenkin tunnen itseni isoksi ja rumaksi valaaksi.

(.) Nukkuminen käy yhä työläämmäksi ja vauva melskaa öisin hullun lailla. Viime viikon neuvolassa olis sokeria pissassa, joten ei kun taas rasitukseen - viimeksi arvot oli ihan hyvät ja nytkin luulen että tuo johtuu vaan viimeisten työpäivien kakkukahveista ja muusta herkuttelusta. Kypsää alkaa olemaan monessa suhteessa.

Hyvää vointia,

Ketsup + Into 35+1

Vierailija
39/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi muillakin alkaa olemaan väsymystä tähän olotilaan! Mä olisin niin valmis jo ottamaan vauvan maailmaan ja luopumaan tästä mahasta!!! Sasku se jo lähti hakemaan omaa nyyttiään! HUI!!! Väsyttääkin kokoajan, vaikka joka päivä tulee otettua päikkäritkin ja yölläkin saa suht hyvin nukuttua.

Jenilläkös se oli ollut kummallista " polttelua" mahanahkassa? Mulla on nyt kans usean viikon ajan aina iltaisin esiintynyt samaa vaivaa, kamalan tuntuista!!! Vauva möyryää kovasti, joten luulen, että nahka on tuosta ylälaidasta niin kireällä/joutuu venymään että polttelu johtuu siitä. Torstaina neuvola ja lääkäristä ei vielä tietoakaan.

G1:Hormoonikierukkaa minäkin olen ajatellut, mulla oli se jo aikaisemmin ja oli loistavaa, kun ei ollut vuotoja!!! Muuten vähän häikkää sen kanssa, joten piti poistaa aikaisemmin, mutta meinasin taas kokeilla. Kuukautisvuodot on niin runsaat ilman mitään hormonaalista juttua, että sen takia en sterilisaatioonkaan mene.

G2:Nimet alkaa olla molemmille suht selvänä, pientä säätöä voi vielä tulla vauvan synnyttyä.

Eilen silittelin loput vauvanvaatteet kaappiin, eli se urakka valmis.

Täytyy yrittää saada jotain aikaiseksi, väsyttää...

neljäs 33+3

Vierailija
40/47 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin luen pinoa, mutta tosi laiska itse kirjottamaan. Olen jo heinäkuun alusta asti ollut töistä poissa ja hoidellut esikoistamme kotona (1v10kk), joka kyllä ihan käy työstä kuten moni pienen lapsen äiti tietää. Väsymys vaivaa täälläkin ja yöt nukun huonosti. On liitoskipuja ja supisteluja.. vaikka mitä vaivaa:( Tänään neuvolakäynnillä sain lääkäriajan, joka vasta viikolla 37+2, esikoinen syntyi vko 37:). Mutta toki tämä saattaa mennä vaikka yliaikaiseksikin. Odottavan aika on pitkä!

EHKÄISYSTÄ ollaan puhuttu ja kuparikierukkaan olen minäkin päätynyt, luin (en muista nim.merkkiä) että joku muukin sitä suunnitteli. Itsekkin olen pelkkää huonoa siitä kuullut, mutta kun nuo hormoonit ei oikeen sovi. Ja kumit jää aina käyttämättä. Mies sitä mieltä että meidän lapset oli nyt tässä, itse toivon vielä kolmatta sitten joskus.

NIMISTÄ ollaan myös puhuttu ja kummallekkin on valmiina, toki jos vauva ei näytä yhtään siltä ja siltä, niin täytyypi miettiä uusiksi. Eipä tarvinnut kättä vääntää tästä asiasta, onneksi.

SEKSISTÄ, hiljaista on täällä. Mies kyllä haluaisi, mutta itsellä ei tee yhtään mieli. Asia lie korjaantuu pikapuolin, toivottavasti.

Ihana lukea että eka lokavauva syntyy huomenna, onnea Saskulle ja perheelle.

RV35