Hyvää joulua vaan.. Miehen exä aikoo tarkistuttaa elarit koska
Eli miehen lasten äiti kertoi mitä lapset haluaa lahjaksi. Me oltiin tänävuonna säästetty vähän enempi rahaa lahjoihin kun viime vuonna olivat niin huonot kun auto hajosi juuri ennen joulua. Ollaan siis aika vähävaraidia, mutta tullaan toimeen. Tänävuonna jokaiselle lapselle oli rahaa pistää isompaa lahjaa, yhdelle ostettiin leluja ja ensimmäinen puhelin (n150€), toiselle toivottu iphone5s, kolmannelle kasa merkkivaatteita, pelilahjakortti.
Ja nyt kun mies kertoi mitä oltiin hankittu niin ex kiittää laittamalla elarit tarkistukseen.
Aiemmin ovat siis maksaneet yhteisen sopimuksen mukaan, mies maksaa kolmesta lapsesta n.1000€/kk.
Omapa on exän vika kun elarit tulevat tippumaan tuosta huomattavasti kun käy lasketuttamassa ne. Mutta ärsyttää tuo ajatus et kun ollaan säästetty ja hommataan nyt paremmat lahjat niin sitten yritetään heti kyniä lisää.
Että terkkuja vaan.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:24"]Oli kyllä tosi typerää exältä. Ihan vain sen takia, että on normaalia useimmille säästää kivoihin joululahjoihin. On aika tavallista myös vähävaraisten haluta ostaa jotakin toivottua, ei se tarkoita noussutta elintasoa. Ja kakkoselle: Erossa tippuu elintaso varsinkin, jos on elatettavia. Minun mieheni maksaa tonnin kuussa kolmesta, kun käteen saa 2400. Eli ison osan. Mutta lapset maksaa, niin maksan minäkin. 2000 kuussa laskettuna kolmen lapsen elatukseen ei ole käytännössä niin paljon, miltä se kuulostaa. Erossa on tarkoitus säilyttää LASTEN elintaso mahdollisimman muuttumattomana, vanhemmat tinkivät omastaan.
[/quote]
Jos lapseen menee KUUKAUDESSA 300*2+lapsilisä niin kyllä on rahankäytössä vikaa!!!!
Onneksi olkoon mihin harppuun törmäsit. Valitettavasti näitä mahtuu kolmetoista tusinaan.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:55"]
Elareiden laskeminen alaspäin on yhtä todennäiköistä, kun lotossa päävoitoin voittaminen: :D
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Vain jos maksaa sen minimin, sitä ei lasketa. Tässä ap:n tapauksessa mies maksaa kaksinkertaisesti yli minimin. Sitä en kyllä ymmärrä, miten valvoja on päästänyt tuollaisen elarisopimuksen läpi aikoinaan. Ehkä miehen tulot on silloin olleet nykyistä selvästi suuremmat.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:55"]
Elareiden laskeminen alaspäin on yhtä todennäiköistä, kun lotossa päävoitoin voittaminen: :D
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Vain jos maksaa sen minimin, sitä ei lasketa. Tässä ap:n tapauksessa mies maksaa kaksinkertaisesti yli minimin. Sitä en kyllä ymmärrä, miten valvoja on päästänyt tuollaisen elarisopimuksen läpi aikoinaan. Ehkä miehen tulot on silloin olleet nykyistä selvästi suuremmat.
[/quote]
Tai ex-vaimolla ei ole ollut tuloja ollenkaan, esim. äitiyslomalla, hoitovapaalla tai työttömänä.
Mä unohdin että saahan se exä vielä lapsilisätkin. Siihen vielä tonni päälle. Onko ahneudella mitään rahaa. Nyt miehen elatusmaksut pienemmiksi. Kyllä varmasti halutessaan osallistuu lapsen kuluihin enemmän sitten jos lapsi vaikka sairastuu tai jotain :)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:55"]Mä en ymmärrä näitä vastauksia - mä en ainakaan saanut sellaista kuvaa, että sua harmittais tuo miehesi maksama summa, vaan sua harmittaa eksän ahneus. Mun mielestä on ihan oikeutettua, jos tuo elarisumma tulee pienentymään tuon ahneen paskiaisen takia, sitä saa mitä tilaa. Ihmisillä on ihme asenne näihin "äitipuolien" viesteihin, oletuksena on aina se, että äitipuoli on paska tyyppi joka on kateellinen miehen entiselle naiselle jne jne.
[/quote]
Ei tosiaan harmita. Osa siitä summasta menee ihan varmasti lainanlyhennyksiin jne. mutta sen turvin on ostettu asunto jossa lapsilla on enempi tilaa, autokin on uusi ja turvallinen jne. Mutta juuri se asenne että milläs rahalla olette nämä hankkineet, säästäneet, paskat sanon minä, sulla on noussut tulot etkä ole kertonut mulle, maksa lisää tai mennään lastenvalvojalle laskemaan niin saan sen mitä mulle kuuluu.
No, niin hän tosiaan tuleekin saamaan, mutta lapsiltahan se on pois.
Siis paha mieli tulee tuollaisesta asenteesta joka hällä on miestäni (ja tietysti minua) kohtaan. Onneksi on kuitenkin sen verta järkevä nainen ettei ole siirtänyt sitä asennettaan lapsille.
Ap
Yllättävää että täällä puolustellaan taas jotain äiti parkaa joka kynii exältä kaikki rahat. Toivottavasti elareita lasketaan! Ei se tee lasten olosta yhtään vaikeampaa vaan ap:n miehen exän joka siis todennäköisimmin itseensä ne rahat käyttää
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:24"]Oli kyllä tosi typerää exältä. Ihan vain sen takia, että on normaalia useimmille säästää kivoihin joululahjoihin. On aika tavallista myös vähävaraisten haluta ostaa jotakin toivottua, ei se tarkoita noussutta elintasoa. Ja kakkoselle: Erossa tippuu elintaso varsinkin, jos on elatettavia. Minun mieheni maksaa tonnin kuussa kolmesta, kun käteen saa 2400. Eli ison osan. Mutta lapset maksaa, niin maksan minäkin. 2000 kuussa laskettuna kolmen lapsen elatukseen ei ole käytännössä niin paljon, miltä se kuulostaa. Erossa on tarkoitus säilyttää LASTEN elintaso mahdollisimman muuttumattomana, vanhemmat tinkivät omastaan.
[/quote]
Jos lapseen menee KUUKAUDESSA 300*2+lapsilisä niin kyllä on rahankäytössä vikaa!!!!
[/quote]
Tiedätkö sinä mitä meidän lapsille on tarjottu ennen vanhempien eroa!? Miksi lapset laitettaisiin kärsimään ja lopettamaan esim jääkiekko vain siksi, että typerät vanhemmat eivät kyenneetkään elämään sovussa ja rakastamaan toisiaan!? Et nyt oikein ymmärrä tämän asian pointtia. Miksi ap ja hänen miehensä haluaisivat maksaa vähemmän ja tiputtaa lasten elintasoa? En saanut sellaista kuvaa, vaan sellaisen, että harmittaa, kun kivat lahjat joihin säästetty, tulkittiin nousseeksi elintasoksi. Ja noi äidin uudet lapset jo muutenkin laskevat äidin osuutta elatuksesta. Mikä on ikävää. Mutta erittäin kurjaa lapsille, jos kaikki maksavat heistä koko ajan vain vähemmän. Oletteko ap miettineet lähivanhemmuutta? Haluaisivatko lapset? Voisitte ehkä tarjota enemmän niille lapsille kuin äiti kahden uuden elatettavansa kanssa.
Olet ihan liian hyväsydämminen ap, samoin on sun miehes.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:11"]
Yllättävää että täällä puolustellaan taas jotain äiti parkaa joka kynii exältä kaikki rahat. Toivottavasti elareita lasketaan! Ei se tee lasten olosta yhtään vaikeampaa vaan ap:n miehen exän joka siis todennäköisimmin itseensä ne rahat käyttää
[/quote]
Kyllä täällä on enemmistö haukkunut ap:n miehen exän maan rakoon. Neutraaleitakin kommentteja on enemmän kuin ex:n puolustamista.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:36"]Siis miehellä 6 lasta?
1000€/kk elareihin kuulostaa järkevältä, koska lapset ovat hankittu ennen teidän lapsia. Missäköhän tuollaiset elarit määrätty? Yleensä luokkaa 150€/kk, ja jokainen tietää ettei se lasten elatukseen riitä. Miehet pääsevät yleensä hyvin helpolla ja halvalla.
Ex vähän hölmö kun tarkistuttaa elarit, laskevat varmasti. Teidän onni tietysti.
[/quote]
Miehellä 3 lasta exän kanssa. Ja tällä exällä 2 lasta uuden miehensä kanssa. Meillä ei yhteisiä lapsia.
Ja tosiaan ovat yhdessä sopineet erossa että mies maksaa tän 1000€, nyt ex on menossa lastenvalvojalle lasketuttamaan elarit koska tietysti meillä on vara maksaa enemmän kun pystytään ostamaan näin kalliit lahjatkin.
Ap
[/quote]
Älä ole kateellinen. Mitäs otit lapsellisen miehen. Sitä saa mitä tilaa. Eikö vain?
[/quote]
Kaikille meille ne lapset eivät ole mikään rasite tai pakollinen paha. Mun lapsipuolet ovat mulle rakkaita ja osa perhettä. En enää osaa kuvitella elämää ilman heitä. Ja se kuinka hyvin ja rakkaudella ovat itsekin ottaneet mut osaksi heidän perhettään on ihailtavaa.
Ap
[/quote]
Hyvä!
Miksi siis valitat. Lapset tarvivat elatusta.
Ap, elarit eivät tule tuosta nousemaan. Päinvastoin. Tulevat laskemaan, jopa puolella! Anna siis mennä vaan. Ex tuskin suostuu laittamaan nimeään paperiin, koska elarit tulevat olemaan jatkossa max 150 eur/lapsi. Minulla on tästä kokemusta. Siis auliisti vain lastenvalvojalle palkkakuittien kanssa ja homma rullaamaan. Hopihopi. Jos ei ex ole yhteistyökykyinen, laittakaa hakemus käräjäoikeuden vahvistettavaksi. Helppoa eikä tule maksamaan juurikaan, koska ei tuossa oikeusavustajaa edes tarvita. Käske miehen mennä itse lastenvalvojan juttusille.
44 - ollaan mietitty lähivanhemmuutta mutta samalla koettu että lapsille on kivempi kasvaa sisarustensa kanssa. Ja tulisihan heillä äitiäkin kova ikävä, varsinkin nuorimmaisella. Kovasti kaksi nuorinta ovat aina meille muuttamassa kun eivät kuitenkaan niin paljoa arkea meillä vietä että tajuaisivat sen olevan täällä meillä samanlaista kuin äidinkin luona. Että lelut pitää siivota, oma huone pitää siivota, kotitöissä pitää auttaa ym. Ja että kyllä meilläkin tulisi riitaa ja erimielisyyksiä kuten kotonakin. Tietysti uudet lapset ovat aina pois isoimmilta sisaruksilta, mutta näinhän se on ydinperheessäkin.
Ap
Minä yhä ihmettelen ketkä on niitä jotka maksaa lapsesta vaan sen alhaisimman 150e? Siis MITEN HUONOT TULOT silloin oikein on?
Jos miehen lapset on poikia niin heille olisi oikeasti hyödyksi asua isänsä kanssa viimeistään kouluiässä. Isäpuoli auttaa teidän tapauksessa tilannettanne vähän ja vähentää lasten syrjäytymisen riskiä.
Edelleenkin nykyinen summa on ollut ihan ok, mutta exän asenne ssi aikaan pahan mielen. Mies sanoi tossa et hän aikoo allekirjoittaa tän uuden sopimuksen, ja ostella sitten lapsille vaatteita tai muuta tarpeellista ylijäävällä rahalla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 12:08"]
Mä unohdin että saahan se exä vielä lapsilisätkin. Siihen vielä tonni päälle. Onko ahneudella mitään rahaa. Nyt miehen elatusmaksut pienemmiksi. Kyllä varmasti halutessaan osallistuu lapsen kuluihin enemmän sitten jos lapsi vaikka sairastuu tai jotain :)
[/quote]
Onko se auttamatta sen rakkaan entisen puolison ahneutta, jos lapsen toinen vanhemmista haluaa turvata lastensa tulevaisuuden myös taloudellisesti. Ei pelkällä hoivalla ja läsnäololla elä. Asioita voi ajatella myös kauaskantoisesti ja sijoittaa lapsen tulevaisuuteen, eikä tuhlata joka kuu jokaista senttiä joka tulee. Ihan vaan rakkaudella äiti, joka yhteistyössä lasten isän kanssa sijoittaa kahteen lapseensa noin 2300€/kk ja lapseten päivittäinen arki kustannetaan palkkatuloilla.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:28"]Ei kannata mennä yksiin miehen kanssa, jolla on tollaisia rasitteita.
[/quote]
Tämä!
Ap:lle kysymys: etkai vaan ole mennyt rikkomaan perhettä? Jos niin on niin et saa ymmärrystä mutta toivon siinä tapauksessa oikeutusta jätetylle ex-vaimolle. Ja sinulle karman lain mukaista loppuelämää.
[/quote]
Siis miten tämä kommenttisi liittyy aloitukseen?
Pointti on nyt se, että miehen ex aiheuttaa itse elatusmaksujen laskemisen. Siinäpä se karma nyt sitten on. Ap:han vain halusi antaa miehen lapsille - ei omilleen - paremmat lahjat? Karma?
2