Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika ei halua enää käyttää uutta takkiaan kavereiden mielipiteiden vuoksi.

Vierailija
11.10.2021 |

Poika kolmannella ja käytiin yhdessä syystakki ostoksilla. Valitsi itse mieleisen keltaisen takin, joka vähän pitempi malli. Itse sanoi sitä agentti-takiksi.

Pari päivää koulussa ja luokan pojat ovat sanoneet sitä naisten takiksi. Nyt ei millään enää suostu käyttämään takkiaan. Harmittaa, lähinnä se että muiden mielipiteillä on noin suuri vaikutus. En tiedä miten tsemppaisin poikaa. Mitkään mun sanomiset ei auta tilannetta..

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se tyttöjen takki

Ei ole, ihan poikien puolelta ostettu.

Vierailija
22/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opelle viestiä myös, ei ole liian pieni asia.

Kovasti tsemppiä pojallesi! Agenttitakki on aivan mahtava ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tytön kenkiä oli joku kerhossa sanonut "poikien kengiksi" (olivat mustat), eikä ne sitten meinannut enää kelvata jalkaan. Lapsi oli silloin 3-4v, isommalla varmaan kavereiden mielipide merkkaa vielä enemmän... Löytyisikö tosiaan joku tubetähti tai muu julkkis, jolla olisi saman tyylinen takki, voisi poika sanoa kavereilleen että silläkin on tämmöinen? Tai saisitteko muuten puhuttua jutun läpi, liittyykö tilanteeseen muuten kiusaamista, sattuuko tuommoista toisten vaatteiden haukkumista enemmänkin? Opelle viestin laittaminen on hyvä idea, voisivat porukalla jutella ettei toisten vaatteita tai tavaroita arvostella. Lapset voi olla myös vaan ajattelemattomia, ei se välttämättä ole tahallista ilkeyttä.

Vierailija
24/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ajatusten vaihdosta. Laitoin opettajalle juuri viestiä asiasta!

Vierailija
25/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa sitten suosiolla vaan tummansinistä, mustaa ja harmaata. Tuollaiset neutraalit värit tuskin herättävät mitään huomiota. Tällaista se on ihan aikuisillakin.

Itse olen siis ihan nainen nainen ja lähinnä mustaa ostan. Kerran kokeilin huvin vuokseni keltaista takkia ja näytin ihan sekopäiseltä. Ihmettelen sitä, miksi Suomessa kauppoihin ylipäätään otetaan kirkkaan värisiä vaatteita myyntiin kun suurella todennäköisyydellä jäävät kuitenkin myymättä. Ensimmäisenä ne mustat ja tummanharmaat myydään. Eipä noita alennusmyynteihin jää ellei maksa hirveästi.

Vierailija
26/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole takissa vaan siinä että poikaasi kiusataan koulussa.

Kiusaamiselta minustakin kuulostaa. Poika ei kerro ketkä näin sanoneet. Takin myyminen tässä tilanteessa tuntuisi siltä kuin taivuttaisiin noiden haukkujien tahtoon. Tuohon ralliin kun lähtee, niin aina saa olla taipumassa muiden mukaan.

Pojan kanssa ollaan puhuttu ettei toisten ulkonäköä/vaatetusta arvostella. En tiedä, onko tämä liian pieni asia olla yhteydessä opettajaan, vai olenko ylihuolehtivainen. Neuvoton olo itsellä tällä hetkellä.

Juuri oikea aika olla opettajaan yhteydessä, mitä nopeammin asiaan voidaan puuttua sen todennäköisempää on vielä saada kitkettyä kiusaaminen pois. Koskelan tapaus ois myös voinut jäädä väliin kun oltaisiin puututtu ajoissa!

Vierailija
27/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo keski-ikäinen mies ja minulle on joskus huomauteltu, kun olen tykännyt pitää kesällä jotain kirkkaankeltaista t-paitaa. Jotkut kai ajattelee, että harmaa tai sininen olisi ollut soveliaampi väri, itseäni tuo on lähinnä huvittanut. Mutta kyllä lapsilla vuo tuollainen saada vakavampiakin muotoja, harmi sinänsä jos sillä tavoin pakoitetaan kaikki samaan tylsään muottiin.

Vierailija
28/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa sitten suosiolla vaan tummansinistä, mustaa ja harmaata. Tuollaiset neutraalit värit tuskin herättävät mitään huomiota. Tällaista se on ihan aikuisillakin.

Itse olen siis ihan nainen nainen ja lähinnä mustaa ostan. Kerran kokeilin huvin vuokseni keltaista takkia ja näytin ihan sekopäiseltä. Ihmettelen sitä, miksi Suomessa kauppoihin ylipäätään otetaan kirkkaan värisiä vaatteita myyntiin kun suurella todennäköisyydellä jäävät kuitenkin myymättä. Ensimmäisenä ne mustat ja tummanharmaat myydään. Eipä noita alennusmyynteihin jää ellei maksa hirveästi.

Varmaan olet sitä harvaa suomalaista tyyppiä, jolle se musta sopii. Tuntuu ettei kaupoista muuta kuin mustaa ja tummaharmaata myydä tai sitten jotain  rumaa kyseisen kauden Pantone-muotiväriä, mitä kukaan ei kehtaa päälleen laittaa puolen vuoden kuluttua. Silloin kun vielä lastenvaatteita ostelin, niin jos löytyi jotain piristävän väristä vaatetta, niin ne piti ostaa heti, seuraavalla kerralla ne oli myyty jo loppuun, niitä ankeita riitti.

Kukaan ei onneksi ole huomannut, että meidän pojat käytti tyttöjen/naisten takkeja yhdessä vaiheessa, kun ei muuten sopivankokoisia kosteussuojattuja takkeja löytynyt. Toisella oli Haltin naisten musta takki ja toisella Reiman harmaa tyttöjen malli.

Vierailija
29/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there done that. :D Muistan itsekin lapsuudesta, miten muiden mielipide vaikutti vaatevalintoihin. Sain serkulta (aidot) Levikset, mutta koulukaverit olivat sitä mieltä, että ne ei ole aidot niin en sitten laittanut enää niitä kouluun.

Vierailija
30/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo keski-ikäinen mies ja minulle on joskus huomauteltu, kun olen tykännyt pitää kesällä jotain kirkkaankeltaista t-paitaa. Jotkut kai ajattelee, että harmaa tai sininen olisi ollut soveliaampi väri, itseäni tuo on lähinnä huvittanut. Mutta kyllä lapsilla vuo tuollainen saada vakavampiakin muotoja, harmi sinänsä jos sillä tavoin pakoitetaan kaikki samaan tylsään muottiin.

Mitä vikaa kirkkaankeltaisessa on, paitsi että se toimii ampiaismagneettina. Siitä syystä olen jättänyt kirkkaankeltaisen pois kesävaatevalikoimasta, kun aina ilmestyy joku ampiainen pörräämään ympärille.

Vierailija
31/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys opettajaan, jos se si auta, yhteys rehtoriin, jos se ei auta, yhteys kuntasi koulutoimenjohtjaan.

Vierailija
32/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan olet sitä harvaa suomalaista tyyppiä, jolle se musta sopii. Tuntuu ettei kaupoista muuta kuin mustaa ja tummaharmaata myydä tai sitten jotain  rumaa kyseisen kauden Pantone-muotiväriä, mitä kukaan ei kehtaa päälleen laittaa puolen vuoden kuluttua. Silloin kun vielä lastenvaatteita ostelin, niin jos löytyi jotain piristävän väristä vaatetta, niin ne piti ostaa heti, seuraavalla kerralla ne oli myyty jo loppuun, niitä ankeita riitti.

Kukaan ei onneksi ole huomannut, että meidän pojat käytti tyttöjen/naisten takkeja yhdessä vaiheessa, kun ei muuten sopivankokoisia kosteussuojattuja takkeja löytynyt. Toisella oli Haltin naisten musta takki ja toisella Reiman harmaa tyttöjen malli.

Ei se musta oikein edes sovi, mutta muutakaan ei oikein ole. Yritän sekottaa massaan ja käytän mustaa, koska kaikki muutkin käyttävät. Lisäksi saan todella helposti päänsäryn värikkäistä ja kirjavista väreistä kuvioista ja myös ahdistun noista, joten turha tuollaisia on ostella. Muistan kyllä, että joskus ehkä noin 20 vuotta sitten joku sanoi vaatteitani liian kirjaviksi tai jotain vastaavaa ja sen jälkeen olen lähinnä mustaa ostanut. Vähän aikaa sitten ostin kaksi tummanliilaa käsipyyhettä ja tuo kaduttaa. Olisi vain pitänyt ostaa mustat tai tummanharmaat. Niitäkin oli siis myynnissä.

Vierailija
33/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se musta oikein edes sovi, mutta muutakaan ei oikein ole. Yritän sekottaa massaan ja käytän mustaa, koska kaikki muutkin käyttävät. Lisäksi saan todella helposti päänsäryn värikkäistä ja kirjavista väreistä kuvioista ja myös ahdistun noista, joten turha tuollaisia on ostella. Muistan kyllä, että joskus ehkä noin 20 vuotta sitten joku sanoi vaatteitani liian kirjaviksi tai jotain vastaavaa ja sen jälkeen olen lähinnä mustaa ostanut. Vähän aikaa sitten ostin kaksi tummanliilaa käsipyyhettä ja tuo kaduttaa. Olisi vain pitänyt ostaa mustat tai tummanharmaat. Niitäkin oli siis myynnissä.

Sen olen erityisesti huomannut, että varsinkin talvitakin pitää olla musta. Lähes jokaisella vastaantulijalla oli sitten missä tahansa on talvisin musta talvitakki. Ne, joilla on joku muu todellakin erottuvat joukosta.

Vierailija
34/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia kateutta lapsilta. Lapset haukkuu aina sitä mitä kadehtivat. Opettajaan yhteyttä ja myös jos saat selvitettyä keitä nuo kaverit on niin vanhemmille viestiä että voisivat jutella lastensa kanssa miten toisten pukeutumista ei kommentoida.

Vierailija
35/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa kirkkaankeltaisessa on, paitsi että se toimii ampiaismagneettina. Siitä syystä olen jättänyt kirkkaankeltaisen pois kesävaatevalikoimasta, kun aina ilmestyy joku ampiainen pörräämään ympärille.

Ei siin mitään vikaa olekaan, joidenkin pitää vain nälviä kaikesta. Ilmeisesti se puhuttelu huonosta käytöksestä on lapsena jäänyt väliin.

Vierailija
36/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tarvitse myydä, käyttää koulussa eri takkia ja vanhempien, sukulaisten ja kaverien kanssa agenttitakkia. Noin pienen on vaikea vastustaa joukon mielipidettä, toisaalta voi olla että noin pienillä koululaisilla kiusaaminenkin unohtuu pian kun jotain muuta kiinnostavaa ilmaantuu.

Vierailija
37/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika vetää länkyttäjiä turpaan ja pitää takkiaan. Niin se on helppoa.

Takki ei ole ongelma vaan se että olet kasvattanut pojastasi nössön joka ei pidä puoliaan.

Vierailija
38/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä keski-ikäisellä miehellä on rajoittuneita tuttavia, jos keltainen (tai muu värikäs) t-paita aiheuttaa negatiivista palautetta.

Vierailija
39/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika vetää länkyttäjiä turpaan ja pitää takkiaan. Niin se on helppoa.

Takki ei ole ongelma vaan se että olet kasvattanut pojastasi nössön joka ei pidä puoliaan.

Jep, mun aikuinen poikani kertoi tarinan alakouluajoiltaan. Joku kaveri oli pilkannut häntä koulussa milloin mistäkin usean kuukauden ajan. Poikani sai tarpeekseen ja pyöräytti kiusaajaa lumihangessa. Jälki-istuntoahan siitä sai, mutta kiusaaminen loppui siihen.

Vierailija
40/72 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika joutuu dissatuksi , jos ei noudata koulujengin johtajan mielipiteitä  ? Koulussa on kovat lait ja porukassa johtaja ,tytöilläkin . Ette uskokaan millaisia politikon alkuja siellä kasvaa ja mikä pelko on .