Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut äidit ovat riippuvaisia lapsestaan?

Vierailija
09.10.2021 |

Luulen että minun äitini on tällainen. Ei omista omia ystäviä eikä halua niitä tehdä. Riippuu minussa vaikka olen jo yli 30v. Haluaisi olla koko ajan kanssani vaikka minulla on muita menoja.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten hän varmaan on riippuvainen sinusta.

Vierailija
2/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä sen aiheuttaa? Hän on kuitenkin sosiaalinen ja viihtyy ihmisten seurassa mutta ei halua tehdä lähempiä ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä sen aiheuttaa? Hän on kuitenkin sosiaalinen ja viihtyy ihmisten seurassa mutta ei halua tehdä lähempiä ystäviä.

Mistäs me sen voisimme tietää?

Vierailija
4/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia mutta olen riippuvainen äidistäni, syynä se että pnhan perheenjäsenet ja ystävät ihan eri planeetalla. Äitisi ehkä kokee kuten minä että voi olla oma itsensä vain sen perheenjäsenen eli sinun seurassasi, ja muiden kanssa olo on enimmäkseen hankala. Sinä tunnet hänet kaikkein parhaiten ja tavallaan joudut hyväksymään häneltä paljon esim omituisuuksia jotka pitää muilta piilottaa.

Ymmärrän kyllä että tuntuu sinusta puolestaan hankalalta.

Vierailija
5/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole riippuvainen, mutta olen huolissani ja tunnen olevani vastuussa. Ehkä hyysään liikaa. 

Tällä hetkellä sopimus, että huolehdin lapsen raha-asiat. Jos en huolehtisi, käyttäisi ihan kaiken huumeisiin. 

Vierailija
6/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia mutta olen riippuvainen äidistäni, syynä se että pnhan perheenjäsenet ja ystävät ihan eri planeetalla. Äitisi ehkä kokee kuten minä että voi olla oma itsensä vain sen perheenjäsenen eli sinun seurassasi, ja muiden kanssa olo on enimmäkseen hankala. Sinä tunnet hänet kaikkein parhaiten ja tavallaan joudut hyväksymään häneltä paljon esim omituisuuksia jotka pitää muilta piilottaa.

Ymmärrän kyllä että tuntuu sinusta puolestaan hankalalta.

Ymmärrän tuon mutta jotenkin itselle raskasta että olen äitini ainoa seura. Ja kyllä hän varmaan löytäisi ystäviä jos edes etsisi joiden kanssa voi olla oma itsensä. Esim. Sanoin hänelle kerran että voisin tehdä nettiin sellaisen profiilin jota kautta voisi jutella ihmisten kanssa.. No sanoi sitten, ettei todellakaan halua. Aina kun menen kylään, niin valittaa kun on tylsää ja niin yksinäistä kun ei kukaan käy. Minulla on aina syyllinen olo jos en kerkeä käydä ja esim. Nyt olen tavannut ihanan miehen ja äidin kanssa en kerkeä edes tavata niin usein,ja tunnen siitä syyllisyyttä. Tuntuu myös että äitini ei pidä miehestäni tämän takia

Vierailija
7/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa läheisriippuvuus. Taustalla kiintymyssuhdehäiriö ja turvattomuus lapsuudessa.

Vierailija
8/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa läheisriippuvuus. Taustalla kiintymyssuhdehäiriö ja turvattomuus lapsuudessa.

Juu, itse asiassa nimenomaan kiintymyssuhteen häiriöistä ynnä muusta minullekin on puhuttu terapiassa (se äidistään riippuvainen, eihän tämä toki normaaliakaan ole)

Vierailija
9/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, itse asiassa nimenomaan kiintymyssuhteen häiriöistä ynnä muusta minullekin on puhuttu terapiassa (se äidistään riippuvainen, eihän tämä toki normaaliakaan ole)

Ja siis tuo googlaus neuvo oli toki aapeelle mutta voisin kuvitella että jos saisin lapsia niin olisin heistä samaan tapaan riippuvainen juuri siksi että tarvitsen koko ajan semmoista läheistä turvaa ja yleensä ystävyyssuhteet on etäisempiä kuin joku äidin ja lapsen suhde

Vierailija
10/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäitsenäinen luonne?

Turvaton lapsuus?

Tukeutuu sinuun.

Vierailija
11/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen epäillyt tuota jonkin aika, mutta mitä minä sille voin tehdä? Äitini on jääräpää eikä suostuisi mihinkään terapiaan. Olen pitkään ni huomannut että hänellä on ongelmia, mutta hän vain nauraa ja elää itsepetoksessa että kaikki on hyvin. Joskus hän sitten aina "romahtaa" kun ei kestä enää ja on hyvin negatiivinen kaikesta. Hänellä on aina jatkuvasti huolia kaikesta, jotka hän kertoo vain minulle. Hän on tullut myös pari kertaa ilmoittamatta kylään ja olen sanonut että et voi tulla enää noin, mutta hän ei edes pyytänyt anteeksi tai reagoinut tähän mitenkään.

Vierailija
12/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kovin harvinaista ole. Pahinta siinä kohtaa kun sinun pitäisi olla äitisi äiti tai isä. Eivät ole oikein aikuistuneet.

Vierailija
13/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäitsenäinen luonne?

Turvaton lapsuus?

Tukeutuu sinuun.

Niin, ja tämä juuri ahdistaa. Olen kokeillut olla erossa hänestä(ei tapaamisia ja viestittelyä) jotta oppisi tekemään muita ystäviä mutta ei hän koskaan tee... Sitten juuri tuona aikana kun en pitänyt yhteyttä oli ollut ovellani monta kertaa ja laittoi joka päivä viestiä vaikka minua ei edes huvittanut vastata kun mieheni kanssa reissussa. Ja ne viestit eivät olleet mitään tärkeitä, hänellä ei siis ollut mitään hätää, kunhan huvikseen pommitti minua viesteillä vaikka olin sanonut että lähden reissuun.

Vierailija
14/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen epäillyt tuota jonkin aika, mutta mitä minä sille voin tehdä? Äitini on jääräpää eikä suostuisi mihinkään terapiaan. Olen pitkään ni huomannut että hänellä on ongelmia, mutta hän vain nauraa ja elää itsepetoksessa että kaikki on hyvin. Joskus hän sitten aina "romahtaa" kun ei kestä enää ja on hyvin negatiivinen kaikesta. Hänellä on aina jatkuvasti huolia kaikesta, jotka hän kertoo vain minulle. Hän on tullut myös pari kertaa ilmoittamatta kylään ja olen sanonut että et voi tulla enää noin, mutta hän ei edes pyytänyt anteeksi tai reagoinut tähän mitenkään.

Et sinä voi sille oikein mitään tehdä, muuta kuin pitää rajoistasi kiinni. Katsos kun ei toista ihmistä voi muuttaa, ainostaan itseään voi.

Vierailija
15/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki kaipaa ystävienkään seuraa koko ajan. Olen äiti. Lapset:26, 22 ja 18. Minun lapsilla on omat ystävät. Omat menot. Ja seurustelevat. En tuputa seuraani. Enkä palveluksia I. Enkä pidä koko ajan yhteyttä. Tietävät, jos tarvitsevat apuani, niin autan.

Vierailija
16/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä voi sille oikein mitään tehdä, muuta kuin pitää rajoistasi kiinni. Katsos kun ei toista ihmistä voi muuttaa, ainostaan itseään voi.

Mutta jos ei edes usko, esim. tulee ilmoittamatta ovelle.. Ja laittaa viestiä jos olen kiireinen. Haluaisin vain että äitini löytäisi seuraa ja olisi onnellinen.

Vierailija
17/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus. 

Äitini ihan samanlainen ja hänen lapsuudenperhekkin läheisriippuvaisia. 

Olen koko ikäni ihmetellyt ettei hänellä ole koskaan ollut sukunsa ulkopuolisia ystäviä vaikka pitkä työurakin niin ei ainuttakaan työkaveria. Kaikissa on ollut jotain vikaa. Ei kiinnosta mikään harrastuskaan mistä voisi ystäviä löytyä. Valittaa kun kukaan ei käy kylässä. Itselläkin sairauksia, oma perhe enkä jaksa rampata seurustelemassa kun hän on vielä ihan omatoiminenkin hankkimaan viihdykettä itselleen jos haluaisi. 

Vierailija
18/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvuus. 

Olen koko ikäni ihmetellyt ettei hänellä ole koskaan ollut sukunsa ulkopuolisia ystäviä vaikka pitkä työurakin niin ei ainuttakaan työkaveria. Kaikissa on ollut jotain vikaa. Ei kiinnosta mikään harrastuskaan mistä voisi ystäviä löytyä. Valittaa kun kukaan ei käy kylässä. Itselläkin sairauksia, oma perhe enkä jaksa rampata seurustelemassa kun hän on vielä ihan omatoiminenkin hankkimaan viihdykettä itselleen jos haluaisi. 

Miksei läheisriippuvainen sitten halua etsiä toista läheistä jossa riippua?

Vierailija
19/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki kaipaa ystävienkään seuraa koko ajan. Olen äiti. Lapset:26, 22 ja 18. Minun lapsilla on omat ystävät. Omat menot. Ja seurustelevat. En tuputa seuraani. Enkä palveluksia I. Enkä pidä koko ajan yhteyttä. Tietävät, jos tarvitsevat apuani, niin autan.

Näinhän asiat ovat (päästään)terveillä ihmisillä!

Vierailija
20/22 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvuus. 

Miksei läheisriippuvainen sitten halua etsiä toista läheistä jossa riippua?

No esim minulla on vain yksi äiti t se mammantyttö. Ei keneen tahansa voi ripustautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan