Onko maksakastike herkkuruokaasi?
Minä söin juuri calvados-maksakastiketta ja se oli omnomnomnomia - slurpsis! :-)
Kommentit (42)
Tykkään maksasta mutta en ole koskaan syönyt maksakastiketta. Maksaa kermakastikkeessa, polentan kanssa,laatikkona mutten koskaan missään varsinaisessa kastikkeessa. Pelkkä maksapihvi on niin kuivaa.
Mikä kunnon maksakastike siis edes on???
Tykkäsin kovasti lapsena 70-luvulla. Nykyään syön maksaa vain maksalaatikkona tai -makkarana.
Joo, se on ihan lemppari. Paikallinen "kuppila" tekee niin hyvän maksakastikkeen ja maksapihvit, että kipaisen ne noutamaan aina heiltä. Hyvääää!
Maksakastike on hyvää , valmistuksessa pitää vaan olla tarkkana, ettei kypsennä liikaa. Harmillisesti lempparikauppani lidlin valikoimiin ei kuulu maksa paloina eikä siipaleina niin joudun ajoittain asioimaan cittarissa. Mutta hyvää on maksakastike ja myös jauhemaksapihvit,. Laitan taikinaan sekä omenaa että perunaa
Maksa kaikissa muodoissaan on ihan ok, mutta verilätyt on mun mielestä parempia. Muutaman kerran olen sekoittanut taikinaan myös hienoksijauhettua maksaa.
Ilmeisesti olen tyhmä siis pidetään pimennossa ja alapeukutetaan. No jos joku haluaisi vastata.. tehdäänkö maksakastike maksanpaistoliemeen?
Vierailija kirjoitti:
Maksakastike on hyvää , valmistuksessa pitää vaan olla tarkkana, ettei kypsennä liikaa. Harmillisesti lempparikauppani lidlin valikoimiin ei kuulu maksa paloina eikä siipaleina niin joudun ajoittain asioimaan cittarissa. Mutta hyvää on maksakastike ja myös jauhemaksapihvit,. Laitan taikinaan sekä omenaa että perunaa
Jauhemaksapihvit, puikulaperunoilla, voikastikkeella ja puolukoilla. Namia. Niin hyvää
Lapsuuden ruokia. Poronmaksaa oli silloin.
Hyi, ei. Ehkä pitäisi maistaa 35 vuoden tauon jälkeen sitäkin. Maksalaatikkoa ja -makkaraa syön usein, kun eiväthän ne maistu maksalta ollenkaan. Mutta makuni on muuttunut monessa muussakin asiassa.
Äitini teki aikoinaan hyvää maksarisottoa, mutta nykyisin ainoa maksasta tehty ruoka mitä tulee syötyä, on maksamakkara. Maksalaatikosta en ole koskaan suuremmin pitänyt
Laittaisin jos osaisin mutta muistelen, että maksapalat kieriteltiin ensin jauhoseoksessa. Varma en ole. Löytyy varmaan Googlesta.ohjeet.
Maksakastike jossa on porkkania ja herkkukurkkeja on parhautta. Mausteina suola, mustapippuri ja rosmariini!
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin jos osaisin mutta muistelen, että maksapalat kieriteltiin ensin jauhoseoksessa. Varma en ole. Löytyy varmaan Googlesta.ohjeet.
Voi tehdä niinkin, mutta itse teen kastikepohjan ensin valmiiksi ja vedän maksapalat leivittämättä pannun kautta ja kippaan kuumaan kastikkeeseen. Annan olla pari minuuttia kannen alla keittämättä ja nostan esille. Perunat ja muut tykötarpeet pitää olla kaikki valmiina. Maksan pitää olla tässä tapauksessa naudanmaksaa.
T: kokki
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin kovasti lapsena 70-luvulla. Nykyään syön maksaa vain maksalaatikkona tai -makkarana.
Syön vain maksalaatikkoa satunnaisesti. Hyvää on puolukkahillon kanssa.
Maksaruokia en tee, mutta maistaisin todella mielelläni jälleen maksakastiketta (puolukkahillon kanssa!). Muisto on hyvä, mutta nykyisistä makunystyröistä en tiedä.
On.