Aiotko katsoa huomenna Tuntemattoman sotilaan?
Minä katson, vaikka osaan sen melkein ulkoa. Olen nähnyt sen valehtelematta yli 20 kertaa..=)
Kommentit (27)
En aio. Kyllä 3 kertaa riittää leffalle kuin leffalle. Mieluummin katsoisin jonkun vanhemman elokuvan, joka kertoisi itsenäisyystaistelusta Suomen suuriruhtinaskunnassa.
En ole varma jaksanko, saisi joskus tulla sen tilalla Talvisota-elokuva, se on paljon parempi.
Huoh...kai se on saatana pakko katsoa taas
En aio. En pidä sotaelokuvista joten ei tämäkään uppoa vaikka kertookin todella merkityksellisistä asioista. Juhlin itsenäisyyttä mieluummin muistellen omia isoisiäni, jotka olivat kumpikin sotainvalideja.
En, enkä ole koskaan katsonutkaan. EVVK.
En aio. Muutenkin itsenäisyyspäivän juhlinta sais olla vähemmän pönöttävää. Ihankun koko itsenäisyys olisi jotain surullista ja masentavaa. Kaipaan niin jotain valoisampaa tunnelmaa ja iloisempaa meininkiä. Ja linnanjuhlat on kans jotain aivan kammottavaa, miten ihmiset jaksaa sitä seurata telkusta, ei ymmärrä.
En aio, sotaelokuvat pelottavat ja ahdistavat minua. Kirjan olen lukenut koulussa, se riittää.
Osa asiakkaistani on kokenut kyseiset tapahtumat, ja joidenkin kanssa asiasta mahdollisesti saatetaan keskustellaan huomenillalla iltatöiden ohessa. Osa kaiken kokeneista ei tänä päivänä halua katsoa/pysty katsomaan kyseistä elokuvaa sen mieleentuomien henkilökohtaisten kokemusten ja muistojen vuoksi.
Tuskin kokonaan. On jo nähty niin monesti.
Enpä usko, olen sen nähnyt jo tarpeeksi monta kertaa. En katso telkkaria enää muutenkaan paljoa.
pakko se on katsoa se on niin legendaarinen
En. En ole koskaan katsonut enkä ole lukenut kirjaakaan.
Moneltako se tulee ja miltä kanavalta? Onko se se alkuperäinen ja ensimmäinen?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:13"]
En aio. Kyllä 3 kertaa riittää leffalle kuin leffalle. Mieluummin katsoisin jonkun vanhemman elokuvan, joka kertoisi itsenäisyystaistelusta Suomen suuriruhtinaskunnassa.
[/quote]
Kaksipäisen kotkan varjossa? Eikö se oo niin huono, että on jo melkein hyvä...
En ole koskaan katsonut, mutta nyt voisin yrittää.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:07"]
Minä katson, vaikka osaan sen melkein ulkoa. Olen nähnyt sen valehtelematta yli 20 kertaa..=)
[/quote]
En. Osaan sen jo "ulkoa". Saisi välillä tulla joku muu eikä aina vaan toi sama . Ärrinmurrin!
Mulla on upouusi tv joten täytyy katsoa. Paketissa.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 02:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:03"]
Minusta Moolbergin Tuntematon sotilas on paljon parempi kuin ensimmäinen elokuvaversio. Mollbergin Tuntematon on Linnan kirjan mukainen.
[/quote]
Mutta näyttelijäsuoritukset on vanhassa Tuntemattomassa paljon paremmat.
[/quote]
Hyviä näyttelijät ovat tässä uudessakin versiossa. Vanhassa versiossa näyttelijät olivat liian vanhoja osiinsa ja aitouden tunne puuttuu koko elokuvasta. Minä en ollut sodassa mukana, mutta olen lukenut Väinö Linnan kirjan.
Ikinä en ole katsonu enkä aijokkaan, mielikuva elokuvasta täyttä paskaa.
Kyllä! Se kuuluu jo perinteeseen. Hyvä, että on päivällä, eikä niin kuin viime vuonna päällekkäin linnanjuhlien kanssa.