Hei vanhat punkkarit! Mitä teistä tuli aikuisena?
Onko vanhaa asennetta enää jäljellä?
Minusta tuli ihan tavis sitten lopulta; akateeminen koulutus, ok työpaikka, ei tosin lapsia. Musiikkimakukin laajeni ja osittain myös pehmeni. Rock.keikoilla käyn kyllä aina kun mahdollista.
Kommentit (95)
Nuorena halusin tulla uudeksi Pelle Miljoonaksi. Sitten kun kuulin, että Pelle on seonnut rastafariuskontoon ja hindulaisuuteen ja polttaa pilveä, en enää halunnut tulla Pelle Miljoonaksi. Halusin tulla Nalle Wahlroosiksi. Olen nyt matkalla sinne, olen osakesijoittaja.
Insinööri tietysti!
Yhteensattumia tai ei, tänään kuulin ensimmäiseksi aamulla toimistossa kahviautomaatilla Sex Pistolsin NO FUTURE ja löin pientä nyrkkiäni ylös selittäen nuoremmille nuoruuttani. Kapinaa, tarvetta muuttaa maailma, tarve olla erilainen samalla lailla erilaisten joukossa. :)
Laimee ämmä. Hankin perheen hevarin kanssa. Asutaan hien osto alueella ja käydään töissä. Miehellä työvaatteet, vapaa-aikana näyttää Viel hevarilta. Mulla vielä häivähdys punkkia jäänyt ulkonäköön, ei oo töissäkään haitaksi, vaikka Sais siellä jakkupuvussakin painella. Välillä käydään punkki tai hevikeikoilla. Teini-ikäiset lapsemme ovat tosi taviksia.
Öö...aha! Aina oonkin saanut kuulla luonteeni mustavalkoisuudestani, mutta nyt oli eka kerta kun haukutaan persumieheksi. Heh.
Nyt on niin että tällainen tuli. Harmaan nyanssit on olleet vähissä.
Oletko sinä se josta Maho Neitsyt laulaa biisissään Kusipää jo syntyessään?
t. Se kommarifemakko
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:15"]
Olen nelikymppinen nainen. Koen että "aikuisuus" alkoi vasta kun sain kaksi lastani. Tein töitä kulttuurialalla, nyt opiskelen yliopistossa. En tiedä mitä työtä teen isona. Poliittisesti olen vasemmistolainen. Kokoomuslaisuus oksettaa ja partioon en lastani päästä. Olen tiedostava feministi, en siedä minkäänlaista vittuilua sukupuolen perusteella. Punkkia kuuntelen, ja käyn joskus keikoillakin. Tosin muukin musa menee, lähinnä sellainen jossa on jotain sanottavaa. Kaikenlainen tyhjäpäinen paskanjauhanta ärsyttää edelleen paljon. Voi kai sanoa että punkkarista tuli vanha punkkari! Noh, ulkonäköni ei sitä enää huuda.
[/quote]
Perussuomalaisen miehekäs provo, mutta liian kärjistetty. Yritä ensi kerralla olla uskottavampi. Lisää nyansseja, niin kyllä se siitä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:44"]Insinööri tietysti!
Yhteensattumia tai ei, tänään kuulin ensimmäiseksi aamulla toimistossa kahviautomaatilla Sex Pistolsin NO FUTURE ja löin pientä nyrkkiäni ylös selittäen nuoremmille nuoruuttani. Kapinaa, tarvetta muuttaa maailma, tarve olla erilainen samalla lailla erilaisten joukossa. :)
[/quote]
mä en kehdannut tunnustaa, että olen insinööri. No, Mutku säkin sen julkaisit, niin mäkin voin myöntää. Hei, oon vanha punkkari, nykyinen insinööri.
Musta tuli ensin FK ja toimittaja ja sen jälkeen KTM ja talouspäällikkö. Asennetta on jäljellä, olen vastavirtaan kulkija tietyissä asioissa ja pukeudun edellen aika punkahtavasti ikäisekseni. Tukka on aina ollut lyhyehkö, värikäs ja pystyssä...
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:04"]
Teologi. Asenne on edelleen punk ja joskus vaatteetkin. Punkkia olen alkanut kuuntelemaan pitkän tauon jälkeen uudelleen.
[/quote]
Ei kai uskovainen voi entinen tai nykyinen punkkari olla? Jeesus sanoi: "Antakaa keisarille se, mikä keisarin on", ja "Esivalta ei turhaan miekkaa kanna". Et siis voi olla järjestäytyneen yhteiskunnan vihollinen, jos olet uskovainen. Olet teologi, mutta oletko uskovainen?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:13"]
Duurin työvoimaohjaaja.
[/quote]
Mikä on Duuri?
Ei musta mitään tullu. Tai no joo, työtön juoppo.
Punkkarihan minusta aikuisena tuli.
Talouspuolelle päädyin, pari lasta ja eronnut. Tosi tavallisen näköinen, hiukset pysyny mustana vaikka tyyli pliisu. Vaatteissa ja koruissa olen aina ollut maltillinen, klassinen ja rauhallinen tyyli mutta omat koukut luon boheemisti kirpputoripiristyksillä. Kengät pitää olla aina joko tosi naiselliset tai tosi särmät (esim. maiharit), ei välimalleja.
Haardcore ei mun juttu, peruspunk (yleensä suomalaista, englantilaista, australialaista tai ruotsalaista) ja irkkupunk. Iän myötä raskaammat soundit alkanu myös maistumaan ja vaihtoehtorokista esim. Muse ja tottakai vanhat jutut kolahtaa aina (David Bowie, Neil Young, Jimi Hendrix, Pink Floyd jne.)
Punk on aina ollut mulle eniten musiikkia, mielen ja sanan vapautta, elämän kunnioittamista ja heikompien puolustamista. Poliittisesti en ole aktiivinen, äänestän ja olen perillä asioista. Osallistun asuinpaikkakuntani yhteisölliseen toimintaan (en kuitenkaan poliittiseen). En ole sitoutunut mihinkään puolueeseen, mutta kumpaankaan ääripäähän en missään tapauksessa kuulu, enkä vihreisiin.
Moon nyt keski-ikäinen kahden teinin äiti. Edelleenkin riibeli, kun kuopus aikoinaan sanoi. Mieheni on muusikko ja mä niin mä olen leipuri, pienessä leipomossa, kuten silloinkin!
Edelleen kuljen maiharit jalassa, metsästystakki päällä jne.
Meillä nykyään kulkee kaikenlaista.. Meille saa aina tulla. Sossukin on sen todennut. Hyvä kämppä ja lämmin syli. Aina saa ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:16"]
Narkomaani.
[/quote]
Ei se ole mikään ammatti.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:41"]
Narkomaani.
[/quote]
[/quote]
Ei niin. Se on 24/7 duuni. Työtön ammattinani siis.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:41"]
Narkomaani.
[/quote]
[/quote]
Ei ap ammattia tiedustellutkaan, vaan sitä mitä tuli aikuisena. Ohis
Oon aprikoiva punkki, mutta kuitenkin nykyään painottunut enemmän goottimeininkeihin. Musisoin menemään edelleen, joskin hieman...himmeämmin.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:26"]
Q
[/quote]
Sinusta tuli isona Q? Vai Kuu?