Keitä kuuluu lähipiiriinne?
Kommentit (19)
Puoliso, omat lapset ja molempien vanhemmat. Sisarukset välillä. Valikoituja ystäviä joskus. Ei todellakaan mitään serkkuja.
Lähipiiriin kuuluu äiti, mummi, täti, kaksi siskoa ja siskontyttö. Naisvoittonen porukka!
Mies ja vauva ovat se lähin lähipiiri ♥ Hiukkasen laajempaan lähipiiriin kuuluu myös kummankin vanhemmat ja sisarukset ja ystävät.
Kolme aikuista lasta puolisoineen ja 3 lastenlasta. Miehen menetin kolme vuotta sitten.
Vain minä ja kaksi alle kouluikäistä lasta. Puoliso on kuollut, samoin lapsuuteni perhe. Puolison vanhemmat asuvat niin kaukan ulkomailla, että on tavattu vain pari kertaa. Aika yksinäistä on joskus, ja turvaverkkoa ei ole käytännössä ollenkaan.
Minä, mies ja muksu. Mulla ei ole enää muita. Miehellä on sisaruksia mutta välimatkaa on paljon, enkä ole heitä oppinut tuntemaan.
Miesystävä ja kissa, veli ja veljenvaimo.
Mies. Äiti, isä, siskot, veli, siskojen ja veljen perheet, hyvät ystävät. Kissat.
Mies ja lapsi. Olenkin tätä miettinyt, että olisin todella yksin jos mies jättäisi ja lapselle tapahtuisi jotain. Ei sitä lähipiiriä vaan saa mistään lisää.
Mies, lapset, miehen ja minun isovanhemmat, omat vanhemmat, kummankin sisarukset puolisoineen ja lapsineen, pari läheisempää serkkua sekä molemmilla muutama kaveri lapsuus- ja nuoruusvuosilta. Ilmenee siten, että käydään muutaman kerran vuodessa kylässä, ulkona ehkä matkoillakin näiden ihmisten kanssa. Ylläpidetään sosiaalisia suhteita tällä porukalla. Autetaan tarvittaessa toisiamme muutaman kerran vuodessa. Käydään joskus isovanhemmilla siivoamassa, haravoimassa lehtiä ja kahvittelemassa, soitellaan joskus ja käydään heidän kanssaan teatterissa. Mies on lisäksi rahoitusalalla töissä ja minäkin olen rahoitusta lukenut, joten viedään tätä porukkaa sekä tätiä ja setää sekä serkkuja säästöillään ja sijoituksillaan eteenpäin. Mitään muita vakitapoja meillä ei ole kuin että pidetään yhteyttä säännöllisen epäsäännöllisesti.
Vain kissa :(
Nimeltään Kisuli :)
Näin joulun alla muuten on hyvä muistaa niitä lähipiiriin kuuluvia sekä etenkin lähipiirin ulkopuolisia. Moni vanhus ja miksei nuorempikin esim. YH tai opiskelija viettää elämäänsä yksinäisyydessä ja niukoilla tuloilla. Joulutervehdyksellä piipahtaminen vaikka herkkukorin tai juustopaketin kanssa ovella tai jos kutsutaan sisään niin miksei kahvillakin voi olla iloinen yllätys sinne peräkylälle jääneelle leski- tai sinkkumummolle tai papalle, vanhapoika enolle tms.
Me 3, aikuiset lapset ja miniä, anoppi (muut isovanhemmat kuolleet) ja pari-kolme läheistä ystäväperhettä
Seuraavassa "renkaassa" miniän vanhemmat ja hänen siskonsa perhe.
Kolmannessa hyviä ystäviä ja miehen sukua sekä hänen veljensä perhe.
Puoliso, lapsi, vanhemmat ja sisarukset. Toisaalta myös appivanhemmat ja sitten isovanhemmatkin ja jotkut kaverit.
Avopuoliso ja kissat, siihen kaikkein lähimpään siis :)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:11"]Puoliso, lapsi, vanhemmat ja sisarukset. Toisaalta myös appivanhemmat ja sitten isovanhemmatkin ja jotkut kaverit.
[/quote] Todellista lähipiiriä siis vain ensimmäiset.
Vanhempani, isäni siskot, ollaan oltu aina paljon tekemisissä ja heidän kauttaan sitten serkkuni.
Minä ja minun kaksi siskoa ollaan omien perheiden kans rakennettu suvun maille omakotitalot. Eli keskellä ei-mitään on meidän kolme taloa. Minulla on 5kk vanha lapsi, toisella siskolla 3 kpl 1-5-vuotiaita lapsia ja toisella siskolla 2v lapsi ja hän on myös raskaana. Tämä porukka on se minun lähin lähipiiri. Vähän laajempaan lähipiiriin kuuluu myös meidän vanhemmat, miehen vanhemmat ja minun kolme ystävää.