Onko naisilla, jotka meikkaavat todella huonosti, jokin hahmotushäiriö? Tarkoitan esim. siksak-rajauksia, sottaista huulipunaa...
Ihan tosissani ja vilpittömästi kysyn. Johtuuko se hahmotushäiriöstä vai mistä? Tuleeko omalle naamalleen sokeaksi? Miksei sotkuja korjata, vaan ne jätetään näkyville? Eikö se häiritse?
Enkä nyt tarkoita huonolla meikillä sitä, että joku ei osaa tehdä vaikkapa cut creasea, tai liian "raskasta" meikkiä tai sitä, että meikkivoiteen sävy on asteen liian tumma.
Tarkoitan mm. surkeita rajauksia, sottaista huulipunaa, toispuoleisuutta ja sitä, ettei meikkiä häivytetä yhtään. Esim. tällaista:
https://i.redd.it/as9rzrvox2k61.jpg
https://preview.redd.it/z8ju8birdh311.jpg?width=640&crop=smart&auto=web…
https://i.imgur.com/yQxl8jO.png
https://i.imgur.com/E7gY4aJ.jpeg
Ja koska tähän tulee kuitenkin mitä ihmeellisimpiä selittelyjä, niin tarkennettakoon, etten tarkoita ihmisiä, jotka ovat vasta viime viikolla alkaneet meikata, joilla on psykoosi tai skitsofrenia, jotka ovat juuri joutuneet rankkasateeseen tai jotka ovat vaikka näkövammaisia, tai jotka ovat tubettajia ja meikki on hirveän voimakas contoureineen. Enkä tietenkään tarkoita ihmisiä, jotka ihan tietoisesti vetävät jotain Robert Smith -pastissia.
Tarkoitan tavallisia, ns. terveitä ihmisiä, jotka meikkaavat tarkoituksenaan kaunistaa itseään tai korostaa parhaita puoliaan, mutta jotka meikkaavat rumasti ja huonosti päivästä, kuukaudesta ja usein jopa vuodesta toiseen.
Mistä se johtuu? Onko täällä ihmisiä, jotka aiemmin meikkasivat sottaisesti ja havahtuivat siihen vasta myöhemmin?
Eikä tämä koske vain ikäihmisiä, joiden kohdalla kaiken voisi selittää se, että kun lähelle ei enää näe, niin rajauksia yritetään väkertää metrin päässä peilistä, jolloin tulos on tietenkin huono.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Miettiikö joku aikuinen nainen oikeasti toisten ihmisten meikkejä näin paljon?
Itse meikkaan kuten haluan, jos jaksan ja suon sen muillekin. Meikki on keino ilmaista itseään. Harjoittelemalla oppii ja makuja on erilaisia. Kyllä varmaan tuli teininä lähdettyä karmeassa lookissa ulos, mutta niin tulee monen mielestä ehkä nykyisinkin. Se on vain elämää. Meikin voi pestä pois, ei ole niin vakavaa. Ei kaikilla ole aikaa ja innostusta tuhertaa sitä naamaa tunteja, joka kuvausmeikin tekemiseen menee. Joskus ne rajaukset menee vaan päin prsettä, vaikka kuinka yrität, eikä ole aikaa korjata sitä sotkua tai yksinkertaisesti rahat eivät riitä hyviin tuotteisiin.
Jos ei osaa tai ole varaa, meikkaa vain vähän. Miksi tehdä hirveä sotamaalaus huonosti huonoilla meikeillä huonolle pohjalle väärillä väreillä, jos ei osaa? Ja näyttää huonommalta kuin ilman? Haluaa näyttää rumalta? Tuhlaa aikaa ja rahaa näyttääkseen suttuiselta? Loogista?
Suosin itse mahdollisimman kevyttä ja luonnollista meikkiä huonon näköni ja oikean käteni takia (olen oikea kätinen ja ranteeni on leikattu) eli tarkkojen rajausten teko on aivan mahdotonta ainakin tällä hetkellä. Ystäväni on aivan överi meikkaaja, eikä millään kauniilla tavalla, liian tumma meikkivoide, peitevoide häivyttämättä, meikki valuu rasvaiselta iholta ja sen "korjaa" päivän mittaan lisäämällä reilusti liian tummaa puuteria, mikä ei kyllä auta yhtään.. Tuota on niin vaikea lähteä kommentoimaan, ostin hänelle lahjaksi puuteri siveltimen ja värittömän puuterin, omat suosikkini.
No byhyy joillain on muutakin tekemistä ei se oo niin justiinsa. Pistä säkin hiirulainen jotain värikästä päälles
Vierailija kirjoitti:
Itse meikkaan kuten haluan, jos jaksan ja suon sen muillekin. Meikki on keino ilmaista itseään. Harjoittelemalla oppii ja makuja on erilaisia. Kyllä varmaan tuli teininä lähdettyä karmeassa lookissa ulos, mutta niin tulee monen mielestä ehkä nykyisinkin. Se on vain elämää. Meikin voi pestä pois, ei ole niin vakavaa. Ei kaikilla ole aikaa ja innostusta tuhertaa sitä naamaa tunteja, joka kuvausmeikin tekemiseen menee. Joskus ne rajaukset menee vaan päin prsettä, vaikka kuinka yrität, eikä ole aikaa korjata sitä sotkua tai yksinkertaisesti rahat eivät riitä hyviin tuotteisiin.
Kaikella ystävällisyydellä, silloin on paras vaihtoehto olla naturelli. Älä meikkaa ollenkaan. Monet naiset ovat nätimpiä ilman meikkiä, kuin sottaisesti meikattuna. Joskus meikkivoide ja kulmien huolittelu riittää. Ihon tasoitus ja siistit kulmat, muuta ei tarvita, lisäksi hiukset siistiksi, se siitä.
Mites se romuja keräävä transvestiitti? Luuleekohan se että se on taitava meikkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin, että tämä aloitus on jonkun miehen tekemä. Jonkun, joka ei itse meikkaa.
Olen tuntenut kaksi tuollaista meikkaajaa, toinen oli 20-vuotias ja toinen kolmissakymmenissä. Kummankin perussettiin kuului aniliininpunainen huulipuna ja turkoosi luomiväri. Kummallakin oli tapana lisätä huulipunaa kaupungilla ilman peiliä silloin, kun tuntui siltä, ettei sitä ollut tarpeeksi. Ripsiväri oli aina paakuilla.
Kumpikin näistä oli jokseenkin kummallinen, mutta silti normaalin rajoissa. Heillä ei ollut mitään fyysistä rajoitetta tai hahmotushäiriötä, vaan he vain olivat sitä mieltä, että heidän tapansa meikata oli paras. Olisi kiva tietää, onko heillä sama tyyli vielä näin viidenkympin jälkipuolella.
Tuli mieleen kolmaskin. Hän meikkasi itselleen kunnon rusketuksen teatterinaamion tapaan. Kaikki meikit olivat rajun värisiä ja niitä oli reilusti. Hän oli aivan ihana tyyppi, ja meikkaustyylin selitti se, että hän oli meidän lukiossamme venäjänopettajana 80-luvulla.
Minun ihmetykseni aihe on suttuinen kynsilakka; joko on lakattu pitkin kynsinauhoja tai sitten on revitty hampailla puolet lakasta irti, ja silti kasvot on meikattu huolellisesti. Tätä näkee myös ammattimeikkaajilla ja kosmetologeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mites se romuja keräävä transvestiitti? Luuleekohan se että se on taitava meikkaamaan?
Hän onkin mies. Miehet saavat näyttää miltä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Silmissä ei ole yhteisnäköä piilokarsastuksen tai karsastuksen vuoksi. Minulla on kyseinen ongelma ja meikkaan tai mieluummin meikkautan itseni vain äärimmäisen pakon edessä.
Siitä seuraa olettamuksia esimerkiksi psyykkisestä voinnistani, koska eihän nainen voi meikittä kulkea jos on terve. Jos joku tulee utelemaan niin sanon suoraan, etten pysty tekemään mitään symmetristä. Minä en näe kolmiulotteisesti. Jokainen voi kokeilla kuinka erilaiselta tuntuu kun on vain toinen silmä käytössä.
Onko ihmiset oikeasti kyseenalaistaneet mielenterveyttäsi vain meikkaamattomuuden takia? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ei minulle ole koskaan sanottu mitään meikittömyydestä, vaikka en ole mikään luonnonkaunis.
Kaikilla on jonkin verran epäsymmetrisyyttä kasvoissa, joillakin tietty enemmän. Jos kasvot ovat normaalia epäsymmetrisemmät ei meikkiä tietenkään saa laitettua samanlailla molempiin puoliin. Meikki usein oikein korostaa monia epäsymmetrisyyksiä.
Aina ei vaan onnistu. Eikä edes tarvii onnistua jos itse tykkää, meitä mahtuu moneen junaan.
Osa näistä varmaan on sellaisi jotka ei meinlaa peilin edessä lainkaan?
Ei ole löytänyt sopivia meikkituotteita tai iho on esim. hyvin kuiva, rasvoittuva tai on akne. Meikki saattaa laitettaessa näyttää hyvältä, mutta hetken päästä ei enää, vaikka ei olisi mitään muuta tehnytkään kuin vaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa aika ilkeän oloinen aloitus.
Miksi jotkut näkevät kaiken asiallisen pohdinnankin aina ilkeilynä?
Ymmärrän kyllä, että tästä voi loukkaantua, mutta olen tätä asiaa miettinyt eikä tuollaista voi kysyä keneltäkään kasvotusten, joten ihan asiallisesti yritin tiedustella syytä. On vain vaikea ymmärtää, eikö suttu häiritse meikkaajaa itseään. Mutta ihmiset näkevät, aistivat ja kokevat asioita eri tavalla, ja tässä on tullut hyviä vastauksia muutamilta.
Eikä tässä ole tosiaan ole kyse runsaan meikin tai meikittömyyden kritisoinnista. Näyttävän meikin voi tehdä hyvin tai sitten huonosti. Kuten esimerkkikuvassa, jossa on vaaleanpunaisia luomivärejä, luomivärit on laitettu nätisti mutta nestemäinen rajaus on epätasainen ja ripsiväri on sotkenut ylä- ja alaluomea. Onko se jokin sokea piste meikkaajalle? En tajua.
Olisi kieltämättä erikoista, jos eläimet toimisivat samoin kuin me.
Että maalataan kulmakarvat itselleen, maalataan kynnet/sorkat/kaviot kirkkailla väreillä, huulet olisi vihreät tai kirkkaanpunaiset.
Kaneilla mustat smoky-eyesit, ihan vaan siksi, että näyttäisi hyvältä.
Nojaa, toisaalta tämä ei eroa barokkimuodista, silloinkin tehtiin kaikenlaista ja massana ajateltiin, että se metrin korkuinen hiuspehko, joka on puuteroitu valkoiseksi, on todella hyvännäköinen. Samaa koristautumista, mutta eri tavalla vaan.
600v päästä ihmeteltäisiin, miten ihmiset on olleet niin sekaisin, että lutranneet primereiden ja kulmakarvavärien kanssa. Tai sitten toisinpäin, silloin leikattu uudet naamat kaikille, koska "kaikkihan niin tekee" ja "se on itsestään huolehtimista, "eihän tuolla ulkona voi minkä tahansa näköisenä mennä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikella ystävällisyydellä, silloin on paras vaihtoehto olla naturelli. Älä meikkaa ollenkaan. Monet naiset ovat nätimpiä ilman meikkiä, kuin sottaisesti meikattuna. Joskus meikkivoide ja kulmien huolittelu riittää. Ihon tasoitus ja siistit kulmat, muuta ei tarvita, lisäksi hiukset siistiksi, se siitä.
Mutta mitä jos ei halua olla naturelli? Kieltääkö joku laki että ei saa meikata jos ei osaa hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa tai ole varaa, meikkaa vain vähän. Miksi tehdä hirveä sotamaalaus huonosti huonoilla meikeillä huonolle pohjalle väärillä väreillä, jos ei osaa? Ja näyttää huonommalta kuin ilman? Haluaa näyttää rumalta? Tuhlaa aikaa ja rahaa näyttääkseen suttuiselta? Loogista?
Kyllä se sinunkin naamasi ja meikkisi voi jostakusta toisesta näyttää aivan kamalalta, vaikka itse muuta kuvittelet. Ja jos ei osaa, niin mistä sitä harjoittelematta tietää mikä näyttää hyvältä ja mikä ei ja miten sitä oppii? Ei varmaan itsellesi ole käynyt ikinä teininäkään mitään mokia meikin suhteen, koska olet täydellinen, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole löytänyt sopivia meikkituotteita tai iho on esim. hyvin kuiva, rasvoittuva tai on akne. Meikki saattaa laitettaessa näyttää hyvältä, mutta hetken päästä ei enää, vaikka ei olisi mitään muuta tehnytkään kuin vaan ollut.
Tämä on ikävää ja ymmärrettävää, mutta jos rajaus tai huulipuna on jo levitettäessä sottainen, ei ole kyse vain rasvoittumisesta tai muusta iho-ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö sen päätät, kuka saa meikata ja kuka ei? Ole itse naturelli jos se sinusta on niin kaunista.
Opettelevat vielä meikkaamaan ja luulevat että tuommoisella meikillä näyttävät silti paremmilta kuin että ei olisi meikkiä