Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko naisilla, jotka meikkaavat todella huonosti, jokin hahmotushäiriö? Tarkoitan esim. siksak-rajauksia, sottaista huulipunaa...

Vierailija
09.10.2021 |

Ihan tosissani ja vilpittömästi kysyn. Johtuuko se hahmotushäiriöstä vai mistä? Tuleeko omalle naamalleen sokeaksi? Miksei sotkuja korjata, vaan ne jätetään näkyville? Eikö se häiritse?

Enkä nyt tarkoita huonolla meikillä sitä, että joku ei osaa tehdä vaikkapa cut creasea, tai liian "raskasta" meikkiä tai sitä, että meikkivoiteen sävy on asteen liian tumma.

Tarkoitan mm. surkeita rajauksia, sottaista huulipunaa, toispuoleisuutta ja sitä, ettei meikkiä häivytetä yhtään. Esim. tällaista:

https://i.redd.it/as9rzrvox2k61.jpg

https://preview.redd.it/z8ju8birdh311.jpg?width=640&crop=smart&auto=web…

https://i.imgur.com/yQxl8jO.png

https://i.imgur.com/E7gY4aJ.jpeg

Ja koska tähän tulee kuitenkin mitä ihmeellisimpiä selittelyjä, niin tarkennettakoon, etten tarkoita ihmisiä, jotka ovat vasta viime viikolla alkaneet meikata, joilla on psykoosi tai skitsofrenia, jotka ovat juuri joutuneet rankkasateeseen tai jotka ovat vaikka näkövammaisia, tai jotka ovat tubettajia ja meikki on hirveän voimakas contoureineen. Enkä tietenkään tarkoita ihmisiä, jotka ihan tietoisesti vetävät jotain Robert Smith -pastissia.

Tarkoitan tavallisia, ns. terveitä ihmisiä, jotka meikkaavat tarkoituksenaan kaunistaa itseään tai korostaa parhaita puoliaan, mutta jotka meikkaavat rumasti ja huonosti päivästä, kuukaudesta ja usein jopa vuodesta toiseen.

Mistä se johtuu? Onko täällä ihmisiä, jotka aiemmin meikkasivat sottaisesti ja havahtuivat siihen vasta myöhemmin?

Eikä tämä koske vain ikäihmisiä, joiden kohdalla kaiken voisi selittää se, että kun lähelle ei enää näe, niin rajauksia yritetään väkertää metrin päässä peilistä, jolloin tulos on tietenkin huono.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon ihmisiä, jotka ei osaa meikata vanhemmissakin ihmisissä. Tosin ei meikki kaunista. Yksi tuttu luki kosmetologiksi eikä siitä tullut yhtään nätimpää. Ei sillä ole miestäkään ikinä.

Vierailija
62/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson aina myötähäpeän ja säälin sekaisin tuntein erään nuoren tytön itselleen töhertämiä kulmakarvoja. Asiakaspalvelussa vielä. Mietin eikö kukaan läheinen (huoliteltuja, kauniita naisia lähipiirissä) ole kehdannut sanoa hänelle niistä vai eikö hän ole ottanut neuvoja vastaan? Niin nätti tyttö muuten.

Tiedän kanssa yhden pankissa työskentelevän keski-ikäisen naisen. Järkyttävän tummat kulmakarvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa meikata kauniisti koska meikki ei vaan käy minulle. On couperosa iho, ohut, pisamainen, kirjava. Meikkivoide jää vain uurteisiin. Silmät pienet ja niitä jotenkin mahdotonta rajata. Kaikki meikki saa näyttämään miehekkäältä.

Kävin kerran ammattimeikkaajalla juhliin. Miltä näytin; no ihan tran**ulta. Eli ei hän onnistunut sen paremmin ollenkaan.

Kasvot on epäsymmetriset ihan oikeasti ja kasvojen luut pienet joten edes poskipuna ei sieltä kauniisti tule esiin.

Ongelma on tuo iho johon meikkivoide ei vaan imeydy vaan se jää rumasti pintaan.

Haluaisin ehostaa itseäni ja olla "siistimpi" mutta se on vaan jotenkin aivan mahdotonta. Edes sopivaa meikkivoidesävyä ei tahdo omalle iholle löytyä koska vaikka ihon on erittäin vaalea niin se on myös punakka. 

Eli mission impossible.

64/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hutsahtavan näköisiä ovat naiset, joilla on vetysuperoksidilla haperoksi blondattu tukka, musta tuhruinen, poskille valunut "sumusilmät"meikki ja usein käyttävät melkein valkoista huulipunaa.

Vierailija
65/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 50-vuotiaana minihameessa karaokebaariin. Ihminen on jo vanha tuolloin.

Vierailija
66/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut nuoresta asti vaikea saada samanlaista  rajausta silmiin, ylärajauksen yrittämisestä luovuin kauan sitten ja nyt rajaan vain alaluomen, varovasti vähän kerrallaan mahdollisemma tasainen viiva.

Vielä suurempi kompastuskivi on kuitenkin ripsiväri.  Menee möykkyyn ja ripsiharja pahentaa tilannetta, ripset on lopullisseti kosteassa mascaramöykyssä. Eräs ystävä kysyi kerran, että kuinka sä tuon teit?

Olen 42vuotias ja miettinyt luopuvani meikistä lopullisesti!

Vierailija
67/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huono käsi-silmäkoordinaatio ja kädet vapisee. Huomaan kyllä ettei oikein onnistu, niin meikkaan vain jos on ihan ihan pakko.

Vierailija
68/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit kasvot annetaan jo syntymässä.

Ruma ei meikkaamalla kauniimmaksi muutu. Se on nähty, ei näytä kosmetologin tutkinto auttavan.

Vierailija
69/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vasemmassa silmässä ripsivärit aina yläluomelle enkä jaksa puhdistaa niitä pois, kun ei ne lähde millään pumpulipuikolla pyyhkäisemällä (primer luomella, niin tarraa tosi kovaa kii). Tulokulma on oikeakätisellä vasemmassa silmässä jotenkin huono ja tulee sotkua.

Vierailija
70/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut nuoresta asti vaikea saada samanlaista  rajausta silmiin, ylärajauksen yrittämisestä luovuin kauan sitten ja nyt rajaan vain alaluomen, varovasti vähän kerrallaan mahdollisemma tasainen viiva.

Vielä suurempi kompastuskivi on kuitenkin ripsiväri.  Menee möykkyyn ja ripsiharja pahentaa tilannetta, ripset on lopullisseti kosteassa mascaramöykyssä. Eräs ystävä kysyi kerran, että kuinka sä tuon teit?

Olen 42vuotias ja miettinyt luopuvani meikistä lopullisesti!

Käytät huonoa ripsiväriä ja/tai levität sen väärin.

Vierailija
71/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee vasemmassa silmässä ripsivärit aina yläluomelle enkä jaksa puhdistaa niitä pois, kun ei ne lähde millään pumpulipuikolla pyyhkäisemällä (primer luomella, niin tarraa tosi kovaa kii). Tulokulma on oikeakätisellä vasemmassa silmässä jotenkin huono ja tulee sotkua.

Et jaksa puhdistaa? Haluat kulkea sitten homssuisen näköisenä sen vuoksi ettet jaksa?

Vierailija
72/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmissä ei ole yhteisnäköä piilokarsastuksen tai karsastuksen vuoksi. Minulla on kyseinen ongelma ja meikkaan tai mieluummin meikkautan itseni vain äärimmäisen pakon edessä.

Siitä seuraa olettamuksia esimerkiksi psyykkisestä voinnistani, koska eihän nainen voi meikittä kulkea jos on terve. Jos joku tulee utelemaan niin sanon suoraan, etten pysty tekemään mitään symmetristä. Minä en näe kolmiulotteisesti. Jokainen voi kokeilla kuinka erilaiselta tuntuu kun on vain toinen silmä käytössä.

Minulla on tämä, enkä juuri meikkaa sen vaikeuden vuoksi. En vain koskaan ole oppinut yrityksestä huolimatta. Pelkkä ripsarin levitys kestää tosi kauan. Juhliin mennessä suurin ongelma on meikkaaminen.

Vierailija
73/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et jaksa puhdistaa? Haluat kulkea sitten homssuisen näköisenä sen vuoksi ettet jaksa?

Ripsiväritahra on ihan lähellä ripsien tyveä ja jää ripsien taakse piiloon. Lisäksi on raskaat luomet ja vahvat miinuslasit, jotka hävittää kaiken meikin. Jos joku tarkastelee mun kasvoja läheltä niin ehkä saattaa huomata, normaalilta katseluetäisyydeltä ei.

Vierailija
74/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Todella hutsahtavan näköisiä ovat naiset, joilla on vetysuperoksidilla haperoksi blondattu tukka, musta tuhruinen, poskille valunut "sumusilmät"meikki ja usein käyttävät melkein valkoista huulipunaa.

Sottainen narttu-look.

Vierailija
75/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdistaminen vaatisi meikinpoistoaineen käyttöä, jolloin tahran mukana lähtee muutakin meikkiä. Harvoin on aikaa meikata puolta silmää uudestaan. Niin ja toistaa tämä operaatio taas sen ripsivärin laiton jälkeen.

Vierailija
76/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni silmien meikkaus on todella hankalaa, koska näen huonosti ilman laseja.  En ole löytänyt hyviä ns. meikkauslaseja tai tarpeeksi suurta suurentavaa peiliä.

Ootko kokeillut näitä: https://www.oloapteekki.fi/cailap-meikkauslasit-3-50-1-kpl?gclid=Cj0KCQ…

Mulla on lähinäkö huonontonut viime vuosina ja ajattelin ostaa tuollaiset ja kokeilla onko noista mitään apua.

Vierailija
77/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johanna Tukiainen meikkaa sotkuisesti, vanhojen meikkien päälle. Rohtuneisiin huuliin lisää huulipunaa, liian tummaa meikkivoidetta likaiselle iholle. Ei hoida ihoaan

Ja Johannahan on mielenterveyspotilas, mikää selittää tuon osaltaan.

Vierailija
78/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Sottainen narttu-look.

Sottainen narttu-look toimii ryhdyttäessä panohommiin, muuten luonnollisuus vie naisessa voiton.

Vierailija
79/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi aloituskuvan pinkin luomivärin eyeliner näyttää aikalailla mun aikaansaannokselta.

Tykkäisin kauheasti käyttää rajauksia ja oon harjoitellut 14-vuotiaasta asti mutta ei se rajaus vaan mene suoraan. Kädet tärisee ja lisäksi mulla on raskaat luomet, jotka aina jotenkin onnistuu töhrimään lopputuloksen. Lisäksi en vain saa "siipiä" symmetrisesti vaan toinen menee aina alas ja toinen ylös. Nykyään käytän eyelineriä vaan jos otan itsestäni kuvan, meikkaan molemmat silmät ja käännän onnistuneemman puolen kohti kameraa. Lopuksi siistin kuvankäsittelyohjelmalla silmämeikkini :'D

Ehkä se sitten on joku hahmotusongelma, mene ja tiedä. Tai sitten se, miksi kaikista ei tule huipputaidemaalareita vaikka maalaisivat kaiken vapaa-aikansa. Sitä silmää joko on tai ei ole.

Vierailija
80/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ny joku paperi suojaksi yläluomelle ja pidä luomea sen verran kiinni, että et sohi luomea samalla?