Jos saisit valita näistä kaksi: älykkyys, kauneus, empaattisuus?
Järkeni tiedostaa, että haluaisin olla ennen kaikkea älykäs ja empaattinen, mutta vaatimattoman ulkonäköni ja huonon itsetuntoni vuoksi tunnen voimakasta vetoa kauneutta kohtaan, vaikka se on vain pintaa, katoavaista jne.
Kommentit (73)
Voi pierut. Nähty on että älyllä ilman empatiaa ei tee mitään. Jos on toisinkin päin.
Äly ja empatia. Tottakai.
Älykäs voi tehdä itsensä rikkaaksi ja kauniiksi.
Ja empaattisena saa ja voi antaa rakkautta, joka on tärkeintä elämässä. Ja onnellisuuden edellytys.
Maailma on ollut täynnä kananaivoisia hetken-kauniita luusereita, jotka eivät koskaan elämässään saavuttaneet henkistä eivätkä aineellista onnellisuutta.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:03"]
Älykkyys ja kauneus. Älykäs ihminenhän osaa olla empaattinen, koska hän on älykäs.
[/quote]
Älykkyys on mahdollista empatian puuttuessa eikä itsessään tietenkään aiheuta empatiaa. Tuntemani empatiakyvytön mutta kaunis ja älykäs ihminen on mulla enää tuttava eikä ystävä. Muutos tapahtui vähitellen, kun tajusin että henkilön pinnallisuus ulottuukin pintaa syvemmälle ja että hetkittäin vilahdellut tunnekylmyys olikin määräävä luonteenpiirre esimerkiksi omien lapsien suhteen.
Kuka tahansa kaunis muuttuu helposti rumaksi liikenneonnettomuudessa tai joutuessaan pahoinpitelyn kohteeksi. Empatian puute lisää riskiä saada pahasti turpiinsa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:18"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:34"]Järkeni tiedostaa, että haluaisin olla ennen kaikkea älykäs ja empaattinen, mutta vaatimattoman ulkonäköni ja huonon itsetuntoni vuoksi tunnen voimakasta vetoa kauneutta kohtaan, vaikka se on vain pintaa, katoavaista jne. [/quote] Kauneudessa eri ole mitään pinnallista. Kykymme arvostaa ja luoda kauneutta on se, mikä erottaa meidät eläimistä. Estetiikka on tärkeä ja arvokas asia.
[/quote]
Linnut ovat muuten erittäin esteettisiä eläimiä. Katselepa riikinkukkoja ja mieti, mitä kauneudenkaipuu äärimmilleen vietynä tekee älykkyydelle ja jopa kyvylle paeta vihollisia.
[/quote]
Ei ole mitään todisteita sitä, että linnuilla olisi mitään arvoja, esteettisiä tai muita. Kun riikinkukko näytä netistä kauniilta, kyse on MEIDÄN tulkinnastamme ja arvotuksestamme, ei linnun.
Oliks täs ideana, et pitää valita empaattisuus, tai tulee alapeukkua? Älykkyys ja kauneus. En jaksa esittää "hyvää" ihmistä. Olen ennemmin rehellinen.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:30"]
Oliks täs ideana, et pitää valita empaattisuus, tai tulee alapeukkua? Älykkyys ja kauneus. En jaksa esittää "hyvää" ihmistä. Olen ennemmin rehellinen.
[/quote]
Ideana oli kysyä, kuinka moni haluaa mieluummin olla psykopaatti kuin ruma. Näköjään aika moni.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 02:07"]Kauneus ja älykkyys. Empatiasta vain haittaa jos rupeaisi säälimään ja auttamaan epäonnistuneita luusereita.
[/quote]
Et edes tiedä mitä empatia tarkoittaa. :D
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 02:03"]
Älykäs ja kaunis. Tähänkin asti olen pärjännyt hyvin olematta juurikaan empaattinen.
[/quote]
Psycho-fucking-path!
Älykäs ja kaunis. Olen luultavasti psykopaatti, mutta pärjään ihan hyvin teeskentelemällä empaattista tarpeen vaatiessa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:12"]Muistellaanpas mitä empatian puute tarkoittaa. Sehän tarkoittaa sitä, että henkilö on psykopaatti tai sosiopaatti. Kysymyksen voisi siis esittää näin: Jos joudut valitsemaan niin mikä näistä haluat olla:
- kaunis ja älykäs mutta psykopaatti
- kaunis ja empaattinen mutta tyhmä
- älykäs ja empaattinen mutta ruma
Minä valitsisin olla älykäs ja empaattinen mutta ruma. Tyhmyys ja psykopaattisuus ovat paljon rumuutta pahempia ongelmia.
Mitkä kaksi ominaisuutta seuraavista kolmesta valitset:
[/quote]
No itse olen älykäs ja psykopaatti, eikä psykopatia ole aiheuttanut mitään ongelmia. Ottaisin tähän kauneuden vielä kaupan päälle.
Minulle on elämän arpajaisissa sattunut siunaantumaan nämä kaikki: Olen siis älykäs, kaunis (tai vähenemässä määrin, koska olen jo nelikymppinen) ja empaattinen. Jos minun pitäisi luopua jostain näistä ominaisuuksista, niin se olisi empaattisuus, sillä minun tapauksessani se on todella liian "kehittynyttä". Luulen että empaattisuuteni on estänyt minua menestymästä elämässä, sillä minun on vaikea raivata tilaa itselleni esimerkiksi työelämässä, sen sijaan annan toistuvasti tilaa muille.
Kauneudesta on sekä hyötyä että haittaa, let's face it, jotkut ihmiset haluavat olla lähelläni ulkonäköni takia ja toiset vihaavat minua. Sitten on niitä ihmisiä, jotka eivät varmaan enää huomaa ulkonäköani ja se on ihan mukavaa.
Älykkyys ja kauneus. Empaattinen en kyllä ole ollut tähänkään asti ja hyvin on pärjätty. Siitä on monesti enemmän haittaa kuin hyötyä.
Liha on se mitä nussitaan. Älykkyyttä ei voi nussia.
Olen jo älykäs ja empaattinen, joten kauneuden valitsisin.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:34"]
Järkeni tiedostaa, että haluaisin olla ennen kaikkea älykäs ja empaattinen, mutta vaatimattoman ulkonäköni ja huonon itsetuntoni vuoksi tunnen voimakasta vetoa kauneutta kohtaan, vaikka se on vain pintaa, katoavaista jne.
[/quote]
Mulla on jo nuo kaikki ominaisuudet.
No mulla on noista kolmesta älykkyys ja empaattisuus enkä vaihtaisi, hyvin olen näillä pärjännyt :)
T. tavallisen tylsä naama
Äly ja empaattisuus, ehdottomasti. Ei ole helpoin tie, mutta varmasti henkisesti rikkain.
Kauneus ja empaattisuus. Empatia, eli tunneäly ja sosiaalinen äly on yksi älykkyyden muodoista (aivan kuten matemaattiinen äly, kielellinen äly), ja olen todennut sen työelämässä, menestymisessä ja ihmissuhteissa todella tärkeäksi tekijäksi.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:34"]Järkeni tiedostaa, että haluaisin olla ennen kaikkea älykäs ja empaattinen, mutta vaatimattoman ulkonäköni ja huonon itsetuntoni vuoksi tunnen voimakasta vetoa kauneutta kohtaan, vaikka se on vain pintaa, katoavaista jne. [/quote] Kauneudessa eri ole mitään pinnallista. Kykymme arvostaa ja luoda kauneutta on se, mikä erottaa meidät eläimistä. Estetiikka on tärkeä ja arvokas asia.
[/quote]
Linnut ovat muuten erittäin esteettisiä eläimiä. Katselepa riikinkukkoja ja mieti, mitä kauneudenkaipuu äärimmilleen vietynä tekee älykkyydelle ja jopa kyvylle paeta vihollisia.