Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuumeeton keuhkotulehdus, lämpöä 36

Vierailija
20.06.2024 |

En tiedä pitäisikö sitä sanoa sitten kuumeettomaksi keuhkokuumeeksi, lämpöä on 36 astetta, aamuisin saattaa herätessä olla 35,5 paikkeilla. Normaalisti lämpö mulla on 35 asteen paikkeilla.

Mitenköhän kauan tämä on kestänyt yleensä muilla? Maanantaina tuli diagnoosi ja siitä lähtien on antibiootteja syöty. Lämpö oli maanantaina yli tuon 36 mutta toki silloin olin liikkeessä, nyt lähinnä kotona ollut. Yleisesti vointi on hyvä kyllä varsinkin herätessä ei oikein edes huomaa olevansa kipeä. Joskus keuhkossa (vain oikea keuhko tulehtunut) tuntuu jotain mutta ei kovaa kipua. Nestettä ei ollut keuhkossa röntgenin mukaan.

Ikää on 29 vuotta joten luulisi ainakin tämän parantuvan. Olisiko muilla vastaavaa ollut? Ei liity yskää juurikaan, kurkkukipua ei ole eikä ripulia sun muuta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta, luulisi paranevan pian.

Vierailija
2/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä auta kun lääke ja lepo, mun kaverilla  vasta oli, kesti ainakin 3vk ja 2 lääkekuuria söi ja sai hengitysteitä avaavan inhalaattorin, , oli tosi huolehtiva lääkäri, soitti taudin aikana hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä auta kun lääke ja lepo, mun kaverilla  vasta oli, kesti ainakin 3vk ja 2 lääkekuuria söi ja sai hengitysteitä avaavan inhalaattorin, , oli tosi huolehtiva lääkäri, soitti taudin aikana hänelle.

Joutuiko myös syömään antibiootteja siis?

Vierailija
4/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on todettu jos sinulla ei ole mitään oireita?

Vierailija
5/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodelepoa niin kauan kuin antibiootikuuri kestää! Vaikka olo on kuumeen puutteesta terve niin tuo tauti itsessään on vaarallinen.

Vierailija
6/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on todettu jos sinulla ei ole mitään oireita?

Keuhkoröntgenistä todettu.

Vierailija
7/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kaksi kertaa. Ekalla kerralla se johtui homeasunnosta ja parani, kun muutin pois. Toisella kertaa se oli koronan jälkitauti tai longcovid, miten sitä nimittääkään. Kesti useamman kuukauden, antibiootti ei auttanut, parani itsekseen. Lopulta lähti viimeinen yskä vuoden päästä kahden astmalääkkeen yhdistelmällä eli kortisoni ja Montelukast. Puhaltelin myös vesipulloon pillillä.

Vierailija
8/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuiko myös syömään antibiootteja siis?

Kyllä  2 kuuria kun eka ei ollut tarpeeksi tehokas.

Vierailija
9/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla oli keuhkokuume ja oli kyllä kova tauti. Selvisi kuitenkin kotihoidossa antibioottikuurilla, kunto laski ja oli pitkään väsynyt.

Kannattaa seurata sitä oloa, että tuntuuko kuuri purevan, joskus lääkäri joutuu vaihtamaan antibiootin, kun ensimmäinen ei tehoa. 

Vierailija
10/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen koulukaveri kuoli keuhkokuumeeseen sairaalassa. Nainen oli 54v kun kuoli. 

Vierailija
11/11 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei kuume kunnolla nouse, niin keho ei itse puolustaudu viruksia vastaan vaan kestää kauemmin toipua .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi