Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvää joulua vaan.. Miehen exä aikoo tarkistuttaa elarit koska

Vierailija
05.12.2014 |

Eli miehen lasten äiti kertoi mitä lapset haluaa lahjaksi. Me oltiin tänävuonna säästetty vähän enempi rahaa lahjoihin kun viime vuonna olivat niin huonot kun auto hajosi juuri ennen joulua. Ollaan siis aika vähävaraidia, mutta tullaan toimeen. Tänävuonna jokaiselle lapselle oli rahaa pistää isompaa lahjaa, yhdelle ostettiin leluja ja ensimmäinen puhelin (n150€), toiselle toivottu iphone5s, kolmannelle kasa merkkivaatteita, pelilahjakortti.
Ja nyt kun mies kertoi mitä oltiin hankittu niin ex kiittää laittamalla elarit tarkistukseen.
Aiemmin ovat siis maksaneet yhteisen sopimuksen mukaan, mies maksaa kolmesta lapsesta n.1000€/kk.
Omapa on exän vika kun elarit tulevat tippumaan tuosta huomattavasti kun käy lasketuttamassa ne. Mutta ärsyttää tuo ajatus et kun ollaan säästetty ja hommataan nyt paremmat lahjat niin sitten yritetään heti kyniä lisää.
Että terkkuja vaan.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:36"]Siis miehellä 6 lasta?
1000€/kk elareihin kuulostaa järkevältä, koska lapset ovat hankittu ennen teidän lapsia. Missäköhän tuollaiset elarit määrätty? Yleensä luokkaa 150€/kk, ja jokainen tietää ettei se lasten elatukseen riitä. Miehet pääsevät yleensä hyvin helpolla ja halvalla.

Ex vähän hölmö kun tarkistuttaa elarit, laskevat varmasti. Teidän onni tietysti.
[/quote]

Miehellä 3 lasta exän kanssa. Ja tällä exällä 2 lasta uuden miehensä kanssa. Meillä ei yhteisiä lapsia.
Ja tosiaan ovat yhdessä sopineet erossa että mies maksaa tän 1000€, nyt ex on menossa lastenvalvojalle lasketuttamaan elarit koska tietysti meillä on vara maksaa enemmän kun pystytään ostamaan näin kalliit lahjatkin.
Ap

Vierailija
22/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä kun menee lasketuttamaan uudelleen, saa miehesi maksaa jatkossa vähemmän. Miksi ihmeessä miehesi on edes suostunut tuohon summaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:36"]Siis miehellä 6 lasta?
1000€/kk elareihin kuulostaa järkevältä, koska lapset ovat hankittu ennen teidän lapsia. Missäköhän tuollaiset elarit määrätty? Yleensä luokkaa 150€/kk, ja jokainen tietää ettei se lasten elatukseen riitä. Miehet pääsevät yleensä hyvin helpolla ja halvalla.

Ex vähän hölmö kun tarkistuttaa elarit, laskevat varmasti. Teidän onni tietysti.
[/quote]

Miehellä 3 lasta exän kanssa. Ja tällä exällä 2 lasta uuden miehensä kanssa. Meillä ei yhteisiä lapsia.
Ja tosiaan ovat yhdessä sopineet erossa että mies maksaa tän 1000€, nyt ex on menossa lastenvalvojalle lasketuttamaan elarit koska tietysti meillä on vara maksaa enemmän kun pystytään ostamaan näin kalliit lahjatkin.
Ap
[/quote]

Älä ole kateellinen. Mitäs otit lapsellisen miehen. Sitä saa mitä tilaa. Eikö vain?

Vierailija
24/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:36"]Siis miehellä 6 lasta?

[/quote]

Ap
[/quote]

Älä ole kateellinen. Mitäs otit lapsellisen miehen. Sitä saa mitä tilaa. Eikö vain?
[/quote]
Mistä ap olisi kateellinen??

Vierailija
25/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on. miten lapsiin muka tollanen summa menee neljässä viikossa??

Vierailija
26/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:45"]No hyvä kun menee lasketuttamaan uudelleen, saa miehesi maksaa jatkossa vähemmän. Miksi ihmeessä miehesi on edes suostunut tuohon summaan?
[/quote]

Ehkä haluaa tarjota lapsille hyvän elintason?

Vierailija
27/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies maksaa liikaa elareita, joten teille hyvä että ne tarkistetaan. Minun lasteni isän tuloiksi katsottiin keskiarvo 1200e/kk, avopuoliso, ei lapsia. Sen perusteella isä maksaa 80e yhteensä neljästä lapsesta. Ja sun mies maksaa yli kymmenkertaisesti kolmesta?? 

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:24"]

Ex käy töissä, uusi mies, osti juuri asunnon, autokin on aika uusi, 2 lasta jo lisää. Ei heillä näiden menojen jälkeen jää kauheana ylimääräistä. Miehelle jää käteen kuussa n.2000€ joista puolet menee lasten elatukseen, asumiskulujen ja laskujen jälkeen elelläänkin sitten mun palkalla joka sekään ei päätä huimaa. N. 1700 jää mulle käteen kuusta riippuen. Pakollinen auto koska joudutaan kuskaamaan lapsia harrastuksiin ja miehen pitkät työmatkat. Ap

[/quote]

Vierailija
28/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te aapee tiedätte, että exä kuvittelee lastensa saavan enemmän elareita kun ne lasketaan uudelleen? Todennäköisesti hän tietää hyvinkin, mikä elaritaso yleensä on, ja ajattelee kenties, että nyt hän on jaloillaan ja teiltä ei tarvita enää niin paljon?

Vierailija
29/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:45"]No hyvä kun menee lasketuttamaan uudelleen, saa miehesi maksaa jatkossa vähemmän. Miksi ihmeessä miehesi on edes suostunut tuohon summaan?
[/quote]

Ehkä haluaa tarjota lapsille hyvän elintason?
[/quote]
Exälle paremminkin.

Vierailija
30/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:37"]Just joo, tässähän kannattais ottaa avioero jos isä kerran joutuu kahden tonnin palkasta maksamaan puolet elatusmaksuja! Johan minä pääsisin rikastumaan!
[/quote]

Riippuu kuule ihan siitä, millaisen elintason olette lapsillenne suoneet. Ja onko lapsilla harrastuksia tai sairauksia. Meidän nuorimmaisen diabetes on aina hoidettu yksityisella sisätautilääkärillä ja kaksi vanhinta pelaa jääkiekkoa. Tarjoamme lapsille hyvät varusteet ja kunnon ruokaa. Siitä tulee se 100 euroa elareita. Ja kyllä minä silti maksan enemmän, koska maksan yksin puhelinlaskut ja asumiskulut. Ei siinä itselle jää yhtään ylimääräistä minulle eikä lasten isälle. Haluamme molemmat kuitenkin tarjota lapsille samat asiat kuin ennen eroakin, eihän se ero lasten vika ollut.

Vierailija
31/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:36"]Siis miehellä 6 lasta?

[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]

Kaikille meille ne lapset eivät ole mikään rasite tai pakollinen paha. Mun lapsipuolet ovat mulle rakkaita ja osa perhettä. En enää osaa kuvitella elämää ilman heitä. Ja se kuinka hyvin ja rakkaudella ovat itsekin ottaneet mut osaksi heidän perhettään on ihailtavaa.
Ap

Vierailija
32/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:36"]Siis miehellä 6 lasta? 1000€/kk elareihin kuulostaa järkevältä, koska lapset ovat hankittu ennen teidän lapsia. Missäköhän tuollaiset elarit määrätty? Yleensä luokkaa 150€/kk, ja jokainen tietää ettei se lasten elatukseen riitä. Miehet pääsevät yleensä hyvin helpolla ja halvalla. Ex vähän hölmö kun tarkistuttaa elarit, laskevat varmasti. Teidän onni tietysti. [/quote] Miehellä 3 lasta exän kanssa. Ja tällä exällä 2 lasta uuden miehensä kanssa. Meillä ei yhteisiä lapsia. Ja tosiaan ovat yhdessä sopineet erossa että mies maksaa tän 1000€, nyt ex on menossa lastenvalvojalle lasketuttamaan elarit koska tietysti meillä on vara maksaa enemmän kun pystytään ostamaan näin kalliit lahjatkin. Ap [/quote] Älä ole kateellinen. Mitäs otit lapsellisen miehen. Sitä saa mitä tilaa. Eikö vain?

[/quote]

Pakko näin typerien kommenttien kirjoittajalle kuitata, että mullakin on uusperhe ja mies tienaa niin hyvin ettei mun tarvitsis olla päivääkään töissä. Siitä huolimatta haluan käydä töissä ja tienaan itsekin ihan kivasti. Mahtaa sua vituttaa kun jollain uusperheellä menee taloudellisesti hyvin, sen lisäksi että elämä on muutenkin mukavaa. Hauskaa päivänjatkoa, toivottavasti säkin löydät elämääsi iloa jostain.

Vierailija
33/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:39"]

Miksi se on aina oletus että mies lähtee toisen matkaan?

[/quote]

Tilastollinen fakta, hyvin harva mies lähtee täyshoidosta ennenkuin on uusi nainen valmiiksi katsottu.

Ap. onhan se teidänkin etu että elatusmaksut lasketaan uudestaan. Yleensäkin olen sitä mieltä että elatusmaksut pitäisi laskettaa helpomminkin uudestaan. Ihmisten perhetilanteet muuttuvat eronkin jälkeen. Mennään naimisiin, saadaan lisää lapsia, jäädään äitiyslomalle tai hoitovapaalle, pahimmassa tapauksessa joku jää työttömäksi. Elatusmaksujen uudelleen lasketusta ei pitäisi nähdä kiusantekona vaan ihan normaalina tapahtumana.

Vierailija
34/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:29"]

No mulla jää käteen 3500e/kk ja IHAN KAIKKI menee lasten elämään: asumiseen, harrastuksiin, ruokaan jne jne. Kolme lasta mullakin, että halvalla miehes pääsee ap.

[/quote]

sä sä et siis itse syö mitään, et asu missään ja käytä sähköä omaan elämiseesi, et osta vaatteita itsellesi, et käytä vettä itseesi, ei nettiä ei puhelinta? 

Aika ka mielenkiinotoinen ihminen on se jolla ei omaan elämiseen kulu yhtään rahaa:) tyypillinen ex-vaimon marmatus että kaikki menee lapsiin ja kun ruvetaan lähemmin tarkastelemaan niin hups meneehän siihen omaan elämäänkin hieman rahaa.

ja se että sä käytät 3500e kuukaudessa lapsiin on sun omaa tyhmyyttä rahankäytössä jos siihen ei ole varaa, nimittäin 1000e yhdeltä ihmiseltä kuukaudessa on iso summa eikä siitä voi sanoa että "halvalla pääsee" paitsi jos vertaa noin idioottiin rahankäyttäjään kuin sinä.

Vierailija
35/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:48"]Mistä te aapee tiedätte, että exä kuvittelee lastensa saavan enemmän elareita kun ne lasketaan uudelleen? Todennäköisesti hän tietää hyvinkin, mikä elaritaso yleensä on, ja ajattelee kenties, että nyt hän on jaloillaan ja teiltä ei tarvita enää niin paljon?
[/quote]

No se tuli varsin selkeäksi hänen lähettämistään tekstiviesteistä.
Ap

Vierailija
36/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:29"]No mulla jää käteen 3500e/kk ja IHAN KAIKKI menee lasten elämään: asumiseen, harrastuksiin, ruokaan jne jne. Kolme lasta mullakin, että halvalla miehes pääsee ap.
[/quote]

Järjetöntä.

Vierailija
37/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä vastauksia - mä en ainakaan saanut sellaista kuvaa, että sua harmittais tuo miehesi maksama summa, vaan sua harmittaa eksän ahneus. Mun mielestä on ihan oikeutettua, jos tuo elarisumma tulee pienentymään tuon ahneen paskiaisen takia, sitä saa mitä tilaa. Ihmisillä on ihme asenne näihin "äitipuolien" viesteihin, oletuksena on aina se, että äitipuoli on paska tyyppi joka on kateellinen miehen entiselle naiselle jne jne.

Vierailija
38/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:28"]Ei kannata mennä yksiin miehen kanssa, jolla on tollaisia rasitteita.
[/quote]

Tämä!
Ap:lle kysymys: etkai vaan ole mennyt rikkomaan perhettä? Jos niin on niin et saa ymmärrystä mutta toivon siinä tapauksessa oikeutusta jätetylle ex-vaimolle. Ja sinulle karman lain mukaista loppuelämää.
[/quote]

Äly hoi! Muistakin syistä voi erota!!

Vierailija
39/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elareiden laskeminen alaspäin on yhtä todennäiköistä, kun lotossa päävoitoin voittaminen: :D

Vierailija
40/84 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 11:37"]Just joo, tässähän kannattais ottaa avioero jos isä kerran joutuu kahden tonnin palkasta maksamaan puolet elatusmaksuja! Johan minä pääsisin rikastumaan!
[/quote]

Riippuu kuule ihan siitä, millaisen elintason olette lapsillenne suoneet. Ja onko lapsilla harrastuksia tai sairauksia. Meidän nuorimmaisen diabetes on aina hoidettu yksityisella sisätautilääkärillä ja kaksi vanhinta pelaa jääkiekkoa. Tarjoamme lapsille hyvät varusteet ja kunnon ruokaa. Siitä tulee se 100 euroa elareita. Ja kyllä minä silti maksan enemmän, koska maksan yksin puhelinlaskut ja asumiskulut. Ei siinä itselle jää yhtään ylimääräistä minulle eikä lasten isälle. Haluamme molemmat kuitenkin tarjota lapsille samat asiat kuin ennen eroakin, eihän se ero lasten vika ollut.
[/quote]

Siis 1000 euroa tarkoitin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi