Mitä oot syöny tänään?
Mä oon kaurapuuroo, leipää, banaania ja karkkia . oon fitness.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulinaristi kirjoitti:
Sunnuntailounaalta jäänyttä takavuosien juhlaruokaa: kunnon frettipaistia.
”Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat ruskistuneen paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.
Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.
Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.”
Mistä löysit frettiä ? Olen syönyt sitä viimeksi lapsena 1980-luvulla. Ajattelin, ettei frettiä löydy enää edes suurista marketeista tai kauppahaölista.
Kasvatan itse frettejä kotona. Kannattaa etsiä paikallisesta lemmikkieläinkaupasta, pitäisi löytyä.
No täsmennetään nyt sitten: mistä nykyään voisi löytää fretinlihaa. Ei kai kukaan niitä rupea eläinkaupasta ostamaan, teurastamaan ja nylkemään. Sitäpaitsi paistiksi tarkoitettua frettiä pitää lihottaa muutama kuukausi, muuten liha on kuivaa ja sitkeää. Ravinnonkin täytyy olla erilaista kuin kemmikillä.
Etnisistä lihakaupoista löytyy varmasti.
Broileria ja riisiä, kookosmaidossa kypsennettyä.
Toki leipää, banaania ja aika paljon täytekakkua kun tuli eilen tehtyä ja vieraiden tulo piti perua.
06:30 kuppi kahvia mustana
12:15 1/8 vhh tonnikalapannaria, 1/2 avokado, kurkkua ja 2 viikunaa
18:00 1,5 dl nakkikeittoa, 2 hapankorppua voilla, salamilla ja juustolla
Kahvia, yhden viilin ja ison annoksen Woltin kautta tilattua tikka masalaa. Herkullista! Muuta ei tänään tarvitsekaan syödä.
Aamulla kahvi ja PROfeel-proteiinipirtelö
Töissä kahvi, sämpylä (välissä margariinia, kinkkua, juustoa, tomaattia, kurkkua, salaattia) ja pieni Froosh-smoothie
Päivälliseksi kermaista lohikeittoa ja siemennäkkäri hummuksella, kahvi taas
Iltapalaksi riisikakku juustosiivulla ja sokeritonta ananas-Jaffaa
Kuudelta lasillisen sitruunavettä ja vitamiinit.
Yhdeksältä lasin vihreää teetä.
Kahdeltatoista chiapuuron, jossa oli manteleita, cashewpähkinöitä ja puolikas banaani viipaleina.
Viideltä kanasalaattia, jossa oli siis kananfilettä, majoneesia, cheddarjuustoraastetta, kirsikkatomaatteja, kurkkulohkoja, tuoretta basilikaa, ruohosipulia ja rucolaa, joiden päällä puristettu sitruunanmehu ja lusikallinen oliiviöljyä. Lisäksi lasi vettä.
Kaksi palaa tummaa suklaata.
Illalla vielä kaksi lasia vettä.
Vierailija kirjoitti:
18:00 1,5 dl nakkikeittoa, 2 hapankorppua voilla, salamilla ja juustolla
Sama!
lisäksi vielä siinä kello 22 jälkeen iso kebabbimättö kera rasvassa uitettujen ranskalaisten. Iso valkosipulijuustopatonki, 1,5 litran cokis..jälkkäriksi iso kulho vaniljajätskiä.
Ja sitten naimaan!
Aamul leipää ja kahvii, illal kaalilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18:00 1,5 dl nakkikeittoa, 2 hapankorppua voilla, salamilla ja juustollaSama!
lisäksi vielä siinä kello 22 jälkeen iso kebabbimättö kera rasvassa uitettujen ranskalaisten. Iso valkosipulijuustopatonki, 1,5 litran cokis..jälkkäriksi iso kulho vaniljajätskiä.
Ja sitten naimaan!
Nonni! Harmi että sulle jäi vielä nälkä, itse pärjään oikein hyvin kahddlla aterialla päivässä. Kebab ranskalaisilla on kyllä hyvää mutta patonki, cokis ja jäätelö ihan no go.
Aamupalaksi munakokkelia, pekonia ja pari täytettyä croissantia. Lounaalla broilerinpaistia tandoori-kookoskastikkeessa, riisiä ja turkinpippurirahkaa. Välipalaksi jugurttia ja mysliä. Päivällisellä pizzaa ja pastasalaattia. Iltapalaksi avokado-kalkkunavoileipää ja smoothieta. Nyt vielä leffaeväänä sipsejä, dippikastiketta ja pähkinäsuklaata. 🤤
Mä söin joskus aamupäivällä sipsiä ja suklaavanukkaan. Tosi juttu. Olin niin väsynyt, etten jaksanut tehdä aamupalaa (heräsin kyllä jo klo 7), joten söin sitä, mitä oli valmiina.
Lounaalla söin miehen tekemää ruokaa. Oli tabboulehia, säilöttyjä vihreitä papuja tomaattikastikkeessa sekä paistettua tofua.
Iltaruuaksi söin perunamuusia, paistettua kuhaa ja höyrytettyä parsakaalia. Jälkiruuaksi söin muutaman palan metrilakua.
Taas kerran suursyömärit ylänuolettaneet toisiaan 😁
Muikkuja, punajuuri-sinihomepaistosta, uunikasviksia ja vähän hapankaaliakin
Herkkuna vielä oman pihan omena
Se oli yhdistetty aamiainen ja lounas
Kohta kahvia + jugurttia & punaherukoita
Illalla sit vielä niitä ihania muikkuja ja jotain lisäksi
Kaurapuuroa ja omena tai banaani vielä ennen nukkumaanmenoa
Aamulla 1 paistettu kananmuna, paistettuja tomaatteja ja 2 pekonisiivua
Lounas 2 ruisleipäsiivua juustolla ja siemenkeksi
Päivällinen hernekeittoa ja pari näkkäriä voila
jälkkäriksi pannaria ja mansikkahilloa
Illalla marjasmoothie
Savulohileivän, mandariinin, 2 isoa täytettyä pinaattilettua.
Vanha sanonta kuuluu: "Laiska töitään luettelee."
Joku vääristymä täytyy ihmisellä olla suhteessa ruokaan, jos pystyy luettelemaan jokaisen suupalansa, mitä on päivän aikana syönyt. Poikkeus tietysti he, joiden pitää jonkun sairauden vuoksi pitää ruokapäiväkirjaa. Ei kukaan tervepäinen sitä huvikseen pidä.
Kaksi sämpylää ja kaurapuuroa, lounaaksi uunikalaa, perunamuussia ja salaattia. Nyt paistoin itselleni baskilainen munakkaan.