Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi *****! Huomasin vasta nyt että keittiön toinen lavuaari on tukossa :(

Vierailija
05.12.2014 |

Edellisen asukkaan jäljiltä. Kyseessä siis vuokra-asunto ja olen asunut tässä jo useamman kuukauden, en ole vain käyttänyt toista lavuaaria. Ihmettelin siis tänään kun ei vetänyt ja huomasin että siellähän on kauhesti ruuantähteitä...

Pitäisi varmaan soittaa huoltoyhtiölle, mutta lasku viemärin avaamisesta tulee luultavasti minulle, koska kuka nyt uskoo että en muka olisi huomannut asiaa heti. :(

Onko mahdollista kokeilla avata jollain aineilla? Olen todella vähävarainen ja minulla ei todellakaan ole varaa maksaa tuhansia euroja siitä jos tuo viemäri pitää repiä auki... Tavallinen kodin putkimies neste ei tehnyt yhtään mitään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sellaisia rakeita. Luultavasti sulattavat tähteet pois kun nestemäinen avaaja vaan solahtaa läpi.

Vierailija
2/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakeet voivat auttaa. Helppohan tuo näkyvissä oleva putkisto on myös purkaa ja puhdistaa, jos tukos sattuisi siltä osalta löytymään. Kännykällä vain ensin kuva ja ei kun purkutyöhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo nestemäinen on kyllä yhtä tyhjän kanssa jos viemärissä on jotain orgaanista tukkeena. Rakeet ovat aika kalliita, mutta tulee taatusti halvemmaksi kuin koko systeemin auki repiminen. Kyllä uskon että noilla rakeilla lähtee, toistat vaan niin monta päivää että irtoaa/sulaa kaikki mönjä.

Vierailija
4/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vitun idiootteja te naiset oikeen voitte olla?!?!?!

Vierailija
5/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viemäri varmaan vetää jonkun verran? Jos siis tuo avaajakin on mennyt läpi? Sitten ei pitäisi olla huolta, ei ole luultavasti iso tukos ja on helppo avata.

Vierailija
6/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin pari päivää sitten mr.musclen ja lämäsin lavuaarin joka oli ihan tukossa. Hyvin toimi, jännä aine kun menee niinkauan että se vaikuttaa, yhtäkkiä kuuluu hirveä suhina ja jyrinä kun aukeaa :)

Vierailija
7/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ap jotain ihan kunnon ainetta, ei ne halpislitkut mitään tee. Kunnon putken avaaja saattaa maksaa yli 10€ pullolta. Jos ei nestemäisillä aukea niin rakeilla viimeistään, ei edes kuulosta kovin pahalta tukokselta.

Vierailija
8/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei se viemärin avaaminen tuhansia euroja maksa :)

Vierailija
9/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, nuorena kyllä kaikki asuntoon liittyvät viat ja ongelmat tuntuivat maailmanlopulta :) Muistan itsekin joskus panikoineeni tukkeutuneen viemärin takia.

Ap ole ihan rauhassa, viemäreihin kerääntyy välillä töhnää vaikka sinne ei itse mitään kaataisikaan, sen takia niitä kannattaa puhdistella säännöllisesti. Astianpesukone se vasta viemäreitä tukkii.

Vierailija
10/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä ihan normaalilta pieneltä tukokselta, joka on syntynyt ylläpidon laiminlyönnin seurauksena. Tarviiko joka asiasta vetää hirveä show ja paniikki?

Vierailija
11/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet asunut useita kuukausia, mutta et ole muuttaessasi pessyt molempia altaita...? Olisit allasta pestessä huomannut sen heti. Edellisen asukkaan likainen allas, siis vaikkei silmin nähden, niin siinä on jonkun toisen ties mitkä. Melko epäsiistiä tommonen.

Vierailija
12/21 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaat hajulukon altaan alta ja poistat töhnät sieltä. Siellä se tukos on ja tämä on oikea ja täysin ilmainen tapa puhdistaa viemärisi, et tarvitse mitään aineita. Hajulukon osat irtoavat todennäköisesti toisistaan ilman työkaluja ihan vaan käsin kiertämällä. Altaan pohjassa oleva lähtö voi olla myös tukkeutunut. Voit irrottaa sen puhdistusta varten irottamalla altaan pohjassa olevan ritilän, joka on yhdellä ruuvilla kiinni vastakappaleessa. Se irtoaa ruuvimeisselillä. Ota kännykällä kuvia purkaessasi, jos epäilet ettet muista miten osat tulee takaisin paikoilleen. Tämä on todella simppeli homma. Selviät kyllä!

Ja tässä vielä remonttireiskan ohjeet:
Remontti-Reiskan neuvoja asumiseen - Hajulukon pu…:

Vierailija
13/21 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä putsaan jos keittiön viemärissä ei ole ruokaa vaan kovettunut rasva/kalkki /limakerros?

Vierailija
14/21 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanko alle ja avaat sen hajulukon? Kuinka vaikeaa voi olla?

Vierailija
15/21 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yhtä hidas jatkossakin, niin en todellakaan käyttäisi rakeita viemärin avaamiseen. Jos rakeet jäävät viemäriin pitkäksi aikaa, niin ne tekevät siellä tuhojaan ja edessä on pienimuotoinen putkiremontti. Mielummin ap on hyvä ja raivaa sen alakaapin siistiksi niin, että pääset konttaamaan sinne ja avaamaan hajulukon. Netistä löytyy varmasti opetusvideoita. Kohta ap tietenkin valittaa, että on niin läski, että ei pysty, mutta se on eri tarina.

Vierailija
16/21 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain oman viemärin avattua viemäripumpulla (imukuppi)

Vierailija
17/21 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sillä geeliversiolla saanut perunankuoria jne täynnä olleen viemärin vetämään

Vierailija
18/21 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan viemäri on helppo putsata itse, mutta mun mielestä keittiön on aika paljon hankalampi.

Vierailija
19/21 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi asua useita kuukausia noin, ettei huomaa että se on tukossa??

Etkö ole kertaakaan päästänyt vettä sinne?

Mahtaa olla hyvät hajut.

Vierailija
20/21 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sillä geeliversiolla saanut perunankuoria jne täynnä olleen viemärin vetämään

Mitä??

Perunankuoret tukkii viemärin?

Ne kuuluu biojätteeseen, ei viemäriin!

Siis keitä tänne nyt kirjoittelee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi