Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bioanalyytikkoja paikalla? Lh haluaa jatkokouluttautua!

Vierailija
05.12.2014 |

Olen 22v lähihoitaja. Opiskeluvuoteni olivat 15-18vuotiaana jolloin koulu ei paljoa kiinnostanut, päättötodistus ei ole siis parhaimmasta päästä. Olen aivan kyllästynyy lh työhön, sen fyysiseen rankkuuteen, palkkaukseen yms. Vaikka omaa työtäni kyllä arvostan, olen todennut etten enään 30vuotiaana halua tehdä tätä, vaan jatkokouluttautua. Olen miettinyt sh ja bioanalyytikon välillä. Bioanalyytikon työ kuulostaa mielenkiintoisemmalta ja myös kevyemmältä. Toivoisin että sinä bioanalyytikko voisit kertoa työnkuvastasi (käsittääkseni eri paikoissa hyvin erilainen), palkkauksestasi ja mitä koulutus pitää sisällään. Ensi vuonna olisi muutto pääkaupunkiseudulle mahdollinen, minne sinne pääsisi parhaiten kouluun? Ja onko ammattikoulun numeroita mahdollista nostaa?

Kiitos tuhannesti jos vastaat!:)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu erittäin vaativaa. Onko kemia ja matikka hallussa.

Vierailija
2/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

bioanalyytikkoliitto.fi saat tietoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:42"]bioanalyytikkoliitto.fi saat tietoa
[/quote]

Juu olenkin sieltä jo lueskellut, mutta haluaisin lisää omakohtaista tietoa ja kokemusta.

Vierailija
4/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sisään hyvin-erinomaisesti suoritettujen lähihoitajan opintojen, työkokemuksen lähihoitajana ja pääsykokeen kautta. Soita oppilaitokseen, kerro arvosanoistasi ja kysy, että millä tavoin voisit parantaa sisäänpääsymahdollisuuksiasi.

Vierailija
5/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:36"]

[/quote]

Nyt tulee höpöä. Opiskelu oli erittäin helppoa, itse asiassa olin kovasti pettynyt juuri siihen että opiskelussa ei ollut mitään älyllistä haastetta... Lyhyen matematiikan olin vain lukiossa lukenut enkä ikinä tuntenut matematiikkaa vahvaksi puolekseni.

Itse bioanalyytikon hommasta... Itsehän vaihdoin siltä alalta pois päälle kolmikymppisenä. Syynä huonot palkat ja työn älyllinen epähaastavuus. Kaipasin jotain muuta kuin olla näytteenottokone yliopiston sairaalan labrassa. Koneeksi siinä nimittäin alkaa itsensä tuntea, kun siellä oven ulkopuolella odottaa jatkuvasti jono asiakkaita ja kiire on jatkuvasti. Ei siinä jää kauheasti aikaa kontaktiin ihmisten kanssa vaan äkkiä vaan koneelta katsot mitä näytteitä on pyydetty, otat ne, ja sitten seuraava asiakas. 

Mutta kyllähän se työ fyysisesti on huomattavasti kevyempää kuin lähihoitajan työ, eli on se ihan mahdollista että olisikin ap:n juttu. 

Vierailija
6/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen alaa ja ihan normaali matikkataidoilla pärjää! Kemiaa ja fysiikkaa tulee kerrattua koko opiskeluiden ajan. Monella ei ole alla kuin yksi lukion pakollinen kemian kurssi. Minulla ei sitäkään.

Helsingin metropoliassa voi opiskella bioanalyytikoksi. 

Vierailija
7/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:36"]

[/quote]

Nyt tulee höpöä. Opiskelu oli erittäin helppoa, itse asiassa olin kovasti pettynyt juuri siihen että opiskelussa ei ollut mitään älyllistä haastetta... Lyhyen matematiikan olin vain lukiossa lukenut enkä ikinä tuntenut matematiikkaa vahvaksi puolekseni.

Itse bioanalyytikon hommasta... Itsehän vaihdoin siltä alalta pois päälle kolmikymppisenä. Syynä huonot palkat ja työn älyllinen epähaastavuus. Kaipasin jotain muuta kuin olla näytteenottokone yliopiston sairaalan labrassa. Koneeksi siinä nimittäin alkaa itsensä tuntea, kun siellä oven ulkopuolella odottaa jatkuvasti jono asiakkaita ja kiire on jatkuvasti. Ei siinä jää kauheasti aikaa kontaktiin ihmisten kanssa vaan äkkiä vaan koneelta katsot mitä näytteitä on pyydetty, otat ne, ja sitten seuraava asiakas. 

Mutta kyllähän se työ fyysisesti on huomattavasti kevyempää kuin lähihoitajan työ, eli on se ihan mahdollista että olisikin ap:n juttu. 

[/quote]

Bioanalyytikkona voi kuitenkin työskennellä monessa eri paikassa. Ei ole mikään pakko olla perus näytteenotossa sairaalassa. 

Vierailija
8/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:48"]Pääsin sisään hyvin-erinomaisesti suoritettujen lähihoitajan opintojen, työkokemuksen lähihoitajana ja pääsykokeen kautta. Soita oppilaitokseen, kerro arvosanoistasi ja kysy, että millä tavoin voisit parantaa sisäänpääsymahdollisuuksiasi.
[/quote]

Työkokemus ei taida tänä päivänä merkata enää mitään? Päättötodistuksen pisteillä karsitaan ne jotka pääsevät edes pääsykokeeseen.

Vierailija
9/12 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaopinnot melkein itkettivät, kun olivat minusta niin helpot! Osa sielläkin tuskaili oppimisvaikeuksiensa kanssa, mutta missäpä ei!

Bioanalyytikko-opinnoissa oli sopivasti haastetta. Sain kohtuullisella lukemisella hyvä-kiitettävä tasoiset paperit. Päättötyöni oli tasokas. Työllistyin heti mieleiseeni työpaikkaan.

En kutsuisi bioanalyytikko-opintoja vaikeiksi, mutta ne vastaavat yliopistotasoisia haasteita, kunhan keskittyy oman tasonsa pitäämiseen korkeana. Luin graduja osana päättötyöni aineistoa, joten tältä pohjalta uskallan väittää näin! Kiinnostus alaan, ahkeruus, alalle sopiva persoonallisuus ja keskimääräinen älykkyys riittävät hyvin. Työ on ollut niin mukavaa, että jatko-opinnot yliopistossa eivät ole tulleet ajankohtaisiksi. Työ vaatii mm hyvää keskittymiskykyä, suunnitelmallisuutta, vastuunottoa, pyrkimystä virhettömiin suorituksiin ja sorminäppäryyttä.

Vierailija
10/12 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääkö lähihoitajan matematiikan taidoilla?

Alan vaihtoa miettivä...

Vierailija
11/12 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:48"]Pääsin sisään hyvin-erinomaisesti suoritettujen lähihoitajan opintojen, työkokemuksen lähihoitajana ja pääsykokeen kautta. Soita oppilaitokseen, kerro arvosanoistasi ja kysy, että millä tavoin voisit parantaa sisäänpääsymahdollisuuksiasi.

Työkokemus ei taida tänä päivänä merkata enää mitään? Päättötodistuksen pisteillä karsitaan ne jotka pääsevät edes pääsykokeeseen.

Jos ammattikorkeaan hakee niin kyllä kai siinä työkokemuksesta saa pisteitä, ja se on aivan se ja sama miltä alalta se kokemus on. Itse hain, en kylläkään bioanalyytikoksi, pääsin sisään, hyväksyin opiskelupaikan, ja sen jälkeen piti vielä postittaa työtodistukset. Että kaipa niillä jokin arvo on.

Vierailija
12/12 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa opiskelu. Ilman lukiotakin pärjäisi hyvin. Työ on tylsää ja haastonta. Ammattinimike on paras esimerkki sadusta Keisarin uudet vaatteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan