Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit valita näistä kaksi: älykkyys, kauneus, empaattisuus?

Vierailija
07.12.2014 |

Järkeni tiedostaa, että haluaisin olla ennen kaikkea älykäs ja empaattinen, mutta vaatimattoman ulkonäköni ja huonon itsetuntoni vuoksi tunnen voimakasta vetoa kauneutta kohtaan, vaikka se on vain pintaa, katoavaista jne.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattisuus ja älykkyys, itse olen kokenut kauneudesta olevan vain haittaa.

Vierailija
62/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 04:22"]

Älykäs ja kaunis. Olen luultavasti psykopaatti, mutta pärjään ihan hyvin teeskentelemällä empaattista tarpeen vaatiessa.

[/quote]

Minä taas olen vain pelkästään empaattinen, mutta voin koska tahansa teeskennellä kaunista ja varsinkin älykästä ja aina toimii.

Meidän ero on siinä, että minua ei kukaan oikeasti vihaa ja kuoltuani pääsen vielä taivaaseenkin. Revi siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 02:07"]Kauneus ja älykkyys. Empatiasta vain haittaa jos rupeaisi säälimään ja auttamaan epäonnistuneita luusereita.
[/quote]hah :DDD

Vierailija
64/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kukaan ole tullut (ääneen) ajatelleeksi, että empatiaa on kahta lajia: sosiaalista lahjakkuutta (nopea hoksaamaan muiden tunnetilat, ulospäinsuuntautunut) ja sitten se tunne-elämän puoli (myötätuntoisuutta, hyväntahtoisuutta, kuuntelukykyä, vastakohtana tunnekylmyys), molempia tarvitaan, jotta ihminen havaittaisiin empaattiseksi, mutta ihmiseltä kärjistäen voi myös löytyä vain jompaakumpaa tai ei kumpaakaan, ja siis psykopaatilta pelkästään ensimmäistä. Ja sitten itse kysymykseen: kaikista ammentaisin osan pois, kauneudesta, älystä ja jopa myötätunnostakin, jos voisin saada tilalle lisää sosiaalista lahjakkuutta.

Vierailija
65/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 02:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:03"]

Älykkyys ja kauneus. Älykäs ihminenhän osaa olla empaattinen, koska hän on älykäs.

[/quote]

Empaattisuus ei ole älykkyys- vaan tunnekysymys. On kylmiä, epäempaattisia älykkäitä ihmisiä ja lämpimiä, empaattisia vähemmän älykkäitä ihmisiä. Pidän vain empaattisista, hyvä jos joku on älykäs ja empaattinen, kauheaa ovat älykkäät epäempaattiset ihmiset. 

[/quote]

Entäpä ne empatikyvyttömät, vähemmän älykkäät? Eivät niin kauheita?

Vierailija
66/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ja empaattisuus - tietenkin. Molempia tarvitaan, jotta saataisiin maailmasta parempi ja omasta elämästäkin hyvä. Kauneutta löytyy ympäriltä, luonnosta ja ihmisen luonteista. Elämä voi olla kaunista ilman, että on itse kaunis, mutta ilman älyä ja empaattisuutta voi elämä olla rumaa niin itselle kuin muille.

Vierailija
67/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yllättävää, että moni vastaaja valitsi älykkyyden ja empaattisuuden sijaan älyn ja kauneuden!?!

Vierailija
68/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ja kauneus. Olen liiankin empaattinen ja siitä on aika lailla haittaa.

Vierailija
69/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
70/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ja empatia.

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 03:12"]

Minä valitsisin olla älykäs ja empaattinen mutta ruma. Tyhmyys ja psykopaattisuus ovat paljon rumuutta pahempia ongelmia.

[/quote]

Vierailija
71/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ja kauneus tietysti.

Empaattisuudella ei tee yhtikäs mitään.

Vierailija
72/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus ja empaattisuus

Vierailija
73/73 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älykkyys. Ja se vain noista. Sitä myös löytyy ja i love me.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi