Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko naisilla, jotka meikkaavat todella huonosti, jokin hahmotushäiriö? Tarkoitan esim. siksak-rajauksia, sottaista huulipunaa...

Vierailija
09.10.2021 |

Ihan tosissani ja vilpittömästi kysyn. Johtuuko se hahmotushäiriöstä vai mistä? Tuleeko omalle naamalleen sokeaksi? Miksei sotkuja korjata, vaan ne jätetään näkyville? Eikö se häiritse?

Enkä nyt tarkoita huonolla meikillä sitä, että joku ei osaa tehdä vaikkapa cut creasea, tai liian "raskasta" meikkiä tai sitä, että meikkivoiteen sävy on asteen liian tumma.

Tarkoitan mm. surkeita rajauksia, sottaista huulipunaa, toispuoleisuutta ja sitä, ettei meikkiä häivytetä yhtään. Esim. tällaista:

https://i.redd.it/as9rzrvox2k61.jpg

https://preview.redd.it/z8ju8birdh311.jpg?width=640&crop=smart&auto=web…

https://i.imgur.com/yQxl8jO.png

https://i.imgur.com/E7gY4aJ.jpeg

Ja koska tähän tulee kuitenkin mitä ihmeellisimpiä selittelyjä, niin tarkennettakoon, etten tarkoita ihmisiä, jotka ovat vasta viime viikolla alkaneet meikata, joilla on psykoosi tai skitsofrenia, jotka ovat juuri joutuneet rankkasateeseen tai jotka ovat vaikka näkövammaisia, tai jotka ovat tubettajia ja meikki on hirveän voimakas contoureineen. Enkä tietenkään tarkoita ihmisiä, jotka ihan tietoisesti vetävät jotain Robert Smith -pastissia.

Tarkoitan tavallisia, ns. terveitä ihmisiä, jotka meikkaavat tarkoituksenaan kaunistaa itseään tai korostaa parhaita puoliaan, mutta jotka meikkaavat rumasti ja huonosti päivästä, kuukaudesta ja usein jopa vuodesta toiseen.

Mistä se johtuu? Onko täällä ihmisiä, jotka aiemmin meikkasivat sottaisesti ja havahtuivat siihen vasta myöhemmin?

Eikä tämä koske vain ikäihmisiä, joiden kohdalla kaiken voisi selittää se, että kun lähelle ei enää näe, niin rajauksia yritetään väkertää metrin päässä peilistä, jolloin tulos on tietenkin huono.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut nuoresta asti vaikea saada samanlaista  rajausta silmiin, ylärajauksen yrittämisestä luovuin kauan sitten ja nyt rajaan vain alaluomen, varovasti vähän kerrallaan mahdollisemma tasainen viiva.

Vielä suurempi kompastuskivi on kuitenkin ripsiväri.  Menee möykkyyn ja ripsiharja pahentaa tilannetta, ripset on lopullisseti kosteassa mascaramöykyssä. Eräs ystävä kysyi kerran, että kuinka sä tuon teit?

Olen 42vuotias ja miettinyt luopuvani meikistä lopullisesti!

Mulla on "takkuuntuvat ripset" ja jos en kampaa niitä ripsarin jälkeen huolellisesti, tulos on möykkymäinen. Levitän ripsaria yläpuolelta, kampaan. Levitän uudestaan ja sitten alapuolelta, jolloin kääntyvät kivasti ylöspäin (sanoinko jo että takkuuntuvat, ihan kuin luonnonkiharat hiukset), kampaan.

Ripsikampa on siis ehdoton, harjakin menettelee, mutta kampaaminen on pakollista.

Jos laittaa 3(!) kerrosta ripsiväriä, niin ei ole mikään ihme, että möykkyyntyy.

Möykkyyntyy ihan yhdellä kerroksellakin ilman kampausta :D Suurin osa tutuistani meikkaa ripset useaan kertaan ja siksi halusin toistaa tässä sitä kampaamisen tärkeyttä väleissä. Voi ihan hyvin vetää vain yhden kerroksen ja kammata sitten.

Vierailija
102/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut nuoresta asti vaikea saada samanlaista  rajausta silmiin, ylärajauksen yrittämisestä luovuin kauan sitten ja nyt rajaan vain alaluomen, varovasti vähän kerrallaan mahdollisemma tasainen viiva.

Vielä suurempi kompastuskivi on kuitenkin ripsiväri.  Menee möykkyyn ja ripsiharja pahentaa tilannetta, ripset on lopullisseti kosteassa mascaramöykyssä. Eräs ystävä kysyi kerran, että kuinka sä tuon teit?

Mulla on "takkuuntuvat ripset" ja jos en kampaa niitä ripsarin jälkeen huolellisesti, tulos on möykkymäinen. Levitän ripsaria yläpuolelta, kampaan. Levitän uudestaan ja sitten alapuolelta, jolloin kääntyvät kivasti ylöspäin (sanoinko jo että takkuuntuvat, ihan kuin luonnonkiharat hiukset), kampaan.

Ripsikampa on siis ehdoton, harjakin menettelee, mutta kampaaminen on pakollista.

Jos laittaa 3(!) kerrosta ripsiväriä, niin ei ole mikään ihme, että möykkyyntyy.

Ei se ole mitenkään tavatonta eikä mahdotonta laittaa 3 kerrosta ripsaria siististi. Kaikki eivät tavoittele mahdollisimman naturellia tyyliä, you know... Tosin itsellä ei ripsikammoista ole mihinkään, käytän neulaa.

Jouduin kerran hotellissa matkalla käyttämään ompelupaketista löytämääni neulaa kun kampaa ei ollut mukana. Se oli niin pelottavaa!

Paras on mielestäni se pyöreä "maskaraharja", jota moni käyttää kulmiin. Sen kun asettaa ripsien päälle ja hitaasti pyöräyttää niin jo katoavat möykyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulalla selvittäminen?

Vierailija
104/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ennen osannut tehdä kauniin ja siistin rajauksen, vaikka en edes meikkaa usein. Nykyään 45-v silmien ympäryksen iho on ihan erilaista kuin ennen, löysempää ja liikkuu kynän mukana, ei niinkuin ennen kun kynä liikkui iholla. Joten nykyään riittää meikiksi ripsiväri: kevyesti alas ja voimakkaammin ylös. Voihan se olla, että ap:n mielestä sekin on suttuinen. Mutta ikä on tehnyt myös sen että muiden mielipiteillä ei ole paskankaan väliä.

Kokeile voidemaisia luomivärejä, ne levittyvät helposti sormilla. Joku pronssiin vivahtava ruskeä näyttää hyvältä. Esimerkiksi Clarinsilla ja Macillä on näitä. Myös NYXin paksu meikkikynä on hyvä. Myös puuterimaisia luomivärejä voi levittää sormin. Aloita varovaisella määrällä.

T. Meikkaaja, itse 47 v.

Sivusta: kiitos tästä! MACilla todella näyttäisi olevan valikoimissa kaksikin ruskeaa voidemaista rajausväriä, pari kymppiä, ei halpa eikä kallis. Ikäväkseni kaksi aikaisemmin käyttämääni halpaa ja hyvää ruskeaa ”geeli”laineria on vedetty myynnistä, vaikka niissä ei ollut mitään vikaa. Tällä hetkellä jauhemainen veteen sekoitettava ruskea rajausväri käytössä, joka käyttäytyy melkein yhtä hyvin ja säilyy loistavasti (lopetettu tämäkin tuote).

Moni onkin tässä huomannut, että silmien rajauksessa voi mennä hyvin moni asia pieleen. Se hieman huonojen rajausten kanssa liikkuva nainen voi olla ihan rutinoitunut meikkaaja, jonka luottotuote on lopetettu. :D

Vierailija
105/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos malttaa laittaa melkein 50 euroa luomiväriin niin suosittelen tätä: Sisley Phyto-Eye Twist luomivärikynä. Levittäessä pehmeä ja heti sen jälkeen voi vielä sormella/siveltimellä häivyttää jos haluaa. Tai vain rajata silmän. Jymähtää paikoilleen eikä lähde pois kuin vasta illalla meikkiä poistettaessa. Hyvä valikoima kauniita sävyjä.

Tässä tuotteessa hinta ja laatu ovat kohdillaan.

Vierailija
106/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Möykkyyntyy ihan yhdellä kerroksellakin ilman kampausta :D Suurin osa tutuistani meikkaa ripset useaan kertaan ja siksi halusin toistaa tässä sitä kampaamisen tärkeyttä väleissä. Voi ihan hyvin vetää vain yhden kerroksen ja kammata sitten.

Millainen ripsikampa on hyvä? Käytän aina neulaa tuohon hommaan, kaikki ripsikammat ovat vaan sotkeneet koko homman. Korkeitaan harvempiin alaripsiin joskus käyttänyt ripsikampaa. Itsellä on tuuheat omat ripset luonnostaan, ripsikampa ei mene läpi ollenkaan kun laittaa ripsivärin.

Vierailija
107/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en käytännössä meikkaa. En näe itseäni edes peilistä kun on niin huono näkö, enkä saa vain toista silmää kerrallaan kiinni, en oikein edes raolleen, joten silmän sulkemista tai luomien koskemista vaativat jutut on tehtävä kummatkin silmät ummessa.

Vierailija
108/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- monella on epätasaiset ripset ja silmissä epäsymmetrisyyttä. Itselläni on toisen silmän ripsissä aukkoja ja ripset kääntyvät hassusti poispäin siitä. Ihan kuin sellainen pyörre mikä monella on hiuksissa. Koska ripset ovat pitkät niin saan niistä näyttävät ripsarilla, mutta olen todennut että se monen mielestä "kummallinen" ripsariton meikki on mulle luonnollisin. Inhoan myös ripsivärin poistamista. Joten on ihan mahdollista meikata ilman ripsiväriä

- sellainen no makeup meikki on monelle todella hyvä vaihtoehto. Esim. silmäluomet. Jos yläluomi on raskas niin jätä meikkaamatta, tee vain rajaus. Rajauksen voi tehdä pehmeällä kynällä taputellen ja pienellä siveltimellä pehmittäen. Se voi olla harmaa tai ruskea. Musta on usein liian kova ja silmistä näkee vain sen oudon mustan viivan, eikä itse silmän kauneutta. Sen sijaan pehmeä, melkein olematon harmaa voi korostaa silmää kauniisti. Yläluomen voi halutessaan taputella ihonvärisellä sävyllä, nestemäinen luomiväri on paras koska se pysyy. Näin luomi on tasaisen värinen. Pelkästään luomiväri ja rajaus ovat jo riittävä meikki

- kaikille ei sovi "täydelliset kulmat". Onneksi ne täydelliset kulmat ovat siirtymässä pois. Kulmat voi jättää meikkaamatta, tai niihin voi vaan siveltimellä tuoda sopivan sävyistä luomiväriä. Tärkeintä on löytää oma väri. Kannattaa varoa punertavaa blondia tai ruskeaa, jos ei ole punertavan sävyinen. Mieluimmin liian hailea kuin tumma

- ryppyjen kohdalla voi olla meikitön. Älä meikkaa niitä kohtia paksulti koska kaikki meikki vaan korostaa ryppyjä

- jos posket punoittavat osta esim. sittarista Misshan bb-voide ja taputtele sitä hyvin vähän poskille, ei liian lähelle silmiä. Nenänpieliin aavistus. Päälle suihkaus vettä tai kosteilla käsillä taputtelu. Näin pinta ei ole paksu eikä matta. Kiilto nuorentaa

- jos huulet ja hampaat eivät ole ihan tip top muhkut ja upeat niin kiilto on usein paras. Tässäkin on tärkeää löytää oma väri. Vanha roosa sopii yleensä kaikille tai vain kiilto

Tuota olin aikeissa kirjoittaa, mutta sinä ehditkin ensin ja kirjoitit paljon yksityiskohtaisemmin.

Joku oli harmissaan couperosasta ja (joku toinen?) sitä, että yläluomen rajaus ei onnistu, joten hän rajaa vain alaluomen. Aika moni muukin tuntuu olevan sitä mieltä, että jokin juttu vain ei sovi tai onnistu.

Meikkaaminen on siitä kiva juttu, että mitään pakkoja ei ole, eikä lehtien ja meikkivideoiden esittelemä joka-milli-on-peitettävä -tyyli ole se ainoa oikea. Ketjussa kirjoittaneen pienisilmäisen ei tarvitse rajailla silmiään, vaan hän voi hahmotella pienestä määrästä vaaleahkoja värejä silmiään avartavat kehykset. Couperosaihon vaihtoehdot eivät ole meikittömyys tai paksu meikkikerros, vaan vaikka sävyttävä kosteusvoide voi tasoittaa ihon riittävän hyvin niin, että huomio kiinnittyy kauniisiin silmiin ensimmäisenä. 

Vierailija
109/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että tarkoitit jotain kassi-alma meikkiä. Itselläni on varmaan hahmotushäiriö, kun en nähnyt vikaa noissa sun linkkaamissa kuvissa, paitsi että oli tosi räikeä meikki

Jos otetaan vaikka tuo ensimmäinen kuva niin räikeyden lisäksi toinen ongelma on siinä, että meikkiä ei ole käytetty vain yhtä väriä, jota ei ole lainkaan häivytetty ja rajaukset ovat suttuiset. Tässä vertailun vuoksi hyvin tehty vihreä silmämeikki:

https://www.pinterest.com/pin/457396905915805876/

Itsekin pidän silmämeikin tekoa haasteellisena, mutta olen sitten mieluummin ihan pelkällä ripsivärillä kun, että lähtisin tuolle suttulinjalle. Luonnollinen on aina nätimpi kun huonosti tehty meikki.

Vierailija
110/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että tarkoitit jotain kassi-alma meikkiä. Itselläni on varmaan hahmotushäiriö, kun en nähnyt vikaa noissa sun linkkaamissa kuvissa, paitsi että oli tosi räikeä meikki

Jos otetaan vaikka tuo ensimmäinen kuva niin räikeyden lisäksi toinen ongelma on siinä, että meikkiä ei ole käytetty vain yhtä väriä, jota ei ole lainkaan häivytetty ja rajaukset ovat suttuiset. Tässä vertailun vuoksi hyvin tehty vihreä silmämeikki:

https://www.pinterest.com/pin/457396905915805876/

Itsekin pidän silmämeikin tekoa haasteellisena, mutta olen sitten mieluummin ihan pelkällä ripsivärillä kun, että lähtisin tuolle suttulinjalle. Luonnollinen on aina nätimpi kun huonosti tehty meikki.

Anteeksi, siis silmämeikkiin on* käytetty vain yhtä väriä.

Vierailija
111/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut ettei se nyt niin hirveästi haittaa. Esim tuo eka kuva, en varmaan kiinnittäisi huomiota, vaikkei nyt niin täydellisen siisti olekaan. Siinä on vain joku valinnut laittaa sellaiset meikit, ihan kuin on valinnut millaisen villapaidan laittaa, ei se nyt maailmaa heilauta. :) Itse meikkaan myös samalla asenteella, vaikka lopputulos onkin ehkä vähön siistimpi kuin noissa, niin en sitäpaljon ajattelisi jos vaikka sateessa lähtisi meikit juoksemaan ja pitäisi pyyhkäistä jotenkuten pois silmien alta ja mennä kauppaan. Olen akateemisesti koulutettu ja ok toimeentuleva, ei mitään, miten sen sanoisi, ns ongelmia, en vain pidä kovin tärkeänä.

Vierailija
112/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettiikö joku aikuinen nainen oikeasti toisten ihmisten meikkejä näin paljon?

Itse meikkaan kuten haluan, jos jaksan ja suon sen muillekin. Meikki on keino ilmaista itseään. Harjoittelemalla oppii ja makuja on erilaisia. Kyllä varmaan tuli teininä lähdettyä karmeassa lookissa ulos, mutta niin tulee monen mielestä ehkä nykyisinkin. Se on vain elämää. Meikin voi pestä pois, ei ole niin vakavaa. Ei kaikilla ole aikaa ja innostusta tuhertaa sitä naamaa tunteja, joka kuvausmeikin tekemiseen menee. Joskus ne rajaukset menee vaan päin prsettä, vaikka kuinka yrität, eikä ole aikaa korjata sitä sotkua tai yksinkertaisesti rahat eivät riitä hyviin tuotteisiin.

Kyllä minäkin olen välillä miettinyt että onko ihmiset sokeita omalle naamalleen, vai onko joillain vaan niin huono maku että mikään ei saa silmiä sairastamaan. Ja huonolaatuiset meikit ei ole mikään selitys. Olen itse ollut aikanaan kova meikkaamaan koska tykkäsin meikata, ja kaiken maailman halpahallituotteilla ja ale-kori löydöillä on naamaa laitettu jatkuvasti. Ikinä ei ollut huulipuna viturallaan, poskipunat ja kulmakarvat vähän sinne päin ja kirkkaanvihreää luomiväriä, puhumattakaan siksak-eyelinerista. En olisi koskaan lähtenyt sen näköisenä ulos. 

Meikkaaminen on kädentaito. Jos sitä ei välitä opetella tai ei vaan opi, ei meikkaa kuin sen välttämättömän ripsivärin ja huulipunan verran, molemmat mieluummin mahdollisimman huomaamattomia. 

Vierailija
113/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjua en jaksanut lukea, mutta mietin, mihin kategoriaan kuuluu europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen? Hänen meikkaustaitonsa on aina ollut samantyyppinen, mutta ehkä vanhemmiten mennyt vielä pahemmaksi. Voisiko joku opettaa hänelle edes alkeellisimmat meikkaustaidot. Ks. videolta alkaen 1:53:14 (siis tunti viiskytkolme minuuttia ja risat).

https://areena.yle.fi/1-50655344

Vierailija
114/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://img.ilcdn.fi/wvRrZUhGD-1Kr_pnmnrlS-m_rL0=/full-fit-in/612x0/img…

Kirsti Paakasella oli tuhruisen näköinen meikki aina. Tosin en ole nähnyt hänestä nuoruuden tai keski-iän kuvia. Varmasti hänellä oli laadukkaita meikkituotteita käytössä. Luulenpa, että meikaksi aina itse ja jopa meikkaamisesta. 

Tässä kuvassa meikki on huomattavasti hillitympi. 

https://images.ctfassets.net/lkdtiisksoup/4BCQdvRYIUSuECaOmsCKWO/ad98d1…

Olisikohan joku ammattimeikkaaja tehnyt sen. 

Tyylikäs nainen hän on aina ollut meikistä huolimatta.

Vierailija
115/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas näitä ihan_tosissani_aidosti_vilpittömästi_loukkaamatta_kysyn_eli_vidduilen -tyypisiä aloituksia, joita tällä palstalla piisaa. Sitä kun täytyy niin silmät ihmetyksestä viattoman pyöreänä ja käsi sydämellä tulla kysymään, miksi tee muut ootte niin pällejä. Eikä nyt siis kyse ole vain sellaista tai tällaisesta ymmärrettävästä tai harmittomasta pälliydestä, vaan miksi ootte ihan aidosti, oikeasti, todellisesti pällejä? Älkääkä ainakaan vastatko, että siitä, tästä tai tuosta syystä, koska mitään selittelyjä tässä ei kaivata. Kertokaa siis kaikki vain ihan aidosti, oikeasti, vilpittömästi ja suoraan, miksi ootte niin megapällejä. Eikö yhtään haittaa? Olenko oikeassa, että päässäsi on vikaa, olenhan?

Eli pelkkää ystävällisyyteen verhottua kanssaihmisten dissausta ja moittimista. Tosissaan ja vilpittömästi.

Voisin vielä tähän loppuun heittää ap:lle erään kuolemattoman kysymyksen: Mitä se sinun persettäsi kaivaa?

Vierailija
116/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://img.ilcdn.fi/wvRrZUhGD-1Kr_pnmnrlS-m_rL0=/full-fit-in/612x0/img…

Kirsti Paakasella oli tuhruisen näköinen meikki aina. Tosin en ole nähnyt hänestä nuoruuden tai keski-iän kuvia. Varmasti hänellä oli laadukkaita meikkituotteita käytössä. Luulenpa, että meikaksi aina itse ja jopa meikkaamisesta. 

Tässä kuvassa meikki on huomattavasti hillitympi. 

https://images.ctfassets.net/lkdtiisksoup/4BCQdvRYIUSuECaOmsCKWO/ad98d1…

Olisikohan joku ammattimeikkaaja tehnyt sen. 

Tyylikäs nainen hän on aina ollut meikistä huolimatta.

Kirstillä on luullakseni ollut aina samanlainen tyyli, vanhemmiten hieman näyttävämpi.

Tässä hän on 53-vuotiaana:

https://anna.fi/awpo/img/s3/2019/02/12102941/1982.jpg?w=1300

Minusta hän on aina ollut hyvin luonnollinen, ei koskaan liian tiptop. Siinä vaiheessa kun ikää on jo paljon niin meikki kuin meikki on mitä on. Silti ihminen voi haluta meikata tai kokea sen tärkeäksi jutuksi. Ja jos teini saa olla vihreissä huulissa ja sinisissä kulmakarvoissa niin sallittakoon tummat smokeysilmät ja huulipuna myös vanhemmille daameille!

Sophia Loren tulee mulle aina mieleen - hänellä luomiväri on vain levinnyt isommaksi iän myötä ja on nykyisin kulmakarvoihin asti. Siihen vielä lasit/aurinkolasit päälle, onhan sekin tapa peittää iän merkit.

Moni vanhempi rouva näyttäisi ihan ikäiseltään ilman meikkiä. Niin Kirsi kuin muutama vanhempi laulajatähtikin. Kun se voimakas meikki olisi lähtenyt niin siinä näkisimme ihan ikäisensä naisen. Meikki voi olla osa julkkisroolia, kuin naamio joka puetaan ylle. Sallittakoon se heille.

Vierailija
117/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nyt on tässä sitä mieltä, ettei vanhalla iholla mikään meikki näytä hyvältä, niin Aira Samulin on kyllä siinä asiassa poikkeus:

https://assets.apu.fi/vqd9tl2q3uk2/6o2dmCuAKE3NySKAADLL5I/399a0f4ed6d85…

https://crop.kaleva.fi/F0xTgdP0xai2OT6xCaoYecQV-BQ=/2600x0/smart/https%…

Vierailija
118/120 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin täysin mitä aloittaja ajaa takaa. Eikä mielestäni mitenkään ilkeästi tässä puhuttu vaan kyseinen asia itseänikin toisinaan ihmetyttää.

Esimerkiksi uusi työkaverini ei juurikaan muuten meikkaa, mutta vetää vaaleiden nyppimättömien kulmakarvojensa päälle mustalla kynällä viivat.

Siis viivat.

Ei ole mikään nuori gootti vaan ihan keski-ikäinen äiti-ihminen.

Hän vaikuttaa todella kivalta ja ihan tolkun ihmiseltä mutta tämä kulmakarva-asia on mielestäni hämmentävää!

Vierailija
119/120 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
120/120 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän ketjun, kun pohdin omaa äsken tekemää meikkiä, jossa luomiväri näyttelee isossa roolissa. Katsoin vasta Railin meikkivideon luomivärin laitosta. Videolla kaikki näytti helpolta, mutta symmetrisen silmämeikin tekeminen on hullun vaikeeta, etenkin jos halutaan käyttää yhtään räikeempiä tai tummempia sävyjä. Lisäks mun silmät on sen malliset, että siipirajaukset menee lähes aina sotkuun. Niitä olen valehtelematta tehnyt ja harjotellut tuhansia kertoja. Täydellisiä niistä ei ole koskaan tullut, useimmiten kuitenkin välttäviä.

Omat kasvonpuoliskot taitaa myös olla aivan eri paria niinku meillä kaikilla. Monesti meikki näyttää peilistä katsoen hyvältä, mutta kuvassa hirveeltä, etenkin jos kirkas valo ja läheltä otettu kuva. Meikkaamaan ei opi kun meikkaamalla. Onko se maailmanloppu, jos välillä näyttää vöhän pimahtaneelta? Ymmärrän kyllä, jos jossain presidentin kansliassa olisit töissä niin saattas tulla sanomista. Vinkkinä sanoisin, että ne joiden vahvuus ei oo meikkaaminen kannattaa pysytellämahdollisimman neutraaleissa sävyissä. Niitä on muutenkin helpompi häivyttää. Toinen tärkee asia on eye primer ja lip primer. Mulla lähtee ainaki huulipunat äkkiä litomaan, jos ei oo kunnon pohjustusta alla. Ei oo järkee koko ajan lisätä vaan meikkiä, vaan huolehtii kunnon tuotteet alle, että pysyy.