Varhaiskasvatuksen kertomuksia - alan työntekijöiden hätähuuto resurssipulan ja uupumisien vuoksi
Iltalehden artikkelissa kerrotaan, että "Varhaiskasvatuksen kertomuksia" -niminen tili löytyy Instagrammista. Sen ylläpitäjillä on kertomansa mukaan yhteenlaskettuna 26 vuotta työkokemusta varhaiskasvatuksesta ja yli 60 päiväkodista.
He ovat varhaiskasvatuksen opettajia ja hoitajia.
Ylläpitäjät ovat julkaisseet tilillään nyt noin 300 samaansa viestiä ja tilillä on noin 6200 seuraajaa.
Kaikki ovat pettyneitä alaan.
LÄHDE https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/1e692fb2-6000-405b-87cc-92f6…
Kommentit (21182)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole montaa viikkoa töissä oloa loman jälkeen takana ja meinaan tätä kirjoittaessa nukahtaa väkisin. Eilen simahdin klo19 yöunille.
Vajaalla miehityksellä mennään ja menty kaikki nämä viikot ja mennään vielä ainakin muutama viikko, mutta eihän se niin ole kerta talon muissa ryhmissä ei rajat pauku, ryhmässä 17kpl 1,5-5v lasta joista 2 sellaisia joiden vieressä oltava ns koko ajan kasvattajan, ja ulkona ollaan 4-5h päivässä.
Olen ihan loppu.
Mikä kaupunki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole montaa viikkoa töissä oloa loman jälkeen takana ja meinaan tätä kirjoittaessa nukahtaa väkisin. Eilen simahdin klo19 yöunille.
Vajaalla miehityksellä mennään ja menty kaikki nämä viikot ja mennään vielä ainakin muutama viikko, mutta eihän se niin ole kerta talon muissa ryhmissä ei rajat pauku, ryhmässä 17kpl 1,5-5v lasta joista 2 sellaisia joiden vieressä oltava ns koko ajan kasvattajan, ja ulkona ollaan 4-5h päivässä.
Olen ihan loppu.
Mikä kaupunki?
Keskisessä Suomessa, ei varmaan merkitystä tarkemmilla tiedoilla?
Olen ihan loppu.