Poika ei halua enää käyttää uutta takkiaan kavereiden mielipiteiden vuoksi.
Poika kolmannella ja käytiin yhdessä syystakki ostoksilla. Valitsi itse mieleisen keltaisen takin, joka vähän pitempi malli. Itse sanoi sitä agentti-takiksi.
Pari päivää koulussa ja luokan pojat ovat sanoneet sitä naisten takiksi. Nyt ei millään enää suostu käyttämään takkiaan. Harmittaa, lähinnä se että muiden mielipiteillä on noin suuri vaikutus. En tiedä miten tsemppaisin poikaa. Mitkään mun sanomiset ei auta tilannetta..
Kommentit (72)
Vika ei ole takissa vaan siinä että poikaasi kiusataan koulussa.
Myynti on vihoviimeinen virhe. Se kertoo kiusaajille että kiusaaminen toimii ja saavat siitä sadistista tyydytystä.
Koittaisin kannustaa olemaan oma itsensä, you tubessa löytyy varmasti kaikenlaisia videoita kiusaamista vastaa, sellaisen voisi näyttää, opettajalle ehdottomasti viestiä, kiusaamiseen pitää puuttua heti, kun se kerran alkaa niin ei yleensä jää yhteen kertaan, syy voi olla mikä tahansa, en todellakaan suosittele että ostetaan uusi takki, koska se kiusaaminen voi liittyä myös ulkonäköön, jolloin lasta ei pidä saada vihaamaan vaan hyväksymään itsensä.
Jatkossa sitten suosiolla vaan tummansinistä, mustaa ja harmaata. Tuollaiset neutraalit värit tuskin herättävät mitään huomiota. Tällaista se on ihan aikuisillakin.
Ostaisin tilalle hyvin halvan tai käytetyn takin, mitä olisi pakko käyttää. Näyttäisin kuvia ostetusta takista poikien päällä tai samantapaisesta miesten muodista.
Minusta noin pieneltä ei voi vaatia itsetuntoa pitää tuota takkia. Vinkiksi sinulle, lasten ajoittaisen ilkeyden tietäen, paljolta säästytte, jos alunperinkin valitsee vaatteet, joissa ei joudu silmätikuksi. Toki pukien sen sanoiksi "käytännöllisempi väri", eikä "tämä on tyttöjen takki".
Pojan olisi pitänyt vaan rohkeesti kavereille todeta, että ei ole naisten takki vaan agenttitakki.
Vierailija kirjoitti:
Myynti on vihoviimeinen virhe. Se kertoo kiusaajille että kiusaaminen toimii ja saavat siitä sadistista tyydytystä.
No ei kai sitä tskin myyntiä nyt tarvitse kenellekään selostaa! Kai voi olla useampikin takki.
Niin, siis onko parka-mallinen vai joku polvipituinen? Agenttitakki?
Lapsi voi pitää jotain toista takkia; useimmilla kun on niitä useampi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole takissa vaan siinä että poikaasi kiusataan koulussa.
Kiusaamiselta minustakin kuulostaa. Poika ei kerro ketkä näin sanoneet. Takin myyminen tässä tilanteessa tuntuisi siltä kuin taivuttaisiin noiden haukkujien tahtoon. Tuohon ralliin kun lähtee, niin aina saa olla taipumassa muiden mukaan.
Pojan kanssa ollaan puhuttu ettei toisten ulkonäköä/vaatetusta arvostella. En tiedä, onko tämä liian pieni asia olla yhteydessä opettajaan, vai olenko ylihuolehtivainen. Neuvoton olo itsellä tällä hetkellä.
Takki siis parkatakkimallinen. Ei mitenkään tyttömäinen. Minusta.
Vierailija kirjoitti:
Kaverit on tyhmiä.
Meillä on ollut pojilla useita parkatakkeja: sininen, keltainen, musta...
Minkälaisia takkeja kavereilla sitten on? Bomber-pusakoita vai mitä? Eikö tuollainen pidempi takki ole nykyään se, mitä juurikin lapset pitää.
Vierailija kirjoitti:
Pojan olisi pitänyt vaan rohkeesti kavereille todeta, että ei ole naisten takki vaan agenttitakki.
Oli kuulemma sanonutkin. Mutta hitto kun harmittaa lapsen puolesta. Hankalahan siinä toisten arvosteltavana on olla.
Taidanpa kuitenkin laittaa opettajalle viestiä, että ottaisivat luokassa puheeksi sen, kuinka toisia kohdellaan. Hyviin tapoihin ei kuulu toisten ulkonäön ja vaatetuksen arvosteleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverit on tyhmiä.
Meillä on ollut pojilla useita parkatakkeja: sininen, keltainen, musta...
Minkälaisia takkeja kavereilla sitten on? Bomber-pusakoita vai mitä? Eikö tuollainen pidempi takki ole nykyään se, mitä juurikin lapset pitää.
Niin minustakin lapsilla/pojilla paljon nykyään tuommoisia. Mutta täällä "landella" kun asutaan, niin vissiin joidenkin mielestä liian fiini. Pojilla lähinnä tuulitakkeja.
Lapset osaa olla kyl sitten ilkeitä. Mä ostin aikanaan eskari ikäiselle pojalleni loskarit. No niitä sit haukuttiin ja poikahan ei niitä jalkaansa laittanu. Jäi käyttämättä. Laitoin eskariin viestiä että ko. Lasten vanhemmille on asiasta mainittava ja sitten voivat alkaa ostaa mun pojalle vaatteita jotka kelpaavat kaikkien mieleen. Noh jopas loppu sit kiusaaminen siihen. Ei enää tullu vaatteista arvostelua
Ota rohkeasti kouluun yhteyttä ja kerron opettajalle ja sano et laittaa Wilmaan viestiä että tällästa kiusaamista on liikkeellä
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa sitten suosiolla vaan tummansinistä, mustaa ja harmaata. Tuollaiset neutraalit värit tuskin herättävät mitään huomiota. Tällaista se on ihan aikuisillakin.
Miettikääpäs mua, kun mulle sopii tosi hyvin tummansininen ja tummanharmaa. Kaikki värikkäät värit on vaan nounou, ihan värianalyysinkin mukaan.
Räväyttele siinä siiten dusty väreillä.
Heti vaan viestiä koululle. Tiukasti. Kohta on väärää mallia kengät, penaali, pipo, nenä ja ihan kaikki.
Meillä lapsella oli ekalla penaali. Joku keksi, että se on ruma. Hetkessä koko luokka ilkkui, yhtä arkaa tyttöä lukuunottamatta. Seuraavaksi pilkattiin jonkun vaatteita. Silloin vasta opettaja heräsi viesteistäni huolimatta. Sen jälkeen penaali taas kelpasi muillekin.
Ja ei ollut kallis. Ihan tavallinen pojalle sattuva sininen putkipenaali. Luokan häirikkö vain otti jonkun aina hampaisiinsa. No erityisryhmään lopulta hänet osoitettiinkin...
Muakin kiusattiin koulussa milloin piposta, milloin vähän erikoisemmasta villapaidasta. En vaan välitänyt, jatkoin käyttämistä. Musta tuli isona vaatesuunnittelija.
Myisin sen takin. Noin pienille tulee toki huteja, kun isommillekin tulee, myös minulle.
- mummi