Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono vointi välittömästi rokotteen antamisen jälkeen

Vierailija
09.10.2021 |

Eli kävi niin, että sain rokotteen ja siitä hyvin lyhyen ajan sisällä tuli sellainen olo että melkein kaaduin tuolilta lattiaan. Sen jälkeen lepäilin makuulla runsaan vartin verran ja helpotti. Muilla vastaavaa sattunut?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin jännitti se koko tapahtuma tosi paljon vaikka en rokotuksia pelkää tai ole piikkikammoinen.

Mutta se koko touhu kun oli paljon ihmisiä ja meteliä sen sijaan että olisi ollut rauhallisessa terveyskeskuksen huoneessa. Ja sitten se 15min odottelu samassa tilassa jossa odotteli samaan aikaan paljon muita ihmisiä.

Joten veikkaan että se johtui jännityksestä sinulla. Ja kuten joku jo sanoikin, jännittää voi myös alitajuisesti.

Vierailija
22/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin veteläksi ja melkein pyörryin, omituinen olo, tämä siis Tetanus rokotteesta.

Kumpikaan koronarokote ei aiheuttanut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli myös semmoinen olo rokotteen jälkeen, että mietin pökräänkö.. Luulen johtuvan jännityksestä. 2.kerralla ei enää tullut ko. reaktiota.

Vierailija
24/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut heti mitään. Mutta toisen piikin jälkeen kävin vielä kaupassa ennen kuin lähdin ajamaan kotiin (n. 1 tunnin matka). Meinasin nukahtaa rattiin, keskellä päivää, vaikka olin nukkunut todella hyvin viimeisen kk ajan.

Ekan piikin jälkeenkin tuli iltapäivällä väsynyt olo, joten suunnittelin, että kävisin kaikki kauppa yms. asiat ennen rokotusta, mutta yksi asia jäi vielä kotimatkan varrella hoidettavaksi.

Jos vielä pitää koronarokotuksia ottaa, en kyllä ota mitään muita asioita hoidettavaksi samalle reissulle. 

Tuo on normaali sivuvaikutus. Työkseen autoa ajavat varaavat mieluiten myöhäisimmän ajan ja menevät heti kotiin. Väsymys on merkki siitä, että T-solut ovat hereillä kun simuloitu tauti pyrkii sisään.

Vierailija
25/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää ap miettimään liikaa. Voi tapahtua kenelle vaan. Esim. juonut, syönyt, nukkunut huonosti ja siihen jännitys ja sen laukeaminen. Siksihän sinne jäädään istumaan, kun on suht tavallista hetkellinen huono olo.

Vierailija
26/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piikkiä kirjoitti:

Kärsikää rokotetut piikin haittavaikutuksista koko rahan edestä. Turha tällä palstalla niitä huudella.

-Rokottamaton

No, onpas kauhea haittavaikutus kun tunsin vain nopean piston ja toisen rokotuksen jälkeen oli vuorokauden olo kuin olisi sairastumassa flunssaan. Olin varautunut siihen.

Vierailija
27/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jää ap miettimään liikaa. Voi tapahtua kenelle vaan. Esim. juonut, syönyt, nukkunut huonosti ja siihen jännitys ja sen laukeaminen. Siksihän sinne jäädään istumaan, kun on suht tavallista hetkellinen huono olo.

Kiitos. Tosin jännättää jo nyt tuleva toinen annos.

ap

Vierailija
28/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen normaali reaktio, luultavasti ei mitään vakavampaa. 

Minulla oli ekan piikin jälkeen tunnin-pari outo olo, varsinaiset haittavaikutukset alkoivat parin päivän viiveellä ja menivät ohi viikossa-parissa.

Vierailija
29/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys hoitotahoon jos pitkäaikaista vaivaa ja vältä treenausta. On monille tullut sydänpireitakin niin varovasti kandee ottaa.

Vierailija
30/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo eläkkeellä oleva riskiryhmään kuuluva nainen.

Minulle ensimäisen rokotteen talvella pisti hyvin nuori sairaanhoitaja.

Ei edes sanonut mitään, että voit jäädä odotustilaan vähäksi aikaa varalta, jos tulee huono olo tai muita äkillisiä oireita.   Ei puhunut tyttönen mitään.

Odostusaulassa oli yksi ihminen istumassa, just tuon takia. Ja ovelle lisäksi vartija.

No, en olisi jäänytkään, kun olen useaan kertaan jo leikattu ihminen ja tottunut monelaisiin lääkityksiin  ja kaikki rokotteetkin on tullut otettua.

Siksi vaan kommentoin, kun tuntuu oudolta, miten erilaisia käytäntöjä rokotuspaikoissa on.

Että joissakin paikoin oikein sairaanhoitaja päivystymässä, että jos sattuu oireita tulemaan.

Vierailija
31/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muistan rokotuksista, ei ole koskaan tullut mitään.

Näitä kokeellisia en ole ottanut ja kun näitä kuulee niin en todellakaan ota.

Eihän tuo normaalia ole, jos oikein alkaa miettiä.

Vierailija
32/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut tuo sama kierukan asennuksesta, piilolinssien sovituksesta ja hampaanpoistosta.

Vierailija
33/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tosin jännättää jo nyt tuleva toinen annos.

ap

Kun menet hakemaan seuraavaa, kerro hoitajalle että viimeksi kävi näin, ja pyydä että hoitavat rokotuksen niin että olet jo valmiiksi makuulla. Silloin ei tule niin helposti huono olo, eikä tarvi pelätä sitä että kaatuu.

34/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittäessä hengitys muuttuu pinnalliseksi ja tiheäksi ilman että huomaa, kunnes yhtäkkiä tulee huono olo.

Vierailija
35/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset asiallisesti pohdiskelleille. Tuo oli hyvä idea, että pyytäisin makuulta toisen annoksen. 

ap

Vierailija
36/36 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset asiallisesti pohdiskelleille. Tuo oli hyvä idea, että pyytäisin makuulta toisen annoksen. 

ap

helpottaa siinäkin lopullisessa ,että on valmiiksi makuulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän