Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalaiset: Miten juhlitte itsenäisyyspäivää ja missä?

Vierailija
06.12.2014 |

Terkut Kiinasta ja suurlähetystön itsenäisyyspäivänjuhlista. Siis ihan maksullisista bileistä, ei mikään erityiskutsuttujen vastaanotto. Mutta ihanaa laittaa iltapuku ja laittautua muutenkin.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille Suomessa ja muualla!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna olin kaveriporukan kanssa Amsterdamissa. Ravintolan henkilökunta toi pyynnöstämme kynttilän pöytään ja onnittelivat itsenäistä Suomea:).

Muutama vuosi sitten olin Prahassa ja kihlauduimme mieheni kanssa:).

Terveisiä kaikille ulkosuomalaisille.

Vierailija
22/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlia telkkarista katsellaan niin kuin Suomessakin. Kynttilät ikkunalla. Terveiset rapakon takaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin mäkkärissä.

Vierailija
24/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma olin suurlahetyston vastaanotolla, ihan siis maksuton tilaisuus johon mut kutsuttiin. Oli ihan kivaa. Olen ollut niissa jo usean vuoden perakkain, kutsun saan tyoni ja asemani vuoksi.

Vierailija
25/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:45"]

Ma olin suurlahetyston vastaanotolla, ihan siis maksuton tilaisuus johon mut kutsuttiin. Oli ihan kivaa. Olen ollut niissa jo usean vuoden perakkain, kutsun saan tyoni ja asemani vuoksi.

[/quote]

Niin tai miehesi työn ja miehesi aseman vuoksi, eikös vain?

Vierailija
26/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain hesestä kanahampurilaisaterian :D terkkuja saksasta!

Vierailija
27/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytin kynttilät terassille, lapselle kerroin (kuin jännittävänä satuna) miksi näin tehdään, syötiin lohta, sienisalaattia ja katkarapuleipiä. Kuunneltiin Finlandia-hymni ja mietittiin lapsen kanssa mitä sanat tarkoittavat. Italiassa asutaan. Mies kannattaa lämpimästi sitä, että lapsi oppii tuntemaan suomalaisia perinteitä ja omia juuriaan.

Vierailija
28/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 12:45"]

[/quote]

Niin tai miehesi työn ja miehesi aseman vuoksi, eikös vain?

[/quote] Onko noin vaikea kasittaa etta naisellakin voi olla tyo ja "asema"? Minakin kavin kaupallisen lahetyston juhlissa kutsuttuna silloin kun se viela taalla oli ja amerikkalainen mieheni tuli avecina.

Vierailija
30/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurlahetyston itsenaisyyspaivan vastaanotolla. Invite only eli tanne ei maksamalla paase kuten esim. Kiinassa. Keskustelen muiden suomalaisten kanssa ja vedetaan yhdessa kannit. Muistellaan miten Suomessa kaikki on paremmin ja paivitellaan tata komennusmaata. Loppuillasta tunnen joko myotahapeaa kannisia maamiehiani tai kannista itseani kohtaan ja valitsen jonkun komean sotilaan, jonka kanssa paadyn sankyyn. Sama kuvio vuodesta toiseen. 

Vierailija
31/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi saattaa vaikuttaa paskalta maalta kunnes asuu jossakin huonommassa paikassa. 

Vierailija
32/32 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 13:13"]

Sytytin kynttilät terassille, lapselle kerroin (kuin jännittävänä satuna) miksi näin tehdään, syötiin lohta, sienisalaattia ja katkarapuleipiä. Kuunneltiin Finlandia-hymni ja mietittiin lapsen kanssa mitä sanat tarkoittavat. Italiassa asutaan. Mies kannattaa lämpimästi sitä, että lapsi oppii tuntemaan suomalaisia perinteitä ja omia juuriaan.

[/quote]

Niin, miksi muuten näin tehdään? Siis tarkemmin kuin "Suomen itsenäisyyden muistoksi".

Meillä taas käy pari täkäläistä kaveria, joista toisen isä on asunut lapsena joitakin vuosia Suomessa. Linnan juhlat Areenasta ja syödään hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi