Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittuneena seuraan viiskymppisten naisten painojojoilua ja -tuskailua...

Vierailija
09.10.2021 |

Mässätään, lihotaan ja sitten laihdutetaan. Itse voin syödä ihan mitä huvittaa eikä ylipainoa ole tullut. Onneksi pääsen näin helpolla.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajattelin etten lihoa, mutta kun tuli vaihdevuosi-ikä, se on elimistölle shokki jotenkin, väsyttää ja paino nousi. Samaan rytäkkään osui isoja muutoksia työelämässä ja perheessä.

Joten kukaan ei voi tietää mitä on edessä.

Ei kai ne kilot kuitenkaan ihan itsestään tule? Joku muuttuu syömistavoissa, määrissä ja rytmeissä. Lisäksi nukkumisessa ja liikkumisessa. Väitän, että syömättä ei liho kukaan.

Aineenvaihdunta hidastuu. Olen itse ollut aikuisikäni 156 cm / 45 kg. Ihan samoilla tavoilla olen elänyt ainakin kaksikymmentä vuotta, mutta nyt ikävuosina 50-55 on tullut kilo vuodessa lisää. Lihava en ole, mutta huomaahan sen etteivät esim farkut enää sovi samoilla tuumilla kuin ennen. Niin ja vielä nelikymppisenä söin ihan mitä huvitti, eikä paino noussut grammaakaan. Nyt sentään jollain tasolla tarkkailen mitä syön ja silti paino pikkuhiljaa nousee.

Minä en kyllä usko tähän, että paino nousee vain nousemistaan itsestä riippumattomista tekijöistä johtuen. Haluan taistella tätä vastaan itsepäisesti ja toistaiseksi on mennyt ihan hyvin. Huomaan suoran syy-seuraussuhteen suuhun latomieni mässyjen ja vaa'an näyttämän kilolukeman välillä. Kyllä nämä korreloivat keskenään. Turha väittää muuta. Ja ikää ihan juuri kohta se 50 vuotta.

Joo, joo,  minäkin pysyin hoikkana tuonne 55v ja sen jälkeen tapahtuu ihme. Paino alkaa nousta, vaikka et söisi yhtään enenpää (miten sitä yhtäkkiä alkaisi syömään niin ,että lihoo, kun on sen 55v  syönyt normaalisti ja pysynyt langanlaihana?)

Nyt saa liikkua joka ilta hikihatussa 10km lenkkejä ja nähdä nälkää ja silti lihoo? Ei tämmöstä oo ennen ollut. Vaikka ei liikkunut ja söi ihan mitä huvitti luut vaan kolisi. 

Vierailija
62/68 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vain alkoi mullakin paino nousta, kun vaihdevuodet tuli. Olkoon sitten syynä mikä hyvänsä, jos aineenvaihdunta ei tätä selitä. Olin aina ollut todella hoikka, vaikka söin paljon ja herkkujakin. Enää en voi syödä paljon enkä herkkuja lainkaan, ja silti on hankalaa pitää paino normaalina. Ikää on 61 vuotta ja 55-vuotiaaksi asti olin hyvin hoikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko pariskunnista, joissa mies lyhyempi?

Vierailija
64/68 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuota painoa tartte tarkkailla,liikkuvana...tälleen mennää.Miks noi lätzkit ei tee mitään kiloilleen ,kävely ilmaista,pyöräily.Jokainen ite kilosta kantakoon.Hklökoht.asia.

Vierailija
65/68 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas itkettää kun naisella ei kostu

Itkisit vuolaammin.

Vierailija
66/68 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajattelin etten lihoa, mutta kun tuli vaihdevuosi-ikä, se on elimistölle shokki jotenkin, väsyttää ja paino nousi. Samaan rytäkkään osui isoja muutoksia työelämässä ja perheessä.

Joten kukaan ei voi tietää mitä on edessä.

Ei kai ne kilot kuitenkaan ihan itsestään tule? Joku muuttuu syömistavoissa, määrissä ja rytmeissä. Lisäksi nukkumisessa ja liikkumisessa. Väitän, että syömättä ei liho kukaan.

Aineenvaihdunta hidastuu. Olen itse ollut aikuisikäni 156 cm / 45 kg. Ihan samoilla tavoilla olen elänyt ainakin kaksikymmentä vuotta, mutta nyt ikävuosina 50-55 on tullut kilo vuodessa lisää. Lihava en ole, mutta huomaahan sen etteivät esim farkut enää sovi samoilla tuumilla kuin ennen. Niin ja vielä nelikymppisenä söin ihan mitä huvitti, eikä paino noussut grammaakaan. Nyt sentään jollain tasolla tarkkailen mitä syön ja silti paino pikkuhiljaa nousee.

Minä en kyllä usko tähän, että paino nousee vain nousemistaan itsestä riippumattomista tekijöistä johtuen. Haluan taistella tätä vastaan itsepäisesti ja toistaiseksi on mennyt ihan hyvin. Huomaan suoran syy-seuraussuhteen suuhun latomieni mässyjen ja vaa'an näyttämän kilolukeman välillä. Kyllä nämä korreloivat keskenään. Turha väittää muuta. Ja ikää ihan juuri kohta se 50 vuotta.

Joo, joo,  minäkin pysyin hoikkana tuonne 55v ja sen jälkeen tapahtuu ihme. Paino alkaa nousta, vaikka et söisi yhtään enenpää (miten sitä yhtäkkiä alkaisi syömään niin ,että lihoo, kun on sen 55v  syönyt normaalisti ja pysynyt langanlaihana?)

Nyt saa liikkua joka ilta hikihatussa 10km lenkkejä ja nähdä nälkää ja silti lihoo? Ei tämmöstä oo ennen ollut. Vaikka ei liikkunut ja söi ihan mitä huvitti luut vaan kolisi. 

Sama juttu. 54-vuotiaaksi painoindeksi kevyesti alle 19 ilman rehkimistä ja ruokavalion miettimistä. Sitten nopeasti +7 kg ruokavalion muuttumatta. Toki edelleen normaalipainoinen, mutta paino muuttumaton koko aiemman aikuisiän ja sitten 55 vuotta täyteen ja kiloja lisää.

Vierailija
67/68 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, oon 44 ja olen lopettanut laihduttamisen. Se ei ole niin helppoa kuin luulisi.

Mä olen samanikäinen ja laihduttelemassa tässä pikkuhiljaa reilua kymmentä ylimääräistä kiloa pois. En ole tehnyt mitään muita muutoksia, kuin että alkanut käymään joka päivä 45 minuutin reippaalla kävelylenkillä ja vähentänyt herkuttelua, tulee kuitenkin vielä vähän herkuteltua ihan viikottain. Olisi sinällään mahdollista vetää kurinalaisempaakin linjaa ja jättää kaikki herkut kokonaan pois, mutta tälläkin tavalla paino kuitenkin hitaasti putoaa, joten pakko todeta, että eipä tää kovin vaikeata tunnu olevan. Toki eri asia voi olla niillä, joilla on taustalla laihdutusta hankaloittavia sairauksia, kuten esim. kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
68/68 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko pariskunnista, joissa mies lyhyempi?

Mitä meistä? Oikeastaan mies on kyllä 1cm pitempi kuin minä, mutta näyttää 10 senttiä lyhemmältä. Minulla kun on ruumiinrakenne sellainen, että näytän pitkältä. Saan kuulla siitä aika usein  vierailta ihmisiltä(olen siis 168cm pitkä)

Mutta siis, mitäs meistä nyt sitten puhuttaisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä