Voi mitä juntteja noi Selänteet!
Kuulostavat sivistymättömiltä. WT kukassa oikein.
Kommentit (109)
Teemuhan on ihana, mutta toi Sirpa.....
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:28"]
minä olisin ihan mielelläni upporikas juntti kuin köyhä sivistynyt. olisi nääs vapaus päättää omasta elämästään ihan oikeasti. ja mahdollisuus reissata ympäri maailmaa, käymässä niissä paikoissa joista se köyhä sivistynyt lukee kirjoistaan ja haaveilee pääsevänsä paikan päälle...
[/quote]
Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Minä en vaihtaisi rikasta henkistä elämää mihinkään rahamäärään. Mitä iloa niistä rahoista on, tai matkustelusta, jos ei ole henkisiä valmiuksia saada niistä kokemuksista mitään muuta irti kuin viinaa ja hillumista yökerhoissa?
[/quote]
No mutta ethän sä itse tajuaisi menettäväsi mitään kun et paremmasta tiedä?
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:47"]
Rahalla ei saa aristokraatin sivistystä, henkistä perintöä, tyylitajua, hienostuneisuutta. Juntti on juntti, vaikka tulisi Jenkkilän rahapiireistä tänne pikkuiseen Suomeen.
Kyllä nyt kävi köpelösti heidän imagolleen. Olisi ollut edes alkeellista käytöstapojen hallintaa kunnioittaa sitä ihailua, mitä suomalaiset ovat sankarilleen osoittaneet. Puhumattakaan toistuvista kutsuista saapua linnanjuhliin. Päinvastoin ruokkoamaton ulkoasu ja laiska kameran edessä valuminen/ känninen sopertelu osoittivat aikamoista arviointivirhettä ja ylimielisyyttä.
[/quote]
Just näin. Heidän käytöksestään puuttui kunnioitus juhlaa kohtaan kokonaan. Rahalla mällätään ja sitä kyllä lahjoitetaankin, mutta oma käytös on sivistymätöntä.
Ei ole olemassa mitään "oikeaa hienoa elämäntapaa", jonka jälkeen saa oikein-merkin kouluvihkoon, kun on kuollut. Esim. Stanley Kubrick eli antoisan henkisten arvojen täyttämän elämän, ja hän sai työstään myös paljon rahaa. Se oli silti vain hänen polkunsa elämässä, eikä mikään yleinen ohje kaikille, että vain tämä elämäntapa kelpaa. Paris Hilton ei tee järkeviä asioita, hän bilettää, meikkaa ja tuhlaa rahaa hömppään. Se voi silti olla kiva elämä, ja hän kokee asioita, joita akateeminen sivistynyt runoharrastaja ei koskaan koe. Kehitysmaan slummissa kasvava nuori tietää maailmasta jotain, mitä sinä et tiedä. Sekin on arvokas elämä. Joten turpa kiinni, mammat. Teemu ja Sirpa saavat olla sellaisia kuin haluavat.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:08"]
Voi, että sitä itse ollaan niin fiksuja ,että. Kateuttaan haukutaan muita, paremmin pärjänneitä. Hävetkää.
[/quote]
Kateutta :-D ! Tuollaista roskaväkeä kohtaan! Kuule, ei raha tee ihmisestä fiksua. Juntti on juntti vaikka kuinka olisi kullalla siloiteltu. Ja vielä pahempi, koska itse luulee olevansa joku parempikin ihminen.
[/quote]Tuota noin... Ko. pariskunta on asunut sen verran monta vuotta 'ihan oikeissa piireissä' siellä amerikan mantereella, että tasan tietevät etiketit ja muut sosiaaliset kohteliaisuus-säännöt. Tällä palstalla on ihan turha kenenkään av-mamman nillittää - yksikään teistä ei kykene luovimaan/puhumaan/juhlimaan julkisesti yhtä korrektisti ja ulkoisesti hienostuneesti.
[/quote]
Jääkiekon katsominen on duunarien harrastus. Missään yläluokkaisissa piireissä Selänteet eivät siellä Amerikassa liiku. Niissä piireissä he olisivat aivan pihalla.
[/quote]
Kuule, Jenkeissä liikkuu "yläluokan piireissä" tasan ne, joilla on rahaa. Esim. kovapalkkaiset urheilijat. Oikeasti siellä ei ole yläluokkia siten kuin esim. Briteissä.
[/quote]
Mutta ei niihin itärannikon rikkaisiin piireihin silti pääse pelkällä rahalla. Ja USA:ssa nimenomaan on yläluokka. Mietipä vain esimerkiksi Kennedyn klaania.
"turpa kiinni"?
Näin vesitetään kokonainen argumentti kahdella sanalla.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:54"]
Teemuhan on ihana, mutta toi Sirpa.....
[/quote]
Kotona oli ilmeisesti sanottu ennen lähtöä juhlaan, että sinä olet tänään hiljaa nyt kun oot uraskin vihdoin lopettanu, ja jos meitä haastatellaan niin MINÄ puhun.
Mä en kyllä nähnyt siinä haastattelussa mitään kamalaa. Sirpan ääni oli kyllä aika käheä, mistä sitten johtui, en tiedä... Kai olen itsekin sitten juntti. Puvusta en oikein pitänyt.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 11:59"]
Tavallaan en ymmärrä tämän keskustelun ideaa. Ovatko Selänteet sitten ihmisten mielissä edustaneet jotain sivistyneistöä ym. kulttuurieliittiä vai miksi näin suuri haloo?
Siinähän oli kaksi tavallisista lähtökohdista olevaa ihmistä, joilla menee nykyään taloudellisesti hyvin. Teemu on menestynyt urheilijana.
Suurin osa suomalaisista esimerkiksi on tuollaisia.
[/quote]
Sillai kuin minä sen näen, niin tuossa töyttäsi nämä asiat:
- Teemu oli epäsiistin näköinen. Linnan juhlat, eikä voi partaa ajaa, hiuksia siistiä ja jättää edellisillan kankkusta hankkimatta?
- Hiprakassa oltiin
- Hiprakka päästi Sipen kielenkannat laulamaan
Käytöstapojen ja pelisilmän puutteesta siis oli kysymys.
[/quote]
Minullakin tuosta kyse. En halua muuten morkata ketään. Ja olisi kuka tahansa ollut kyseessä niin olisin siihen käytökseen kiinnittänyt huomiota. Mutta eipä se vakavaa mokailua ollu
Niin. Pelottaahan se. Koskaan ei tiedä millaisen aarteen se oma lapsukainen löytää kumppanikseen... Joten ei viitsi jatkaa tästä aiheesta sitten enempää... Juu siis ei kai kukaan kuvittele että sivistys löytyy jääkiekosta.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:10"]
Sirpa on värvännyt koko ystäväpiirinsä palstatalkoisiin.
[/quote]
tällaista toimintaa nämä piirit harrastavat...
Mitä junttia heissä muka oli Linnan juhlissa? Korrektisti pukeutuneita, ystävällisiä ja hyväntuulisia. Kaunis pari ja Teemun lahjakkuudella menestyneitä. En voi keksiä heistä pahaa sanottavaa. Juntiksi en ainakaan alkaisi haukkua. Hienoa, että vaikuttavat aivan tavallisilta ihmisiltä, vaikka miljonäärejä ovat. Jos se tekee juntiksi, niin on teillä ihmeellinen ajatusmaailma.
No mut tehkää perässä;) olis paljon hienompaa olla sellainen sivistynyt akatermikko kuin esim. performanssitaiteilijat tuolla.
No, ainakin Teemu on melko pidetty ihminen täysin sivistymättömäksi :D
Ihan sama. Ei sen kanssa voi keskustella mitään, mies ei lue mitään.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:08"]
Voi, että sitä itse ollaan niin fiksuja ,että. Kateuttaan haukutaan muita, paremmin pärjänneitä. Hävetkää.
[/quote]
Kateutta :-D ! Tuollaista roskaväkeä kohtaan! Kuule, ei raha tee ihmisestä fiksua. Juntti on juntti vaikka kuinka olisi kullalla siloiteltu. Ja vielä pahempi, koska itse luulee olevansa joku parempikin ihminen.
[/quote]Tuota noin... Ko. pariskunta on asunut sen verran monta vuotta 'ihan oikeissa piireissä' siellä amerikan mantereella, että tasan tietevät etiketit ja muut sosiaaliset kohteliaisuus-säännöt. Tällä palstalla on ihan turha kenenkään av-mamman nillittää - yksikään teistä ei kykene luovimaan/puhumaan/juhlimaan julkisesti yhtä korrektisti ja ulkoisesti hienostuneesti.
[/quote]
Jääkiekon katsominen on duunarien harrastus. Missään yläluokkaisissa piireissä Selänteet eivät siellä Amerikassa liiku. Niissä piireissä he olisivat aivan pihalla.
[/quote]
Kuule, Jenkeissä liikkuu "yläluokan piireissä" tasan ne, joilla on rahaa. Esim. kovapalkkaiset urheilijat. Oikeasti siellä ei ole yläluokkia siten kuin esim. Briteissä.