Jos saisit valita näistä kaksi: älykkyys, kauneus, empaattisuus?
Järkeni tiedostaa, että haluaisin olla ennen kaikkea älykäs ja empaattinen, mutta vaatimattoman ulkonäköni ja huonon itsetuntoni vuoksi tunnen voimakasta vetoa kauneutta kohtaan, vaikka se on vain pintaa, katoavaista jne.
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 02:04"]
Kauneus ja empaattisuus
[/quote]
LOL, suurimmat peukut saa tämä missä nainen ei halua älykkyyttä.
KERTOO KAIKEN NAISISTA NOIN YLEISESTI :)
mies valitsisi ehdottomasti älykkyyden, kauneus/komeus...
huomattavasti hyödyllisempiä ominaisuuksia kuin erityinen empaattisuus.
Totta kai sellainen kohtuullinen määrä empaattisuutta on hyödyksi niin ihmisen kuin yhteisönkin kannalta, mutta minusta todella voimakas empatiakyky on vain haitaksi. Itse olen melko kyyninen ja jossain määrin tunnekylmä ihminen, ja olen selvästi tasapainoisempi kuin hyvin voimakas ja herkästi muiden mielialoihin reagoiva ystäväni.
Tottakai valitsisin älykkyyden ja komeuden (olen mies). Näistä pistäisin vielä enemmän pisteitä älykkyydelle, jos saisin valita. Empaattisuudesta on nyky-yhteiskunnassa lähinnä haittaa.....
älykkyys ja empaattisuus. haluan tulla rakastetuksi sieluni takia.
Alykäs ja kaunis. Empaattisuuteni takia minua on jo poljettu tarpeeksi elämäni aikana.
Kauneus ja äly. Empatiasta on ihmiselle itselleen usein vain haittaa.
Kysymys kuuluu: onko psykopatia plussaa vai miinusta?
Kauneus ja älykkyys. Siksi koska korkeaan älykkyyteen kuuluu myös empaattisuus. Empatiaan täysin kykenemätön ihminen on enemmän tai vähemmän älyllisesti vajaa.
Minä olen älykäs ja empaattinen, mutten erityisen kaunis. Olen tyytyväinen näin. Ulkoista kauneutta voi helposti yrittää kohentaa, mutta älyn lisääminen on jo vaikeampaa. Empatiakyvyttömyys puolestaan on jotain mitä en haluaisi edes ajatella vaihtoehdoksi. Empatiakyvytön ihminenhän on käytännössä psykopaatti.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:03"]
Älykkyys ja kauneus. Älykäs ihminenhän osaa olla empaattinen, koska hän on älykäs.
[/quote]
Empaattisuus ei ole älykkyys- vaan tunnekysymys. On kylmiä, epäempaattisia älykkäitä ihmisiä ja lämpimiä, empaattisia vähemmän älykkäitä ihmisiä. Pidän vain empaattisista, hyvä jos joku on älykäs ja empaattinen, kauheaa ovat älykkäät epäempaattiset ihmiset.
Kun olen itse älykäs ja empaattinen, vaimo voisi olla älykäs ja kaunis. Empatiasta ei tosiaan ole suurta hyötyä. Tavanomainen empatian määrä riittää. Kauneus on merkki hyvistä geeneistä, vaimolla erittäin hyvä ominaisuus. Siksi älykäs ja kaunis.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 01:55"]
Kauneus ja älykkyys. Siksi koska korkeaan älykkyyteen kuuluu myös empaattisuus. Empatiaan täysin kykenemätön ihminen on enemmän tai vähemmän älyllisesti vajaa.
[/quote]
Tuskinpa älykkyydeltään vajaa, mutta tunne-elämältään häiriintynyt. Se on minusta kyllä kaikkein pahinta.
Älykkyys ja empaattisuus. Olen kyllä sellainen jo nyt. En arvosta ulkonäköä niin paljon, että valitsisin kauneuden jomman kumman tilalle. Se on kuitenkin vain pintaa.
Se, ettei ole empaattinen ei tarkoita sitä, että on psykopaatti tai sosiopaatti. Voi olla, mutta harvemmin on.
Älykäs ja empaattinen koska kauneus on kirous
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:34"]
Järkeni tiedostaa, että haluaisin olla ennen kaikkea älykäs ja empaattinen, mutta vaatimattoman ulkonäköni ja huonon itsetuntoni vuoksi tunnen voimakasta vetoa kauneutta kohtaan, vaikka se on vain pintaa, katoavaista jne.
[/quote]
Kauneus ja empaattisuus,olen sinut tyhmyyteni kanssa :)
Miehenä olen kaikkia kolmea, mun ei tartte valita. Ne on naiset jotka valitsee mut, jos sattuu saamaan.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:03"]
Älykkyys ja kauneus. Älykäs ihminenhän osaa olla empaattinen, koska hän on älykäs.
[/quote]
Mäkin mietin että voiko olla kovin älykäs olematta myös ainakin jonkin verran empaattinen. Epäempaattisuus on tunneälyn puutetta, että mikä tämä aloittajan mainitsema älykkyys sitten mahtaa olla?