Koirasta 15€ vesimaksu, onko yleistä
Muutin uuteen vuokra-asuntoon. Sen tiesin että vesimaksu on 15€/kk, mutta sitä en tienyt että koirasta myös peritään 15€:n vesimaksu.
Taisi jäädä vuoteen tämä vuokrasuhde.
Kommentit (552)
Vierailija kirjoitti:
Koirien omistajat älähtävät. Tietysti. Mutta miettikää te koirien omistajat, jos olisitte itse vuokranantajia? Miten suhtautuisitte? Kaikkeen muuhunkin mitä koira kuin kissakin saattaa huoneistolle aiheuttaa? Kissa ei vettä kuluta, mutta raapimisjälkiä tulee.
No enpä tiedä. Asun omassa kodissa joten sinänsä tämä ei kosketa mua mutta mun sakemanni ei ole toistaiseksi aiheuttanut kämpälle mitään vahinkoa. Eikä edes huonekaluille, mutta nehän eivät vuokranantajaa edes kiinnosta, vaikka söisi sohvan per päivä. Pahimmilla rapakeleillä suihkautan nopeasti koiran jalat ja vatsan, kun sinne etutassuista roiskuu kuraa. Kaupungissa toki kuraakin vähemmän kuin täällä hiekkateiden varrella.
Kaksi aiempaakaan koiraa ei tehneet mitään tuhoja kämpässä, silloin asuin vielä kun ne olivat nuoria kerrostalossa vuokralla. Toki parketti voisi kärsiä, mutta laminaatti ja muovimatot kestää koirien kävelyä ihan hyvin.
Ja sille joka kertoi pesevänsä koiransa tassut joka lenkin jälkeen, niin joku raja nyt. Ei ihmisenkään kädet kestä jatkuvaa pesemistä jos niitä ei rasvaa, ja epäilen että et koirasi tassuja rasvaillut. Koiraparka.
Jos taloyhtiö laskuttaa tuon vuokranantajalta koirasta, niin on ok
Vierailija kirjoitti:
Onko koiranomistajat oikeasti niin dillejä, että eivät ole valmiita maksamaan piskistään koituvia kuluja? Vesimaksu on oman perusteltu koiralle.
Vesimittari tietysti paras vaihtoehto.
Suomessa pitäis säätää myös idioottivero, jolla kompensoidaan maksuja fiksuille.
pitkä ketju, voi olla jo useammankin kerran todettu kun en jaksa lukea läpi - mutta oman koiran kohdalla vettä ei kulu kuin sen juomiseen. Tassuja pitää joskus pyyhkiä märällä pyyhkeellä mutta siinä se. Jos oikein haluaa saivarrella niin tietysti pyyhe pestään pesukoneessa/ruoka- ja juoma-astiat tiskataan mutta ne nyt eivät kuluta vettä sen enempää kuin mitä pyykinpesussa ja tiskaamisessa muutenkin menisi.
Eli en kyllä ikinä maksaisi koirastani vesimaksua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kolme vuokra-asuntoa. Ikinä en vuokra ihmisille, joilla eläin. Elukan aiheuttamien tuhojen korvaaminen on monelle täysin tuntematon käsite, koira pilalle raapimat ovetkin normaalia kulumista jne. Se pinttynyt haju vaatii ison rempan.
Minulla on koiria. Mutta olen vahvasti sitä mieltä että raavitut ovet, seinät yms eivät ole normaalia asumisesta koituvia kulumisen jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten taloyhtiössä on päätetty. Meillä koiran ja kissan vesimaksu oli 10 e/kk. On väärin, että muut talon asukkaat joutuvat maksamaan muiden lemmikeistä.
Sitten tuli vesimitarit ja koiran omistava naapuri valitti, että heillä mittari on rikki, perheen entinen 85 e/kk vesimaksu vaihtui 130 e/kk maksuun. Joku sitä vettä siis kulutti. Meillä perheen vesimaksu pieneni.
Kissan vesimaksussa ei ole järjen hiventäkään. Kissaa ei montaa kertaa vuodessa pestä.
Tarkemmin vielä, harvaa kissaa tarvitsee pestä edes kerran vuodessa, useampia ei koskaan.
Ei ole koiraa minulla, mutta kuulostaa kohtuulliselta. Olisi hyvä tietää, mikä on sitten ihmisen vesimaksu. Minusta koiran maksun pitäisi olla ihmistä vähemmän.
Kyllä koirasta voidaan periä vesilasku. Esimerkiksi oma hauveli tykkää kylpeä vähintään pari kertaa viikossa ja ollaan sovittu 20€/kk vesilasku per koira.
Rannekellot halvalla - www.vuodenmies.com
Eihän tuo vielä mitään ole! Minulla on lemmikkinä elefantti ja siitä menee vesimaksua 500€ kuukaudessa. Ajattele: 500€/kk. Eli, sinun vesimaksu on pieni minun lemmikkiini verrattuna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole normaalia ja hiton moista kusetusta.
Taloyhtiö laskuttaa veden, ei vuokranantaja.
Tai sitten taloyhtiö laskuttaa omistajalta. Vuokralainen maksaa omistajalle. Voihan sitä kusettaa vuokralaista tahtonsa mukaan jos toinen ei pidä puoliaan. Meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan miten taloyhtiössä on päätetty. Meillä koiran ja kissan vesimaksu oli 10 e/kk. On väärin, että muut talon asukkaat joutuvat maksamaan muiden lemmikeistä.
Sitten tuli vesimitarit ja koiran omistava naapuri valitti, että heillä mittari on rikki, perheen entinen 85 e/kk vesimaksu vaihtui 130 e/kk maksuun. Joku sitä vettä siis kulutti. Meillä perheen vesimaksu pieneni.
Jos maksu menee pääluvun mukaan, useammän henkilön taloudet käytännössä maksavat yksinasuvien maksuja. Meillä (4 henkilöä) vesimaksu aleni lähes 30% vuodessa, kun siirryttiin pääluvun mukaisesta laskutuksesta vesimittareihin. Naapuriperhe, joka oli ilmoittaut yhtiölle vain yhden asukkaan kolmen sijasta, vesimaksu nousi aika paljon...nykyään ei tarvitse ilmoittaa asukasmäärää taloyhtiölle.
Eläinasiaan en ota kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Et pese kurakelillä ikinä koiraa?
Voihan sitä pestä matonkin. Meneekö matosta vesimaksu? Entä tavallisesta pyykistä?
15e per pää on mielestäni yläkanttiin. Nykyään näkee jopa 30e per pää maksuja.
Meitä on kolme, kaksi aikuista ja yksi kouluikäinen lapsi. Toinen aikuisista tekee fyysistä työtä, eli käy suihkussa vähintään kerran päivässä, ja myös pesukone laulaa vähintään joka toinen päivä 60 asteessa. Meillä on lisäksi astianpesukone ahkerassa käytössä.
3 kuukauden vesimaksu mittarilla mitattuna on vuodesta toiseen noin 70e, eli reilu 20e per kk, meiltä kolmelta.
Vierailija kirjoitti:
pitkä ketju, voi olla jo useammankin kerran todettu kun en jaksa lukea läpi - mutta oman koiran kohdalla vettä ei kulu kuin sen juomiseen. Tassuja pitää joskus pyyhkiä märällä pyyhkeellä mutta siinä se. Jos oikein haluaa saivarrella niin tietysti pyyhe pestään pesukoneessa/ruoka- ja juoma-astiat tiskataan mutta ne nyt eivät kuluta vettä sen enempää kuin mitä pyykinpesussa ja tiskaamisessa muutenkin menisi.
Eli en kyllä ikinä maksaisi koirastani vesimaksua.
Ei sillä koiran vedenkulutuksella ole mitään merkitystä tässä asiassa. Ainoat mitkä merkitsee on taloyhtiön yhtiöjärjestys joka määrää vesimaksujen määräytymisperusteet ja yhtiökokous joka on päättänyt niiden suuruuden. Eli jos taloyhtiössä on päätetty että koiran vesimaksu on kympin kuussa niin sitten siitä koiran vedestä maksetaan kymppi kuussa.
Parashan olisi että laskutus menisi aina kulutuksen mukaan mutta valitettavasti vanhoissa taloyhtiössä ei yleensä ole huoneistokohtaisia vesimittareita jos niitä ei ole putkiremontin yhteydessä asennettu.
Vierailija kirjoitti:
Paljon nyt johonkin kissaan menee vettä, ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Et pese kurakelillä ikinä koiraa?
Aika paljon saa pestä jos 180 euroa vuodessa menee vettä.
Sato Oyllä tosin rosvotaan jo syntyvästä lapsesta jokaisen aikuisen 24 euroa per kk.
Aikasen paljon jos pyykkituvatkin on eri maksulla. Esim 2 aikuista ja lapsi vuosimaksu vedestä 864 euroa vuosi on aikasen rosmousta!
Vierailija kirjoitti:
Mulla kolme vuokra-asuntoa. Ikinä en vuokra ihmisille, joilla eläin. Elukan aiheuttamien tuhojen korvaaminen on monelle täysin tuntematon käsite, koira pilalle raapimat ovetkin normaalia kulumista jne. Se pinttynyt haju vaatii ison rempan.
Ei vuokralaisen tarvitse kertoa lemmikistä asuntoa vuokratessaan.
Sitten jos myöhemmin lemmikistä tulee kysymyksiä, niin se on tietenkin jonkun muun omistuksessa, ja tällä vuokralaisella vain hoidossa.
Meillä laskutetaan kuolinpesän omistuksessa olevasta kolmiosta 1 hengen vesimaksu joka kuukausi vaikka asunto on ollut vuoden tyhjillään kun perunkirjoituksia ei ole saatu pidettyä
2 vainajaa kuukaudessa kirjoitti:
Meillä laskutetaan kuolinpesän omistuksessa olevasta kolmiosta 1 hengen vesimaksu joka kuukausi vaikka asunto on ollut vuoden tyhjillään kun perunkirjoituksia ei ole saatu pidettyä
Kannattaa hakea vesimaksut takaisin. Vesimaksu on päälukukohtainen ja jos siellä ei asuta maksu on aiheeton. Kait vainajan vainajuus on ilmoitettu isännöitsijälle?