Mitä oot syöny tänään?
Mä oon kaurapuuroo, leipää, banaania ja karkkia . oon fitness.
Kommentit (59)
Aamupala/lounas: puolet eilisestä rullakebabista ja pari tasoittavaa olutta. Päivällinen: Kotipizzan lihamestari (kinkku, jauheliha, pekoni, kebab-liha, pepperonimakkara) aurajuustolla. Huomenna sitten taas terveellisemmin...
Puuroa pakastemarjoilla ja mustaherukoilla ja sokeroimatonta mehukeittoa , 150 g raejuustoa, broileririsottoa, salaattia, tomaattia, kurkkua, satsuma, rahkaa, banaani, tonnikalamunakas + vihersalaattia.
Iltapalaksi ajattelin vielä syödä ruisleipää lisukkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Puuroa pakastemarjoilla ja mustaherukoilla ja sokeroimatonta mehukeittoa , 150 g raejuustoa, broileririsottoa, salaattia, tomaattia, kurkkua, satsuma, rahkaa, banaani, tonnikalamunakas + vihersalaattia.
Iltapalaksi ajattelin vielä syödä ruisleipää lisukkeineen.
Täydellistä!
Riisipuuroa kanelisokerilla, lasagnea, kaksi meetvursti-juustosämpylä, spagetti carbonaraa ja Ben & Jerry -jäätelöä.
Kulinaristi kirjoitti:
Sunnuntailounaalta jäänyttä takavuosien juhlaruokaa: kunnon frettipaistia.
”Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat ruskistuneen paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.
Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.
Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.”
Mistä löysit frettiä ? Olen syönyt sitä viimeksi lapsena 1980-luvulla. Ajattelin, ettei frettiä löydy enää edes suurista marketeista tai kauppahaölista.
Vierailija kirjoitti:
Kulinaristi kirjoitti:
”Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat ruskistuneen paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.
Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.
Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.”
Mistä löysit frettiä ? Olen syönyt sitä viimeksi lapsena 1980-luvulla. Ajattelin, ettei frettiä löydy enää edes suurista marketeista tai kauppahaölista.
Kasvatan itse frettejä kotona. Kannattaa etsiä paikallisesta lemmikkieläinkaupasta, pitäisi löytyä.
Linssikeittoa ja pari riisipiirakkaa munavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kulinaristi kirjoitti:
Jos ei löydy frettiä, sen voi korvata chinchillalla.
Aamulla söin yhden riisipiirakan, proteiinivanukkaan ja tomaatin.
Välipalaksi muutama manteli ja pähkinä.
Päivällä join kupillisen kahvia maidolla ja kaksi tysjyväkauraleipää.
Päivälliseksi 7 tysjyväkalapuikkoa, kaksi ruisleipää balkanmakkaralla, yksi porkkana ja kurkkuviipaleita.
Illalliseksi omena.
Nuolin mieheni roiskeista💩-reikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulinaristi kirjoitti:
Kasvatan itse frettejä kotona. Kannattaa etsiä paikallisesta lemmikkieläinkaupasta, pitäisi löytyä.
No täsmennetään nyt sitten: mistä nykyään voisi löytää fretinlihaa. Ei kai kukaan niitä rupea eläinkaupasta ostamaan, teurastamaan ja nylkemään. Sitäpaitsi paistiksi tarkoitettua frettiä pitää lihottaa muutama kuukausi, muuten liha on kuivaa ja sitkeää. Ravinnonkin täytyy olla erilaista kuin kemmikillä.
Mennyt lähinnä juomalinjalla. Olen ottanut siementä sisään uudelta poikakaverilta.
Aamulla mandariini, teetä ja savulohella täytetty sämpylä. Lounaana samaista savulohta, perunamuussia ja uunikasviksia+mustikkakeittoa.
Kulhollinen popkornia, kun EU-direktiivin luku vei kaikki energian. Iltaruuaksi oli spagettia ja tomaatti+hernis+kurpitsakastiketta, pari palaa ruisleipää.
Nyt tekisi vielä mieli jäätelöä tai suklaata, onneksi on suklaajäätelöä...
Banaaneja, tomaattikasviskeittoa, raejuustoa, soijajuomaa, omenia, porkkanan, suklaacashewpähkinöitä, 2 leipää maksamakkaralla, proteiinirahkan
Lounaaksi perunan, makkarakastiketta ja salaattia, päivälliseksi kalakeittoa ja sämpylän, iltapalaksi viilin myslillä ja porkkanan.
Leivitin kasslerpihvit, ranut uuniin, suppilovahverokastike ja papuja.
kaurapuroa aamulla. lounaaksi kaalikeitoa, ilaliseksi raejustoa.
Kaksi verenpainelääkettä aamuseitsemältä ja nyt istun maksakastike nenän edessä.
Kaurapuuroa höystettynä turlkilaisella jugurtilla ja kotitekoisella omenahillolla.
Vaaleaa leipää.
Maitoa.
Kahvia.
Paistettua kirjolohta ja keitettyjä perunoita, kastike turkkilaista jugurttia, tilliä ja sitruunamehua.
Omenoita(kotipuutarha).
Kaksi kauraleipää kalkkunalla, juustolla ja kurkulla. Kaksi munaa. Sokerittoman jugurtin mustikoilla.